Luottamus-parallax.jpg
Luottamus-parallax-mobiili.jpg

Ja olkoon se luottamus.

Me olemme erilaisia ja samanlaisia. Onneksemme. Kaksi asiaa yhdistää kaikkia homo sapienseja iästä, sukupuolesta, heimosta ja taustasta riippumatta.

1. Tunne ohjaa kaikkea toimintaamme

Tunne ohjaa kaikkea toimintaamme, vaikka toisinaan koitamme sen kieltää. Meitä on peloteltu yli vuosi, mikä ei voi olla vaikuttamatta meihin ja käyttäytymiseemme. Tämän rajoitusjakson jälkeen tarvitsemme uskoa ja toivoa. Tunteita, jotka vievät meitä ja yhteiskuntaa eteenpäin. Luottavainen ihminen rohkenee tehdä asioita.

2. Sosiaalisuutemme tekee meistä poikkeuksellisia

Yhtä aikaa olemme riippuvaisia muista. Lajimme ei ole planeetan vahvin tai lisääntyvin, mutta se on selviytymiskykyisin.  Sinnittelemme läpi katastrofien ja koronan.  Sosiaalisuutemme tekee meistä poikkeuksellisia. Sopeudumme tilanteisiin, muutamme toimintaamme, ratkaisemme ongelmia, luomme uutta. Yhdessä. 

Todellisuus on näkökulmakysymys

Nämä kaksi motiivia – tunneohjautuvuus ja tarve tehdä sekä kokea yhdessä – ovat lakeja, jotka ohjaavat markkinaa. Talous ei ole ihmisistä riippumaton käsite. Koko maan talouden kehitys on suorassa suhteessa siihen, miten ihmiset kokevat elämäntilanteensa. Filosofisesti ajateltuna todellisuus on näkökulmakysymys. Jos pelkäämme tulevaa, lamaannumme sekä ihmisinä että markkinana. Jos luotamme tulevaan, markkina elpyy ja vahvistuu. Vanha sanonta puolitäydestä tai -tyhjästä lasista on siksi ytimessä.

Nyt on yritysten aika

Markkinoinnilla pidetään talouden pyörät pyörimässä. On brändiloikan vuoro.

 

Olemme valmiina auttamaan ja palvelemaan

Sanoma uskoo huomiseen. Pidetään yhtä ja ollaan yhteydessä toisiimme. Mietitään sinulle paras mahdollinen ratkaisu poikkeusaikana ja sen jälkeen.

Ota yhteyttä

    

    

Ajankohtaista sisältöä

Ajankohtaista sisältöä

Keräsimme alle omaa ja ulkopuolista sisältöä, jonka uskomme tukevan meitä markkinoijia erikoisena aikana. Toivomme, että tästä on apua ja ideoita työhösi.
 

Markkinoijan lyhyt muistilista

Markkinoijan lyhyt muistilista pandemian keskellä
 

Älä vedä käsijarrua. Edellisten taantumien ajalta löytyy paljon tutkimustietoa siitä, että markkinointipanostuksia ei tule leikata. Brändit jotka jatkavat markkinointia selviävät taantumasta vähemmin kolhuin.

Pidä yhteyttä asiakkaisiisi. Poikkeustilasta huolimatta viestisi ovat edelleen relevantteja kuluttajille. Kerro kuinka palvelet heitä pandemian keskellä ja varmista, että he muistavat sinut myös normaaliolojen alkaessa.

Panosta markkinointiin. Poikkeustilan aikana sinulla voi olla ainutlaatuinen tilaisuus kasvattaa markkinaosuutta. Kun pandemia hellittää, alkaa patoutunut kysyntä purkautua. Kovimmin se käy yrityksillä, jotka markkinoivat.

Reagoi nopeasti. Päästä irti vanhasta suunnitelmasta ja reagoi nopeasti uuteen todellisuuteen. Kun olet kiinni ajassa, sinut huomataan ja sinua kuunnellaan.

Ideoi uutta. Ihminen on tapojensa orja, mutta kriisin keskellä ne muuttuvat. Nyt on paras aika lanseerata uusi tuote tai muuttaa vanha hölmö käytäntö uudeksi, fiksummaksi.

Varmista että viestisi näkyy ja kuuluu. Parhaatkaan ideat eivät kasva itsestään, vaan niiden kasvua on ruokittava näkyvyydellä.

Luova palvelumme on valmiina auttamaan ja palvelemaan

Kerro se luovuudella

Ota yhteyttä

Sanoma uskoo huomiseen

Pidetään yhtä ja ollaan yhteydessä toisiimme. Mietitään sinulle paras mahdollinen ratkaisu poikkeusaikana ja sen jälkeen.

Ota yhteyttä