Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Virheviesti

Could not retrieve the oEmbed resource.

Lakeuden monialalle toteutettu alueellinen TV-mainoskampanja ylitti odotukset

Spesiaalilla alalla toimivan yrityksen toiveena oli tavoittaa B2B-puolen asiakkaat laajasti ja kustannustehokkaasti. Näin kävi, kun bannerimainonnasta loikattiin kahden viikon pituiseen alueelliseen TV-kampanjaan.
Lakeuden moniala
7.3.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

Haaste

Uusien potentiaalisten B2B-asiakkaiden tavoittaminen ja yrityksen tunnettuuden kasvattaminen.

Ratkaisu

Kahden viikon pituinen tehokampanja alueellisen TV-mainonnan avulla 10 sekunnin mittaisella mainosspotilla.

Lakeuden moniala on Länsi-Suomen alueella toimiva rakennus- ja saumausalan yritys, joka on erikoistunut etenkin palokatkotöihin, elementtisaumauksiin ja rakenteiden tiivistystöihin. Spesiaalilla alalla toimivan yrityksen toiveena oli tavoittaa B2B-puolen asiakkaat laajasti ja kustannustehokkaasti.

Haastattelimme yrittäjä-toimitusjohtaja Petri Saunamäkeä kanssamme toteutetusta alueellisesta TV-kampanjasta, joka kohdennettiin potentiaalisille yrityspuolen asiakkaille.

Spoiler alert: Kampanja onnistui yli odotusten!

Askel perinteisestä lehtimainonnasta laajempaan bannerikampanjaan

"Olemme aiemmin tehneet perinteistä lehtimainontaa, minkä lisäksi kokeilimme myös pienesti screenmainontaa. Yhteistyö aloitettiin kuitenkin Pohjanmaan alueelle kohdennetulla bannerikampanjalla, jonka tuloksiin olimme todella tyytyväisiä ja josta laajensimme jo hyvin pian alueellisen television puolelle, Petri taustoittaa.

"Vaikka yritysten väliset suhteet ovat todella arvokkaita ja niiden ansiosta saadaan kauppaa, alueellisesti ja intressien pohjalta kohdennetulla CPC-mainonnalla voidaan tavoittaa kokonaan uusia potentiaalisia B2B-asiakkaita, joille markkinoitava yritys voi vielä olla tuntematon."

Katja Kvist
Katja Kvist
Myyntipäällikkö
Sanoma
Lakeuden Moniala mainos banner

Loikka bannerimainonnasta kahden viikon pituiseen alueelliseen TV-kampanjaan 

"Tälle kokeilulle oli mahdotonta sanoa ei! Katja sai vakuuttumaan, että alueellista telkkaria kannattaa ehdottomasti testata perinteisten mainosmuotojen rinnalla. Kaikki sujui niin mahdottoman kivuttomasti, etten olisi uskonut sen edes olevan mahdollista", Petri naurahtaa.

Kysyttäessä, kenelle ja minkä kokoisille yrityksille alueellinen TV-mainonta sopii, Katja kannustaa mukaan ihan kaikki:

"Moni yrittäjä on saattanut ostaa paikallislehden etusivun mainoksen, mutta harva tietää, ettei alueellinen TV-mainonta ole kovinkaan paljon kalliimpi vaihtoehto. Lisäksi jo muutaman päivän pituinen TV-kampanja tuo näkyvyyttä aivan uudella tavalla."

Vaikka televisio on mainonnan muodoista tehokkain, printtimainonnalle on aina paikkansa. Silti lehtimainonnankin rinnalla kannattaa kokeilla Nelosella esitettävää alueellista TV-mainontaa, josta suurin osa (92 %) näytetään prime timessa parhaaseen katseluaikaan klo 18.00-24.00 välillä.

Kuinka paljon alueellinen TV-kampanja maksaa? 

Moni yrittäjä varmasti pohtii TV-kampanjan ja kuvattavan spotin hintalappua. Vastaus yllättää positiivisesti: alueesta riippuen kampanjan voi saada alkaen 1 250 eurolla. 

Hyvät uutiset jatkuvat: TV-spotin tuotannossa voidaan hyödyntää asiakkaan omia materiaaleja, ja jopa spiikit voidaan äänittää asiakkaan lukemina. 

Mainoksen ideointi toteutetaan yhdessä asiakkaan kanssa, TV-kampanjan spottituotanto puolestaan Sanoman toimesta. Kun lopullinen tuotos on valmis ja hyväksytty, mainos on valmis kotisohville esitettäväksi.

Alueellisen TV-mainonnan paketit ovat Nelosella esitettäviä kelluvia kampanjoita. Tämä tarkoittaa, että kanava sijoittelee mainokset sopivimmille mainoskatkoille kampanjan tavoitteen mukaan. TV-kampanjalla on hyvä huomioarvo, minkä ansiosta se todella tuo tehoa mainontaan.

Alueellisen TV-kampanjan suurin etu piileekin juuri siinä, että brändisi näkyy Suomen tunnetuimpien TV-ohjelmien yhteydessä kohdennetusti ja kustannustehokkaasti.

Lakeuden Moniala mainos banner 2

Kehuja, uusia asiakkaita ja positiivisia yllätyksiä

"Positiivista palautetta on tullut paljon eri kanavia pitkin. Kahvilassa käydessäni viereisestä pöydästä huikattiin, että olit oikein panostanut!" Petri kertoo hyväntuulisesti. 

Tv-mainokset ovat herättäneet kiinnostusta mahdolliseen yhteistyöhön Lakeuden monialan kanssa niin suuremmissa yrityksissä kuin pienemmissä yksittäisissä toimijoissa. B2B-asiakkuuksiin kohdistettu mainonta osui siis naulan kantaan. 

"Sivustolla ja Google-hauissa on ollut havaittavissa selkeä piikki. Eniten yhteydenottoja syntyi sähköpostin kautta, sillä mainos iski isosti B2B-puolen ostajiin."

Entä mitä Petri itse tuumaa kampanjasta ja yhteistyöstä?

"Kampanja onnistui todella hyvin! Älyttömän tiukalla aikataululla päästiin ajatuksenraakileesta itse toteutukseen, ja jos totta puhutaan, en ihan heti olisi uskonut sen olevan mahdollista. Ammattitaito kuitenkin puhui puolestaan, ja yhteistyö oli täynnä pelkkiä positiivisia yllätyksiä!

Petrin terveiset muille TV-mainontaa pohtiville yrittäjille

Kysyttäessä, miten Petri summaa kampanjaa ja mainonnan suunnittelua, sanavalmis mies haluaa jättää hyvät vinkkinsä ja terävät huomionsa myös muille alueellista TV-mainontaa pohtiville yrittäjille.

Petrin kolme oppia TV-kampanjasta:

  1. Tutustu samaan materiaaliin eri päätelaitteilla
  2. Tee seuraavaksi pidempi mainos
  3. Tee valmista materiaalia myös niihin kanaviin, joita et usko käyttäväsi

Lisäksi vanhat opit pitivät kutinsa:

  1. Jokainen sekuntti on tärkeä
  2. Elä aina hetkessä ja ole valmis hyppäämään uuteen
  3. Tunne historia, jotta voit luoda tulevaisuuden
  4. Jos et itse usko itseesi, kuinka kukaan muukaan voisi uskoa?

Nälkä kasvaa syödessä, sanotaan. Ja juuri siksi Petri odottaa innolla tulevaa:

"Seuraavan TV-spotin pituutta tuplataan, minkä lisäksi suunnitteilla on mainoskokonaisuutta tukeva radiokampanja, jolla puolestaan tavoitellaan kuluttaja-asiakkaita. Myös uutta aluevaltausta on luvassa, mutta siitä lisää tulevissa kampanjoissa", Petri vinkkaa tyytyväisenä.

Haluatko tavoittaa juuri oman alueesi asiakkaat?

Tutustu alueelliseen mainontaan

Tagit

Kohderyhmänä B2B Digiratkaisut TV & video

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • UPM Communication Papers kokosi ympärilleen paperinrakastajien kansainvälisen yhteisön

    Julkaistu
    3.11.2025
    Paper to Me antaa äänen printtimediaan uskoville kansainvälisille mielipidejohtajille. Sarja on onnistunut yhteisön rakentamisessa ja paperia koskevan puhetavan muuttamisessa.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland