Yritykseltä yritykselle - B2B markkinointi
B2B-markkinoinnin ja -mainonnan kohderyhmänä ovat yritykset ja organisaatiot
Kun päätöksiä tehdään yrityksen nimissä, ostoprosessin eri vaiheisiin vaikuttaa yllättävän moni asia, kuten yrityksen koko ja toimiala sekä hankinnan laajuus.
Business to business, eli B2B-markkinointi ja mainonta on tärkeässä roolissa silloin, kun liiketoiminta perustuu yritysasiakkaiden palvelemiseen. Päätösten tekemiseen yrityksissä voi vaikuttaa laaja joukko erilaisissa tehtävissä työskenteleviä ihmisiä.
Sanoma tutki: Miten B2B-päättäjät tekevät ostopäätöksensä?
Sanoman tekemästä tutkimuksesta selviää, millaisin kriteerein B2B-päättäjät tekevät tuote- ja palveluhankintojen päätöksiä. Tutkimuksessa on selvitetty myös ostopolun muita vaiheita tiedonhausta harkintalistan kokoon ja markkinointiviestinnän merkitykseen.
B2B-markkinoinnin opas
Lue kattava opas, jossa kerrotaan, miten B2B-markkinointi eroaa kuluttajamarkkinoinnista, ja millaisiin asioihin yritysten välisessä markkinointiviestinnässä kannattaa kiinnittää huomiota.
B2B-mainonnan budjetointi ja mediat
Mainonta edistää B2B-markkinoinnin tavoitteita, kuten tunnettuuden rakentamista ja vahvistamista sekä kysynnän kasvattamista. Lue artikkeli B2B-markkinointi ja -mainonta: B2B-markkinointibudjetin fiksu allokointi.
B2B-videoiden pikaopas
Pitkään laadukkaat markkinointivideot nähtiin vain kuluttajamainonnan etuoikeutena, mutta nykyään lähes jokainen B2B-yritys hyödyntää ammattilaisten tuottamia videoita viestinnässään. Lue artikkeli, jossa käydään läpi kahdeksan tyypillisintä B2B-videotyyppiä, sekä avataan videotyyppien hyötyjä, käyttötarkoituksia sekä tuotantokustannuksia.
Ratkaisuja toimialallesi
Ymmärrä kohderyhmääsi
paremmin
B2B-päättäjä tutkimusten lisäksi meille kertyy jatkuvasti tietoa suomalaisten kiinnostuksen kohteista, arvoista ja asenteista. Autamme sinua tavoitteidesi määrittelyssä ja tarjoamme tietoa kohderyhmiesi kiinnostuksen kohteista, mediankäytöstä ja siitä, miten heitä kannattaa puhutella.
Kohdenna mainontaasi
datan avulla
yrityksille
Mukautetut yleisöt -palvelun avulla voit hyödyntää omaa asiakasrekisteriäsi mainonnan kohdentamiseen. Sinulla saattaa olla käytössäsi oma segmentointi, joka voidaan mallintaa tutkimuspaneelimme kautta ostettaviksi ja rikastettaviksi kohderyhmiksi.
Yrityskohdennuksella tavoitetaan yrityspäättäjiä vaikkapa toimialan ja liikevaihdon mukaan.
Sisältö-
markkinoinnilla
ajatusjohtajaksi
Haluatko olla oman alasi ajatusjohtaja? Onko brändilläsi päämäärä, mutta et tiedä, miten sinne päästään? Vahva yritysmielikuva luotettavana sekä asiantuntevana kumppanina tekee yhteistyötahon valinnasta helpompaa.
Puhutteleva sisältömarkkinointi edistää liiketoimintasi tavoitteita ja rakentaa brändistä vahvan.
Näköalapaikalla webinaari: Miten B2B-markkinoija turvaa kasvun muuttuvassa maailmassa?
Lue tiivistelmä
Katso tallenne
Asiakastarinoita toimialaltasi
UPM Communication Papers kokosi ympärilleen paperinrakastajien kansainvälisen yhteisön

Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

Firman piikkiin kasvattaa humoristisella toteutuksella Puuilon yritystilin tunnettuutta

Natiivimainonta toi uusia asiakkaita AV-komponentille ja vipinää verkkokauppaan

Alueellinen tv-mainoskampanja vahvisti kumppanuutta ja tavoitti alueella laajasti

Läppäri tulessa ja lunta tupaan – Netvisorin kampanja varoittaa liiallisen tyytyväisyyden vaaroista

Kiinnostuitko?
Ota yhteyttä ja jutellaan, miten saisimme tavoitteesi yhdessä saavutettua.