Radio & audio
Toisesta korvasta sisään, toisesta tulos

Pulinat pois – ääni on nopeimmin kasvava markkinoinnin keino
Ääni on vahva erottautumistekijä. Kuuloaistin kautta syntyvät voimakkaat mielikuvat rakentavat tunnettuutta ja brändimielikuvaa.
Radiomainonta kannattaa ottaa mukaan mediamixiin silloin, kun tarvitaan kustannustehokasta toistoa. Pienemmän budjetin mainoskampanjassa radio toimii mainiosti mielikuvia rakentavana päämediana.
Sanoman radio tavoittaa parhaiten kaikki kaupallisesti merkittävät kohderyhmät. Tavoitamme viikoittain yli 2,2 miljoonaa kuuntelijaa ja lisää korvapareja saadaan Suomen suosituimmasta podcast-palvelusta Suplasta. Mainostamalla radion lisäksi Suplassa, kasvatat toistoa edelläkävijöiden kohderyhmässä ja lisäät entisestään kampanjasi huomioarvoa.
Tuo äänesi kuuluviin Sanoman kanavilla
Sanoman audio koostuu kanavista, joilla on vahva suhde yleisöönsä ja sitä kautta iso kaupallinen vaikuttavuus. Olemme audiokuuntelun markkinajohtaja alle 55-vuotiaiden parissa.
Tutustu mediakortteihin:
Radiomainonnalla tavoitat kohderyhmäsi juuri ennen ostopäätöstä
54 % radion kuuntelusta tapahtuu kotona. Toiseksi eniten radiota kuunnellaan autossa (23 %). Autokuuntelun osuus korostuu nuoremmissa ikäryhmissä ja työmatkaliikenteessä.
Radiomainonta lisää verkkoliikennettä merkittävästi. 41 % kuluttajista luokittelee äänen avaintekijäksi brändin kommunikoinnissa.
Tutustu radio- ja audiomainonnan ratkaisuihin
Lähde: Finnpanel, radion kuuntelu Suomessa 2022.

Ette usko, miten paljon lämmittää mieltä, kun kuulee Radio Rockilla pyörivän Raskoneen mainoksen. Ja kun vielä kilpailuihin osallistuneet soittajat ja voittajat, jotka ovat jo asiakkaitamme, kehuvat meitä vuolaasti valtakunnallisessa radiossa! Lisää näitä! Mahtavaa, keep on rocking!
Radiomainonta herättää tunteita ja ohjaa ostamaan
Tiesitkö, että 4,4 miljoonaa suomalaista kuuntelee radiota keskimäärin 2 tuntia 23 minuuttia päivässä?* Radio on erinomainen kanava halusit sitten luoda tunnettuutta, erottautua tai tavoittaa kohderyhmäsi mahdollisimman tehokkaasti. (*Lähde: Radiomedia, Radiovuosi 2022)
Luo tunnettuutta
Radiomainonta lisää tuotemerkin tunnettuutta ja vahvistaa brändimielikuvaa.
Audiomainonta ja audiovisuaalinen mainonta vaikuttavat tunteisiin ja nostavat brändin muistamista.
Spottikampanjoiden keskimääräinen huomioarvo Sanomalla on 44 % ja promootioiden jopa 53 %.
Erottaudu
41 % kuluttajista luokittelee äänen avaintekijäksi brändin kommunikoinnissa.
Mainonta on 12 kertaa tehokkaampaa, kun sekä visuaalinen että äänellinen ilme on yhtenäinen.
Äänilogo lisää ostohalukkuutta 17 % ja brändin mukainen musiikki 24 %.
Tavoita
Radio on todellinen massamedia: sen viikkopeitto on yli 90 % (9+ kohderyhmässä).
Radio tavoittaa medioista parhaiten matkalla kauppaan: 45 % kuluttajista kuuntelee kaupallisia radiokanavia matkallaan ostoksille.
Radiomainonta lisää verkkoliikennettä merkittävästi.
Lähde: Sanoman radioiden tietopankki (yli 100 tutkittua kampanjaa).
Mainonnan ratkaisut radioon ja audioon
Asiakastarinat, joista tuli sanomista
Radion ohjelmayhteistyö ja digikampanja toivat Epassille hurjan määrän liikennettä ja liidejä
”Kun katsoo näitä lukuja, on vaikea olla hymyilemättä”, sanoo Epassi Groupin markkinointijohtaja Aleksi Miikkulainen.

Radiota, digiä ja liikkuvaa kuvaa yhdistänyt Finnkinon joulukampanja onnistui yli odotusten
Monikanavainen kampanja vahvisti positiivista mielikuvaa ja kasvatti käyntiaikomuksia Finnkinolla.

Ennätysmyynti ja näkyvyyttä tuloksellisella kampanjalla
Etusivut toivat huomioarvoa ja dynaaminen digikokosivu syvyyttä Järvikylän kampanjalle.

Case Cutrin Routa – Sisältöyhteistyö huomattiin
Cutrinin Routa-tuotesarjalle tehtiin Suplaan sisällöllinen yhteistyön, joka nosti brändin uuden tuotesarjan tunnettuutta.

Kiinnostuitko?
Ota yhteyttä ja jutellaan, miten saisimme tavoitteesi yhdessä saavutettua.