Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
17.10.2025
Jaa:FacebookXLinkedin

Sporttikone on pienkoneiden erikoisliike, joka palvelee niin kuluttajia kuin ammattilaisia.  Yritys on kasvanut perheyrityksestä monipaikkaiseksi toimijaksi, jolla on liike Kaarinassa, Salossa, Somerolla, Lahdessa ja Tuusulassa. Verkkokauppa palvelee asiakkaita ympäri Suomen.

Sporttikone aloitti yhteistyön Sanoman kanssa keväällä 2025. Tavoitteena oli ohjata asiakasvirtaa aiempaa vahvemmin kivijalkamyymälöihin.

Monikanavainen kampanjointi toi tuloksia

Yhteistyö käynnistyi näyttävästi uuden brändin, Solisiksen, lanseerauksella. 

Sporttikoneen kampanjointiin on kuulunut alueellisesti kohdennettua monipuolista digimainontaa, Radio Rockin kanavadominanssi ja natiiviartikkeli.  

Radio Rock valikoitui kanavaksi kohderyhmän perusteella. 

”Olemme joskus käyttäneet radiota, mutta emme aiemmin tässä mittakaavassa”, kertoo Sporttikoneen valikoimapäällikkö Marko Jämsä. 

”Radio Rockin kuuntelijaprofiili osui hyvin asiakaskuntaamme. Halusimme myös tavoittaa nuorempaa porukkaa.”

Brändin rakentamista ja taktista reagointia

Sporttikone on kasvattanut brändimainonnan osuutta 30–40 prosenttiin mainonnan budjetista tämän vuoden aikana. 

Brändillinen tekeminen sai selkeän roolin, mutta kampanjoita on myös muokattu ketterästi tilanteen mukaan. 

”Meille alkoi tulla palautetta: Nyt teidät nähdään. Mitä olette tehneet? Näkyvyys Ilta-Sanomissa koettiin todella positiivisena asiakaspiirissämme”, Jämsä kertoo. 

”Alallamme on suuret kausivaihtelut. Kauden vaihtuessa on luonnollista siirtyä enemmän taktiseen mainontaan. Teimme tuoteryhmäalennuksia ja näimme heti, että se toimii. Somenostokaruselli toimii kaltaisellemme liikkeelle, jossa on useampia tuotteita. Saamme tuotteita monipuolisesti esiin samaan mainokseen.”

Yhteistyö, joka yllätti positiivisesti

Sporttikoneen tiimi oli aluksi epäileväinen: voiko suuri mediatalo palvella pientä asiakasta ketterästi? 

Me olemme pieni virta isojen jokien joukossa, mutta Sanoma yllätti positiivisesti. Yhteistyö on ollut luontevaa ja tuloksellista.”

Marko Jämsä
aluepäällikkö
Sporttikone

Sporttikoneen Google-markkinointi hoituu Sanoman Kasvupalvelun kautta.

”Kun vaihdoimme toimistoa, Google-markkinointi oli jokin aikaa poissa päältä. Kun se palasi, vaikutus näkyi heti, ja vierailijoita sivuillemme alkoi taas tulla. Sanoman Kasvupalvelussa tehdään oikeita asioita. Olemme erittäin tyytyväisiä.”

Sanoman yhteyshenkilö Miikka Jorilan kanssa sparraillaan jatkuvasti. 

”On ainoa oikea tapa, että yksi yhteyshenkilö hallinnoi kokonaisuutta. Meiltä saattaa tulla 20 ideaa viikossa. On hyvä, että Miikka on miettimässä, mitä milloinkin kannattaa tehdä.”

Natiiviartikkeli oli Jämsälle uusi kokemus, mutta sekin vakuutti. 

”Tulokset yllättivät positiivisesti. Saimme paljon klikkauksia ja näyttöjä. Se auttoi meitä erottumaan kilpailijoista, jotka myyvät samaa tavaraa.”

Sporttikoneen markkinointi on saanut Sanoma-yhteistyön myötä uudenlaista ilmettä myös visuaalisesti. 

”Graafinen freesaus toi raikkaamman ja nuorekkaamman ilmeen. Se oli paikallaan", Jämsä kiittää. 

Esimerkkejä kampanjamateriaalista

Display-mainoksia

0/0


    Radiospotti

    Millainen mainoskampanja sinulle saisi olla?

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä tuloksellisia palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Suunnitellaan sinulle toimiva ratkaisu yhdessä.

    Ota yhteyttä

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut Google Ads Natiivimainonta

    Sinua voisi kiinnostaa myös

    • Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä

      Julkaistu
      14.11.2025
      Festarikumppanuus, radiopromootio sekä digi- ja ulkomainonta yhdistyivät normit haastavaksi konseptiksi.
      Lue asiakastarina
    • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

      Julkaistu
      10.11.2025
      Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
      Lue asiakastarina
    • Pirkan monikanavainen kesäkampanjointi kasvatti myyntiä ja brändimittareita

      Julkaistu
      6.11.2025
      Radiopromootiot, festivaaliyhteistyö ja vaikuttajat toivat hienoa näkyvyyttä Pirkka-brändille.
      Lue asiakastarina
    • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

      Julkaistu
      5.11.2025
      Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
      Lue asiakastarina
    • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

      Julkaistu
      4.11.2025
      Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
      Lue asiakastarina
    • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

      Julkaistu
      3.11.2025
      Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
      Lue asiakastarina
    • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

      Julkaistu
      30.10.2025
      Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
      Lue asiakastarina
    • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

      Julkaistu
      27.10.2025
      Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
      Lue asiakastarina
    • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

      Julkaistu
      24.10.2025
      Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
      Lue asiakastarina
    • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

      Julkaistu
      16.10.2025
      Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
      Lue asiakastarina
    • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

      Julkaistu
      14.10.2025
      Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
      Lue asiakastarina
    • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

      Julkaistu
      2.10.2025
      Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
      Lue asiakastarina
      Sanoma

      Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

      Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

      Closure

      • Etusivu
      • Ajankohtaista
      • Alueellinen mainonta
      • Asiakastarinat
      • Mediat ja palvelut
      • Tietopankki
      • Suunnittelijan työkalut
      • Osta mainontaa
      • Yhteystiedot
      • Ota yhteyttä

      Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
      Arkisin klo 8-16

      yrityspalvelu@sanoma.fi

      010 80 80 85

      Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

      • Facebook
      • Linkedin

      Footer menu

      • Tietosuoja
      • Responsible Disclosure Statement

      ©2025 Sanoma Media Finland