Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Alueellinen mainonta

Aluemainonnan ratkaisut Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa

Kohdenna viestisi valtakunnan suosituimmissa medioissa alueellesi. Suunnitellaan yhdessä tavoitteidesi ja budjettisi mukainen markkinointiratkaisu.

Alueen toimipisteemme sijaitsee Oulussa.

Ota yhteyttä

Sanoman ratkaisujen avulla tavoitat viikoittain lähes kaikki pohjoispohjalaiset ja kainuulaiset

Kohdentamalla mainontaa voit tavoittaa hyvinkin tarkasti myös pienempiä kohderyhmiä.
 

96 %

Sanoman medioiden tavoittavuus alueella

90 %

Sanoman digisisältöjen viikkotavoittavuus Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa

77 000

kuulijaa viikossa Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuun radiokanavilla

50 %

Nelosen tavoittavuus viikossa Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa

Lähteet: Kantar Mind Kuluttaja 1-6/2025, Finnpanel Oy KRT 1-6 2025/Audio Planner, Sanoma Kainuu ja Sanoma Pohjois-Pohjanmaa, KRT Kainuu ja Pohjois-Pohjanmaa
 

Sanoman mediat

Tutustu alta tarkemmin Pohjois-Pohjanmaalla tai Kainuussa ostettaviin medioihin.

Klikkaamalla ikonia pääset katsomaan kyseisen brändin mediatietoja.
 

  • Nelonen
  • Helsingin Sanomat
0/0

    Suosittuja mediaratkaisuja alueellasi

    Räätälöimme aina tarpeisiisi ja tavoitteisiisi sopivan kampanjan. Tutustu esimerkkeihin.

    RadioPlus-
    kampanja

    Tavoita kustannustehokkaasti.

    • Kesto: minimi 2 kk

    • Mediat: radio- ja digimainonta.

    • Kuuluvuus: Pohjois-Pohjanmaan tai Kainuu  

    • Hinta: alkaen 1 400 €  / kk

    Haluan lisätietoa

    Tutustu tarkemmin MediaPlus-
    kampanjointiin >

    Klikkihinnoiteltu 
    digimainonta

    Maksa vain tuloksista.

    • Kohdennus: Oulun talousalue

    • Kesto: 4 viikkoa

    • Hinta: noin 1 000 € 

    • Klikkiarvio: noin 2 000 kpl
       

    • Kohdennus: Kajaanin talousalue

    • Kesto: 4 viikkoa

    • Hinta: noin  500 €

    • Klikkiarvio: noin  1 000 kpl

    Haluan lisätietoa

    Monimediallinen 
    TV-kampanja

    Maksimoi mainontasi vaikuttavuus.

    • Kesto: 1 kk

    • Mediat: TV- ja digimainonta

    • Näkyvyys: Pohjois-Pohjanmaa ja Kainuu

    • Hinta: alkaen 4 575 €

    Haluan lisätietoa

    Millaisia kuluttajia pohjoispohjalaiset ja kainuulaiset ovat?

    Kolme ihmistyyppiä korostuu mediankäyttäjinä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa.

    Olemme jakaneet pohjoispohjanmaalaiset ja kainuulaiset kahdeksaan segmenttiin sen mukaan, millä tavalla he käyttävät mediaa. Löydät alta kolme alueella korostuvaa käyttäjäryhmää. Yhdessä nämä kolme ryhmää kattavat yli puolet alueiden asukkaista.

    Kiireinen tasapainon etsijä

    31 %

    Hän on sosiaalinen ja empaattinen ihminen, jolle perhe ja läheiset ovat erittäin tärkeitä.

    Leimallista on myös kunnianhimo ja ulkonäkö­keskeisyys. 

    Arkeensa hän kaipaa helpotusta, ja nauttii shoppailusta ja hyvien löytöjen tekemisestä.

    Laatutietoinen tiedonhakija

    13 %

    Hän haluaa kehittää itseään, oppia jatkuvasti uutta ja on avoin uusille ideoille ja ihmisille.

    Hän haluaa olla aktiivinen jäsen yhteiskunnassa ja antaa oman panoksensa yhteisen hyvän eteen esim. vapaaehtoistyöllä.

    Kuluttamisessa hän painottaa laatua, vastuullisuutta ja kotimaisuutta.

    Vakiintunut arjesta nauttija

    13 %

    Hän arvostaa omaa rauhallisiin uomiin asettunutta ja turvallista elämäänsä, eikä kaipaa suuria muutoksia tai uusia virikkeitä. 

    Tavallinen arki on hänen mielestään parasta. Tekevänä ihmisenä hän puuhastelee jotain alinomaa.

    Kuluttamisessa hän arvostaa kotimaisuutta ja luottaa tuttuihin brändeihin ja pyrkii toimimaan kuormittamatta luontoa.

    Mutkattomasti kaikki palveluna

    Olipa tarpeesi kertaluontoinen kampanja tai vaikka markkinoinnin vuosisuunnitelma, asiantuntijamme ovat apunasi henkilökohtaisesti.  Halutessasi voit ostaa mainontaa myös itse. Tutustu alta tarkemmin kattavaan tarjontaamme.

    • Mediat ja kanavat

    • Erikoisratkaisut

    Mainonnan ratkaisut

    Lue lisää
    • Asiakas- ja kohderyhmäymmärrys 

    • Sisällöntuotanto ja mainosaineistot

    Markkinoinnin palvelut

    Lue lisää
    • Tutkimus- ja toimialatietoa

    • Oppaat ja työkalut

    Tietopankki

    Lue lisää

    Paikallisia menestystarinoita

    • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

      Julkaistu
      27.10.2025
      Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
      Lue asiakastarina
    • Hautaustoimisto Ikäheimo saa jatkuvaa näkyvyyttä Sanoman verkostosta Ad Managerin avulla

      Julkaistu
      14.1.2025
      Jatkuvan mainonnan tavoitteena on olla ihmisten mielessä, kun tarve palvelulle tulee. Sanoma Ad Managerin kautta on tullut erinomaisia tuloksia.
      Lue asiakastarina
    • Uusi oululaisravintola nousi heti huippusuosioon

      Julkaistu
      22.11.2024
      Lava Suomipop-festivaaleilla herätti odotuksia ja Google-mainonta tuo näkyvyyttä.
      Lue asiakastarina
    • Alueellinen tv-mainoskampanja vahvisti kumppanuutta ja tavoitti alueella laajasti

      Julkaistu
      1.11.2024
      Kempeleläinen Ojan Rauta kokeili alueellista tv-mainontaa Oulun ja Kainuun alueella. Vaikka kohderyhmänä olivat rakentajat ja yritykset, hyvää imagollista näkyvyyttä tuli kaikissa kohderyhmissä.
      Lue asiakastarina
    • Luottamus ratkaisi Autohuolto Lohilahden mainonnan kanavavalinnat

      Julkaistu
      1.11.2024
      Google-mainonta sekä alueellinen digi- ja radiokampanja täyttivät oululaisen autohuoltamon tilauskirjat.
      Lue asiakastarina
    • Tapahtumakumppanuus Suomipop-festivaalin kanssa toi taksiyritykselle toivottua näkyvyyttä

      Julkaistu
      8.10.2024
      Kumppanuus oli niin onnistunut, että Otaxin toimitusjohtaja Ville-Veikko Pohjola haluaa toteuttaa sen ensi kesänä uudestaan. Sitä odotellessa Pohjois-Pohjanmaalla toimiva taksiyritys tekee Sanoman kanavissa kohdennettua digimainontaa.
      Lue asiakastarina
    • Sivakan mainonta on huomattu – uudiskohteeseen ennätysmäärä hakijoita

      Julkaistu
      4.10.2024
      Oululaisella vuokrataloyhtiö Sivakalla on käynnissä tähän mennessä laajin yhteistyövuosi Sanoman kanssa. Kokonaisuuteen kuuluu digimainontaa Sanoman verkostossa sekä alueellista Ruutu- ja tv-mainontaa.
      Lue asiakastarina
    • Oulun Keilahalli kolminkertaisti yritysasiakkaidensa määrän natiivimainonnalla

      Julkaistu
      3.9.2024
      Aluekohdennettu digimainonta Sanoman verkostossa tavoittaa erittäin hyvin potentiaalista asiakaskuntaa.
      Lue asiakastarina
    • Come on Sotkamoon! Sotkamon retrohenkinen kampanja palkittiin Sanoman kauden parhaana alueellisena kampanjana

      Julkaistu
      14.5.2024
      Humoristinen toteutus erottui edukseen muusta mainonnasta.
      Lue asiakastarina
    • Diili-ohjelmayhteistyö paisutti Putaan Pullan valtakunnallista tunnettuutta

      Julkaistu
      12.4.2024
      Yhteydenottoja tulvi kaikista kanavista, ja Kantti-rieskojen myynti sai uutta piristystä.
      Lue asiakastarina
    • Kainuun pelastuslaitos erottui videon keinoin

      Julkaistu
      30.3.2023
      Rekrytointivideo tavoitti Ruudun kautta alueellisesti juuri oikean kohderyhmän.
      Lue asiakastarina
    • Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjien alueellinen mainonta herätti innostusta - radiomainoksessa käytettiin kohderyhmälle tuttua ääntä

      Julkaistu
      25.5.2021
      Monimedialliset kampanjat kasvattavat tehokkaasti tunnettuutta. Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjät valjastivat Sanoman mediat alueellisiin mainoksiin.
      Lue asiakastarina
      Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjien kansikuva

      Vinkkejä alueelliseen markkinointiin

      • Alueellinen radiomainonta – löytämätön helmi?

        Alueellisilla radioilla on uskollinen kuulijakunta. Huomio on taattu kun napakka viesti ponnahtaa korviin oman suosikkiohjelman keskeltä.

        Tagit

        Alueellinen mainonta Audio & radio
        Julkaistu
        2.4.2025
        Lue lisää
      • Mainoskampanjan budjetti: kaksi esimerkkiä alueellisen mainonnan budjetointiin

        Markkinointibudjetti on usein konstikas kokonaisuus. Vaikka kattotason markkinointibudjetin laatiminen onnistuisikin suhteuttamalla tavoitteita liikevaihtoon, voi sormi mennä suuhun viimeistään eri medioiden kampanjakohtaista hintaa ja roolitusta pohtiessa.

        Tagit

        Markkinoinnin suunnittelu
        Julkaistu
        18.4.2024
        Lue lisää
      • Alueellinen tv-mainonta on kustannustehokasta ja ketterää toteuttaa

        Suuret joukot tavoittava televisio lisää tunnettuutta tehokkaasti. Jos yritys toimii tietyllä maantieteellisellä alueella ja sen asiakkaat tulevat samalta alueelta, kannattaa tv-mainonta kohdentaa sille alueelle. Siinä säästää selvää rahaa.

        Tagit

        Alueellinen mainonta TV & video
        Julkaistu
        17.4.2024
        Lue lisää
      • Voit ostaa mainontaa Sanomalta itse tai pyytää henkilökohtaista palvelua, asiantuntijamme ovat läsnä ympäri Suomen

        Mainonnan ostaminen suoraan verkkoalustoiltamme on helppoa, jos tietää mitä haluaa. Meiltä saat apua myös silloin, kun et vielä tiedä, miten markkinointieurot kannattaisi sijoittaa.

        Tagit

        Ad Manager Aikakausmedia Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Google Ads Mainostuotanto ja luovat ratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Printtiratkaisut Somemainonta TV & video Uutismedia
        Julkaistu
        16.4.2024
        Lue lisää
        Sanoman medioiden logoja puhelimen näytöllä.
      • Pikaopas kustannustehokkaaseen mainontaan

        Kun mainonnan budjetti on rajallinen, täytyy osata valita ne oikeat ja parhaiten toimivat ratkaisut. Pienemmälläkin panostuksella on mahdollista tehdä tehokas ja toimiva kampanja.

        Tagit

        Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen Näkemyksiä
        Julkaistu
        23.2.2024
        Lue lisää
        pikaopas_kustannustehokkaaseen_mainontaan
      • Etäistä ja valtakunnallista – vai läheistä ja paikallista?

        Tarjoamme paikallisia ja alueellisia ratkaisuja ja palvelemme kaiken kokoisia asiakkaita, vakuuttaa Sanoman Pohjois-Suomen aluemyyntijohtaja Janne Puolakka.

        Tagit

        Alueellinen mainonta Näkemyksiä Omakynä
        Julkaistu
        12.4.2023
        Lue lisää

        Kiinnostuitko? Ota yhteyttä.

        Olemme läsnä alueellasi. Ota yhteyttä, tiimi kokeneita ammattilaisia ovat apunasi.

        Janne Puolakka,
        aluemyyntijohtaja

        janne.puolakka@sanoma.com 
        +358 40 772 0961

        Löydä asiantuntija nimellä


         



        Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuun toimipiste

        Kirkkokatu 13 A, 3. kerros
        90100 Oulu

         

        Käsittelemme tietojasi vastuullisesti. Lue tietosuojakuvaus.

        Sanoma

        Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

        Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

        Closure

        • Etusivu
        • Ajankohtaista
        • Alueellinen mainonta
        • Asiakastarinat
        • Mediat ja palvelut
        • Tietopankki
        • Suunnittelijan työkalut
        • Osta mainontaa
        • Yhteystiedot
        • Ota yhteyttä

        Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
        Arkisin klo 8-16

        yrityspalvelu@sanoma.fi

        010 80 80 85

        Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

        • Facebook
        • Linkedin

        Footer menu

        • Tietosuoja
        • Responsible Disclosure Statement

        ©2025 Sanoma Media Finland