Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Tietopankki
  3. Toimialatietoa

Rekrytointimarkkinointi ja työnantajakuva

Monikanavaisia ratkaisuja rekrymainonnasta työnantajakuvan rakentamiseen

Yksittäinen rekryilmoitus, uratarinat natiiviartikkeleina tai monikanavainen työnantajamielikuvakampanja – meiltä saat kaiken suunnittelusta toteutukseen!
 

Rekrymainonta

Varmista, että rekrykampanjasi tavoittavat oikeat osaajat.

Lue lisää

Lue lisää
Sisältömarkkinointi

Erotu muista työnantajista aidolla ja kiinnostavalla viestinnällä.

Lue lisää

Lue lisää
Työnantajakuva

Työnantajamielikuvan rakentaminen on investointi yrityksen tulevaisuuteen.

Lue lisää

Lue lisää

Rekrymainonta ja hakijamarkkinointi 

Varmista, että rekrytointikampanjasi tavoittaa oikeat osaajat. Mainostamalla Sanoman medioissa näyt siellä, missä potentiaaliset hakijat ja uranvaihtoa harkitsevat liikkuvat. Esimerkiksi mainonta laajassa digiverkostossamme on kohdennettavissa hyvinkin tarkasti oikeanlaisille hakijoille.

Rekrymarkkinoinnin tavoitteena on houkutella tehtävään parhaiten sopivat hakijat, jolloin kampanjointi on taktisempaa. Tutustu valmiisiin paketteihin tai määrittele itse sopivat raamit ilmoituksellesi.

Alueellinen rekryilmoitus

alk. 800 €

  • Kohdennus: alue, esim. Uusimaa
  • Mainosmuoto: Somenosto
    Tarvitset kuvan tai videon, tekstin ja verkkosivuosoitteen.
  • Kampanja-aika: 2 viikkoa

Valtakunnallinen rekryilmoitus

alk.  2 000 €

  • Kohdennus: ei kohdennusta (koko Suomi)
  • Mainosmuoto: Somenosto
    Tarvitset kuvan tai videon, tekstin ja verkkosivuosoitteen.
  • Kampanja-aika: 2 viikkoa

Osta rekryilmoitus kätevästi Sanoma Ad Managerista

Luo rekryilmoitus helposti ja nopeasti itseostoalustamme Sanoma Ad Managerin avulla ja näy Suomen suosituimmissa digimedioissa!

Toimi näin:

  1. Rekisteröidy tai kirjaudu sisään Sanoma Ad Manageriin.

  2. Valitse mainosmuodoksi Somenosto.

  3. Kohdenna alueellisesti tai valtakunnallisesti. Voit myös hyödyntää valmiita kontekstikohderyhmiä, kuten ura, koulutus ja toimiala.

  4. Määritä budjetti, esim. 1 500 €.

  5. Luo mainos helpolla mainoseditorilla työpaikkailmoituksesi elementeistä.
     

Rekisteröidy    Kirjaudu sisään
 

Sisältömarkkinointi ja työnantajakuva

Vahva työnantajamielikuva syntyy aidosta ja erottuvasta viestinnästä.

Sinulla on näkemys yrityksestäsi työnantajana – me tiedämme, miten ja missä kertoa se. Ammattilaistemme avulla viestisi välittyy oikealla tavalla.

Tarjoamme työnantajamielikuvan kehittämiseen sisältöjen ja mainosaineistojen suunnittelun, toteutuksen ja tuotannon kaikkiin kanaviin, oli kyse sitten natiiviartikkeleista, printti-, radio- tai digimainoksista tai vaikkapa videoista.

Tutustu sisältömarkkinoinnin palveluihin

Mainonta ja viestintä työnantajakuvan rakentamisessa

Työnantajamielikuvan rakentaminen on investointi yrityksen tulevaisuuteen.

Työnantajamielikuvan kehittäminen houkuttelee parhaat hakijat ja sitouttaa nykyiset työntekijät. Sen rakentaminen on paljon enemmän kuin rekrymainontaa – mielikuva työnantajasta syntyy yrityksen brändistä, kulttuurista, arvoista ja visiosta.

Koostimme tähän artikkeliin ajatuksia siitä, miten työnantajakuvaa kehitetään pitkäjänteisesti ja tuloksellisesti.

Lue lisää

W E B I N A A R I

Ajatusjohtajat vievät parhaat työntekijät

Vetovoimaiset työnantajat pärjäävät työnhakijan puntarissa ja vievät parhaat osaajat. Ne osaavat hyödyntää ajatusjohtajuutta myös työnantajakuvan kehittämisessä.

Katso webinaaritallenne

Lue lisää

P O D C A S T

"Sosiaalisesta vastuusta voi rakentaa kilpailutekijän"

Sus+Com Agencyn perustaja Mari Haavisto nostaa esiin kolme sosiaaliseen vastuuseen liittyvää teemaa, joilla on merkitystä yrityksen liiketoimintaan ja euroihin.

Kuuntele podcast

Lue lisää

Asiakastarinoita työnantajakuva- ja hakijamarkkinoinnista

  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Mehiläinen nostaa kampanjassaan arvostavasti esiin suurimman ammattiryhmänsä

    Julkaistu
    11.4.2023
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Maaliskuun Kuukauden kamppis on Mehiläisen Lähihoitajalla on elämä tehtävänä.
    Lue asiakastarina
  • Kainuun pelastuslaitos erottui videon keinoin

    Julkaistu
    30.3.2023
    Rekrytointivideo tavoitti Ruudun kautta alueellisesti juuri oikean kohderyhmän.
    Lue asiakastarina
  • Svenska Kulturfonden i Björneborg – Myyttien murtaminen tarinoilla herätti kiinnostuksen yli odotusten

    Julkaistu
    26.1.2023
    Yli satavuotias säätiö käänsi sitkeät ennakkoluulot kasvun suuntaan natiivimainonnalla.
    Lue asiakastarina
  • VASEKin ja Vaasan kaupungin natiivikampanja HS.fi:ssä houkutteli työhakuun Vaasaan

    Julkaistu
    13.10.2022
    Natiiviartikkelit vaikuttivat positiivisesti lukijoiden mielikuvaan ja lisäsivät kiinnostusta Vaasaa kohtaan. Kampanja oli osa Kuntamarkkinoinnin SM-kisoissa kultaa voittanutta kokonaisuutta.
    Lue asiakastarina
    Case Vasek hero
  • Luukkoselle haettiin seuraajaa Hesarin etusivulla

    Julkaistu
    16.8.2022
    Kuukauden kamppis on Sanoman kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Heinäkuun valinta on Porin kaupunginjohtajan rekrytointi-ilmoitus, jossa hyödynnettiin ilmiöksi noussutta Porisuhde-kampanjaa.
    Lue asiakastarina
    Porisuhdeneuvoja artikkelikuva
  • Toukokuun Kuukauden kamppis on Ukko.fi:n kekseliäs rekrytointikampanja

    Julkaistu
    13.6.2022
    Ukko.fi haki markkinointijohtajaa Hesarin etusivun ilmoituksella. Ilmoitus on mainio esimerkki siitä, miten rekrymainontaa voi tehdä hauskasti, huomioita herättävästi ja isosti.
    Lue asiakastarina
    Ukko.fi Kuukauden kamppis artikkelikuva
  • Näin Mediconsult Oy hyödyntää klikkipohjaista mainontaa potentiaalisten työntekijöiden rekrytoinnissa

    Julkaistu
    8.6.2022
    Kuinka houkutella jo palkkalistoilla olevat, halutut ja hyvät ohjelmisto-osaajat uusiin töihin, kun heitä ei rekrysivustojen kautta tavoita? Mediconsult tunnisti tämän ongelman ja tajusi, että uudet tekijät pitää tavoittaa sieltä, missä he viettävät vapaa-aikaansa.
    Lue asiakastarina
    mediconsult_artikkeli
  • Oikotie Työpaikat herätti huomiota kekseliäällä kampanjalla

    Julkaistu
    5.4.2022
    Radio Suomipop etsi viime kesänä yhteistyössä Oikotien kanssa kesäksi juontajaparia Juho Keskitalolle. Yksinoikeudella Oikotiellä julkaistu Kesätähden työpaikkailmoitus keräsi yhteensä 64 870 kävijää, mikä on Oikotien kaikkien aikojen ennätys yksittäiselle ilmoitukselle.
    Lue asiakastarina
    Case Oikotie Työpaikat kesätähti hero
  • Espoo kokeili innovatiivisia keinoja rekrytointiin

    Julkaistu
    8.2.2022
    Natiiviartikkeleilla haettiin elinvoimajohtajaa ja sosiaalityöntekijöitä erinomaisin tuloksin – ”Luotettavuus ja laatu ovat HS.fi:n mediaympäristön tärkeitä kärkiä.”
    Lue asiakastarina
    Case Espoo artikkelikuva
  • Taksiyhtiö Menevän rekrytointikampanja sai vauhtia natiiviartikkelista

    Julkaistu
    21.12.2021
    Taksiyhtiö Menevällä oli tarve saada rekrytoitua nopeasti lisää kuljettajia. Ratkaisuksi valikoitui menestykseksi osoittautunut natiivikampanja IS.fi:ssä.
    Lue asiakastarina
    Case Menevä artikkelikuva

    Näkemyksiä työnantajakuvan rakentamisesta

    • Mistä hyvä työnantajakuva syntyy, miten sitä voisi kehittää ja miten konkreettisista teoista kannattaisi kertoa myös potentiaalisille työnhakijoille?

      Lue yhteenveto Sanoman tuoreesta Työelämätutkan työntekijätutkimuksesta.

      Tagit

      Asiakasymmärrys ja insight Sisältömarkkinointi Tutkittua Työnantajamielikuva
      Julkaistu
      21.11.2023
      Lue lisää
    • Työnantajakuvan kehittäjän polttopisteessä on innostava yhteistyö

      Työnantajakuvan tavoitteellinen kehittäminen ei onnistu ilman systemaattista eri yksiköiden ja tiimien välistä yhteistyötä, kirjoittaa Sanoman sisältömarkkinointipalveluista vastaava Minna Husu.

      Tagit

      Työnantajamielikuva Näkemyksiä Omakynä
      Julkaistu
      14.11.2023
      Lue lisää
    • "Sosiaalisesta vastuusta voi rakentaa kilpailutekijän, joka kasvattaa yrityksen arvoa”

      Sus+Com Agencyn perustaja Mari Haaviston mukaan yrityksissä huomioidaan ympäristövastuu ja taloudellinen vastuu jo kohtuullisen hyvin, mutta sosiaalinen vastuu on vielä lapsenkengissä.

      Tagit

      Työnantajamielikuva Näkemyksiä Vastuullisuus
      Julkaistu
      25.9.2023
      Lue lisää
    • Mainonta ja viestintä työnantajakuvan rakentamisessa

      Työnantajamielikuvan kehittäminen on muutakin kuin rekrymainontaa avoimiin työpaikkoihin. Jokaisella yrityksellä on brändi, yrityskulttuuri, arvot ja visio. Entiset, nykyiset ja tulevat työntekijät luovat mielikuvaa yrityksestä työnantajana perustuen kaikkeen sisäiseen ja ulkoiseen viestintään ja markkinointiin.

      Tagit

      Työnantajamielikuva
      Julkaistu
      21.9.2023
      Lue lisää
    • Vahvista kuntasi työnantajamielikuvaa markkinointiviestinnän keinoin

      Kunnat tarjoavat monipuolisia tehtäviä ja mielenkiintoisia haasteita monien eri alojen ammattilaisille. Joskus oikeiden osaajien saatavuus ja tavoittaminen voi kuitenkin aiheuttaa haasteita, kirjoittaa Nina Bemeleit.

      Tagit

      Työnantajamielikuva Näkemyksiä Omakynä
      Julkaistu
      15.9.2023
      Lue lisää
    • Työnantajamielikuvan vaikutus rekrymarkkinoilla on nyt suurempi kuin koskaan

      Työnhakijat tunnistavat arvonsa ja työpaikoilta vaaditaan paljon. Tämän päivän hakijakeskeisissä rekrytoinneissa menestyminen vaatii yrityksiltä paukkuja olla esillä, toimia arvojensa mukaan ja kertoa siitä kiinnostavasti, kirjoittaa aluemyyntijohtaja Marjaana Vilponen.

      Tagit

      Työnantajamielikuva Näkemyksiä Omakynä
      Julkaistu
      16.8.2023
      Lue lisää
    • Tulevaisuuden maailma luodaan tänään

      Sosiaalisen vastuun tulisi olla osa yrityksen kokonaisvaltaista toimintaa eikä yksittäisiä markkinointitekoja, korostavat Ataá Agencyn Wanda ja Naomi Holopainen.

      Tagit

      Näkemyksiä Työnantajamielikuva Vastuullisuus
      Julkaistu
      4.10.2022
      Lue lisää
      Naomi ja Wanda Holopainen artikkelikuva

      Kiinnostuitko?

      Ota yhteyttä ja jutellaan, miten saisimme tavoitteesi yhdessä saavutettua.

       

      Ota yhteyttä

      Sanoma

      Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

      Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

      Closure

      • Etusivu
      • Ajankohtaista
      • Alueellinen mainonta
      • Asiakastarinat
      • Mediat ja palvelut
      • Tietopankki
      • Suunnittelijan työkalut
      • Osta mainontaa
      • Yhteystiedot
      • Ota yhteyttä

      Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
      Arkisin klo 8-16

      yrityspalvelu@sanoma.fi

      010 80 80 85

      Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

      • Facebook
      • Linkedin

      Footer menu

      • Tietosuoja
      • Responsible Disclosure Statement

      ©2025 Sanoma Media Finland