Vaikuttava digimarkkinointi

Vaikuttava digimarkkinointi
Yksi pohjoismaiden suurimmista digimarkkinoinnin vaikuttavuustutkimuksista kertoo, miten vaikutat digimarkkinoinnilla ostopolun kaikkiin vaiheisiin.
Suomalaiset markkinoijat ovat toivoneet kansainvälisten ratkaisujen rinnalle kotimaisia, kilpailukykyisiä vaihtoehtoja jo pitkään. Alan edelläkävijänä haluamme olla eturintamassa kehittämässä suomalaista digitaalista markkinointia. Olemme vastikään vastanneet asiakkaittemme tarpeisiin tuomalla uusia digitaalisia ratkaisuja ostopolun kaikkiin vaiheisiin. Suomen suurimman digimarkkinoinnin vaikuttavuutta mittaavan tutkimuksen avulla haluamme antaa sinulle lisää työkaluja, joiden avulla pystyt suunnittelemaan entistä vaikuttavampia kampanjoita.
Johtopäätökset yli 300:sta tutkitusta kampanjasta
Tutkimme yhteisteistyössä tutkimustoimisto Brand Metricsin kanssa yli 300 kampanjaa Sanoman verkostossa vuosina 2017−2020. Tavoitteena oli selvittää digitaalisen mainonnan vaikuttavuutta ostoprosessin kaikkiin vaiheisiin.
Tutkimuksessa selvitettiin kuluttajan suhdetta ja suhtautumista brändiin. Oliko mainonnalla vaikutusta, ja miten vahva vaikutus oli? Kasvoivatko seuraavien mittareiden lukemat: tunnettuus, harkinta, preferenssi ja ostoaie? Tämän brand liftin lisäksi tutkimme erilaisia kohdennustapoja, kampanjan optimaalista toistoa ostopolulla sekä videon spottipituuksien vaikutusta.
Tutkimukseen kuului erilaisia kampanjoita, sekä brändillisiä että myynnillisiä, tunnettuja brändejä ja uusia mainostajia. Jokainen kampanjamittaus perustuu 250-600 vastaukseen per kysely.
Sanoman digiratkaisuilla saat aikaan kasvua

Kaikissa neljässä mittarissa on saatu aikaan kasvua, joista suurin kasvu nähdään ostopolun alkuvaiheessa. 1,6 %-yksikön nousu ostoaikeessa tarkoittaa merkittävää kasvua liiketoiminnassa. Mieti omassa liiketoiminnassasi, mitä tämä tarkoittaa euroissa.
Täyttämällä yhteystietosi, saat käyttöösi tutkimuksen päätulokset ja johtopäätökset.
Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.