Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Oikotie Työpaikat herätti huomiota kekseliäällä kampanjalla

Radio Suomipop etsi viime kesänä yhteistyössä Oikotien kanssa kesäksi juontajaparia Juho Keskitalolle. Yksinoikeudella Oikotiellä julkaistu Kesätähden työpaikkailmoitus keräsi yhteensä 64 870 kävijää, mikä on Oikotien kaikkien aikojen ennätys yksittäiselle ilmoitukselle.
Case Oikotie Työpaikat kesätähti hero
5.4.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

Tarjolle unelmien kesätyöpaikka

Oikotie Työpaikkojen keskeinen tavoite on nostaa kävijäliikennettä sivustolleen. Haasteeseen päätettiin vastata radiopromootiolla.

Syntyi idea, joka hyödyttäisi samanaikaisesti sekä Oikotietä että Radio Suomipoppia.

Kanavalla oli kesäksi suunnitteilla erikoisohjelma, kun vakiojuontajat olisivat kesälomalla. Juho Keskitalo siirtyisi kesätöihin Suomipopin iltapäivään ja hänen seurakseen studioon kutsuttaisiin nimekkäitä kesätähtiä.

Mutta miksei samalla tarjottaisi jollekin onnekkaalle kuuntelijalle unelmien kesätyöpaikkaa radiojuontajana?

Kampanjan idea rakennettiin rekrytoinnin ympärille

Kampanjan idea rakennettiin tämän rekrytointiprosessin ympärille, sillä samalla haluttiin nostaa Oikotien tarjoama palvelu tekemisen keskiöön.

”Ensisijaisena tavoitteenamme oli lisätä kävijöitä palveluumme. Kampanja tuki meitä myös brändimielikuvallisesti ja oli jotain uutta, jota emme vielä ole kokeilleet. Haluamme kasvattaa top-of-mind-asemaamme ja pysyä kuluttajien mielessä”, kertoo Schibsted Suomen markkinointijohtaja Kati Saarela.

”Ilmoitus selkeästi toimi ja kiinnosti kävijöitä. Kesätähden pesti oli erilainen tapa päästä testaamaan, olisiko radiojuontajan työ itselle sopiva”, toteaa Campaign and Performance Manager Suvi Airaksinen.

Suomipopin taajuudella oli kilpailu, jolla ohjattiin kuuntelijoita Oikotie Työpaikkojen sivustolle luotuun työtehtävän hakulomakkeeseen.

Radiojuontajaksi ei tunnetusti ole helppo päästä, joten kyseessä oli taatusti ainutlaatuinen palkinto: mahdollisuus juontaa Suomipopin iltapäivää yhdessä Juhon kanssa.

Case Oikotie Työpaikat kesätähti kollaasi

Kesätähden haku saavutti huikean kävijäennätyksen

Kampanjasta tuli huikea menestys. Kesätähden hakulomakkeeseen kävi kampanjan aikana tutustumassa yhteensä 64 870 kävijää, joka on Oikotien kaikkien aikojen ennätys millekään työpaikkahakemukselle!

Koska tavoite oli saada sivustolle kävijöitä, tämä voidaan varmasti laskea varsin väkeväksi onnistumiseksi.

Hakemuksia kertyi lopulta 673 kpl, joista tehtävään valikoitui onnekas ja lupsakka Anu.

Poikkeuksellinen kampanja synnytti maksetun median lisäksi huomattavan määrän ansaittua mediaa. Sosiaalisen median lisäksi esimerkiksi Iltalehti ja Keski-Uusimaa -lehdet kirjoittivat artikkelit poikkeuksellisesta kampanjasta.

Kun sekä asiakas että juontajat olivat kampanjaan erittäin tyytyväisiä, on yleensä onnistuttu. Keskitalo kertoi, että tuntemattomat kyselivät häneltä kaduilla, onko kesätähti jo löytynyt.

”Tämä oli poikkeuksellisen hyvin toiminut kampanja, joka innosti ja puhututti ihmisiä”, juontaja kiteyttää.

Oikotie puolestaan oli kokonaisuuteen niin tyytyväinen, että uutta kesätähteä on haettu jälleen ensi kesälle.

Tavoittavuus ja monikanavaisuus on olennaisen tärkeää

Kolmen viikon pituinen kampanja toi kesätöiden hakusesonkiin Oikotien tarvitseman näkyvyyden. 

Oikotiellä on Sanoman kanssa jatkuva yhteistyö, mikä tekee Saarelan mukaan ideoinnista hedelmällisempää.

”Olemme paremmin perillä tarjolla olevista mahdollisuuksista ja niistä lainalaisuuksista, jotka ovat meille toimivia. Säännöllisyys ja jatkuvuus ovat meille olennainen juttu.”

Oikotien markkinoinnissa kokeillaan mielellään kaikkea uutta.

”Ideoita tulee pyydettäessä ja myös pyytämättä, jos mielessä on jokin meille sopiva ehdotus. Sanomalla mietitään jatkuvasti ratkaisuja tavoitteisiimme”, Airaksinen sanoo. 

Suvi Airaksinen ja Kati Saarela pitävät kampanjoissa tärkeänä tavoittavuutta ja monikanavaisuutta.

”Tärkeätä on myös arvostetut brändit ja luotettava mediaympäristö. Sanoman kanssa ei tarvitse olla huolissaan siitä, että mainonta näkyy epäsopivassa ympäristössä”, Airaksinen summaa.

"Oli hienoa päästä tekemään jotain aivan uutta ja kumpaakin osapuolta selkeästi hyödyttävää yhteistyötä, jonka tulokset puhuvat puolestaan",  kommentoi Oikotien asiakkuudesta vastaava Client Manager Vesa Saarinen Sanomalta.

Kokonaisuus on tosi onnistunut, kun ilmoitus saa ennätyksellisen kävijämäärän, ansaittua mediaa ja huikean kovan huomioarvon.

 

Kati Saarela
Markkinointijohtaja
Schibsted Suomi   
Case Oikotie Suomipopin kesätähti artikkelikuva

Kuva: Suvi Airaksinen, Vesa Saarinen ja Kati Saarela.

Kiinnostuitko? 

Tutustu radion ohjelmayhteistyöhön

Tagit

Työnantajamielikuva Audio & radio

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä

    Julkaistu
    14.11.2025
    Festarikumppanuus, radiopromootio sekä digi- ja ulkomainonta yhdistyivät normit haastavaksi konseptiksi.
    Lue asiakastarina
  • Pirkan monikanavainen kesäkampanjointi kasvatti myyntiä ja brändimittareita

    Julkaistu
    6.11.2025
    Radiopromootiot, festivaaliyhteistyö ja vaikuttajat toivat hienoa näkyvyyttä Pirkka-brändille.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Monikanavainen kampanja ylitti odotukset – Haaga-Helia tavoitti nuoret luovalla tavalla Sanoman avulla

    Julkaistu
    29.9.2025
    Kun nuorten tavoittaminen vaatii yhä luovempia ratkaisuja, Haaga-Helia tarttui rohkeasti radio- ja festivaaliyhteistyöhön Sanoman kanssa. Tuloksena oli kampanja, joka vahvisti brändiä ja ylitti kaikki asetetut tavoitteet.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
  • Abiristeilyt on SAMKille hieno mahdollisuus tavata kasvotusten yhtä tärkeimmistä kohderyhmistään

    Julkaistu
    20.5.2025
    ”Sanoman vahvuutena on, että ison talon palvelut yhdistyvät henkilökohtaiseen asiakaspalveluun”, kertoo SAMkin viestintä- ja markkinointisuunnittelija Anssi Aarni.
    Lue asiakastarina
  • Metsätilat.fi lanseerasi Hintakompassi-palvelun Sanoman monikanavaisen ratkaisun avulla − kiinnostus heräsi kautta maan

    Julkaistu
    13.5.2025
    Radiokampanjalla kasvatettiin tunnettuutta, digikampanjalla ohjattiin tutustumaan digitaaliseen arviointipalveluun.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland