Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Mynä-Auto kaipasi brändilleen tunnettuutta – alueellisella digimainonnalla loistavia tuloksia

Mynä-Auto Oy saavutti Sanoman digi- ja Google-mainonnan avulla kaipaamaansa alueellista näkyvyyttä. Se on tuonut tullessaan uusia asiakkaita lähikunnista.
3.10.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

Mynä-Auton toimitusjohtaja Petri Haanperä asetti yritykselleen kunnianhimoisen tavoitteen: yrityksen tulisi olla vuoteen 2027 mennessä omalla alueellaan yhtä tunnettu brändi kuin Coca-Cola.

“Olemme pyrkineet tähän tavoitteeseen alueellisesti erilaisilla toimenpiteillä, mutta halusimme laajentaa näkyvyyttä. Digitaalinen markkinointi Sanoman kanssa oli meille ainoa oikea vaihtoehto”, hän sanoo ja jatkaa:

“Ne, joille tulee paikallislehti, tietää jo meidät. Tärkeää on tavoittaa nuoremmat sukupolvet ja uudet asukkaat.”

Mynä-Auto on Mynämäellä toimiva autokorjaamo ja varaosaliike. Sanoman digi- ja Google-mainonnan avulla yritys on saavuttanut näkyvyyttä ja uusia asiakkaita.

“Pyrimme luomaan hyvän ja positiivisen vaikutelman ja erottautumaan muista. Haluamme kertoa, että olemme hieman erilainen paikka”, Haanperä summaa idean mainonnan takana.

Digimainonta käyntiin erikoisella tavalla

Sanoman myyntipäällikkö Saara Seikola on ollut Mynä-Auton asiakkaana jo pitkään. Keväällä 2024 asioituaan Mynä-Autossa hän otti puheeksi yrityksen markkinoinnin ja kertoi työskentelevänsä Sanomalla.

“Ajattelin heti, että totta kai voimme kokeilla tällaista. Itselleni ei olisi tullut mieleenkään, että tarvitsemme digimainontaa”, Haanperä sanoo.

Kesällä 2024 käynnistettiin neljän kuukauden mittainen kampanja, joka oli suunnattu Naantaliin, Kustaviin ja Taivassaloon. Mynä-Auton mainokset näkyivät alueellisesti Sanoman digitaalisissa medioissa, kuten Ilta-Sanomissa.

“Näiden alueiden asukasluku moninkertaistuu mökkiläisten vuoksi kesäaikana. Heille ei välttämättä tule lehteä, joten he lukevat uutiset sähköisesti. Totesimme, että tämä olisi paras keino tavoittaa heidät.”

Pienen budjetin mainontaa persoonallisella otteella

Mainontaa lähdettiin tekemään noin 800 euron kuukausibudjetilla. Neljän kuukauden digikampanja maksoi yhteensä 2 000 euroa ja lisäksi pakettiin on kuulunut Google-mainonta ympäristökuntiin 300 euron kuukausibudjetilla.

“Näillä toimenpiteillä on saatu niin paljon näyttökertoja, että se on mitätön summa. Lisäksi mainoksia voi muuttaa vaikka päivittäin. Tämä on ainoa oikea tapa mainostaa”, Haanperä kehuu.

Haanperä halusi tuottaa mainoksia, jotka kiinnostavat ja erottuvat joukosta. Niinpä mainoksiin laitettiin ainoastaan qr-koodi, joka ohjasi yrityksen verkkosivuille. “Kun ihminen skannaa qr-koodin, hänet on jo saatu kiinnostumaan ja koukuttumaan.”

Myös lehtimainontaa on tehty hieman erilaisella otteella; eräässä mainoksessa valkoisessa laatikossa oli ainoastaan teksti “mainospaikka varattu Mynä-Autolle”.

“Asiakkaat soittelivat, että olette unohtaneet toimittaa mainosaineistot. Pyrimme tekemään mainoksistamme samanlaisia kuin Fingerpori, niihin täytyy keskittyä”, Haanperä sanoo.

“Me korjaamme autoja ja jätämme mainonnan ammattilaisille”

Haanperä sanoo, että yhteistyö Sanoman kanssa on toiminut mutkattomasti.

“Kaikkea ei kannata tehdä itse. Me korjataan autoja ja jätämme mainonnan ja markkinoinnin ammattilaisille.” Oma yhteyshenkilö, Saara Seikola, on tehnyt yhteistyöstä sujuvaa.

“Tämä on ollut erittäin helppo systeemi. Kohtasimme juuri oikeaan aikaan. Olen saanut alusta asti henkilökohtaista palvelua”, hän sanoo ja jatkaa: “Arvostan sitä, että Sanoma on kiinnostunut myös pienistä yrityksistä pienillä paikkakunnilla.”

Haanperä on kiittelee myös sitä, että hän on voinut sanella budjetin ja Sanoma on paketoinut siihen sopivan kokonaisuuden. “Lisäksi olen pitänyt selkeistä raporteista, joista on helppo seurata kampanjoiden tuloksia.”

Mainonta on tuottanut valtavan määrän sivukävijöitä

Kampanjan aikana Mynä-Auton mainokset saavuttivat peräti 640 000 näyttökertaa, joka toi yrityksen sivuille 4 000 potentiaalista asiakasta.

“Se on valtava määrä sivukävijöitä.” Haanperä sanoo, että sen jälkeen, kun mainostaminen aloitettiin, Mynä-Auto on tavoittanut uusia asiakkaita etenkin Naantalista, Maskusta ja Raisiosta.  “Kun luomme uuden asiakkuuden, etsimme autosta Trafi-tiedot, joten näemme, mistä asiakkaat ovat tulleet.”

Haanperä uskoo, että mainonnalla on ollut vaikutusta siihen, että yritys on tavoittanut uusia asiakkaita. “Laajensimme myös aukioloaikoja iltakahdeksaan asti, jotta voimme erottua mainonnassa muista korjaamoista vielä paremmin. Tämä on toteutunut loistavasti, kaikki illat ovat olleet täynnä.”

Haanperällä on muille pienille yrityksille selkeä viesti:  “Kannattaa keskittyä omaan tekemiseen ja antaa ammattilaisten hoitaa mainonta. Itse ei tarvitse tehdä kaikkea. Mainonta on välttämätöntä, jos haluaa näkyvyyttä.”


Tutustu seuraavaksi:

  • Digimainonnan ratkaisut
  • Google-mainonta
  • Pienen ja aloittavan yrityksen markkinointi: näin mainonta auttaa asiakashankinnassa

Millainen mainoskampanja sinulle saisi olla? 

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Suunnitellaan sinulle toimiva ratkaisu yhdessä.

Ota yhteyttä

Tagit

Digiratkaisut Google Ads

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

    Julkaistu
    26.9.2025
    Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland