Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Mediat & palvelut
  3. Sanoman mediat

Radio ja audio

Toisesta korvasta sisään, toisesta tulos

Pulinat pois – ääni on nopeimmin kasvava markkinoinnin keino, jolla rakennat tunnettuutta ja brändimielikuvaa.

Kysy lisää radio- ja audiomainonnasta

 

Ääni on vahva erottautumistekijä

Radiomainonta kannattaa ottaa mukaan mediamixiin silloin, kun tarvitaan kustannustehokasta toistoa. Pienemmän budjetin mainoskampanjassa radio toimii mainiosti mielikuvia rakentavana päämediana. Kuuloaistin kautta syntyvät voimakkaat mielikuvat rakentavat tunnettuutta ja brändimielikuvaa.  

Radion ja Suplan yhdistelmällä maksimaalinen tavoittavuus

Sanoman radio tavoittaa parhaiten kaikki kaupallisesti merkittävät kohderyhmät. Tavoitamme viikoittain noin 2 miljoonaa kuuntelijaa ja lisää korvapareja saadaan Suomen suosituimmasta podcast-palvelusta Suplasta. Mainostamalla radion lisäksi Suplassa kasvatat toistoa edelläkävijöiden kohderyhmässä ja lisäät entisestään kampanjasi huomioarvoa. 

Tuo äänesi kuuluviin Sanoman kanavilla

Sanoman radiokanavilla on vahva suhde yleisöönsä ja sitä kautta iso kaupallinen vaikuttavuus.

Radiomainonnalla tavoitat kohderyhmäsi juuri ennen ostopäätöstä

54 % radion kuuntelusta tapahtuu kotona. Toiseksi eniten radiota kuunnellaan autossa (25 %). Autokuuntelun osuus korostuu nuoremmissa ikäryhmissä ja työmatkaliikenteessä.

Radiomainonta lisää verkkoliikennettä merkittävästi.  41 % kuluttajista luokittelee äänen avaintekijäksi brändin kommunikoinnissa.

Tutustu radio- ja audiomainonnan ratkaisuihin

Lähde: Finnpanel, Radion kuuntelu Suomessa 2023

Ette usko, miten paljon lämmittää mieltä, kun kuulee Radio Rockilla pyörivän Raskoneen mainoksen. Ja kun vielä kilpailuihin osallistuneet soittajat ja voittajat, jotka ovat jo asiakkaitamme, kehuvat meitä vuolaasti valtakunnallisessa radiossa! Lisää näitä! Mahtavaa, keep on rocking!

Tuomas Lager
Raskone

Radiomainonta herättää tunteita ja ohjaa ostamaan

Tiesitkö, että 4,3 miljoonaa suomalaista kuuntelee radiota keskimäärin 2 tuntia 16 minuuttia päivässä?*

Radio on erinomainen kanava halusit sitten luoda tunnettuutta, erottautua tai tavoittaa kohderyhmäsi mahdollisimman tehokkaasti.

*Lähde: Radiomedia, Radiovuosi 2023

Luo tunnettuutta

Radiomainonta lisää tuotemerkin tunnettuutta ja vahvistaa brändimielikuvaa.

Audiomainonta ja audiovisuaalinen mainonta vaikuttavat tunteisiin ja nostavat brändin muistamista.

Spottikampanjoiden keskimääräinen huomioarvo Sanomalla on 44 % ja promootioiden jopa 53 %.

Erottaudu

41 % kuluttajista luokittelee äänen avaintekijäksi brändin kommunikoinnissa.

Mainonta on 12 kertaa tehokkaampaa, kun sekä visuaalinen että äänellinen ilme on yhtenäinen.

Äänilogo lisää ostohalukkuutta 17 % ja brändin mukainen musiikki 24 %.

Tavoita

Radio on todellinen massamedia: sen viikkopeitto on yli 90 % (9+ kohderyhmässä).

Radio tavoittaa medioista parhaiten matkalla kauppaan: 45 % kuluttajista kuuntelee kaupallisia radiokanavia matkallaan ostoksille.

Radiomainonta lisää verkkoliikennettä merkittävästi.

Lähde: Sanoman radioiden tietopankki (yli 100 tutkittua kampanjaa).

Mainonnan ratkaisut radioon ja audioon

  • Radiomainonnan tuotannot 

    Spotin perustuotanto tai räätälöity kokonaisuus, kaikki onnistuu!

    Lue lisää

  • Ota ääni haltuun audion etusivulla 

    Haluatko nopeita tuloksia ja vaivattoman toteutuksen?

    Lue lisää

  • Alueellinen radiomainonta 

    Alueellinen radiomainonta nappaa asiakkaasi kuulolle!

    Lue lisää

  • Ääni brändillesi 

    Puuttuuko brändiltäsi ääni? Miltä saat apua audiostrategian toteutukseen.

    Lue lisää

  • Podcast-mainonta  

    Tutustu podcast-mainonnan mahdollisuuksiin Suplassa!

    Lue lisää

  • Ohjelmayhteistyö ja kelluva kisapromootio

    Juontajapersoonat tuovat viestillesi vahvaa sisällöllistä vaikuttavuutta.

    Lue lisää

  • Kanavadominanssi

    Kanavadominanssilla saat halutun viestin perille nopeasti.

    Lue lisää

  • Sääsponsorointi

    Sääsponsorointi on tehokas yhteistyömalli, jolla pysyt kuluttajan mielessä koko kuukauden ajan.

    Lue lisää

0/0

    Näkemyksiä radiosta ja audiosta

    • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

      Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Mainonnan kohdentaminen järkevästi varmistaa niin kampanjoiden onnistumisen kuin kustannustehokkuuden. Tässä artikkelissa kerromme, miten kohdennettu mainonta toimii, miten määritelet kohderyhmäsi ja mitä mainonnan kohdennusvaihtoehtoja on tarjolla.

      Tagit

      Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu TV & video
      Julkaistu
      2.9.2025
      Lue lisää
      Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
    • Sanoma tutki: Kolmannes suomalaisista aloittaa jouluvalmistelut jo marraskuussa

      Radio on vahva joulumedia, ja mainonnasta saadaan hyviä vinkkejä jouluhankintoihin.

      Tagit

      Audio & radio Tutkittua
      Julkaistu
      28.8.2025
      Lue lisää
    • Brändin kehitys vaatii pitkäjänteisyyttä, mainontaa ja budjettia

      Brändimainontaa vai taktista – tuo mainostajan ikuinen kysymys. Moni mainostaja valitsee taktisen kampanjan konkreettisten tulosten toivossa. Brändin tunnettuus on kuitenkin kaiken perusta ja kasvun edellytys.

      Tagit

      Audio & radio Digiratkaisut Natiivimainonta Sponsorointi Tapahtumat TV & video Uutismedia
      Julkaistu
      2.4.2025
      Lue lisää
    • Sanoma tutki: Yli puolet suomalaisista käyttää kesäaikaan rahaa spontaanimmin kuin muina vuodenaikoina

      Radio on ylivoimainen kesämedia! Neljännes suomalaisista lisää radion kuuntelua kesällä, Audion kesä 2025 -tutkimus kertoo.

      Tagit

      Asiakasymmärrys ja insight Audio & radio Tutkittua
      Julkaistu
      2.4.2025
      Lue lisää
    • Alueellinen radiomainonta – löytämätön helmi?

      Alueellisilla radioilla on uskollinen kuulijakunta. Huomio on taattu kun napakka viesti ponnahtaa korviin oman suosikkiohjelman keskeltä.

      Tagit

      Alueellinen mainonta Audio & radio
      Julkaistu
      2.4.2025
      Lue lisää
    • Näin rakennat railakkaan radiospotin – mainonnan tuottajan kootut vinkit

      Tässä artikkelissa kokenut mainostuottaja jakaa vinkkejään railakkaan ja toimivan radiospotin luontiin.

      Tagit

      Audio & radio Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      Julkaistu
      1.4.2025
      Lue lisää
    • Radiokanavien alabrändit tekevät kokonaisuudesta enemmän kuin osiensa summan

      Suplaan on rakennettu kymmenen uutta nettiradiota tuttujen kanavabrändien alle, mikä tuo Sanoman audioverkostolle lisää tavoittavuutta.

      Tagit

      Audio & radio Digiratkaisut
      Julkaistu
      23.1.2025
      Lue lisää
    • Ainutlaatuinen aamuohjelma aloitti Loopilla, yhdistää radion ja live-podcastin

      Ohjelman juontajina toimii superkaksikko Mia ”Millu” Haataja ja Karoliina Tuominen. Suoran arkiaamun radiolähetyksen jälkeen ohjelma jatkuu Suplassa live-podcastissa.

      Tagit

      Audio & radio
      Julkaistu
      5.9.2024
      Lue lisää
    • Liiga käynnistyy – Classic Hits on mukana!

      Liigakausi starttaa 10.9. ja viime kauden tapaan Classic Hits selostaa kaikki Helsingin IFK:n ja Turun Palloseuran ottelut paikallisilla taajuuksillaan ja tietysti myös Suplassa.

      Tagit

      Audio & radio
      Julkaistu
      5.9.2024
      Lue lisää

      Asiakastarinat, joista tuli sanomista

      Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä

      Julkaistu
      14.11.2025
      Festarikumppanuus, radiopromootio sekä digi- ja ulkomainonta yhdistyivät normit haastavaksi konseptiksi.
      Lue asiakastarina

      Pirkan monikanavainen kesäkampanjointi kasvatti myyntiä ja brändimittareita

      Julkaistu
      6.11.2025
      Radiopromootiot, festivaaliyhteistyö ja vaikuttajat toivat hienoa näkyvyyttä Pirkka-brändille.
      Lue asiakastarina

      Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

      Julkaistu
      5.11.2025
      Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
      Lue asiakastarina

      Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

      Julkaistu
      17.10.2025
      Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
      Lue asiakastarina
      • Näytä lisää

      Kiinnostuitko?

      Ota yhteyttä ja jutellaan, miten saisimme tavoitteesi yhdessä saavutettua.

      Ota yhteyttä

      Sanoma

      Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

      Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

      Closure

      • Etusivu
      • Ajankohtaista
      • Alueellinen mainonta
      • Asiakastarinat
      • Mediat ja palvelut
      • Tietopankki
      • Suunnittelijan työkalut
      • Osta mainontaa
      • Yhteystiedot
      • Ota yhteyttä

      Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
      Arkisin klo 8-16

      yrityspalvelu@sanoma.fi

      010 80 80 85

      Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

      • Facebook
      • Linkedin

      Footer menu

      • Tietosuoja
      • Responsible Disclosure Statement

      ©2025 Sanoma Media Finland