Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

UPM Communication Papers kokosi ympärilleen paperinrakastajien kansainvälisen yhteisön

Paper to Me antaa äänen printtimediaan uskoville kansainvälisille mielipidejohtajille. Sarja on onnistunut yhteisön rakentamisessa ja paperia koskevan puhetavan muuttamisessa.
3.11.2025
Jaa:FacebookXLinkedin

Haaste

UPM Communication Papers on globaali markkinajohtaja aikakauslehtipaperin alalla. Viime vuosikymmeninä digitalisaatio on muuttanut ihmisten mediankäyttöä, minkä seurauksena printtimedian rooli on muuttunut.

UPM Communication Papers näki alan tilanteessa mahdollisuuden ajatusjohtajuuteen. Puhumalla printin vahvuuksista ja mahdollisuuksista muuttuvassa maailmassa voisi erottautua ja jäädä mieleen. UPM Communication Papers halusi Sanoma Content Studion avulla luoda tunteisiin vetoavan sisältöstrategian, kohderyhmänään media- ja kustannusalojen yrityspäättäjät ympäri maailman. 

Ratkaisu

Strategian sydämeen nostettiin ihmiset, jotka rakastavat paperia ja heidän näkemyksensä paperin tulevaisuudesta. Tätä tarkoitusta varten Sanoma Content Studio konseptoi ja tuotti jatkuvana sisältönä ilmestyvän Paper to Me -henkilöhaastattelusarjan. Kanavaksi bisnespäättäjien tavoittamiseen valittiin LinkedIn, ja sarjan sisällöt suunniteltiin vahvasti sosiaalinen media edellä.

Paper to Me antaa äänen printtimediaan uskoville kansainvälisille mielipidejohtajille. Haastateltaviin lukeutuu suurten medioiden edustajia, kuten Monoclen julkaisija Tyler Brûlé, La Repubblican luova johtaja Francesco Franchi, The Guardianin luova johtaja Chris Clarke ja The Economist Groupin kestävyysasioista vastaava Emily Jackson. Sarjassa haastatellaan myös näkemyksellisiä pioneereja, jotka ovat synnyttäneet uusia printtimedian menestystarinoita: käsityölehti Tauko Magazinen perustajaa Mila Moisiota ja Alankomaissa julkaistavan Flow Magazinen perustajaa Irene Smitiä.

Haastateltavat kertovat minä-muotoon kirjoitetuissa haastatteluissa suhteestaan paperiin, paperiin liittyvistä muistoistaan, näkemyksistään ja oivalluksistaan. Visuaalisesti sarja nojaa klassisen kauniisiin henkilökuviin. LinkedIn-ympäristössä Paper To Me -postaukset erottuvat levollisuudella, joka leikittelee kohderyhmälle tutulla printtiaikakauslehden estetiikalla.  

Sisältöjen tuotannossa huomioitiin, että kohderyhmä on erittäin laatutietoinen. Siksi Sanoma Content Studio etsi verkostostaan kuvien ja tekstien tekijöiksi huippuammattilaisia, jotka työskentelevät myös esimerkiksi Wiredille, The New York Timesille, Bloomberg Businessweekille ja LA Timesille. 

Tulokset

Haastateltujen ajatukset ja näkemykset ovat vedonneet kohdeyleisöön B2B-kontekstissa poikkeuksellisella tavalla.

Kaikki luovat sisällöt ovat ylittäneet LinkedInin vertailuarvoklikkausprosentin. Sisällöt ovat kasvattaneet liikennettä UPM Communication Papersin verkkosivuille ja johtaneet potentiaalisiin konversioihin. Kesäkuun 2024 ja syyskuun 2025 välillä sarjan sisältöjä katsottiin yli 239 000 kertaa. Kyseessä on vaikuttava määrä ottaen huomioon, että julkaisujen kohderyhmä on hyvin rajattu. Erityisesti The Economist Groupin Emily Jacksonin haastattelu huomattiin: se sai yhteensä 4 290 reaktiota.

Ennen kaikkea Paper to Me -sarja on onnistunut yhteisön rakentamisessa ja paperia koskevan puhetavan muuttamisessa. Merkittävät julkaisualan päättäjät ja vaikuttajat ympäri maailman ovat jakaneet haastatteluja uudelleen ja kertoneet seuraajilleen, miksi he haastateltavien tavoin uskovat printtimedian voimaan ja tulevaisuuteen ja tunnustavat rakkauttaan paperia kohtaan. 
 

Paper to Me on visuaalisesti ja sisällöllisesti poikkeuksellisen laadukas sarja. Sanoma Content Studion luova näkemys ja tinkimätön toteutus nostavat paperin tarinan uudelle tasolle. Lopputulos puhuttelee, innostaa ja jää kohderyhmän mieleen.

Mikaela Demel
UPM Communication Papers
Senior Manager, Global Brand and Marketing

0/0

    Sanoma Content Studio

    Sanoma Content Studio auttaa brändiäsi menestymään tiedolla johdetun sisältömarkkinoinnin avulla.

    Lue lisää

    Tagit

    Kohderyhmänä B2B Sisältömarkkinointi

    Sinua voisi kiinnostaa myös

    • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

      Julkaistu
      3.11.2025
      Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
      Lue asiakastarina
    • Terveystalo nousi vaihdevuosien ajatusjohtajaksi

      Julkaistu
      30.10.2025
      Terveystalo halusi vaikuttaa yhteiskunnalliseen epäkohtaan ja tavoitella näkyvyyden ja liiketoimintavaikutusten lisäksi ajatusjohtajuutta.
      Lue asiakastarina
    • Firman piikkiin kasvattaa humoristisella toteutuksella Puuilon yritystilin tunnettuutta

      Julkaistu
      14.3.2025
      Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka herättää huomiota, erottuu muusta mainonnasta, jättää muistijäljen ja joka on saanut aikaan sanomista. Puuilon Firman piikkiin -kampanja jättää muistijäljen.
      Lue asiakastarina
    • LUT-yliopiston ja LAB-ammattikorkeakoulun Haku-Ankka-liite herätti positiivista huomiota

      Julkaistu
      26.2.2025
      ”Idea tehdä jotain tavanomaisesta koulutusmarkkinoinnista poikkeavaa on ollut kannattava panostus, joka on huomattu laajalti”, markkinointipäällikkö Aino Pokela kertoo.
      Lue asiakastarina
    • Älyvapaapäivä oli yksi DNA:n vuoden onnistuneimpia kampanjoita myös kaupallisesti

      Julkaistu
      7.2.2025
      Kampanja erottui edukseen, herätti positiivisia ajatuksia ja tunteen, että DNA pitää huolta ja välittää asiakkaistaan.
      Lue asiakastarina
    • Natiivimainonta toi uusia asiakkaita AV-komponentille ja vipinää verkkokauppaan

      Julkaistu
      10.1.2025
      AV-Komponentti halusi lisätä hyönteispiston lievittäjän tunnettuutta. Avuksi otettiin natiivimainonta, joka paitsi lisäsi tuotteen tunnettuutta sai aikaan myös myyntiä.
      Lue asiakastarina
    • Alueellinen tv-mainoskampanja vahvisti kumppanuutta ja tavoitti alueella laajasti

      Julkaistu
      1.11.2024
      Kempeleläinen Ojan Rauta kokeili alueellista tv-mainontaa Oulun ja Kainuun alueella. Vaikka kohderyhmänä olivat rakentajat ja yritykset, hyvää imagollista näkyvyyttä tuli kaikissa kohderyhmissä.
      Lue asiakastarina
    • Läppäri tulessa ja lunta tupaan – Netvisorin kampanja varoittaa liiallisen tyytyväisyyden vaaroista

      Julkaistu
      18.10.2024
      Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka herättää huomiota, erottuu muusta mainonnasta, jättää muistijäljen ja joka on saanut aikaan sanomista. Netvisorin yllättäviä käänteitä sisältävät spotit erottuvat.
      Lue asiakastarina
    • HS etusivu toi satojen prosenttien nousun Siili Solutionsin sivujen kävijämäärään

      Julkaistu
      24.6.2024
      Ison yleisön tavoittaminen on relevanttia myös B2B-markkinoinnissa, sanoo Siili Solutionsin Valtteri Taube.
      Lue asiakastarina
    • Rovio houkutteli kansainvälisiä osaajia videosarjalla

      Julkaistu
      19.6.2024
      Rovio on yksi Suomen kansainvälisesti tunnetuimmista yrityksistä, joka rekrytoi osaajia koko maailmasta. Rovio tarvitsi työnantajabrändäykseen sisältöä, joka herättäisi kiinnostuksen paitsi Rovioon, myös pohjoisessa asumiseen.
      Lue asiakastarina
      Case Rovio
    • UPM kaappasi kansainvälisten B2B-päättäjien huomion

      Julkaistu
      17.6.2024
      UPM nappasi yrityspäättäjien huomion strategisen oivalluksen ja vaikuttavan monikanavasisällön avulla.
      Lue asiakastarina
      UPM nappasi yrityspäättäjien huomion strategisen oivalluksen ja vaikuttavan monikanavasisällön avulla.
    • Ulkoministeriö teki rohkean uudistuksen vaativalle kansainväliselle kohderyhmälle

      Julkaistu
      17.6.2024
      This is Finland -maakuvalehti ja siihen liittyvät verkkosisällöt raikastuivat monimuotoisemmaksi, kulttuurivetoisemmaksi ja visuaalisemmaksi.
      Lue asiakastarina
      Case Ulkoministeriö - This Is Finland
      Sanoma

      Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

      Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

      Closure

      • Etusivu
      • Ajankohtaista
      • Alueellinen mainonta
      • Asiakastarinat
      • Mediat ja palvelut
      • Tietopankki
      • Suunnittelijan työkalut
      • Osta mainontaa
      • Yhteystiedot
      • Ota yhteyttä

      Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
      Arkisin klo 8-16

      yrityspalvelu@sanoma.fi

      010 80 80 85

      Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

      • Facebook
      • Linkedin

      Footer menu

      • Tietosuoja
      • Responsible Disclosure Statement

      ©2025 Sanoma Media Finland