Natiivimainonta
Ole osa sisältöjä, joiden parissa vietetään aikaa

Natiivimainonnalla sisältösi löytää sille sopivan yleisön
Natiivimainonnassa yhdistyvät luotettava mediaympäristö, laadukas sisältö ja tehokas ohjaus. Samalla se antaa mahdollisuuden tulla lähelle kuluttajia ja koskettaa, naurattaa, aktivoida tai osallistaa kohderyhmääsi.
Laadukas sisältö
Sanoman natiivimainontaan vihkiytynyt tuotantotiimi suunnittelee ja toteuttaa laadukkaita artikkelisisältöjä brändillesi niin digiin kuin printtiin.
Tehokas ohjaus
Natiivimainonnan avulla tavoitat kuluttajat lempimedioidensa parista ja ohjaat heidät tehokkaasti brändisi sisältöjen pariin.
Luotettavat mediat
Natiivimainonta onnistuu kaikissa Sanoman medioissa aina uutismediasta aikakausmediaan.
Natiivimainonnan ratkaisut
Xploran natiivikampanja tavoitti kohderyhmän tehokkaasti
Näyttävä erikoisartikkeli lasten kellopuhelimista tavoitti monikymmenkertaisesti lukijoita keskimääräisiin lukuihin verrattuna.
Natiivimainonta
saa kiinni kuluttajat kiinni niissä kanavissa, joissa he jo valmiiksi viettävät aikaa.
laajentaa viestin tavoittavuutta brändisi omien kanavien ulkopuolelle.
tarjoaa tutun ja turvallisen, suomalaisen mediaympäristön, joka vahvistaa viestin uskottavuutta.
kiinnittää mainostajan keskusteluihin, aiheisiin ja ilmiöihin, jotka palvelevat brändin arvoja ja imagoa.
sitouttaa ja saa kuluttajat viettämään aikaa brändisi parissa.
Suunnittelijan työkalut
Hinnat ja myyntiehdot
Katso natiivimainonnan hinnat ja myyntiehdot.

Mediatiedot
Tutustu Sanoman brändien ja tuotteiden mediatietoihin.

Aineistotiedot
Katso natiivimainonnan aineisto-ohjeet.

Yhteystiedot
Katso Sanoman myynnin ja asiantuntijoiden yhteystiedot.

Luova tuotanto
Natiivimainonnassa kiinnostava sisältö on avainasemassa, joten sen tuotantoon ja laatuun kannattaa panostaa. Sanomalla käytössäsi on natiivimainontaan vihkiytynyt tuotantotiimi, joka suunnittelee ja toteuttaa laadukasta sisältöä monikanavaisesti kaikkiin medioihimme.
Tuottajillamme on hyvä näkemys siitä, millainen sisältö vetoaa lukijoihin missäkin mediaympäristössä, ja miten viestisi saadaan puettua mahdollisimman koukuttavaan muotoon. Tiimi koostuu kaupallisen sisällön ja visuaalisen suunnittelun ammattilaisista.

Natiivimainonnan opas
Kattavassa natiivimainonnan oppaassa kerromme
• Mitä natiivimainonta on
• Miksi sitä kannattaa kokeilla
• Missä tilanteessa kannattaa valita natiivimainonta
• Asiantuntijan vinkkejä natiivimainontaan
• Miten natiivimainontaa mitataan

Katso tallenne natiivimainonnan aamusta
Inspiraatiohetki mainonnasta, sisällöistä ja tarinankerronnasta Heikki Vihisen kanssa. Saat vastauksia mm. siihen, miten ideat syntyvät elokuvakäsikirjoitukseen, millaista työstämistä on luova työ, kuinka natiivisisällöille saa tuhansien ihmisten yleisö sekä millaisia caseja Aamulehdessä on natiivimainontana toteutettu.
Natiivimainonnan brändit
Natiivimainonta onnistuu kaikissa Sanoman medioissa aina uutismediasta aikakausmediaan.
Näkemyksiä natiivimainonnasta
Asiakastarinoita, joista tuli sanomista
DNA:n erikoisartikkeli HS Visiossa keräsi yhdeksänkertaisen kävijämäärän tavoitelukuihin verrattuna
DNA julkaisi Teknologiatrendit-raporttinsa joulukuussa kuudennen kerran. Raportin ympärille tuotetaan vuosittain erilaisia aktivoivia sisältöjä, artikkeleita, videomateriaalia ja somemarkkinointia. Tänä vuonna kokeiltiin ensimmäistä kertaa erikoisartikkelia HS Visiossa.

Sponsorointiyhteistyö ylitti kaikki Taksi Helsingin ja Urheilun ja liikunnan kulttuurikeskus Tahdon tavoitteet
Natiiviartikkelit ohjasivat urheilijatarinoiden pariin ja toivat Taksi Helsingin ja Tahdon brändiviestit selkeinä esiin.

Kiinnostava tarina, teemaan sopivat tähdet ja aitous – eli brändiviihdettä parhaimmillaan
Mutin Henri & Sirly Italiassa -brändiviihdeohjelma nousi marraskuun toiseksi katsotuimmaksi ruokaohjelmaksi Ruudussa. Erottuvat videoratkaisut ja vahva ohjaus sisällön pariin saivat katsojatavoitteet ylittymään reippaasti.

Xploran natiivikampanja tavoitti kohderyhmän tehokkaasti
Näyttävä erikoisartikkeli lasten kellopuhelimista tavoitti monikymmenkertaisesti lukijoita keskimääräisiin lukuihin verrattuna.
