Natiivimainonta
Ole osa sisältöjä, joiden parissa vietetään aikaa
Natiivimainonnalla sisältösi löytää sille sopivan yleisön
Natiivimainonnassa yhdistyvät luotettava mediaympäristö, laadukas sisältö ja tehokas ohjaus. Samalla se antaa mahdollisuuden tulla lähelle kuluttajia ja koskettaa, naurattaa, aktivoida tai osallistaa kohderyhmääsi.
Laadukas sisältö
Sanoman natiivimainontaan vihkiytynyt tuotantotiimi suunnittelee ja toteuttaa laadukkaita artikkelisisältöjä brändillesi niin digiin kuin printtiin.
Tehokas ohjaus
Natiivimainonnan avulla tavoitat kuluttajat lempimedioidensa parista ja ohjaat heidät tehokkaasti brändisi sisältöjen pariin.
Luotettavat mediat
Natiivimainonta onnistuu kaikissa Sanoman medioissa aina uutismediasta aikakausmediaan.
Natiivimainonnan ratkaisut
Xploran natiivikampanja tavoitti kohderyhmän tehokkaasti
Näyttävä erikoisartikkeli lasten kellopuhelimista tavoitti monikymmenkertaisesti lukijoita keskimääräisiin lukuihin verrattuna.
Natiivimainonta
saa kiinni
kuluttajat kiinni niissä kanavissa, joissa he jo valmiiksi viettävät aikaa.
laajentaa
viestin tavoittavuutta brändisi omien kanavien ulkopuolelle.
tarjoaa
tutun ja turvallisen, suomalaisen mediaympäristön, joka vahvistaa viestin uskottavuutta.
kiinnittää
mainostajan keskusteluihin, aiheisiin ja ilmiöihin, jotka palvelevat brändin arvoja ja imagoa.
sitouttaa
ja saa kuluttajat viettämään aikaa brändisi parissa.
Suunnittelijan työkalut
Hinnat ja myyntiehdot
Katso natiivimainonnan hinnat ja myyntiehdot.
Mediatiedot
Tutustu Sanoman brändien ja tuotteiden mediatietoihin.
Aineistotiedot
Katso natiivimainonnan aineisto-ohjeet.
Yhteystiedot
Katso Sanoman myynnin ja asiantuntijoiden yhteystiedot.
Luova tuotanto
Natiivimainonnassa kiinnostava sisältö on avainasemassa, joten sen tuotantoon ja laatuun kannattaa panostaa. Sanomalla käytössäsi on natiivimainontaan vihkiytynyt tuotantotiimi, joka suunnittelee ja toteuttaa laadukasta sisältöä monikanavaisesti kaikkiin medioihimme.
Tuottajillamme on hyvä näkemys siitä, millainen sisältö vetoaa lukijoihin missäkin mediaympäristössä, ja miten viestisi saadaan puettua mahdollisimman koukuttavaan muotoon. Tiimi koostuu kaupallisen sisällön ja visuaalisen suunnittelun ammattilaisista.
Natiivimainonnan opas
Kattavassa natiivimainonnan oppaassa kerromme
• Mitä natiivimainonta on
• Miksi sitä kannattaa kokeilla
• Missä tilanteessa kannattaa valita natiivimainonta
• Asiantuntijan vinkkejä natiivimainontaan
• Miten natiivimainontaa mitataan
Katso tallenne natiivimainonnan aamusta
Inspiraatiohetki mainonnasta, sisällöistä ja tarinankerronnasta Heikki Vihisen kanssa. Saat vastauksia mm. siihen, miten ideat syntyvät elokuvakäsikirjoitukseen, millaista työstämistä on luova työ, kuinka natiivisisällöille saa tuhansien ihmisten yleisö sekä millaisia caseja Aamulehdessä on natiivimainontana toteutettu.
Natiivimainonnan brändit
Natiivimainonta onnistuu kaikissa Sanoman medioissa aina uutismediasta aikakausmediaan.
Näkemyksiä natiivimainonnasta
Asiakastarinoita, joista tuli sanomista
Natiivimainonta toi LE-Worksille suoraa kauppaa ja kasvatti kiinnostusta
Saneerausfirma LE-Worksin natiiviartikkelit ylsivät ennätyslukemiin Satakunnan Kansa Länsi-Suomessa.
Telia sai B2B-päättäjät haaviin natiiviartikkeleilla
Telian kolme natiivikampanjaa tietoturvasta ja esineiden internetistä keräsivät runsaasti silmäpareja HS Visiossa ja IS.fi:ssä.
Käänteinen kilpailuttaminen sopii kaikille
Lieksan kaupunginjohtajan rekrytointikampanja on malliesimerkki hyvin toteutetusta kilpailutuksesta.
Hammaslääkäriasema Helmiäinen otti Aamulehden natiiviartikkelit avuksi tunnettuuden kasvattamisessa
”Mainontaan laitettu raha on tullut asiakasvirtana moninkertaisesti takaisin”, kertoo Helmiäisen toimitusjohtaja Ville Männistö.
Erikoisartikkeli ja Aku Ankka -liite – DNA tavoitti lapsiperheet laadukkailla sisällöillä
”Sanoman mediavalikko juuri tälle kohderyhmälle on vaikuttava”, sanoo markkinointipäällikkö Lotta Rechardt DNA:lta.
DNA:n erikoisartikkeli HS Visiossa keräsi yhdeksänkertaisen kävijämäärän tavoitelukuihin verrattuna
DNA julkaisi Teknologiatrendit-raporttinsa joulukuussa kuudennen kerran. Raportin ympärille tuotetaan vuosittain erilaisia aktivoivia sisältöjä, artikkeleita, videomateriaalia ja somemarkkinointia. Tänä vuonna kokeiltiin ensimmäistä kertaa erikoisartikkelia HS Visiossa.