Vastuullisuus markkinoinnissa
Autamme yritystäsi kohti parempaa, kestävämpää tulevaisuutta
Suomalaiset vaativat, että yritykset pyrkivät parantamaan yhteiskunnan tai luonnon olosuhteita, antamaan osansa parempaan elämään ja tulevaisuuteen.
Luotettava mediaympäristö tukee yrityksesi mielikuvaa, kun kuluttajat hakevat tietoa vastuullisuudesta. Tutustu vastuullisuussisältöihimme ja asiakkaidemme menestystarinoihin.
Sanomista vastuullisuudesta -podcast
Podcastista saat vinkkejä, apua ja vertaistukea vastuullisuuden viidakossa.
9 vastuullisuus-
suositusta markkinoijalle
Mitä markkinoijan tulisi tietää vastuullisuudesta?
Nostoja Sanoman vastuullisuuskartasta
Vastuullisuuskartan pohjalla on valtavasti dataa eri lähteistä. Määrällisen datan lisäksi on tehty haastatteluja vastuullisuuden asiantuntijoiden, markkinointipäättäjien ja kuluttajien keskuudessa.
59 %
kuluttajista pitää vastuullisuutta tärkeänä omissa arjen päätöksissään ja valinnoissaan.
46 %
haluaisi tehdä vastuullisempia ostopäätöksiä, mutta taloudellinen tilanne ei mahdollista tätä.
66 %
suomalaisista pitää vastuullisuutta tärkeänä osana yritysten toimintaa.
62 %
kokee tuotteiden ja palveluiden vastuullisuuden arvioimisen vaikeaksi.
30 %
ei luota siihen, mitä yritykset kertovat vastuullisuudestaan.
44 %
kuluttajista on vähentänyt tietoisesti ostamiensa tuotteiden määrää.
"Vastuullisuus ei ole vain markkinointia, vaan keskeistä koko liiketoiminnalle."
– päättäjä, Sanoman vastuullisuuskartan haastattelu
Tiivistelmät toimialojen vastuullisuuskartoista
Lataa yhteenvedot toimialojen vastuullisuustutkimuksista.
Miten kuluttajat suhtautuvat vastuullisuuteen?
Kuluttajat tuntevat kasvavaa epäluottamusta yritysten vastuullisuusviestintää kohtaan, kirjoittaa insight strategi Nina Kupula. Lataa tuoreet maistiaiset Sanoman vastuullisuuskartasta.
Mitkä ovat Sanoman vastuullisuusteemat?
Työskentelemme vastuullisen journalismin, kotimaisen viihteen ja innostavan oppimisen hyväksi. Katso kuusi teemaa, joihin keskitymme Sanoman vastuullisuustyössä.
Asiakkaidemme menestystarinoita
Hailian manifesti HS:n etusivulla puhutti ja tavoitti
Kannanotto kotimaisen kalaruoan puolesta toi yhteydenottoja, liikennettä verkkosivuille ja runsaasti positiivista palautetta.
Vain elämää -ohjelmayhteistyö on kasvattanut Pelastakaa Lasten saamien lahjoitusten määrää vuosi vuodelta
Oma erikoisjakso on oiva tapa kertoa järjestön tekemästä työstä ja sen merkityksestä apua tarvitsevien lasten elämään.
Xploran natiivikampanja tavoitti kohderyhmän tehokkaasti
Näyttävä erikoisartikkeli lasten kellopuhelimista tavoitti monikymmenkertaisesti lukijoita keskimääräisiin lukuihin verrattuna.
Natiivikampanjalla vaikuttavuutta Biolanin vastuullisuusviestintään
Biolanin natiiviartikkelit HS.fi:ssä ja IS.fi:ssä tarjosivat kiinnostavaa sisältöä mullan ekologisuudesta. HS.fi:n artikkelia luettiin kaksinkertaisesti sivuston vertailulukuihin nähden.
Näyttävä natiivimainonnan kokonaisuus HS Teemassa sopi täydellisesti Viking Linen kesäkampanjaan
Viking Linelle oli luonnollinen valinta olla mukana HS Teeman Ahvenanmaasta kertovassa Saaristo-julkaisussa.
Yhteishyvän Laumasuoja-podcastsarjassa nuoret saivat äänensä kuuluville
”Jotta syntyy laadukasta sisältöä, tarvitaan laadukkaita tekijöitä” – S-ryhmälle tärkeä vastuullisuusteema, nuorten mielenterveys, herätti keskustelua ja intoa lahjoittaa mielenterveystyöhön.