Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Lakeuden monialalle toteutettu alueellinen TV-mainoskampanja ylitti odotukset

Spesiaalilla alalla toimivan yrityksen toiveena oli tavoittaa B2B-puolen asiakkaat laajasti ja kustannustehokkaasti. Näin kävi, kun bannerimainonnasta loikattiin kahden viikon pituiseen alueelliseen TV-kampanjaan.
Lakeuden Moniala kansikuva
7.3.2022
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Tagit

Digiratkaisut TV & video

Haaste

Uusien potentiaalisten B2B-asiakkaiden tavoittaminen ja yrityksen tunnettuuden kasvattaminen.

Ratkaisu

Kahden viikon pituinen tehokampanja alueellisen TV-mainonnan avulla 10 sekunnin mittaisella mainosspotilla.

Lakeuden moniala on Länsi-Suomen alueella toimiva rakennus- ja saumausalan yritys, joka on erikoistunut etenkin palokatkotöihin, elementtisaumauksiin ja rakenteiden tiivistystöihin. Spesiaalilla alalla toimivan yrityksen toiveena oli tavoittaa B2B-puolen asiakkaat laajasti ja kustannustehokkaasti.

Haastattelimme yrittäjä-toimitusjohtaja Petri Saunamäkeä kanssamme toteutetusta alueellisesta TV-kampanjasta, joka kohdennettiin potentiaalisille yrityspuolen asiakkaille.

Spoiler alert: Kampanja onnistui yli odotusten!

Askel perinteisestä lehtimainonnasta laajempaan bannerikampanjaan

"Olemme aiemmin tehneet perinteistä lehtimainontaa, minkä lisäksi kokeilimme myös pienesti screenmainontaa. Yhteistyö aloitettiin kuitenkin Pohjanmaan alueelle kohdennetulla bannerikampanjalla, jonka tuloksiin olimme todella tyytyväisiä ja josta laajensimme jo hyvin pian alueellisen television puolelle, Petri taustoittaa.

"Vaikka yritysten väliset suhteet ovat todella arvokkaita ja niiden ansiosta saadaan kauppaa, alueellisesti ja intressien pohjalta kohdennetulla CPC-mainonnalla voidaan tavoittaa kokonaan uusia potentiaalisia B2B-asiakkaita, joille markkinoitava yritys voi vielä olla tuntematon."

Katja Kvist
Katja Kvist
Myyntipäällikkö
Sanoma
Lakeuden Moniala mainos banner

Loikka bannerimainonnasta kahden viikon pituiseen alueelliseen TV-kampanjaan 

"Tälle kokeilulle oli mahdotonta sanoa ei! Katja sai vakuuttumaan, että alueellista telkkaria kannattaa ehdottomasti testata perinteisten mainosmuotojen rinnalla. Kaikki sujui niin mahdottoman kivuttomasti, etten olisi uskonut sen edes olevan mahdollista", Petri naurahtaa.

Kysyttäessä, kenelle ja minkä kokoisille yrityksille alueellinen TV-mainonta sopii, Katja kannustaa mukaan ihan kaikki:

"Moni yrittäjä on saattanut ostaa paikallislehden etusivun mainoksen, mutta harva tietää, ettei alueellinen TV-mainonta ole kovinkaan paljon kalliimpi vaihtoehto. Lisäksi jo muutaman päivän pituinen TV-kampanja tuo näkyvyyttä aivan uudella tavalla."

Vaikka televisio on mainonnan muodoista tehokkain, printtimainonnalle on aina paikkansa. Silti lehtimainonnankin rinnalla kannattaa kokeilla Nelosella esitettävää alueellista TV-mainontaa, josta suurin osa (92 %) näytetään prime timessa parhaaseen katseluaikaan klo 18.00-24.00 välillä.

Kuinka paljon alueellinen TV-kampanja maksaa? 

Moni yrittäjä varmasti pohtii TV-kampanjan ja kuvattavan spotin hintalappua. Vastaus yllättää positiivisesti: alueesta riippuen kampanjan voi saada alkaen 1 250 eurolla. 

Hyvät uutiset jatkuvat: TV-spotin tuotannossa voidaan hyödyntää asiakkaan omia materiaaleja, ja jopa spiikit voidaan äänittää asiakkaan lukemina. 

Mainoksen ideointi toteutetaan yhdessä asiakkaan kanssa, TV-kampanjan spottituotanto puolestaan Sanoman toimesta. Kun lopullinen tuotos on valmis ja hyväksytty, mainos on valmis kotisohville esitettäväksi.

Alueellisen TV-mainonnan paketit ovat Nelosella esitettäviä kelluvia kampanjoita. Tämä tarkoittaa, että kanava sijoittelee mainokset sopivimmille mainoskatkoille kampanjan tavoitteen mukaan. TV-kampanjalla on hyvä huomioarvo, minkä ansiosta se todella tuo tehoa mainontaan.

Alueellisen TV-kampanjan suurin etu piileekin juuri siinä, että brändisi näkyy Suomen tunnetuimpien TV-ohjelmien yhteydessä kohdennetusti ja kustannustehokkaasti.

Lakeuden Moniala mainos banner 2

Kehuja, uusia asiakkaita ja positiivisia yllätyksiä

"Positiivista palautetta on tullut paljon eri kanavia pitkin. Kahvilassa käydessäni viereisestä pöydästä huikattiin, että olit oikein panostanut!" Petri kertoo hyväntuulisesti. 

Tv-mainokset ovat herättäneet kiinnostusta mahdolliseen yhteistyöhön Lakeuden monialan kanssa niin suuremmissa yrityksissä kuin pienemmissä yksittäisissä toimijoissa. B2B-asiakkuuksiin kohdistettu mainonta osui siis naulan kantaan. 

"Sivustolla ja Google-hauissa on ollut havaittavissa selkeä piikki. Eniten yhteydenottoja syntyi sähköpostin kautta, sillä mainos iski isosti B2B-puolen ostajiin."

Entä mitä Petri itse tuumaa kampanjasta ja yhteistyöstä?

"Kampanja onnistui todella hyvin! Älyttömän tiukalla aikataululla päästiin ajatuksenraakileesta itse toteutukseen, ja jos totta puhutaan, en ihan heti olisi uskonut sen olevan mahdollista. Ammattitaito kuitenkin puhui puolestaan, ja yhteistyö oli täynnä pelkkiä positiivisia yllätyksiä!

Petrin terveiset muille TV-mainontaa pohtiville yrittäjille

Kysyttäessä, miten Petri summaa kampanjaa ja mainonnan suunnittelua, sanavalmis mies haluaa jättää hyvät vinkkinsä ja terävät huomionsa myös muille alueellista TV-mainontaa pohtiville yrittäjille.

Petrin kolme oppia TV-kampanjasta:

  1. Tutustu samaan materiaaliin eri päätelaitteilla
  2. Tee seuraavaksi pidempi mainos
  3. Tee valmista materiaalia myös niihin kanaviin, joita et usko käyttäväsi

Lisäksi vanhat opit pitivät kutinsa:

  1. Jokainen sekuntti on tärkeä
  2. Elä aina hetkessä ja ole valmis hyppäämään uuteen
  3. Tunne historia, jotta voit luoda tulevaisuuden
  4. Jos et itse usko itseesi, kuinka kukaan muukaan voisi uskoa?

Nälkä kasvaa syödessä, sanotaan. Ja juuri siksi Petri odottaa innolla tulevaa:

"Seuraavan TV-spotin pituutta tuplataan, minkä lisäksi suunnitteilla on mainoskokonaisuutta tukeva radiokampanja, jolla puolestaan tavoitellaan kuluttaja-asiakkaita. Myös uutta aluevaltausta on luvassa, mutta siitä lisää tulevissa kampanjoissa", Petri vinkkaa tyytyväisenä.

Haluatko tavoittaa juuri oman alueesi asiakkaat?

Tutustu alueelliseen mainontaan

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Elämäsi diilit ‒ Remax ottaa Diili-kumppanuudestaan kaiken irti

    Julkaistu
    29.5.2023

    Yrittäjähenkinen tekemisen meininki sopii hyvin Remaxille, joka on keskittänyt alkuvuoden markkinointitoimenpiteensä Diilin ympärille.

    Lue asiakastarina
  • Markkinointitoimisto Parceron ja Sanoman välinen yhteistyö luo lisäarvoa asiakastyöhön

    Julkaistu
    17.5.2023

    Mainos- ja markkinointitoimistojen sekä Sanoman välinen yhteistyö pitää sisällään paljon muutakin kuin mediaostoja. Parceron kanssa se on ollut muun muassa yhdessä kehittymistä ja luovaa sparrausta. Lue lisää siitä, mitä lisäarvoa yhteistyömme on tuonut Parceron asiakastyöhön.

    Lue asiakastarina
  • Radion ohjelmayhteistyö ja digikampanja toivat Epassille hurjan määrän liikennettä ja liidejä

    Julkaistu
    9.5.2023

    ”Kun katsoo näitä lukuja, on vaikea olla hymyilemättä”, sanoo Epassi Groupin markkinointijohtaja Aleksi Miikkulainen.

    Lue asiakastarina
  • Vain elämää -yhteistyö on kasvattanut lahjoitusten määrää vuosi vuodelta

    Julkaistu
    8.5.2023

    Oma erikoisjakso on Pelastakaa Lapsille oiva tapa kertoa järjestön tekemästä työstä ja sen merkityksestä apua tarvitsevien lasten elämään.

    Lue asiakastarina
  • PostNordin Lähiboksi sai hyvää näkyvyyttä Susijengin pelissä

    Julkaistu
    5.5.2023

    Sponsorointiyhteistyö sujahti luontevaksi osaksi studiolähetystä.

    Lue asiakastarina
  • Radiota, digiä ja liikkuvaa kuvaa yhdistänyt Finnkinon joulukampanja onnistui yli odotusten

    Julkaistu
    21.4.2023

    Monikanavainen kampanja vahvisti positiivista mielikuvaa ja kasvatti käyntiaikomuksia Finnkinolla.

    Lue asiakastarina
  • Kainuun pelastuslaitos erottui videon keinoin

    Julkaistu
    30.3.2023

    Rekrytointivideo tavoitti Ruudun kautta alueellisesti juuri oikean kohderyhmän.

    Lue asiakastarina
  • BookBeat kasvatti tunnettuuttaan äänikirjamarkkinoilla monikanavaisella mainonnalla

    Julkaistu
    20.3.2023

    BookBeat panosti monikanavaiseen mainontaan ja brändin tunnettuuden kasvattamiseen uusilla markkinoilla yhteistyössä Sanoman kanssa.

    Lue asiakastarina
  • Aluekohdennettu display-mainonta tuplasi kävijämäärän Kymppikylppäreiden verkkosivuilla

    Julkaistu
    8.3.2023

    "Iso oppi itselleni on ollut, että markkinointiin kannattaa satsata jo yrityksen ensitaipaleella", kertoo Kymppikylppäreiden Jussi Siikakoski.

    Lue asiakastarina
  • Kiinnostava tarina, teemaan sopivat tähdet ja aitous – eli brändiviihdettä parhaimmillaan

    Julkaistu
    20.2.2023

    Mutin Henri & Sirly Italiassa -brändiviihdeohjelma nousi marraskuun toiseksi katsotuimmaksi ruokaohjelmaksi Ruudussa. Erottuvat videoratkaisut ja vahva ohjaus sisällön pariin saivat katsojatavoitteet ylittymään reippaasti.

    Lue asiakastarina
  • Hesarin monikanavaisen etusivun avulla huimiin tuloksiin – Lumoral 14-kertaisti myyntinsä

    Julkaistu
    7.2.2023

    Etusivun natiivimainoksella saatiin herätettyä juuri oikeanlaista kiinnostusta oikeassa kohderyhmässä. 

    Lue asiakastarina
  • Danske Bank otti kaiken irti talk show’staan – sisältömarkkinoinnin kokonaisuus tavoitti kohderyhmän ja herätti keskustelua

    Julkaistu
    25.1.2023

    Keskusteluohjelma ja sen ympärille rakennettu sisältömarkkinointikokonaisuus rakensi Danske Bankista mielikuvaa taloudellisen mielenrauhan kumppanina.

    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 0,0835 eur/puhelu + 0,1669 eur/min, sis. alv 24%
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland