Aurinkotekniikka löysi ketterän tavan kasvattaa näkyvyyttä Sanoma Ad Managerin avulla
Lähes 10 vuotta toiminut aurinkosähköalan pioneeri Aurinkotekniikka keskittyi pitkään asennuspuoleen, mutta noin vuosi sitten se laajensi toimintaansa suoraan kuluttajille ja uudisti verkkosivunsa. Samalla käynnistyi aktiivinen mainonta, ja Sanoma Ad Manager nousi tärkeäksi työkaluksi Metan kanavien lisäksi.
Haasteena tunnettuuden kasvattaminen ja uusien kohderyhmien tavoittaminen
Aurinkotekniikan tavoitteena oli lisätä brändin tunnettuutta ja ohjata liikennettä verkkosivuille. Kilpailu alalla on kovaa, ja yritys halusi erottua edukseen: ei pelkästään hinnalla, vaan tarinalla ja asiantuntijuudella. Kohderyhminä ovat olleet omakotitaloasujat, ekologisuutta arvostavat perheet sekä sijoittajahenkiset kuluttajat, jotka etsivät tapoja investoida aurinkoenergiaan.
Ratkaisuna ketterä kampanjanhallinta ja monikanavainen näkyvyys
Kesällä Aurinkotekniikka otti käyttöön Sanoma Ad Managerin.
“Tykkään siitä, että pystyy itse laittamaan kampanjat pyörimään ja testaamaan, mihin suuntaan kannattaa mennä. Se on ketterä tapa toimia”, kertoo Aurinkotekniikan toimitusjohtaja Joonas Kinnunen.
Sanoma Ad Managerin avulla Aurinkotekniikka on saanut enemmän liikennettä ja näkyvyyttä kuin vastaavilla somekampanjoilla sekä mahdollisuuden tavoittaa uusia yleisöjä Sanoman luotettavissa mediaympäristöissä.
Sanoman kautta olemme saaneet laajennettua asiakaskuntaa ja näkyvyyttä useampaan kanavaan.
Tuloksena 200 %:n kasvu verkkosivuliikenteeseen
Vuoden aikana Aurinkotekniikan verkkosivuliikenne on kasvanut yli 200 %, ja brändin tunnettuus on vahvistunut.
”On ollut hienoa, että meillä on henkilö, jolle voi soittaa. Yhteistyö asiakasvastaavamme Juuso Ketolan kanssa on sujunut tosi hyvin,” Kinnunen kiittää.
Aurinkotekniikan aikomuksena on jatkaa Ad Managerin käyttöä ja kehittää analytiikkaa entistä tarkemmaksi. Seuraava askel on kampanjoiden jatkuvuuden hallinta ja kohdennuksen hienosäätö, jotta mainonta osuu juuri oikeaan, kiinnostuneeseen yleisöön.
Aurinkotekniikka haluaa olla ensimmäisenä mielessä, kun tarve energiatehokkaisiin ratkaisuihin ja aurinkopaneeleiden tai akustojen hankintaan herää.
Osta mainontaa kätevästi
Sanoma Ad Managerista
Näy Suomen suosituimmissa digimedioissa ketterästi,
kustannustehokkaasti ja helposti.