Vaikuttava markkinointi: Iskuvoimaa luovuudesta

vaikuttava_markkinointi_tilaisuus

Vaikuttava markkinointi: Iskuvoimaa luovuudesta

Vaikuttava markkinointi: Iskuvoimaa luovuudesta -tilaisuus Sanomatalon Mediatorilla 16.4.2019

Markkinoinnissa ei ole pulaa ideoista. Päinvastoin, ideointipalavereissa kipinöi ja Post-it-laput täyttyvät. Mutta oletko tyytyväinen ideoiden aikaansaamaan vaikutukseen?

Sanoman toisen markkinointiviestinnän vaikuttavuutta käsittelevän seminaarin aiheena oli luovuus. Iskimme tilaisuudessa luovuuden ytimeen seuraavilla väittämillä:

  • luovuudella on hintalappu
  • säästelet luovuuttasi, vaikka sitä pitäisi tuhlata
  • luovuutta kuuluu johtaa
  • luovuus ja data kuuluvat yhteen

Sisältöpäällikkö Tytti Kontula kävi läpi keinoja, joilla Sanoma Lifestyle aikakauslehtien toimituksessa saadaan enemmän irti luovuudesta. Itkupotkuraivarit ja tiskirätin kääntäminen vielä kertaalleen toimivat myös markkinointia tekevissä yrityksissä.

Luovuuden johtamista käytiin läpi Minna Husun vetämässä keskustelussa DNA:n yritysliiketoiminnan johtaja Elina Mansnerin ja Sanoma Creativesin luova tuottaja Markus Lehdon kanssa. Johtaminen on oleellista, jotta suunnitelmat toteutuvat ja päästään tavoitteisiin. Erityisen tärkeää se on silloin,  kun luovaan tekemiseen liittyy monia eri ihmisiä ja kumppaneita, kuten Sanoman ja DNA:n yhteistyössä toteutetussa #iotnextlevel-hankkeessa. Lue lisää hankkeesta täältä >

SOK Median Yhteishyvän toimituspäällikkö Sanna Suokko ja Sanoma Creativesin Niina Leino kävivät läpi casen, jossa kylmä data heräsi henkiin ja muuttui lämpimäksi. Kohderyhmät muuttuivat työkaluiksi, joiden avulla syntyy yhteinen ymmärrys tekemisestä.

Aamupäivän päätteeksi Sanoma Creativesin Piia Lähteenmäki kertoi, miten Sanoma kertoo asiat luovuudella.

Vaikuttavan markkinointi: luovuus, on toinen osa Sanoma Media B2B:n yhteistyökumppaneille tarkoitettua seminaarisarjaa, jossa pureudutaan vaikuttavan markkinoinnin osa-alueisiin. 

Seuraavana vuorossa: Vaikuttavuuden mittaaminen
 

Tilaisuuden videotaltioinnit

Itkupotkuraivarit ja muut keinot lisätä luovuuttasi – Tytti Kontula

Case Yhteishyvä – Sanna Suokko ja Niina Leino

Kerro se luovuudella – Piia Lähteenmäki

Osallistujien ajatuksia luovuudesta