Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Alueellinen mainonta

Aluemainonnan ratkaisut Varsinais-Suomessa

Kohdenna viestisi valtakunnan suosituimmissa medioissa alueellesi. Suunnitellaan yhdessä tavoitteidesi ja budjettisi mukainen markkinointiratkaisu.

Alueen toimipisteemme sijaitsee Turussa.

Ota yhteyttä

Sanoman ratkaisujen avulla tavoitat viikoittain merkittävän osan varsinais­suomalaisista

Kohdentamalla mainontaa voidaan tavoittaa hyvinkin tarkasti pienempiä kohderyhmiä.

96 %

Medioidemme tavoittavuus alueen väestöstä

89 %

Digisisältöjemme tavoittavuus alueen asukkaista

47 000

Radiokanaviemme tavoittavuus alueella

51 %

Nelosen tavoittavuus alueella

Lähteet: KMT 2025, Kantar Mind Kuluttaja 1-6/2025, Finnpanel Oy KRT 1-6 2025/Audio Planner, Sanoma Varsinais-Suomi, KRT Varsinais-Suomi
 

Sanoman mediat

Tutustu alla tarkemmin Varsinais-Suomessa ostettaviin medioihin.
 

  • Helsingin Sanomat
  • Nelonen
  • Soppa 365
0/0

    HS Turku

    Kohdenna viestisi Turun omaan uutisosioon.

    HS Turku -toimitus tekee paikallisia, taustoittavia ja syventäviä uutisia pääosin verkkoon. Kuusihenkinen toimitus tekee juttuja paikallisista ilmiöistä, tapahtumista ja ihmisistä.

    Tutustu osioon

    Rannikkoseutu

    Varsinais-Suomessa ilmestyvä paikallislehti Rannikkoseutu on tilattu ja haluttu media.

    Rannikkoseutu elää alueensa ihmisten aamukahvipöydässä ja elämän suurissa hetkissä. Tuttu, paikallinen media on luotettava ja läheinen kumppani niin lukijalle kuin mainostajallekin.

    Lue lisää

    Suosittuja mediaratkaisuja alueellasi

    Räätälöimme aina tarpeisiisi ja tavoitteisiisi sopivan kampanjan. Tutustu esimerkkeihin.

    Klikkihinnoiteltu 
    digimainonta

    Maksa vain tuloksista.

    Kohdennus: Turun talousalue

    Kesto: 1–4 viikkoa

    Hinta: noin 1 000 € 

    Klikkiarvio: noin 1500–2500 kpl

    Haluan lisätietoa

    RadioPlus-
    kampanja

    Tavoita kustannustehokkaasti.

    Kesto: minimi 3 kk

    Mediat: radio- ja digimainonta

    Kuuluvuus: Varsinais-Suomi 

    Hinta: alkaen 1 400 €  / kk

    Haluan lisätietoa

    Tutustu tarkemmin MediaPlus-
    kampanjointiin >

    Monimediallinen 
    TV-kampanja

    Maksimoi mainontasi vaikuttavuus.

    Kesto: 1 kk

    Mediat: TV- ja digimainonta

    Näkyvyys: Varsinais-Suomi

    Hinta: alkaen 4 900 €

    Haluan lisätietoa

    Millaisia kuluttajia varsinaissuomalaiset ovat?

    Kolme ihmistyyppiä korostuu mediankäyttäjinä Varsinais-Suomessa.

    Olemme jakaneet varsinaissuomalaiset kahdeksaan segmenttiin sen mukaan, millä tavalla he käyttävät mediaa. Löydät alta kolme alueella korostuvaa käyttäjäryhmää. Yhdessä nämä kolme ryhmää kattavat yli puolet alueiden asukkaista.

    Kiireinen tasapainon etsijä

    17 %

    Hän on sosiaalinen ja empaattinen ihminen, jolle perhe ja läheiset ovat erittäin tärkeitä.

    Leimallista on myös kunnianhimo ja ulkonäkö­keskeisyys. 

    Arkeensa hän kaipaa helpotusta, ja nauttii shoppailusta ja hyvien löytöjen tekemisestä.

    Ennakkoluuloton verkostoituja

    14 % 

    etsii aktiivisesti uutta ja haluaa rakentaa omannäköistä, merkityksellistä elämää

    haluaa lisätä ymmärrystä ja osaamista, erityisesti teknologia on tärkeää

    yksilönä yhteisössä – omien mielipiteiden luominen  ja niiden jakaminen samanmielisille on tärkeää

    Utelias suunnannäyttäjä

    14 %

    edelläkävijä, joka janoaa uusia elämyksiä ja menestystä – ulkonäkö ja trendit ovat erityisen tärkeitä
     

    sosiaalinen, energinen ja elämäniloinen hedonisti
     

    vilkkaat sosiaaliset verkostot ovat tärkeitä – jakaminen ja osallistuminen eri yhteisöihin kiinnostaa

    Mutkattomasti kaikki palveluna

    Olipa tarpeesi kertaluontoinen kampanja tai vaikka markkinoinnin vuosisuunnitelma, asiantuntijamme ovat apunasi henkilökohtaisesti.  Halutessasi voit ostaa mainontaa myös itse. Tutustu alta tarkemmin kattavaan tarjontaamme.

    • Mediat ja kanavat

    • Erikoisratkaisut

    Mainonnan ratkaisut

    Lue lisää
    • Asiakas- ja kohderyhmäymmärrys 

    • Sisällöntuotanto ja mainosaineistot

    Markkinoinnin palvelut

    Lue lisää
    • Tutkimus- ja toimialatietoa

    • Oppaat ja työkalut

    Tietopankki

    Lue lisää

    Paikallisia menestystarinoita

    • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

      Julkaistu
      17.10.2025
      Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
      Lue asiakastarina
    • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

      Julkaistu
      14.10.2025
      Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
      Lue asiakastarina
    • Pienillä budjeteilla hyviin tuloksiin

      Julkaistu
      5.3.2025
      Sanoma Ad Manager on Rauha Creativen Riina Pyöttiölle luottotyökalu.
      Lue asiakastarina
    • Jatkuvaa mainontaa helposti ja tuloksellisesti Sanoma Ad Managerilla

      Julkaistu
      14.1.2025
      Sanoma on tuonut markkinoille selkeän kolmannen pelaajan, joka on aikaisemmin puuttunut, sanoo Bearly Digitalin Miikka Virtanen.
      Lue asiakastarina
    • Mynä-Auto kaipasi brändilleen tunnettuutta – alueellisella digimainonnalla loistavia tuloksia

      Julkaistu
      3.10.2024
      Mynä-Auto Oy saavutti Sanoman digi- ja Google-mainonnan avulla kaipaamaansa alueellista näkyvyyttä. Se on tuonut tullessaan uusia asiakkaita lähikunnista.
      Lue asiakastarina
    • Aurinko-Optiikka: “Tämä on erittäin edullinen markkinointitapa yritykselle”

      Julkaistu
      3.9.2024
      Aurinko-Optiikka on tavoittanut uusia asiakkaita ja saanut näkyviä tuloksia alueellisen printti- ja digimainonnan avulla vain pienellä kuukausibudjetilla.
      Lue asiakastarina
    • Utö Akva -puuöljyn myynti tuplaantui monikanavaisella kampanjalla

      Julkaistu
      18.9.2023
      GVK Coating Technologyn kampanja koostui radion ohjelmayhteistyöstä, tv:stä ja digistä.
      Lue asiakastarina
    • Mainio Muuttopalvelu Oy tekee iloista ja hersyvää some-mainontaa – buustiksi Sanoman somenosto!

      Julkaistu
      7.11.2022
      Mainio Muuttopalvelu Oy on turkulainen, vuonna 2018 toimintansa aloittanut perheyritys ja täyden palvelun muuttotalo. Se tarjoaa asiakkaan tarpeisiin räätälöityjä kokonaisuuksia täysmuutoista ja yritysmuutoista aina muuttolaatikoiden vuokraukseen – ja kaikkea siltä väliltä!
      Lue asiakastarina
      Mainiomuuttopalvelu_artikkelikuva.jpg
    • Rengasmarket Turku päätti kokeilla Google Shopping -mainontaa verkkokaupan myynnin kasvattamiseksi

      Julkaistu
      4.1.2022
      Uudet asiakkaat löysivät tiensä Google Shopping -mainosten kautta yrityksen verkkokauppaan. Uudenlaisen mainosmuodon kokeilu kannatti!
      Lue asiakastarina
      Turun Rengasmarket kansikuva
    • OP Länsi-Suomen lakipalvelut tulivat lähelle ihmistä

      Julkaistu
      2.9.2021
      OP Länsi-Suomi ja Sanoma tavoittelevat yhdessä arkea, jossa satakuntalaiset tuntevat paikallisen pankkinsa. Siksi pankki palvelee ihmisen äänellä. Vaikuttavuuteen tähdätään tosissaan ja ilolla tarinankerronnan voimalla.
      Lue asiakastarina
      Case OP Länsi Suomi hero
    • Tehokas mainonta siivitti PRC rakennuksen kasvua

      Julkaistu
      10.10.2019
      PRC Rakennuksella tiedostettiin että kasvava yritys tarvitsee näkyvyyttä tuekseen. Siksi markkinointi päätettiin ulkoistaa osaavan kumppanin käsiin!
      Lue asiakastarina
      PRC Rakennus paraatimainos

      Vinkkejä alueelliseen markkinointiin

      • Alueellinen radiomainonta – löytämätön helmi?

        Alueellisilla radioilla on uskollinen kuulijakunta. Huomio on taattu kun napakka viesti ponnahtaa korviin oman suosikkiohjelman keskeltä.

        Tagit

        Alueellinen mainonta Audio & radio
        Julkaistu
        2.4.2025
        Lue lisää
      • Miksi syvempi kumppanuus markkinoinnissa kannattaa?

        Markkinoinnissa syvempi kumppanuus on paljon enemmän kuin pelkkää yhteistyötä yksittäisten kampanjoiden parissa. Se on kumppanuutta, jossa molemmat osapuolet sitoutuvat pitkän aikavälin tavoitteisiin ja yhteisiin päämääriin, kirjoittaa Sami Elmeranta.

        Tagit

        Alueellinen mainonta Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä Omakynä
        Julkaistu
        10.10.2024
        Lue lisää
      • Tavoita Varsinais-Suomen asiakkaat tehokkaasti tarkalla kohdennuksella aina printtilehdestä televisioon

        Varsinais-Suomen alueen kuluttaja- ja yritysasiakkaat voidaan tavoittaa tehokkaasti Sanoman kanavissa tarkalla kohdennuksella, sanoo Sanoman Varsinais-Suomen myyntipäällikkö Katja Kvist.

        Tagit

        Alueellinen mainonta
        Julkaistu
        20.5.2024
        Lue lisää
        Turku
      • Alueellinen tv-mainonta on kustannustehokasta ja ketterää toteuttaa

        Suuret joukot tavoittava televisio lisää tunnettuutta tehokkaasti. Jos yritys toimii tietyllä maantieteellisellä alueella ja sen asiakkaat tulevat samalta alueelta, kannattaa tv-mainonta kohdentaa sille alueelle. Siinä säästää selvää rahaa.

        Tagit

        Alueellinen mainonta TV & video
        Julkaistu
        17.4.2024
        Lue lisää
      • Voit ostaa mainontaa Sanomalta itse tai pyytää henkilökohtaista palvelua, asiantuntijamme ovat läsnä ympäri Suomen

        Mainonnan ostaminen suoraan verkkoalustoiltamme on helppoa, jos tietää mitä haluaa. Meiltä saat apua myös silloin, kun et vielä tiedä, miten markkinointieurot kannattaisi sijoittaa.

        Tagit

        Ad Manager Aikakausmedia Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Google Ads Mainostuotanto ja luovat ratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Printtiratkaisut Somemainonta TV & video Uutismedia
        Julkaistu
        16.4.2024
        Lue lisää
        Sanoman medioiden logoja puhelimen näytöllä.
      • Sinun kampanjastasi seuraava kasvutarina?

        Haastavassa taloustilanteessa markkinointi on tärkeämpää kuin koskaan, toteaa Sanoman Varsinais-Suomen aluemyynnin johtaja Sami Elmeranta.

        Tagit

        Alueellinen mainonta Näkemyksiä Omakynä
        Julkaistu
        5.9.2023
        Lue lisää

        Kiinnostuitko? Ota yhteyttä.

        Olemme läsnä alueellasi. Ota yhteyttä, tiimi kokeneita ammattilaisia ovat apunasi.

        Sami Elmeranta,
        aluemyyntijohtaja

        sami.elmeranta@sanoma.com 
        + 358 50 3460444

        Löydä asiantuntija nimellä


         



        Varsinais-Suomen toimipiste

        Lemminkäisenkatu 14-18 C 6 krs, 
        20420 Turku

         

        Käsittelemme tietojasi vastuullisesti. Lue tietosuojakuvaus.

        Sanoma

        Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

        Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

        Closure

        • Etusivu
        • Ajankohtaista
        • Alueellinen mainonta
        • Asiakastarinat
        • Mediat ja palvelut
        • Tietopankki
        • Suunnittelijan työkalut
        • Osta mainontaa
        • Yhteystiedot
        • Ota yhteyttä

        Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
        Arkisin klo 8-16

        yrityspalvelu@sanoma.fi

        010 80 80 85

        Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

        • Facebook
        • Linkedin

        Footer menu

        • Tietosuoja
        • Responsible Disclosure Statement

        ©2025 Sanoma Media Finland