Aito Iskelmän tunnistaa sanasta aito
Kun markkinat ovat jo täynnä kohdennettuja kanavia, uuden radiokanavan lanseeraaminen ei ole yksinkertaisin tehtävä. On löydettävä se jokin, jolla tavoittaa ja puhutella ihmisiä.
Aito Iskelmä haluaa koskettaa kuulijoitaan, myötäelää kuulijoidensa arjessa ja hengittää heidän kanssaan samaa tahtia. Musiikiltaan Aito Iskelmä on meille kaikille jo äidinmaidossa tutuksi tullutta kotimaista iskelmää.
Kun Aito lanseerattiin pari vuotta sitten, kanava toi esiin viestiä pehmeistä arvoista ja rehellisyydestä. Ohjelmapäällikkö Mikko Harjunpään mukaan Aito Iskelmän tunnistaa sanasta aito. Kaikki kanavalla tarjolla oleva on aitoa, on sitten kyse itse musiikista tai tunnelmasta.
Aito Iskelmä kohtaa kuulijansa aidosti välittäen hyväntuulisella ja empaattisella otteella. Aito Iskelmä auttaa ihmisiä jaksamaan arjessa ja kohtaamaan elämän haasteet. Aito Iskelmä viestii, että maailmassa on juuri nyt kaikki hyvin.
Näiden tavoitteiden saavuttamiseksi tarvitaan aitoja ja rehellisiä juontajia, joita Aito Iskelmältä löytyy. Aamun käynnistävät hersyvät Kimmo Vehviläinen ja Elina Otsala, päivässä olennaisen äärellä kuulijat pitää lämminhenkinen Hanna Kinnunen ja iltapäivissä nojataan vahvasti musiikin voimaan Milla Mattilan kanssa. Iltoja keventää lämmöllään Jenni Alexandrova ja viikonlopuissa pirskahtelee Krista Baars. Juontajien ja kuulijoiden vuoropuhelu muodostaa Aito Iskelmälle aidosti kotoisan ja lämpimän tunnelman.
Kanava on panostanut vahvasti niin kesään kuin jouluunkin hakien ykköspaikkaa ihmisten mielissä. Aito Iskelmä haluaa olla parasta kesäseuraa ja jokaisen suomalaisen kesässä mukana jakamalla ihmisten kesäkuulumisia, kokemuksia, vinkkejä ja tunnelmia ympäri Suomen suvea. Jouluna rauhoitutaan perinteisen joulun viettoon soittamalla vain ja ainoastaan joulumusiikkia koko joulukuun ajan. Aidon joulun tunnelman tavoittaa takuulla Aito Iskelmän juontajien, artistien ja kuulijoiden kanssa.
Aito Iskelmän viestejä tukee kanavan uusi markkinointikampanja, jossa nostetaan esiin niin toisten auttamista ja huomioista, elämän makuisia tarinoita kuin tunteita ja positiivisuutakin.
”Aito Iskelmä haluaa kuulijat mukaansa arjen tarinoilla ja sankariteoilla. Ne ansaitsevat tulla kerrotuiksi siinä missä kovatkin uutiset. Kampanjan ytimessä on kertoa mahdollisimman aidosti kanavan sisällöstä, nostaa tätä kautta tunnettuutta sekä saada aikaan hyvän mielen tunteita”, kertoo kampanjasta vastannut markkinointipäällikkö Johanna Pajuaho.
Aitoutta on korostettu kanavan aloituksesta lähtien, ja työ on tuottanut tulosta. Aito Iskelmä on kasvanut tasaisesti joka vuosi ja on nyt jo selkeä ykkönen 45–64-vuotiaiden kohderyhmässä. Kuulijakunta koostuu tavallisista suomalaisista, jotka jakavat kanavan arvot. He haluavat rentoutua hyvän musiikin parissa kotona, työpaikalla ja työmatkoilla.
Onnistunutta yhteistä taivalta juhlistaakseen Aito Iskelmä vie kuulijansa tänä vuonna ensimmäistä kertaa myös kuulijaristeilylle. Aito Iskelmä -risteily seilaa 8.–9. joulukuuta Turusta Tukholmaan.
Tutustu audion mahdollisuuksiin
Sanomalle 42 ehdokkuutta RadioGaalassa
Kaupallisen radioalan odotetuin tapahtuma, RadioGaala, kokoaa yhteen alan tekijät ja vaikuttajat juhlimaan vuoden 2023 parhaimpia saavutuksia. Sanoma on saanut RadioGaalan shortlistalle yhteensä 42 ehdokkuutta.
Mitä kuluttajat ajattelevat tekoälyllä tuotetusta audiosisällöstä?
Sanoma tutki Media-alan tutkimussäätiön rahoittamassa hankkeessa kuluttajien suhdetta tekoälyllä tuotettuun audiosisältöön. Tutkimuksen mukaan koneääni sopii kuluttajien mielestä parhaiten lyhyisiin uutis- ja ajankohtaissisältöihin.
Pikaopas kustannustehokkaaseen mainontaan
Kun mainonnan budjetti on rajallinen, täytyy osata valita ne oikeat ja parhaiten toimivat ratkaisut. Pienemmälläkin panostuksella on mahdollista tehdä tehokas ja toimiva kampanja.
Ideoiden keksiminen ei ole koskaan ollut näin helppoa
Audion sisältöyhteistyöt ovat erinomainen tapa vaikuttaa mielikuviin ja ostopäätöksiin. Ne rakentuvat aina asiakkaan tarpeisiin räätälöidyn idean päälle, jonka keksiminen ei aina ole helppoa. Onneksi ”Audion ideakone” tuo tehokkaan välineen laadukkaiden ideoiden nopeaan tuottamiseen, kirjoittaa Riku Talvitie.
Sanoman radiot panostavat juonnettuun sisältöön – Radio Suomipop ja Radio Rock ovat kohderyhmissään ykkösiä
Radio Suomipopilla on enemmän 25–44-vuotiaita kuuntelijoita kuin millään muulla radiokanavalla Suomessa, ja Radio Rock on Suomen kuunnelluin kaupallinen radiokanava alle 55-vuotiaiden miesten keskuudessa.
Torin kampanja sai tavarat ja kävijät liikkeelle
Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka herättää huomiota, erottuu muusta mainonnasta, jättää muistijäljen ja joka on saanut aikaan sanomista. Tammikuun valinta on Torin kampanja, jossa tavarat oikeasti liikkuvat.