Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista

Markkinoinnin gurut jakoivat oppejaan Screenforce Dayssa: vetoa tunteeseen, testaa ja opi

Kukaan ei katso enää TV:tä, väitetään. Höpölöpö. Finnpanelin TV-mittaritutkimuksen mukaan TV:tä katsotaan Suomessa lähes 3 tuntia päivässä. TV:n ammattilaiset kokoontuivat Screenforce Day -tapahtumaan kuulemaan alan tuoreimmat kuulumiset.
Screenforce Day 2019
9.5.2019
Jaa:FacebookXLinkedin

Screenforce Day tarjosi joukon kansainvälisiä huippupuhujia. Vaikuttavuuden kummisedäksikin kutsuttu Les Binet esitteli puheessaan uutta tutkimusta, jossa tarkastellaan markkinoinnin vaikuttavuutta digiaikana.

Les Binet kehotti puhuttelemaan yleisöä jo paljon aiemmin, ennen kuin he aikovat ostaa.

”Brändin rakennus on myyntiä ja kannattavuutta tuova kasvun lähde”, Binet totesi.

Hänen mukaansa brändin rakennuksen ja myynnin aktivoinnin toimenpiteitä tarvitaan oikeassa suhteessa.  Aiemmin tämä suhde on ollut 60 % brändin rakennusta ja 40 % aktivointia. Online-myyntiin tai tilauksiin perustuvissa tuotteissa markkinoinnin panostukset tulisivat kuitenkin olla jopa 74 % prosenttia brändin rakennuksessa ja 26 % myyntiä aktivoivissa toimenpiteissä.

”Brändin rakennus on tullut aiempaa tärkeämmäksi. Kaikki yritykset tarvitsevat sitä”, Binet painotti. Hän mainitsi esimerkkinä Amazonin, joka on nykyään Britannian isoimpia TV-mainostajia 45 miljoonan punnan vuosibudjetillaan.   

Kysyimme kahdelta tilaisuuden puhujalta, mikä on heidän tärkein vinkkinsä vaikuttavaan markkinointiin.

Les Binet, Head of Effectiveness, adam&eveDDB: Vetoa tunteeseen

”Sinun täytyy saada ihmiset tuntemaan. Otetaan esimerkiksi Donald Trump. Trump ei toimi järkiperäisten argumenttien pohjalta, vaan vetoaa ihmisten tunteeseen. Toivoisin, että myös järkevästi argumentoivat poliitikot osaisivat toimia yhtä tunteisiin vetoavalla tavalla kuin Trump. Politiikka ja markkinointi eivät itse asiassa eroa kovinkaan paljon toisistaan. Eli vinkkini on: yritä saada ihmiset tuntemaan jotakin. Liikkuva kuva on tehokkain keino tunteiden välittämiseen. ”        

Nick Pugh, Head of Effectiveness, Ebiquity: Testaa ja opi

”Markkinoinnin tehokkuus on laskussa huolimatta kaikesta datasta ja analytiikasta. Se johtuu siitä, että markkinoinnin tekijät ovat menettäneet näkemyksensä. He ovat jumittuneet lyhyen tähtäimen toimenpiteisiin, jotka aktivoivat kauppaa vain kulloisellakin hetkellä.        

Markkinoinnin vaikuttavuus on yhdistelmä tehokkuutta ja toimenpiteiden tavoittavuutta. Testaa ja opi: ota käyttöön eri kanavia ja niiden yhdistelmiä, kokeile eri viestejä ja valitse ne kanavat ja viestit, jotka toimivat parhaiten.”

Kuvat:  Youngfield / Iiro Rautiainen

Screenforce Dayn materiaali löytyy Screenforcen sivuilta  

Sanoma

Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Closure

  • Etusivu
  • Ajankohtaista
  • Alueellinen mainonta
  • Asiakastarinat
  • Mediat ja palvelut
  • Tietopankki
  • Suunnittelijan työkalut
  • Osta mainontaa
  • Yhteystiedot
  • Ota yhteyttä

Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
Arkisin klo 8-16

yrityspalvelu@sanoma.fi

010 80 80 85

Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

  • Facebook
  • Linkedin

Footer menu

  • Tietosuoja
  • Responsible Disclosure Statement

©2025 Sanoma Media Finland