Autot
Autotoimiala on muutoksen alla
Ostaminen monikanavaistuu, käyttövoimissa siirrytään kohti sähköä ja autoilu muuttuu voimakkaammin liikkumisen palveluksi, jossa omistaminen on vain yksi autoilun muodoista. Yhä tärkeämpää on puhutella kohderyhmiä heidän moninaisempien tarpeidensa ja arvostuksiensa mukaisesti ja kohdentaa viestintää oikea-aikaisesti kuluttajan ostoprosessi huomioiden.
Tutkittua autotoimialasta
Sanoma tutki: Auton ostoon liittyy epävarmuutta
Auton ostajat kaipaavat eniten tietoa hinnasta, käyttökustannuksista ja jälleenmyyntiarvosta, Sanoman tekemästä auton ostoprosessitutkimuksesta selviää.
Ratkaisuja toimialallesi
Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”
Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.

Kumppanuus 4 Nations Face Off -jääkiekkoturnauksen kanssa toi hienoja myynnillisiä tuloksia ja boostia brändien tunnettuudelle
Koukuttava sisältö, täydellinen kohderyhmä ja sisällöllisesti relevantti näkyvyys – 4 Nations Face Off -turnaus tarjosi kiinnostavia mahdollisuuksia ohjelman kumppaneille.

Voi näitä Elon päiviä − Kian satiirinen kampanja tarttui ajankohtaiseen ilmiöön
Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka herättää huomiota, erottuu muusta mainonnasta, jättää muistijäljen ja joka on saanut aikaan sanomista. Kian HS etusivu herätti keskustelua.

Autokaupan murros laittoi ”Suomen sähköisimmän autokaupan” miettimään myös markkinointinsa uudelleen – liidit ja kaupat lisääntyivät
Markkinoinnin suunnittelu on tehtävä huolella ja mainonnan pitää olla pitkäjänteistä, jos markkinoinnista halutaan tuloksia, PP-auton toimitusjohtaja Petteri Heiskanen muistuttaa.

Renault tavoitti kohderyhmänsä onnistuneella kohdennuksella ja toimivalla luovalla
Uutismediavideo tarjoaa uusia vaihtoehtoja videomainonnalle.

Alueellinen radiomainonta herättelee Varaosalinnan asiakkaita: ”Näin tavoitamme autoilevat ihmiset”
Varaosalinna Oy on tehnyt alueellista radiomainontaa yli 20 vuotta. Yritys kokee, että se on heille toimivin tapa tavoittaa autoileva asiakaskunta.

HS etusivu toi Beelyn sivuille 700 prosentin kävijämäärän kasvun
”Elo-syyskuun myyntimme on ylittänyt tavoitteemme ja uskon, että tämän on aiheuttanut laaja markkinointi Sanoman kaikissa kanavissa.”
Jonna Hiltunen, Beely

Kiinnostuitko?
Ota yhteyttä ja jutellaan, miten saisimme tavoitteesi yhdessä saavutettua.