Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Mediat & palvelut
  3. Mainonnan ratkaisut

Natiivimainonta

Kun haluat, että mainoksesi toimii.

Kosketa, naurata ja aktivoi uusia asiakkaita natiivimainonnan avulla.

Haluaisitko että yrityksesi olisi tunnetumpi? Kaipaatko sellaista tapaa mainostaa, joka tuo yrityksen asiantuntemuksen, palvelut ja osaamisen lähemmäs ihmisiä?

Natiivimainonta on kaupallisesti tuotettua, uutis- tai aikakausmediaan sulautuvaa sisältöä. Natiivimainonta on tutkitusti tehokasta ja saat sen avulla kiinni lähes kaikki suomalaiset tuttujen, turvallisten ja rakastettujen suomalaisten medioiden kautta.
 

Sanoman natiivimainonnan ratkaisut

  • Kiinteä natiivimainonta

    Kiinteä, aikapohjainen natiivimainonta toimii erityisesti silloin, kun tavoitteena on laaja brändillinen näkyvyys turvallisessa mediaympäristössä.

    Katso lisää

    Lue lisää
  • Näyttöpohjainen natiivimainonta (CPM)

    Näyttöpohjainen natiivimainonta on osuva valinta silloin, kun haluat kohdentaa sisältösi tiettyyn ympäristöön tai tarkalle kohdeyhmälle.  

    Katso lisää

    Lue lisää
  • Tulospohjainen natiivimainonta (CPC)

    Klikkipohjainen natiivimainonta on helppoa, matalan kynnyksen taktista mainontaa, jolla saat ohjattua tehokkaasti liikennettä verkkosivuillesi. 

    Katso lisää

    Lue lisää
  • Ohjelmallisesti ostettava natiivimainonta

    Ohjelmallisesti ostettava natiivi sopii tilanteisiin, joissa haluat itse hallinnoida koko kampanjaa tai ostaa näkyvyyttä kerralla useaan eri kanavaan. 

    Katso lisää

    Lue lisää
  • Natiivimainonta printissä

    Printtinatiivit eli advertoriaalit mahdollistavat sisällöllisen mainonnan painetuissa medioissa. Ne luovat vahvaa brändimielikuvaa ja syventävät yrityksellesi tärkeitä teemoja. 

    Katso lisää

    Lue lisää
0/0

    Xploran natiivi-
    kampanja tavoitti kohderyhmän tehokkaasti

    Näyttävä erikoisartikkeli lasten kellopuhelimista tavoitti monikymmenkertaisesti lukijoita keskimääräisiin lukuihin verrattuna.

    Tutustu asiakastarinaan

    Natiivimainonta

    saa kiinni kuluttajat niissä kanavissa, joissa he jo valmiiksi viettävät aikaa.

    laajentaa viestin tavoittavuutta brändisi omien kanavien ulkopuolelle.

    tarjoaa tutun ja turvallisen, suomalaisen mediaympäristön, joka vahvistaa viestin uskottavuutta.

    kiinnittää mainostajan keskusteluihin, aiheisiin ja ilmiöihin, jotka palvelevat brändin arvoja ja imagoa.

    sitouttaa ja saa kuluttajat viettämään aikaa brändisi parissa.

    Suunnittelijan työkalut

    Hinnat ja myyntiehdot

    Katso natiivimainonnan hinnat ja myyntiehdot.

    Hinnat ja myyntiehdot.jpg

    Mediatiedot

    Tutustu Sanoman brändien ja tuotteiden mediatietoihin.

    Mediatiedot.jpg

    Aineistotiedot

    Katso natiivimainonnan aineisto-ohjeet.

    Aineistotiedot

    Yhteystiedot

    Katso Sanoman myynnin ja asiantuntijoiden yhteystiedot.

    Yhteystiedot.jpg

    Luova tuotanto

    Natiivimainonnassa kiinnostava sisältö on avainasemassa, joten sen tuotantoon ja laatuun kannattaa panostaa. Sanomalla käytössäsi on natiivimainontaan vihkiytynyt tuotantotiimi, joka suunnittelee ja toteuttaa laadukasta sisältöä monikanavaisesti kaikkiin medioihimme.

    Tuottajillamme on hyvä näkemys siitä, millainen sisältö vetoaa lukijoihin missäkin mediaympäristössä, ja miten viestisi saadaan puettua mahdollisimman koukuttavaan muotoon. Tiimi koostuu kaupallisen sisällön ja visuaalisen suunnittelun ammattilaisista.

    luovat ratkaisut printtimediaan

    Natiivimainonnan opas

    Kattavassa natiivimainonnan oppaassa kerromme 

    •  Mitä natiivimainonta on
    •  Miksi sitä kannattaa kokeilla 
    •  Missä tilanteessa kannattaa valita natiivimainonta 
    •  Asiantuntijan vinkkejä natiivimainontaan
    •  Miten natiivimainontaa mitataan
     

    Lataa opas

    Printtimainonnan opas.jpg

    Natiivimainonnan brändit

    Natiivimainonta onnistuu kaikissa Sanoman medioissa aina uutismediasta aikakausmediaan.
     

    • Helsingin Sanomat
    • Aamulehti
    • Satakunnan Kansa Länsi-Suomi
    • Urheilulehti
    • Jämsän Seutu
    0/0

      Näkemyksiä natiivimainonnasta

      • 17 shorttia Sanoma Content Studion töille kansainvälisessä sisältömarkkinointikilpailussa

        Sanoma Content Studion sisältömarkkinoinnin ja natiivimainonnan työt ovat ehdolla kovatasoisessa International Content Marketing Awards -kilpailussa.

        Tagit

        Natiivimainonta Sisältömarkkinointi
        Julkaistu
        23.10.2025
        Lue lisää
      • Voitto ja kaksi shorttia Terveystalolle ja Sanoma Content Studiolle arvostetussa kansainvälisessä sisältömarkkinointikilpailussa

        Kansainvälinen Content Marketing Institute (CMI) on julkistanut vuoden 2025 Content Marketing Awards -kilpailun voittajat.

        Tagit

        Natiivimainonta Sisältömarkkinointi
        Julkaistu
        15.9.2025
        Lue lisää
      • Mikä ihmisiä oikeasti kiinnostaa? Näin teet kunnastasi puheenaiheen

        Kuntamarkkinoija, mitä jos sloganien sijaan nostaisit esiin kuntasi persoonan? Natiivimainonnalla kerrot oikeista asioista syvällisesti, yllättävästi ja viihdyttävästi, kirjoittaa Sanoma Content Studion luova tuottaja Tiina Saari.

        Tagit

        Aikakausmedia Näkemyksiä Natiivimainonta Omakynä Uutismedia
        Julkaistu
        11.8.2025
        Lue lisää
      • Black Friday ja joulu – loppuvuosi on parasta myyntiaikaa: erottaudu ja onnistu sesonkimainonnassa

        Mustasta viikosta lähtien koko loppuvuosi on monille yrityksille sitä tärkeintä myyntisesonkia – ja markkinoijan näkökulmasta tietysti kampanjoinnin aikaa.

        Tagit

        Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Natiivimainonta TV & video Uutismedia
        Julkaistu
        14.7.2025
        Lue lisää
      • Native Advertising Awards -kilpailusta kaksi kultaa ja pronssi Sanomalle

        Kansainvälisessä natiivimainonnan kilpailussa Native Advertising Awardsissa palkittiin Säästöpankin kanssa yhteistyössä tehty Raharemontti-sarja kahdessa kategoriassa sekä LUT-yliopiston ja LAB-ammattikorkeakoulun kanssa toteutettu Haku-Ankka-erikoisliite.

        Tagit

        Natiivimainonta
        Julkaistu
        16.5.2025
        Lue lisää
      • Viihteellinen sisältöstrategia ja live shopping ovat menestystekijöitä verkkokaupoille − K-Citymarket kasvatti verkkomyyntiä live shoppingilla jopa 80 %

        Verkkokaupan menestyksen tärkeimmiksi tekijöiksi ovat nousseet erottuvat sisältöstrategiat ja asiakaslähtöinen viestintä. Euroopassa suosituiksi tulleet trendit, kuten viihteellinen sisältöstrategia ja live shopping, ovat saaneet jalansijaa myös Suomessa – ja tulokset puhuvat puolestaan.

        Tagit

        Digiratkaisut Natiivimainonta Uutismedia
        Julkaistu
        15.5.2025
        Lue lisää
      • Native Advertising Awards -kilpailun shortilla viisi työtä Sanomalta

        Kansainvälisen natiivimainonnan kilpailun Native Advertising Awardsin ehdokaslistalle on päässyt viisi Sanoman työtä kuudessa eri kategoriassa. Voittajat julkistetaan Lontoossa 14.5. järjestettävässä Native Advertising Days -tapahtumassa.

        Tagit

        Natiivimainonta
        Julkaistu
        11.4.2025
        Lue lisää
      • Napakat ja toimivat mainostekstit – Vinkit tekstien terävöittämiseen

        Näillä vinkeillä onnistut laatimaan napakoita ja toimivia mainostekstejä.

        Tagit

        Aikakausmedia Digiratkaisut Mainostuotanto ja luovat ratkaisut Natiivimainonta Printtiratkaisut Sisältömarkkinointi Uutismedia
        Julkaistu
        3.4.2025
        Lue lisää
      • Brändin kehitys vaatii pitkäjänteisyyttä, mainontaa ja budjettia

        Brändimainontaa vai taktista – tuo mainostajan ikuinen kysymys. Moni mainostaja valitsee taktisen kampanjan konkreettisten tulosten toivossa. Brändin tunnettuus on kuitenkin kaiken perusta ja kasvun edellytys.

        Tagit

        Audio & radio Digiratkaisut Natiivimainonta Sponsorointi Tapahtumat TV & video Uutismedia
        Julkaistu
        2.4.2025
        Lue lisää
      • Digitaalinen markkinointi ja mainonta: mitä se on ja mihin se sopii?

        Digitaalisessa markkinoinnissa asiakkaita tavoitellaan digitaalisissa kanavissa: verkossa ja sovelluksissa. Tutustu digimarkkinoinnnin ja -mainonnan eroihin ja keinoihin!

        Tagit

        Digiratkaisut Evästemuutos Natiivimainonta Sisältömarkkinointi TV & video
        Julkaistu
        5.3.2025
        Lue lisää
      • Sanoma brändää sisältömarkkinointipalvelunsa Sanoma Content Studioksi

        Sanoma Media Finlandin uusi Sanoma Content Studio kokoaa yhteen kaikki Sanoma B2B:n sisältöpalvelut. 70 sisältömarkkinoinnin asiantuntijaa suunnittelee ja tuottaa sisältöä asiakkaan omiin, ansaittuihin ja ostettuihin kanaviin.

        Tagit

        Natiivimainonta Sisältömarkkinointi
        Julkaistu
        5.8.2024
        Lue lisää
      • Natiiviartikkelit tavoittavat kohderyhmänsä nyt myös audiona

        Sanoman uutismedioiden kaikkia verkkoartikkeleja voi nyt kuunnella.

        Tagit

        Audio & radio Natiivimainonta
        Julkaistu
        20.6.2024
        Lue lisää

        Asiakastarinoita, joista tuli sanomista

        Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

        Julkaistu
        3.11.2025
        Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
        Lue asiakastarina

        Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

        Julkaistu
        27.10.2025
        Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
        Lue asiakastarina

        Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

        Julkaistu
        17.10.2025
        Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
        Lue asiakastarina

        Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

        Julkaistu
        2.10.2025
        Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
        Lue asiakastarina

        ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

        Julkaistu
        25.8.2025
        Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
        Lue asiakastarina

        LähiTapiola sai huipputuloksia natiivimainonnalla

        Julkaistu
        25.6.2025
        Natiivikampanja nousi LähiTapiolan vuoden toistaiseksi parhaaksi mediatoimenpiteeksi ja osoitti, että vaikuttava tarina voi tehdä vaikeasta aiheesta lähestyttävän.
        Lue asiakastarina
        • Näytä lisää
        Sanoma

        Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

        Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

        Closure

        • Etusivu
        • Ajankohtaista
        • Alueellinen mainonta
        • Asiakastarinat
        • Mediat ja palvelut
        • Tietopankki
        • Suunnittelijan työkalut
        • Osta mainontaa
        • Yhteystiedot
        • Ota yhteyttä

        Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
        Arkisin klo 8-16

        yrityspalvelu@sanoma.fi

        010 80 80 85

        Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

        • Facebook
        • Linkedin

        Footer menu

        • Tietosuoja
        • Responsible Disclosure Statement

        ©2025 Sanoma Media Finland