Autot

Autotoimiala on muutoksen alla
Ostaminen monikanavaistuu, käyttövoimissa siirrytään kohti sähköä ja autoilu muuttuu voimakkaammin liikkumisen palveluksi, jossa omistaminen on vain yksi autoilun muodoista. Yhä tärkeämpää on puhutella kohderyhmiä heidän moninaisempien tarpeidensa ja arvostuksiensa mukaisesti ja kohdentaa viestintää oikea-aikaisesti kuluttajan ostoprosessi huomioiden.
Tutkittua autotoimialasta
Sanoma tutki: automainonnalta toivotaan konkretiaa ja käytännönläheisyyttä
Autokuumeen iskiessä kaivataan erityisesti auton hintaan, käyttökustannuksiin, jälleenmyyntiarvoon ja teknisiin ominaisuuksiin liittyvää tietoa. Katso tärkeimmät löydökset auton ostoprosessitutkimuksesta.
Elämäntyyli ja arvopohjaiset päätökset vaikuttavat yhä enemmän autoiluun ja liikkumiseen
Uudet käyttövoimat kiinnostavat: täyssähköauton voisi hankkia jo lähes joka kolmas ja hybridin 45 % suomalaisista. Tutustu tuoreeseen tutkimustietoon autoilusta ja liikkumisesta.
Ratkaisuja toimialallesi
ROMI-mallinnuksella markkinointi kulusta investoinniksi
ROMI-mallinnus asettaa kaikki mediakanavat samalle viivalle objektiivisesti ja arvioi tuloksia sijoitetun pääoman tuotolla. Näiden tulosten perusteella sekä sisäinen että kumppaneiden tai johtoryhmän kanssa käytävä keskustelu muuttuu huomattavasti rakentavammaksi.
Lue lisää
Asiakastarinoita autotoimialalta
Peugeotin radiokampanja paransi brändimielikuvia ja tavoitti kohderyhmään kuuluvat
Rohkealla luovalla toteutuksella saatiin hyviä tuloksia.

ALD Carmarketin natiivikampanja kasvatti harkintaa ja ostoaietta
Erinomaiset tulokset saanut natiivikampanja aktivoi tehokkaasti lukijoita.

Beely – Kuinka startupista rakennettiin tunnettu alle puolessa vuodessa?
Startup Beelylle valittu markkinointiviestinnän kulma oli toimialasta poikkeavaa. Puolen vuoden vahva panostus mediaan sai aikaan erittäin hyviä tuloksia brändimittareilla mitattuna.

Monikanavainen etusivu tuo asiakkaita ja vahvistaa Käyttöauton tunnettuutta
Säännöllinen monikanavainen näkyvyys Satakunnan alueella on Käyttöauton aluejohtaja Jari Hakasen mukaan vahvistanut yrityksen tunnettuutta ja herättänyt kysyntää.

Uudenlainen koeajo Renault Capturilla
Renault Captur -malliston kesäkampanjan luovassa toteutuksessa hyödynnettiin Sanoman insightia ja dataa. Idealtaan poikkeava kampanja erottui ja täytti myyntitavoitteet.

HS etusivu toi Beelyn sivuille 700 prosentin kävijämäärän kasvun
”Elo-syyskuun myyntimme on ylittänyt tavoitteemme ja uskon, että tämän on aiheuttanut laaja markkinointi Sanoman kaikissa kanavissa.”
Jonna Hiltunen, Beely

Kiinnostuitko?
Ota yhteyttä ja jutellaan, miten saisimme tavoitteesi yhdessä saavutettua.