Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Mediat & palvelut
  3. Mainonnan ratkaisut

Natiivimainonta

Ole osa sisältöjä, joiden parissa vietetään aikaa

Natiivimainonnalla sisältösi löytää sille sopivan yleisön

Natiivimainonnassa yhdistyvät luotettava mediaympäristö, laadukas sisältö ja tehokas ohjaus. Samalla se antaa mahdollisuuden tulla lähelle kuluttajia ja koskettaa, naurattaa, aktivoida tai osallistaa kohderyhmääsi.
 

Laadukas sisältö

Sanoman natiivimainontaan vihkiytynyt tuotantotiimi suunnittelee ja toteuttaa laadukkaita artikkelisisältöjä brändillesi niin digiin kuin printtiin. 

 

Tehokas ohjaus

Natiivimainonnan avulla tavoitat kuluttajat lempimedioidensa parista ja ohjaat heidät tehokkaasti brändisi sisältöjen pariin. 

 

Luotettavat mediat

Natiivimainonta onnistuu kaikissa Sanoman medioissa aina uutismediasta aikakausmediaan.

 

Natiivimainonnan ratkaisut

  • Lue lisää

    Kiinteä natiivimainonta

    Kiinteä, aikapohjainen natiivimainonta toimii erityisesti silloin, kun tavoitteena on laaja brändillinen näkyvyys turvallisessa mediaympäristössä.

    Katso lisää

  • Lue lisää

    Näyttöpohjainen natiivimainonta (CPM)

    Näyttöpohjainen natiivimainonta on osuva valinta silloin, kun haluat kohdentaa sisältösi tiettyyn ympäristöön tai tarkalle kohdeyhmälle.  

    Katso lisää

  • Lue lisää

    Tulospohjainen natiivimainonta (CPC)

    Klikkipohjainen natiivimainonta on helppoa, matalan kynnyksen taktista mainontaa, jolla saat ohjattua tehokkaasti liikennettä verkkosivuillesi. 

    Katso lisää

  • Lue lisää

    Ohjelmallisesti ostettava natiivimainonta

    Ohjelmallisesti ostettava natiivi sopii tilanteisiin, joissa haluat itse hallinnoida koko kampanjaa tai ostaa näkyvyyttä kerralla useaan eri kanavaan. 

    Katso lisää

  • Lue lisää

    Natiivimainonta printissä

    Printtinatiivit eli advertoriaalit mahdollistavat sisällöllisen mainonnan painetuissa medioissa. Ne luovat vahvaa brändimielikuvaa ja syventävät yrityksellesi tärkeitä teemoja. 

    Katso lisää

0/0

    Xploran natiivikampanja tavoitti kohderyhmän tehokkaasti

    Näyttävä erikoisartikkeli lasten kellopuhelimista tavoitti monikymmenkertaisesti lukijoita keskimääräisiin lukuihin verrattuna.

    Tutustu asiakastarinaan

    Natiivimainonta

    saa kiinni kuluttajat kiinni niissä kanavissa, joissa he jo valmiiksi viettävät aikaa.

    laajentaa viestin tavoittavuutta brändisi omien kanavien ulkopuolelle.

    tarjoaa tutun ja turvallisen, suomalaisen mediaympäristön, joka vahvistaa viestin uskottavuutta.

    kiinnittää mainostajan keskusteluihin, aiheisiin ja ilmiöihin, jotka palvelevat brändin arvoja ja imagoa.

    sitouttaa ja saa kuluttajat viettämään aikaa brändisi parissa.

    Suunnittelijan työkalut

    Hinnat ja myyntiehdot

    Katso natiivimainonnan hinnat ja myyntiehdot.

    Hinnat ja myyntiehdot.jpg

    Mediatiedot

    Tutustu Sanoman brändien ja tuotteiden mediatietoihin.

    Mediatiedot.jpg

    Aineistotiedot

    Katso natiivimainonnan aineisto-ohjeet.

    Aineistotiedot

    Yhteystiedot

    Katso Sanoman myynnin ja asiantuntijoiden yhteystiedot.

    Yhteystiedot.jpg

    Luova tuotanto

    Natiivimainonnassa kiinnostava sisältö on avainasemassa, joten sen tuotantoon ja laatuun kannattaa panostaa. Sanomalla käytössäsi on natiivimainontaan vihkiytynyt tuotantotiimi, joka suunnittelee ja toteuttaa laadukasta sisältöä monikanavaisesti kaikkiin medioihimme.

    Tuottajillamme on hyvä näkemys siitä, millainen sisältö vetoaa lukijoihin missäkin mediaympäristössä, ja miten viestisi saadaan puettua mahdollisimman koukuttavaan muotoon. Tiimi koostuu kaupallisen sisällön ja visuaalisen suunnittelun ammattilaisista.

    luovat ratkaisut printtimediaan

    Natiivimainonnan opas

    Kattavassa natiivimainonnan oppaassa kerromme 

    •  Mitä natiivimainonta on
    •  Miksi sitä kannattaa kokeilla 
    •  Missä tilanteessa kannattaa valita natiivimainonta 
    •  Asiantuntijan vinkkejä natiivimainontaan
    •  Miten natiivimainontaa mitataan
     

    Lataa opas

    Printtimainonnan opas.jpg

    Katso tallenne natiivimainonnan aamusta

    Inspiraatiohetki mainonnasta, sisällöistä ja tarinankerronnasta Heikki Vihisen kanssa. Saat vastauksia mm. siihen, miten ideat syntyvät elokuvakäsikirjoitukseen, millaista työstämistä on luova työ, kuinka natiivisisällöille saa tuhansien ihmisten yleisö sekä millaisia caseja Aamulehdessä on natiivimainontana toteutettu.

    Natiivimainonnan brändit

    Natiivimainonta onnistuu kaikissa Sanoman medioissa aina uutismediasta aikakausmediaan.
     

    • Helsingin Sanomat
    • Aamulehti logo
    • Satakunnan Kansa
    • Menaiset
    • Aku Ankka
    • Aku Ankka juniori
    • Gloria
    • Glorian ruoka&viini
    • Matka
    • HS Meidän Perhe
    • Prinsessa logo
    • Rakennuslehti
    • Suuri Käsityö
    • Tiede
    • Tiede Luonto
    • HS Teema
    • urheilulehti
    • Janakkalan Sanomat logo
    • Jämsän Seutu
    • Kankaanpään Seutu logo
    • KMV-lehti
    • Merikarvia-lehti
    • Moro logo
    • Nokian Uutiset logo
    • Porilaine logo
    • Rannikkoseutu logo
    • Suur-Keuruu logo
    • Sydän-Satakunta logo
    • Tyrvään Sanomat
    • Valkeakosken sanomat
    • Vekkari
    0/0

      Näkemyksiä natiivimainonnasta

      • Mitalisadetta Native Advertising Awards -kilpailusta

        Kansainvälisen natiivimainonnan kilpailun Native Advertising Awardsin ehdokaslistalla oli kuusi työtä Sanomalta. Näistä viisi pokkasi palkinnon Kööpenhaminassa järjestetyssä tilaisuudessa.

        Tagit

        Natiivimainonta Sisältömarkkinointi
        Julkaistu
        11.5.2023
        Lue lisää
      • Sanomalla vahva näkyvyys Native Advertising Awards -kilpailussa

        Kansainvälisen natiivimainonnan kilpailun Native Advertising Awardsin ehdokaslistalle pääsi kuusi työtä Sanomalta. Voittajat julkistetaan Kööpenhaminassa 10.–11.5. Native Advertising Jury Days -seminaarissa.

        Tagit

        Luovat ratkaisut Natiivimainonta
        Julkaistu
        6.4.2023
        Lue lisää
      • Uutis- ja aikakausmedian kesäedut

        Tavoita asiakkaasi kesälläkin.

        Tagit

        Aikakausmedia Natiivimainonta Tuotetietoa Uutismedia
        Julkaistu
        14.3.2023
        Lue lisää
      • Tammikuun Kuukauden kamppis on Xploran erikoisartikkeli

        Kuukauden kamppis on Sanoman kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Xploran natiiviartikkeli tarjosi kiinnostavalla tavalla tietoa siitä, että lapsille hankittaville älypuhelimille on olemassa vastuullinen vaihtoehto.

        Tagit

        Case Digiratkaisut Kuukauden kamppis Natiivimainonta Uutismedia
        Julkaistu
        13.2.2023
        Lue lisää
      • Sanomalle kultaa ja hopeaa kansainvälisestä markkinointikilpailusta

        The Content Council 2022 Pearl Awards -kilpailussa kultaa saivat Sanoman tuottaman Yhteishyvän kansi ja Tähtikokkien Bocuse d’Or, Pohjola Vakuutuksen natiivikampanja palkittiin hopealla.

        Tagit

        Natiivimainonta Sisältömarkkinointi
        Julkaistu
        22.12.2022
        Lue lisää
        Content Council artikkeli.jpg
      • Sanoma on Valopilkun markkinoinnin luottokumppani

        Monikanavaisella markkinoinnilla ja johdonmukaisella mittaamisella on päästy huikeisiin tuloksiin.

        Tagit

        Aikakausmedia Audio & radio Case Digiratkaisut Luovat ratkaisut Natiivimainonta TV & video Uutismedia
        Julkaistu
        18.11.2022
        Lue lisää
        Case Valopilkku Terhi Salmi ja Tytti Stranding artikkelikuva
      • Black Friday ja joulu - loppuvuosi on parasta myyntiaikaa: erottaudu ja onnistu sesonkimainonnassa

        Muistatko vielä ajan, jolloin uuden vuoden jälkeiset tammialet olivat tarjoushaukan vuosittainen kultakausi? Ne ajat ovat takanapäin, sillä loppuvuodesta on tullut kuin varkain vuoden tärkein ostosralli – ja markkinoijan näkökulmasta tietysti myyntisesonki.

        Tagit

        Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Natiivimainonta Tapahtumat TV & video Uutismedia
        Julkaistu
        25.10.2022
        Lue lisää
        black_friday
      • Hyvän mielen kampanja houkutteli osaajia Vaasaan

        HS.fi:n natiivikampanja oli osa Kuntamarkkinoinnin SM-kisoissa kultaa voittanutta kokonaisuutta

        Tagit

        Case Natiivimainonta Uutismedia
        Julkaistu
        13.10.2022
        Lue lisää
        Vaasan natiivit artikkelikuva
      • Checklist tehokkaaseen mainontaan

        UUTTA! Voit myös kuunnella artikkelin. Mainonta, moni sitä tekee, mutta harva sitä aidosti osaa. Parhaimmillaan mainonta vaikuttaa yrityksen liiketoimintaan ja tuo lisää euroja kassaan. Pahimmillaan se on pelkkä tukitoiminto täysin erillään yrityksen strategiasta ja tavoitteista.

        Tagit

        Näkemyksiä Kotisivut Audio & radio Digiratkaisut Luovat ratkaisut Natiivimainonta Sisältömarkkinointi TV & video Uutismedia
        Julkaistu
        6.10.2022
        Lue lisää
        checklist_tehokkaaseen_mainontaan
      • Natiivimainonta pysäyttää lukijan keskittymään

        Mitä on natiivimainonta ja missä tilanteessa sitä kannattaa hyödyntää? Hyvä sisältö houkuttelee lukijaa viettämään aikaa aiheen parissa. Natiivimainonnan avulla saat asiasta kiinnostuneet kuulolle.

        Tagit

        Aikakausmedia Digiratkaisut Luovat ratkaisut Natiivimainonta Uutismedia
        Julkaistu
        1.9.2022
        Lue lisää
        natiivimainonta
      • Digitaalinen markkinointi: mitä se on ja mihin se sopii?

        Digitaalisessa markkinoinnissa asiakkaita tavoitellaan digitaalisissa kanavissa: verkossa ja sovelluksissa. Tutustu digimarkkinoinnnin keinoihin!

        Tagit

        Kotisivut Digiratkaisut Evästemuutos Natiivimainonta Sisältömarkkinointi TV & video
        Julkaistu
        16.8.2022
        Lue lisää
        digitaalinen_markkinointi
      • Brändin rakentaminen ja tunnettuus: mistä kestävä ja hyvä brändi ponnistaa?

        Mikä on brändi ja miten se rakennetaan kestävästi? Kirjasimme tärkeimmät asiat tunnettuuden rakentamisen ja brändimainonnan taustalle!

        Tagit

        Näkemyksiä Audio & radio Digiratkaisut Natiivimainonta TV & video Uutismedia
        Julkaistu
        10.8.2022
        Lue lisää
        brandin_rakentaminen

        Asiakastarinoita, joista tuli sanomista

        DNA:n erikoisartikkeli HS Visiossa keräsi yhdeksänkertaisen kävijämäärän tavoitelukuihin verrattuna

        Julkaistu
        15.3.2023

        DNA julkaisi Teknologiatrendit-raporttinsa joulukuussa kuudennen kerran. Raportin ympärille tuotetaan vuosittain erilaisia aktivoivia sisältöjä, artikkeleita, videomateriaalia ja somemarkkinointia. Tänä vuonna kokeiltiin ensimmäistä kertaa erikoisartikkelia HS Visiossa.

        Lue asiakastarina

        Sponsorointiyhteistyö ylitti kaikki Taksi Helsingin ja Urheilun ja liikunnan kulttuurikeskus Tahdon tavoitteet

        Julkaistu
        7.3.2023

        Natiiviartikkelit ohjasivat urheilijatarinoiden pariin ja toivat Taksi Helsingin ja Tahdon brändiviestit selkeinä esiin.

        Lue asiakastarina

        Kiinnostava tarina, teemaan sopivat tähdet ja aitous – eli brändiviihdettä parhaimmillaan

        Julkaistu
        20.2.2023

        Mutin Henri & Sirly Italiassa -brändiviihdeohjelma nousi marraskuun toiseksi katsotuimmaksi ruokaohjelmaksi Ruudussa. Erottuvat videoratkaisut ja vahva ohjaus sisällön pariin saivat katsojatavoitteet ylittymään reippaasti.

        Lue asiakastarina

        Xploran natiivikampanja tavoitti kohderyhmän tehokkaasti

        Julkaistu
        13.2.2023

        Näyttävä erikoisartikkeli lasten kellopuhelimista tavoitti monikymmenkertaisesti lukijoita keskimääräisiin lukuihin verrattuna.

        Lue asiakastarina
        • Näytä lisää
        Sanoma

        Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

        Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

        Closure

        • Etusivu
        • Alueellinen mainonta
        • Asiakastarinat
        • Mediat ja palvelut
        • Tietopankki
        • Suunnittelijan työkalut
        • Osta mainontaa
        • Ota yhteyttä

        Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
        010 80 80 85 *

        Arkisin klo 8-16

        Uudet mainostajat
        010 321 9400  **
        Arkisin klo 9-15

        * 0,0835 eur/puhelu + 0,1669 eur/min, sis. alv 24%
        ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

        • Facebook
        • Linkedin

        Footer menu

        • Tietosuoja
        • Evästekäytännöt
        • Responsible Disclosure Statement

        ©2023 Sanoma Media Finland