Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Alueellinen mainonta

Aluemainonnan ratkaisut Etelä- ja Keski-Pohjanmaalla ja Pohjanmaalla

Kohdenna viestisi valtakunnan suosituimmissa medioissa alueellesi.

Ota yhteyttä

Sanoman ratkaisujen kautta tavoitat viikottain merkittävän osan Etelä- ja Keski-Pohjanmaan sekä Pohjanmaan väestöstä

Kohdentamalla mainontaa voidaan tavoittaa hyvinkin tarkasti pienempiä kohderyhmiä.

91* %

Medioidemme tavoittavuus alueen väestöstä, joka viikko

84 %

Digisisältöjemme tavoittavuus alueella

91 000

kuulijaa alueen radiokanavilla

43 %

Nelosen tavoittavuus alueella

Lähteet: Kantar Mind Kuluttaja 1-6/2025, Finnpanel Oy KRT 1-6 2025/Audio Planner, Sanoma Pohjanmaa,  KRT Keski- ja Etelä-Pohjanmaa  (*Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaan ja Pohjanmaa).
 

Sanoman mediat

Tutustu alla tarkemmin Etelä-Pohjanmaalla, Keski-Pohjanmaalla ja Pohjanmaalla ostettaviin medioihin.

  • Nelonen
  • Soppa 365
  • Helsingin Sanomat
0/0

    Suosittuja mediaratkaisuja alueellasi

    Räätälöimme aina tarpeisiisi ja tavoitteisiisi sopivan kampanjan. Tutustu esimerkkeihin.

    RadioPlus-
    kampanja

    Tavoita kustannustehokkaasti.

    • Kesto: minimi 2 kk

    • Mediat: radio- ja digimainonta.

    • Kuuluvuus: Pohjanmaa, Etelä-, Keski- ja Pohjois-Pohjanmaa  

    • Hinta: alkaen 1 400 €  / kk

    Haluan lisätietoa

    Tutustu tarkemmin MediaPlus-
    kampanjointiin >

    Klikkihinnoiteltu 
    digimainonta

    Maksa vain tuloksista.

    Kohdennus: Vaasan, Seinäjoen tai Kokkolan talousalue
    Kesto: 4 viikkoa
    Hinta: noin 1 000 € 
    Klikkiarvio: noin 2 000 kpl

    Haluan lisätietoa

    Monimediallinen 
    TV-kampanja

    Maksimoi mainontasi vaikuttavuus.

    • Kesto: 1 kk

    • Mediat: TV- ja digimainonta

    • Näkyvyys: Pohjanmaa 

    • Hinta: alkaen 4 225 €

    Haluan lisätietoa

    Millaisia kuluttajia etelä- ja keskipohjalaiset sekä pohjalaiset mediankäyttäjinä ovat?

    Kolme ihmistyyppiä korostuu mediankäyttäjinä

    Olemme jakaneet suomalaiset kahdeksaan segmenttiin sen mukaan, millä tavalla he käyttävät mediaa. Löydät alta kolme alueellasi korostuvaa käyttäjäryhmää. Yhdessä nämä kolme ryhmää kattavat yli puolet alueiden asukkaista.

    Kiireinen tasapainon etsijä

    29 %

    • sosiaalinen ja empaattinen ihminen, jolle perhe ja läheiset ovat erittäin tärkeitä
       

    • leimallista on myös kunnianhimo ja ulkonäkö­keskeisyys
       

    • kaipaa arkeensa helpotusta, ja nauttii shoppailusta ja hyvien löytöjen tekemisestä

    Vakiintunut arjesta nauttija

    13%

    • arvostaa omaa rauhallisiin uomiin asettunutta ja turvallista elämäänsä, eikä kaipaa suuria muutoksia tai uusia virikkeitä
       

    • tavallinen arki on parasta, ja tekevänä ihmisenä puuhastelee jotain alinomaa
       

    • kuluttamisessa arvostaa kotimaisuutta ja luottaa tuttuihin brändeihin, pyrkii toimimaan kuormittamatta luontoa

    Haaveileva mukanakulkija

    11 % 

    • toteuttaa itseään hillitysti ja harkitusti – seuraa edelläkävijöitä ja  kuuntelee muiden mielipiteitä
       

    • treenaaminen, ulkonäkö ja trendien seuraaminen ovat tärkeitä
       

    • saattaa vielä etsiä itseään – kuitenkin halu kehittyä, ja sitä kautta saavuttaa menestystä, on kova

    Mutkattomasti kaikki palveluna

    Olipa tarpeesi kertaluontoinen kampanja tai vaikka markkinoinnin vuosisuunnitelma, asiantuntijamme ovat apunasi henkilökohtaisesti.  Halutessasi voit ostaa mainontaa myös itse. Tutustu alta tarkemmin kattavaan tarjontaamme.

    • Mediat ja kanavat

    • Erikoisratkaisut

    Mainonnan ratkaisut

    Lue lisää
    • Asiakas- ja kohderyhmäymmärrys 

    • Sisällöntuotanto ja mainosaineistot

    Markkinoinnin palvelut

    Lue lisää
    • Tutkimus- ja toimialatietoa

    • Oppaat ja työkalut

    Tietopankki

    Lue lisää

    Paikallisia menestystarinoita

    • Kokoaan merkityksellisempiä kampanjoita

      Julkaistu
      7.4.2025
      Kurikan kaupungin digikampanjat Sanoman verkostossa tavoittavat kohderyhmänsä tehokkailla kohdennuksilla.
      Lue asiakastarina
    • Tuloksia pitkäjänteisellä digimainonnalla

      Julkaistu
      1.11.2024
      Teuvan Mökki ja Sorvituote on nojannut vahvasti Sanoman digiverkostoon ja saanut erinomaisia tuloksia pitkäaikaisella kampanjoinnilla.
      Lue asiakastarina
    • Alueellinen radiomainonta herättelee Varaosalinnan asiakkaita: ”Näin tavoitamme autoilevat ihmiset”

      Julkaistu
      7.10.2024
      Varaosalinna Oy on tehnyt alueellista radiomainontaa yli 20 vuotta. Yritys kokee, että se on heille toimivin tapa tavoittaa autoileva asiakaskunta.
      Lue asiakastarina
    • Elämyshoitola Usva tuplasi myyntinsä monikanavaisella kampanjoinnilla

      Julkaistu
      12.9.2024
      Seinäjokinen Elämyshoitola Usva on tehnyt vuoden verran yhteistyötä Sanoman kanssa. Kokonaisuuteen kuuluu Google-näkyvyyttä sekä aluekohdennettua digi-, natiivi- ja radiomainontaa.
      Lue asiakastarina
    • Jäteyhtiö Lakeuden Etappi tavoittaa viestinnällään kuntien asukkaat

      Julkaistu
      8.4.2024
      Lakeuden Etappi on kuntien omistama jäteyhtiö, joka pyrkii tavoittamaan asukkaat kierrätykseen ja ympäristöön liittyvällä viestinnällään. Sanoman kanssa yhteistyötä on tehty niin somemarkkinoinnin kuin radionkin puolella. “Yhteistyö Sanoman kanssa on ollut toimivaa ja tuloksellista”, kertoo viestintäpäällikkö Hannele Lyytikäinen-Käppi.
      Lue asiakastarina
      Kaupunkinäkymää Seinäjoelta
    • VASEKin ja Vaasan kaupungin natiivikampanja HS.fi:ssä houkutteli työhakuun Vaasaan

      Julkaistu
      13.10.2022
      Natiiviartikkelit vaikuttivat positiivisesti lukijoiden mielikuvaan ja lisäsivät kiinnostusta Vaasaa kohtaan. Kampanja oli osa Kuntamarkkinoinnin SM-kisoissa kultaa voittanutta kokonaisuutta.
      Lue asiakastarina
      Case Vasek hero
    • Lakeuden monialalle toteutettu alueellinen TV-mainoskampanja ylitti odotukset

      Julkaistu
      7.3.2022
      Spesiaalilla alalla toimivan yrityksen toiveena oli tavoittaa B2B-puolen asiakkaat laajasti ja kustannustehokkaasti. Näin kävi, kun bannerimainonnasta loikattiin kahden viikon pituiseen alueelliseen TV-kampanjaan.
      Lue asiakastarina
      Lakeuden moniala
    • Kannuksen kaupunki kasvatti tunnettuuttaan houkuttelevalla mainonnalla

      Julkaistu
      23.11.2021
      Uusi kampanjasivusto ja monikanavainen mainoskampanja houkutteli uusia asukkaita Kannuksen kaupungin alueelle.
      Lue asiakastarina
      Kannuksen kaupunki kansikuva

      Vinkkejä alueelliseen markkinointiin

      • Alueellinen radiomainonta – löytämätön helmi?

        Alueellisilla radioilla on uskollinen kuulijakunta. Huomio on taattu kun napakka viesti ponnahtaa korviin oman suosikkiohjelman keskeltä.

        Tagit

        Alueellinen mainonta Audio & radio
        Julkaistu
        2.4.2025
        Lue lisää
      • Mainoskampanjan budjetti: kaksi esimerkkiä alueellisen mainonnan budjetointiin

        Markkinointibudjetti on usein konstikas kokonaisuus. Vaikka kattotason markkinointibudjetin laatiminen onnistuisikin suhteuttamalla tavoitteita liikevaihtoon, voi sormi mennä suuhun viimeistään eri medioiden kampanjakohtaista hintaa ja roolitusta pohtiessa.

        Tagit

        Markkinoinnin suunnittelu
        Julkaistu
        18.4.2024
        Lue lisää
      • Alueellinen tv-mainonta on kustannustehokasta ja ketterää toteuttaa

        Suuret joukot tavoittava televisio lisää tunnettuutta tehokkaasti. Jos yritys toimii tietyllä maantieteellisellä alueella ja sen asiakkaat tulevat samalta alueelta, kannattaa tv-mainonta kohdentaa sille alueelle. Siinä säästää selvää rahaa.

        Tagit

        Alueellinen mainonta TV & video
        Julkaistu
        17.4.2024
        Lue lisää
      • Voit ostaa mainontaa Sanomalta itse tai pyytää henkilökohtaista palvelua, asiantuntijamme ovat läsnä ympäri Suomen

        Mainonnan ostaminen suoraan verkkoalustoiltamme on helppoa, jos tietää mitä haluaa. Meiltä saat apua myös silloin, kun et vielä tiedä, miten markkinointieurot kannattaisi sijoittaa.

        Tagit

        Ad Manager Aikakausmedia Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Google Ads Mainostuotanto ja luovat ratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Printtiratkaisut Somemainonta TV & video Uutismedia
        Julkaistu
        16.4.2024
        Lue lisää
        Sanoman medioiden logoja puhelimen näytöllä.
      • Markkinoinnista vipua myynnin kasvuun

        Tunnetko asiakkaasi ja tiedätkö, miten saat heidät ostamaan tuotteitasi ja palveluitasi? Sanoman Pohjanmaan aluemyynnin johtaja Sammo Hyttilä vinkkaa keinoja, joilla sinut muistetaan, kun kuluttajat miettivät ostopäätöksiään.

        Tagit

        Alueellinen mainonta Näkemyksiä Omakynä
        Julkaistu
        29.8.2023
        Lue lisää

        Kiinnostuitko? Ota yhteyttä.

        Olemme läsnä alueellasi. Ota yhteyttä, tiimi kokeneita ammattilaisia ovat apunasi.

        Sammo Hyttilä,
        aluemyyntijohtaja

        sammo.hyttila@sanoma.com 
        +358 40 513 6335 

        Löydä asiantuntija nimellä

        Käsittelemme tietojasi vastuullisesti. Lue tietosuojakuvaus.

        Sanoma

        Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

        Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

        Closure

        • Etusivu
        • Ajankohtaista
        • Alueellinen mainonta
        • Asiakastarinat
        • Mediat ja palvelut
        • Tietopankki
        • Suunnittelijan työkalut
        • Osta mainontaa
        • Yhteystiedot
        • Ota yhteyttä

        Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
        Arkisin klo 8-16

        yrityspalvelu@sanoma.fi

        010 80 80 85

        Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

        • Facebook
        • Linkedin

        Footer menu

        • Tietosuoja
        • Responsible Disclosure Statement

        ©2025 Sanoma Media Finland