Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Tietopankki

MARKKINOINNIN
TRENDIT 2026

WEBINAARI­SARJA

Näkemyksiä tuloksellisen markkinoinnin tekijöille

 

Sisältömarkkinoinnin trendit 2026

Lue lisää

Markkinoinnin trendit 2026

Lue lisää

Median trendit 2026

Lue lisää

SISÄLTÖ-
MARKKINOINNIN 
TRENDIT 2026

Mitkä kymmenen trendiä hallitsevat sisältömarkkinointia vuonna 2026?
 

Jenni Lieto, sisältöjohtaja, Sanoma Content Studio

Jenni Lieto miettii työkseen sitä, mistä yritysten pitäisi puhua. Hänen tiimiensä rakentamansa sisältöstrategiat ja markkinointiohjelmat ovat tuoneet tuloksia sekä kotimaisille että kansainvälisille yrityksille niin muodin, terveydenhuollon kuin raskasteollisuuden aloilla. Päätoimittajana ja strategiajohtajana aiemmin toimineen Liedon löydät LinkedInistä, missä hän keskustelee useimmin vaikuttavuudesta ja ajatusjohtajuudesta: https://fi.linkedin.com/in/jennilieto

Joni Mussalo, luova tuottaja, Sanoma Content Studio

Joni Mussalo on luova suunnittelija ja analyyttisen tarinankerronnan taitaja, jolta eivät ajatukset kuuntelemalla lopu. Hän on suunnitellut yli kymmenen vuoden ajan tuloksellisia videosisältöjä lähes kaikkiin kuviteltavissa oleviin kanaviin ja toimii nykyisin Sanoma Content Studiossa luovana tuottajana. Tällä hetkellä Joni on erityisen kiinnostunut väittelemään luomansa kriitikko-GPT:n kanssa sekä tutkimaan kielimallien potentiaalia ihmisajattelun kehittämisessä.

Tapio Haaja, johtaja, Sanoma Content Studio

Tapio Haajalla on yli 20 vuoden kokemus videosta, mediasta ja markkinoinnista. Hän viihtyy parhaiten luovuuden ja teknologian eturintamassa. Ennen Sanomalle siirtymistään Tapio työskenteli Videollen kehitysjohtajana. Tapio on toiminut myös MTV:llä Katsomon vetäjänä, videokehityspäällikkönä, perustanut MTV Videoverkoston sekä edistänyt suomalaista videomarkkinointia IAB:n videotyöryhmän puheenjohtajana.
 


Katso webinaaritallenne

 

MAKSUTON WEBINAARI | 4.12. KLO 9–10

MARKKINOINNIN 
TRENDIT 2026

Onko strateginen markkinointi murroksessa? Mikä pysyy ja mitkä muutosvoimat ja trendit sitä muokkaavat? Tässä webinaarissa kuulet näkemyksiä, jotka jokaisen markkinoinnin strategioita miettivän pitäisi tuntea.

Ilmoittaudu
 

Jonna Musa, Head of Marketing, Lidl Suomi 

Jonna Musalla on yli 10 vuoden kokemus päivittäistavarakaupan alalta. Hän on työskennellyt kansainvälisellä kentällä vuosia ja johtanut markkinointia niin Suomessa kuin Tanskassakin. Ennen tehtäviään markkinoinnissa Jonna on työskennellyt valikoimapäällikkönä Suomessa sekä Saksassa. Hän on tottunut monikanavaisen mainonnan johtamiseen, strategian suunnitteluun sekä toteutukseen. Alati muuttuva mainonnan kenttä kiireisellä päivittäistavarakaupan alalla on hänelle arkipäivää ja hän nauttiikin alaan kuuluvasta vilinästä ja markkinan toimintaan reagoinnista. Jonnalla keskiössä ovat aina ihmiset ja hän uskookin luottamuksella ja vastuunantamisen kautta johtamiseen.

Katri Laitinen, COO, IPG Mediabrands Finland / Initiative 

Katri on kokenut media-alan ammattilainen, jolla on 25 vuoden kokemus mediatoimistoista ja muista media-alan yrityksistä. Hän yhdistää liiketoiminnallisen ajattelun, luovuuden ja mediaymmärryksen, ja auttaa asiakkaita löytämään tehokkaita, oivaltavia ratkaisuja heidän markkinoinnin ja kasvun haasteisiin. Katri saa energiaa keskusteluista, joissa pohditaan tapoja vaikuttaa kohderyhmiin ja ymmärtää kuluttajien käyttäytymistä.

Markus Nieminen, Head of Group Marketing, OP Pohjola 

Markus Nieminen on markkinoinnin strategi ja johtaja, joka uskoo, että ymmärtääkseen huomista on tunnettava eilinen. Mainostoimistojen, kansainvälisten brändien ja laajojen organisaatiomuutosten parissa työskennellyt Markus rakentaa malleja, jotka kestävät aikaa ja ovat vaikuttavia. Hän viihtyy keskusteluissa, joissa yhdistyvät markkinoinnin historia, nykyhetki ja tulevaisuus.

Tiina Kosonen, markkinointistrategi, Sanoma Media B2B 

Tiina Kosonen on tavoitekeskusteluissa ja datassa marinoitu markkinointistrategi. Hänen utelias luonteensa vaatii syitä ja perusteluja kuulemalleen, jotta hän pystyy rakentamaan oman näkemyksensä. Kososella on vuosien tausta asiakasymmärryksen ja palvelukehityksen parissa, viimeiset puolitoista vuotta hän on keskittynyt rakentamaan markkinoijien kanssa pitkäjänteistä kasvua ja hakemaan markkinoinnin oppeja maailmalta. 

Mia Lähdesalmi, markkinointistrategi, Sanoma Media B2B

Mia Lähdesalmi on verkkokaupan asiantuntija, jolla on usean vuoden kokemus kansainvälisten yritysten verkkokauppamarkkinoinnista ja liiketoiminnan kehityksestä. Sanomalla hän toimii verkkokauppatiimin markkinointistrategina  auttaen kumppaneiltamme digitaalisen kaupankäynnin kasvussa ja pitäen huolta heidän markkinointistrategiansa tuloksellisuudesta. Lisäksi hän pyörittää sivutoimisesti omaa hyvinvointiin keskittyvää start-upiaan. 
 


 

MAKSUTON WEBINAARI | 28.1. KLO 9–10

MEDIAN
TRENDIT 2026

Miten median kuluttaminen muuttuu ja miten se vaikuttaa markkinointiviestintään? Tässä webinaarissa kuulet, miten suomalaiset kuluttavat medioita nyt ja tulevaisuudessa ja miten markkinoijat heidät tavoittavat.
 

Kenelle webinaari on tarkoitettu?

Webinaari sopii kaikille markkinoinnin ja markkinointiviestinnän ammattilaisille jotka haluavat lisätä ymmärrystään median muutosvoimista ja niiden vaikutuksesta markkinointiviestinnän tuloksellisuuteen.

Ilmoittaudu


 

TUTUSTU 2026 TRENDISISÄLTÖIHIN

  • Sisältömarkkinoinnin trendit 2026: viihteellinen sisältöstrategia ja AI-lieju mainittu!

    Sanoma Content Studion sisältöjohtaja Jenni Lieto paljastaa kolme tärkeintä nostoa sisältömarkkinoinnin tulevaisuudesta.

    Tagit

    Omakynä Sisältömarkkinointi Trendit 2026
    Julkaistu
    6.11.2025
    Lue lisää

     

    TUTUSTU 2025 TRENDISISÄLTÖIHIN

    • Nämä ovat markkinoinnin trendit vuonna 2025

      Joukko markkinoinnin ammattilaisia suuntaa katseensa vuoteen 2025. Näkemyksissä nousevat esiin tekoälyn kehitys, asiakasymmärrys, brändin rakentaminen ja kulutuskäyttäytymisen muutos.

      Tagit

      Näkemyksiä Omakynä Trendit 2025 Vieraskynä
      Julkaistu
      22.1.2025
      Lue lisää
    • Ruuan trendit 2025: Mukavuudenhalua ja leikkisyyttä

      Glorian ruoka & viinin päätoimittaja ja HS ruokatoimituksen vetäjä Sanna Maskulin kertoo, mitkä trendit korostuvat ruokailussa.

      Tagit

      Aikakausmedia Näkemyksiä Omakynä Trendit 2025
      Julkaistu
      20.1.2025
      Lue lisää
    • Hyvinvoinnin trendit 2025: Mittaamista ja elinvoimaa

      Hyvän terveyden päätoimittaja Päivi Virkkunen kertoo, mitkä trendit korostuvat hyvinvoinnissa.

      Tagit

      Aikakausmedia Näkemyksiä Omakynä Trendit 2025
      Julkaistu
      20.1.2025
      Lue lisää
    • Verkkokaupan trendit 2025: Elämyksellisyys, asiakasymmärrys, tekoäly, kumppanuudet ja vastuullisuus

      Verkkokaupan asiantuntijat kertovat, mitkä ovat verkkokaupan trendit ja menestyksen avaimet vuonna 2025.

      Tagit

      Näkemyksiä Omakynä Trendit 2025 Vieraskynä
      Julkaistu
      15.1.2025
      Lue lisää
    • Kauneuden trendit 2025: Luonnollisuutta ja tehokeinoja

      Glorian päätoimittaja Kristiina Raitala ja Me Naisten päätoimittaja Katja Sipilä kertovat, mitkä trendit korostuvat kauneudessa.

      Tagit

      Aikakausmedia Näkemyksiä Omakynä Trendit 2025
      Julkaistu
      7.1.2025
      Lue lisää
    • Matkailun trendit 2025: Hyvinvointia ja vastuullisempia vaihtoehtoja

      Matka-lehden päätoimittaja Venla Kujakallio listaa kiinnostavimmat matkailun trendit.

      Tagit

      Aikakausmedia Näkemyksiä Omakynä Trendit 2025
      Julkaistu
      7.1.2025
      Lue lisää
    • Sisustuksen trendit 2025: Vastakohtia ja yllättävää maksimalismia

      Glorian Kodin päätoimittaja Venla Kujakallio kertoo, mitkä trendit sisustuksessa ovat nousussa.

      Tagit

      Aikakausmedia Näkemyksiä Omakynä Trendit 2025
      Julkaistu
      7.1.2025
      Lue lisää
    • Muodin trendit 2025: Yksinkertaisuudesta ylenpalttisuuteen

      Glorian päätoimittaja Kristiina Raitala ja Me Naisten päätoimittaja Katja Sipilä avaavat muodissa korostuvia trendejä.

      Tagit

      Aikakausmedia Näkemyksiä Omakynä Trendit 2025
      Julkaistu
      7.1.2025
      Lue lisää
    • Sisältömarkkinoinnin trendit 2025: Tiedä, älä oleta

      Nämä kolme tärppiä paljastavat, miten markkinoinnin suunnittelua kannattaa vuonna 2025 johtaa, kirjoittaa Jenni Lieto.

      Tagit

      Omakynä Sisältömarkkinointi Trendit 2025
      Julkaistu
      6.1.2025
      Lue lisää

      KATSO WEBINAARITALLENNE


       

      Tilaa uutiskirje

      Pysy jatkossakin pinnalla markkinoinnin 
      ajankohtaisista asioista.

      Sanoma

      Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

      Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

      Closure

      • Etusivu
      • Ajankohtaista
      • Alueellinen mainonta
      • Asiakastarinat
      • Mediat ja palvelut
      • Tietopankki
      • Suunnittelijan työkalut
      • Osta mainontaa
      • Yhteystiedot
      • Ota yhteyttä

      Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
      Arkisin klo 8-16

      yrityspalvelu@sanoma.fi

      010 80 80 85

      Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

      • Facebook
      • Linkedin

      Footer menu

      • Tietosuoja
      • Responsible Disclosure Statement

      ©2025 Sanoma Media Finland