Vastuullisuus markkinoinnissa
Autamme yritystäsi kohti parempaa, kestävämpää tulevaisuutta
Suomalaiset odottavat yrityksiltä panosta parempaan yhteiskuntaan ja luontoon. Luotettava mediaympäristö vahvistaa yrityksesi vastuullisuusmielikuvaa, kun kuluttajat etsivät tietoa. Tutustu sisältöihimme ja asiakkaidemme onnistumisiin.
9 vastuullisuussuositusta markkinoijalle
Mitä markkinoijan tulisi tietää vastuullisuudesta?

Sanomista vastuullisuudesta -podcast
Podcastista saat vinkkejä, apua ja vertaistukea vastuullisuuden viidakossa.

Nostoja Sanoman vastuullisuuskartasta
Vastuullisuuskartan pohjalla on valtavasti dataa eri lähteistä. Määrällisen datan lisäksi on tehty haastatteluja vastuullisuuden asiantuntijoiden, markkinointipäättäjien ja kuluttajien keskuudessa.
59 %
kuluttajista pitää vastuullisuutta tärkeänä omissa arjen päätöksissään ja valinnoissaan.
46 %
haluaisi tehdä vastuullisempia ostopäätöksiä, mutta taloudellinen tilanne ei mahdollista tätä.
66 %
suomalaisista pitää vastuullisuutta tärkeänä osana yritysten toimintaa.
62 %
kokee tuotteiden ja palveluiden vastuullisuuden arvioimisen vaikeaksi.
30 %
ei luota siihen, mitä yritykset kertovat vastuullisuudestaan.
44 %
kuluttajista on vähentänyt tietoisesti ostamiensa tuotteiden määrää.
Vastuullisuus ei ole vain markkinointia, vaan keskeistä koko liiketoiminnalle.
PäättäjäSanoman vastuullisuuskartan haastattelu
Mitkä ovat Sanoman vastuullisuusteemat?
Työskentelemme vastuullisen journalismin, kotimaisen viihteen ja innostavan oppimisen hyväksi. Katso kuusi teemaa, joihin keskitymme Sanoman vastuullisuustyössä.

Näkökulmia vastuullisuudesta
-
Vastuullinen markkinointi alkaa kysymyksistä – tässä niistä tärkeimmätVastuullisuus on keskeinen osa laadukasta markkinointia. Se ei ole vain pinnalla oleva trendi tai imagokysymys. Se on strateginen valinta, jolla on vaikutusta asiakassuhteisiin, yrityksen brändiin ja koko liiketoiminnan kestävyyteen, kirjoittaa Jonne Ansamaa.
Tagit
Näkemyksiä Omakynä Vastuullisuus- Julkaistu
- 6.8.2025
-
Tuloksellista mainontaa luotettavassa ympäristössäUutismedia tarjoaa mainostajille luotettavuutta ja turvallisuutta vaihtoehtona sosiaaliselle medialle, kirjoittaa Team Lead, Digital Sales Minna Kruhse.
Tagit
Digiratkaisut Omakynä Uutismedia Vastuullisuus- Julkaistu
- 7.5.2025
-
Median tulevaisuus – taivas vai helvetti?Tekoäly on valtava mahdollisuus niin ihmisille, toimittajille kuin brändeillekin, jotka haluavat tehdä positiivista muutosta, journalisti ja kirjailija Frida Boisen sanoo.
Tagit
Get Tomorrow Näkemyksiä Vastuullisuus- Julkaistu
- 22.4.2025
-
Medialla on väliä – 5 hyvää syytä valita Sanoman digiKun sosiaalisen median alustoilla kuohuu, kotimainen media on vastuullinen ja turvallinen valinta. Product Sales Director Janne Nurmisto listaa viisi hyvää syytä valita digimainonnan kumppaniksi Sanoma.
Tagit
Digiratkaisut Näkemyksiä Omakynä Vastuullisuus- Julkaistu
- 4.4.2025
-
Kotimainen media on vastuullinen valinta myös hiilijalanjäljen näkökulmastaJonne Ansamaa avaa, miten digimainonnan päästöihin voi vaikuttaa.
Tagit
Digiratkaisut Näkemyksiä Omakynä Vastuullisuus- Julkaistu
- 17.3.2025
-
Yhteiskunnalliset muutokset muuttavat myös mediaaMiten mediakenttä muuttuu ja vaikuttaa tavoittavuuden ja vaikuttavuuden suhteeseen? Markkinointistrategi Tiina Kosonen alusti aiheesta Sanoman Trendit 2025 -webinaarissa.
Tagit
Näkemyksiä Vastuullisuus- Julkaistu
- 28.1.2025
-
Kymmenen tuloksellisen markkinoinnin trendiäMarkkinointistrategi Reetta Thurman esitteli Sanoman Trendit 2025 -webinaarissa markkinoinnin trendejä, joiden haltuunotto auttaa tekemään tuloksellista markkinointia.
Tagit
Näkemyksiä Vastuullisuus- Julkaistu
- 27.1.2025
-
USA:ssa politisoituneen somen laineet lyövät EurooppaanYhdysvaltain somekenttä on muuttunut yhä politisoituneemmaksi, ja tämä näkyy myös Eurooppassa. Sanoman digimainonnasta vastaava Jaakko Kuivalainen ennustaa, että alkaneen vuoden kuluessa somepalvelut nousevat kiistakysymykseksi EU:n ja Yhdysvaltojen välille.
Tagit
Digiratkaisut Näkemyksiä Omakynä Vastuullisuus- Julkaistu
- 20.1.2025
-
Edelläkävijä mainostaa kotimaisessa mediassaKun ulkomaiset mainosjätit lupaavat nopeita pikavoittoja, kannattaa ottaa askel taaksepäin ja miettiä kotimaisuuden merkitystä myös isommassa mittakaavassa.
Tagit
Ad Manager Alueellinen mainonta Digiratkaisut Näkemyksiä Vastuullisuus- Julkaistu
- 26.11.2024
-
Kuusi oivallusta Euroopan verkkokaupoista – Näin kehität omaasi!Eurooppalaiset verkkokaupat käyttävät keinoja, jotka voivat auttaa myös sinua kehittämään liiketoimintaasi ja kasvattamaan myyntiäsi. Sanoman markkinointistrategi Mia Lähdesalmi, joka on työskennellyt edelliset viisi vuotta Zalandolla Saksassa, listaa kuusi käytännön vinkkiä, joilla voit erottua massasta ja sitouttaa asiakkaitasi tehokkaammin.
Tagit
Näkemyksiä Omakynä Vastuullisuus- Julkaistu
- 26.11.2024
-
Viherpesu haastaa markkinoinninVastuullisuudesta kannattaa jatkossa puhua enemmän, ei vähemmän. Kulmahuoneen lisäksi on aika marssia tuotekehityslaboratorioon, kirjoittaa Taina Ahtela.
Tagit
Omakynä Sisältömarkkinointi Vastuullisuus- Julkaistu
- 29.10.2024
-
Digitaalisen mainonnan näkymätön jalanjälkiOletko koskaan miettinyt, kuinka paljon energiaa yhden mainoksen painallus kuluttaa tai mikä on päivittäisen sosiaalisen median käyttösi hiilijalanjälki? Surffailu digitaalisessa maailmassa on kevyttä ja vaivatonta. Tämän takia sen fyysisiä vaikutuksia voi olla vaikea hahmottaa, kirjoittaa Jonne Ansamaa.
Tagit
Digiratkaisut Omakynä Vastuullisuus- Julkaistu
- 23.10.2024
-
Runomaajoukkue-kilpailun voittaja valittu – runojen taso oli erittäin korkea”Runojen sydänverevyys pääsi yllättämään.”
Tagit
Vastuullisuus- Julkaistu
- 4.6.2024
-
Ihminen on yhtä lokeroa ihmeellisempi – miksi kohdentaisit mainontaakaan sukupuolen perusteella?Meitä määrittävät niin elämänkokemuksemme, luonteenpiirteemme kuin asuinpaikkammekin. Sukupuoliin liittyvät oletukset ovat yleensä turhia ja kääntyvät usein myös itseään vastaan.
Tagit
Digiratkaisut Näkemyksiä Vastuullisuus- Julkaistu
- 3.6.2024
-
Sukupuoleen perustuvaa mainonnan kohdentamista tulee tarkastella kriittisestiVaikka ihminen identifioituisi siihen sukupuoleen, johon hänet on syntymässä määritelty, on jokainen meistä aina yhtä luokitelmaa ainutlaatuisempi ja ihmeellisempi: meillä on erilaisia elämäntarinoita, kokemuksia, kiinnostuksen kohteita ja haaveita, kirjoittaa Pride Helsinki -yhteisön toiminnanjohtaja Annu Kemppainen.
Tagit
Digiratkaisut Näkemyksiä Vastuullisuus Vieraskynä- Julkaistu
- 31.5.2024
-
Kolme kysymystä datan vastuullisesta käytöstäMiten käytämme dataa mainonnassa ja varmistamme mainonnan turvallisuuden brändeille?
Tagit
Näkemyksiä Vastuullisuus- Julkaistu
- 18.3.2024
-
Vastuullisuuden kohokohdatSanoman vastuullisuusraportti vuodelta 2023 on julkaistu. Raportista löytyy oma osionsa muun muassa mainonnan vastuullisuudesta, eettisen tekoälyn käytön periaatteista sekä päästövähennyksistä.
Tagit
Vastuullisuus- Julkaistu
- 7.3.2024
-
Kahtia jakautunut maailmankuva ja maskuliinisuuden kriisi – miten muutosvoimat vaikuttavat markkinointiin?Sanoman luova strategi Vilma Kärkkäinen luotaa markkinointiin vaikuttavia trendejä.
Tagit
Näkemyksiä Omakynä Vastuullisuus- Julkaistu
- 26.2.2024
-
Sanoma säilytti johtavan arvosanan CDP:n ilmastoarvioinnissaSanoma on saanut toisena perättäisenä vuonna johtavan arvosanan A- globaalissa CDP:n ilmastoarvioinnissa.
Tagit
Vastuullisuus- Julkaistu
- 14.2.2024
-
Miten muutosvoimat muokkaavat mediaa?Head of Strategic Development Kati Alijoki kävi läpi Trendit 2024: Suomalainen kuluttaja -webinaarissa mediaan vaikuttavia muutosvoimia.
Tagit
Näkemyksiä Vastuullisuus- Julkaistu
- 23.1.2024
-
Mitä lompakkojen sykemittari näyttää?Mitä kuluttajien ostokäyttäytymisessä tulee tapahtumaan? Customer Insight Strategist Jaana Jamalainen kertoo, millaisia trendejä Sanoman Kulutuspulssitutkimuksesta paljastuu.
Tagit
Näkemyksiä Vastuullisuus- Julkaistu
- 23.1.2024
-
Hinta määrää kuluttajan arjessa ja vastuullisuuden vaade siirtyy yhä enemmän yritysten harteille − yrityksiltä odotetaan suunnannäyttäjän rooliaYrityksiltä kaivataan aitojen tekojen lisäksi selkeämpää ja kokonaisvaltaisempaa vastuullisuusviestintää, selviää Sanoman päivitetystä Vastuullisuuskartta-tutkimuksesta.
Tagit
Näkemyksiä Tutkittua Vastuullisuus- Julkaistu
- 21.12.2023
-
Sanoman ilmastostrategia tukee siirtymää kestävään talouteen ja ilmaston lämpenemisen rajoittamistaScience Based Targets -aloite on arvioinut ja vahvistanut Sanoman ilmastotavoitteet Pariisin ilmastosopimuksen 1,5 asteen tavoitteen mukaisiksi. Tämä tarkoittaa, että Sanoma on globaalistikin katsottuna kunnianhimoisimpien yritysten joukossa ja tavoitteemme perustuvat ilmastotieteeseen.
Tagit
Vastuullisuus- Julkaistu
- 3.11.2023
-
”Osa yrityksistä on jäänyt viherpesuansaan”Ihmisten luottamus on herkästi rikkoutuvaa. Vastuullisuusmarkkinoinnissa tulee olla taustalla aitoja tekoja, insight strategi Tiina Kosonen sanoo Sanomista vastuullisuudesta -podcastissa.
Tagit
Näkemyksiä Vastuullisuus- Julkaistu
- 23.10.2023
-
”Yritysten pitäisi pystyä kertomaan, miten ne vaikuttavat kuluttajien elämään”Vastuullisuusviestinnässä kannattaa puhua ymmärrettävää kieltä ja keskittyä niihin asioihin, jotka ovat oleellisia yrityksen asiakkaille ja sidosryhmille, sanoo Valion vastuullisuusjohtaja Hanna Hiekkamies Sanomista vastuullisuudesta -podcastissa.
Tagit
Näkemyksiä Vastuullisuus- Julkaistu
- 16.10.2023
-
”Kiertotaloudessa on yksi voittaja – se on maapallo”Niin kauan kuin kuluttajat muistavat äänestää jaloillaan ja miettiä mitä ostavat, kuluttajilla on voima, sanoo Reloven Noora Hautakangas Sanomista vastuullisuudesta -podcastissa.
Tagit
Näkemyksiä Vastuullisuus- Julkaistu
- 9.10.2023
-
"Yritykset sortuvat viherpesuun tietämättömyyttään"Yrityksissä halu näyttäytyä vastuullisena on huomattavasti suurempi kuin kyky toimia oikeasti vastuullisesti ja muuttaa liiketoimintaa ja prosesseja kestäviksi, sanoo Antti Isokangas Sanomista vastuullisuudesta -podcastissa.
Tagit
Näkemyksiä Vastuullisuus- Julkaistu
- 2.10.2023
-
Sanomista vastuullisuudesta -podcast tarjoaa vinkkejä ja vertaistukea markkinoijille vastuullisuuden viidakossaMiksi vastuullisuus markkinoinnissa on niin vaikeaa? Juontaja Hanna Kinnunen jututtaa vastuullisuustyön ammattilaisia muun muassa sosiaalisesta vastuusta, viherpesusta sekä muodin, logistiikan ja elintarviketuotannon ympäristövaikutuksista.
Tagit
Näkemyksiä Vastuullisuus- Julkaistu
- 25.9.2023
-
"Sosiaalisesta vastuusta voi rakentaa kilpailutekijän, joka kasvattaa yrityksen arvoa”Sus+Com Agencyn perustaja Mari Haaviston mukaan yrityksissä huomioidaan ympäristövastuu ja taloudellinen vastuu jo kohtuullisen hyvin, mutta sosiaalinen vastuu on vielä lapsenkengissä.
Tagit
Työnantajamielikuva Näkemyksiä Vastuullisuus- Julkaistu
- 25.9.2023
-
”Me elämme maapallolla jo jatkoajalla”Isona logistiikkayrityksenä Postin tulee olla mukana ja näyttää suuntaa vastuullisuustyössä, kertoo Posti-konsernin brändi-, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Anna Salmi Sanomista vastuullisuudesta -podcastissa.
Tagit
Näkemyksiä Vastuullisuus- Julkaistu
- 25.9.2023
-
Sanoma tutki: Säästöpaine hankaloittaa vastuullisia ruokavalintojaLataa maistiaiset Sanoman tekemästä, ruokaan keskittyvästä vastuullisuuskartasta.
Tagit
Tutkittua Vastuullisuus- Julkaistu
- 24.5.2023
-
9 vastuullisuussuositusta markkinoijalleMitä markkinointipäättäjän pitäisi tietää vastuullisuudesta? Katso yhdeksän suositusta.
Tagit
Vastuullisuus- Julkaistu
- 4.4.2023
-
Viherpesun lopettaminen on myös yritysten etuViherpesu ei ole ainoastaan kuluttajien harhaan johtamista. Vielä ongelmallisempaa on se, että yritykset valehtelevat myös itselleen, väittää Antti Isokangas.
Tagit
Näkemyksiä Vastuullisuus Vieraskynä- Julkaistu
- 10.3.2023
-
”Ympäristöystävällinen”, ”eko” tai jopa ”päästötön”Mainonnan yleiset ympäristöväittämät johtavat usein kuluttajia harhaan. Mitä me markkinoinnin ammattilaiset voisimme asialle tehdä, pohtii viestintäpäällikkö Ritva Lassila.
Tagit
Näkemyksiä Omakynä Vastuullisuus- Julkaistu
- 6.3.2023
-
Vastuullinen kuluttaminen on vaikea ja monimutkainen asia ja siksi useimmat keskittyvät siihen, mikä itselle on merkityksellistäMarkkinoijilla on valtaa ja vastuuta ohjata kohderyhmiään kohti helpompia ja selkeämpiä vastuullisuusvalintoja, kirjoittaa Ivalo Creativen Leena Komulainen.
Tagit
Näkemyksiä Vastuullisuus Vieraskynä- Julkaistu
- 15.2.2023
-
Muuttuva ympäristö luo mahdollisuuksia, tartu siis toimeen nytMuuttuvan ympäristön keskellä menestyy tarttumalla toimeen. Tässä tutkimukseen pohjautuvassa artikkelissa pureudumme suomalaisen kuluttajan käyttäytymiseen ja arvoihin seuraavien teemojen kautta: verkko-ostaminen, vastuullisuus ja tulevaisuuden suunnitelmat.
Tagit
Näkemyksiä Tutkittua Vastuullisuus- Julkaistu
- 8.2.2023
-
Vallankumous kahvihuoneessaVastuullisuustyö on parasta sisäistä markkinointia, kirjoittaa Måndagin Arto Sivonen.
Tagit
Vastuullisuus Vieraskynä- Julkaistu
- 30.11.2022
-
Lähes puolet suomalaisista pitää vastuullisuutta tärkeänä matkaa varatessaanLataa tiivistelmä matkailuun keskittyvästä vastuullisuuskartasta.
Tagit
Tutkittua Vastuullisuus- Julkaistu
- 25.11.2022
-
Näköalapaikalla-webinaari tarjosi näkemyksiä matkailualan vastuullisuusteoistaMiten matkailubrändit vastaavat kuluttajien vahvistuneisiin vastuullisuusvaatimuksiin? Miten tehdä entistä vastuullisempia tekoja ja viestiä niistä kuluttajille?
Tagit
Vastuullisuus- Julkaistu
- 25.11.2022
-
Suomalaisten brändien ihmiskuva mainonnassa on kapeaTiina Kosonen ja Marica Thorén selvittivät, miten moninaisuus näkyy mainoskuvastossa.
Tagit
Omakynä Tutkittua Vastuullisuus Vieraskynä- Julkaistu
- 17.11.2022
-
Miten kuluttajat suhtautuvat vastuullisuuteen juuri nyt?Kuluttajat tuntevat kasvavaa epäluottamusta yritysten vastuullisuusviestintää kohtaan, kirjoittaa insight strategi Nina Kupula. Lataa tuoreet maistiaiset Sanoman vastuullisuuskartasta.
Tagit
Omakynä Tutkittua Vastuullisuus- Julkaistu
- 25.10.2022
-
Vastuullista videokuvaaVideolle-videotoimiston Jenny Hotti ja Laura Hakulinen kertovat, miten vastuullisuusnäkökulma kannattaa ottaa huomioon mainonnassa.
Tagit
Vastuullisuus- Julkaistu
- 10.10.2022
-
Tulevaisuuden maailma luodaan tänäänSosiaalisen vastuun tulisi olla osa yrityksen kokonaisvaltaista toimintaa eikä yksittäisiä markkinointitekoja, korostavat Ataá Agencyn Wanda ja Naomi Holopainen.
Tagit
Näkemyksiä Työnantajamielikuva Vastuullisuus- Julkaistu
- 4.10.2022
-
Älä tee tuhoa maailmanparannuksen nimissä – Afrikan kasvutalouksiin voi investoida myös vastuullisestiHuono vaihtoehto on mennä opettamaan tai kertomaan kehittyville maille, mitä vastuullisuus tarkoittaa. Ei opeteta, vaan opetellaan yhdessä, kirjoittaa Måndagin Arto Sivonen.
Tagit
Vastuullisuus Vieraskynä- Julkaistu
- 27.9.2022
-
Miten markkinoida haastavina aikoina?Aina tulee sanomista -podcastin jaksossa Stinde Mäkisen vieraana on Omnicom Media Groupin tutkimus- ja strategiajohtaja Kari Tervonen.
Tagit
Näkemyksiä Vastuullisuus- Julkaistu
- 22.9.2022
-
Inflaatio ei irtoa viherpesullaAntti Isokankaan mukaan viherpesu ei ole ainoastaan eettisesti vaan myös taloudellisesti väärä tapa vastata hintojen nousun aiheuttamiin paineisiin.
Tagit
Näkemyksiä Vastuullisuus Vieraskynä- Julkaistu
- 20.9.2022
-
Tehdään näkyväksi se, mitä on tehtyKun luovalle työlle määrittelee tarpeeksi laajat tavoitteet ja niille oikeat mittarit, on brändeillä mahdollisuus vaikuttaa aidosti yhteiskuntaan, kirjoittavat SEKin Suvi Lähde ja Reetta Kataja.
Tagit
Vastuullisuus Vieraskynä- Julkaistu
- 16.9.2022
-
Viihdettä vastuullisestiNelonen Median televisiojohtaja Ville Toivonen kertoo, miten vastuullisuus näkyy viihteen tekemisessä.
Tagit
Näkemyksiä Vastuullisuus- Julkaistu
- 15.9.2022
-
Sanoma tutki: Valtaosa kuluttajista uudelleenarvioi ostotottumuksiaan – puolet on jo kokeillut uusia brändejä tai tuotteita säästääkseen rahaaSanoman elokuussa tekemän kyselytutkimuksen mukaan 62 % suomalaisista on pohtinut viime aikoina entistä enemmän omaa kulutuskäyttäytymistään. Valtaosa kuluttajista uudelleenarvioi ostotottumuksiaan, ja päätöksenteon tueksi etsitään tietoa yhä aktiivisemmin.
Tagit
Tutkittua Vastuullisuus- Julkaistu
- 29.8.2022
-
Mainonnan ympäristöväittämät johtavat kuluttajia harhaanSuomen ympäristökeskus SYKE selvitti tutkimushankkeessaan mainonnan ympäristöväittämiä Suomessa analysoimalla sosiaalisen median ja verkkolehtien mainoksia. Tutkimuksen mukaan jopa puolet mainoksista kertoi tuotteen tai palvelun ympäristövaikutuksista tai -parannuksista vain hyvin yleisellä tasolla.
Tagit
Tutkittua Vastuullisuus- Julkaistu
- 28.6.2022
-
Kolme vinkkiä markkinoijalle: näin vältät viherpesunAntti Isokankaan mukaan yrityksen tulee viestiä vastuullisuustoimistaan käytännönläheisesti, vähän yksinkertaisesti ja brutaalin rehellisesti.
Tagit
Vastuullisuus Vieraskynä- Julkaistu
- 27.6.2022
-
Vastuullisesti tuotettujen vaatteiden ostaminen koetaan hankalaksiKuluttajat kaipaavat läpinäkyvämpää vastuullisuustietoa ostopäätöstensä tueksi. Lataa yhteenveto muotiin keskittyvästä vastuullisuuskartasta.
Tagit
Toimialat Tutkittua Vastuullisuus- Julkaistu
- 14.6.2022
-
Sanoma tutki: Mainonnan rooli tietolähteenä korostuu huonekalujen ja sisustustarvikkeiden hankinnassaVastuullisuus tarkoittaa suomalaisille laatua ja kestävyyttä, kotimaisuutta sekä työntekijöiden hyvinvoinnin huomioimista. Lataa yhteenveto sisustukseen keskittyvästä vastuullisuuskartasta.
Tagit
Tutkittua Vastuullisuus- Julkaistu
- 14.6.2022
-
Isoveli valvoo yhä – vastuullisesti!Viime vuosien aikana tv- ja elokuva-alalla on otettu selkeitä vastuullisuusaskelia, kirjoittaa EndemolShinen Unne Sormunen.
Tagit
Näkemyksiä TV & video Vastuullisuus Vieraskynä- Julkaistu
- 6.6.2022
-
Sanoma tutki: Kotimaan vetovoima matkakohteena jatkuuKiinnostus matkailuun kotimaassa on lisääntynyt vastuullisuusnäkökulmasta. Viidesosa kuluttajista aikoo lisätä kotimaanmatkailua entisestään, selviää vapaa-aikaa ja kotimaanmatkailua koskevasta tutkimuksesta.
Tagit
Tutkittua Vastuullisuus- Julkaistu
- 1.6.2022
-
Kestävä kehitys on maraton – niin kuin talouskasvukinVastuullisuuteen kannattaa suhtautua enemmän arkisina tekoina ja jatkuvana pyrkimyksenä hyvään kuin täydellisenä virsikirjana, joka kaivetaan esiin ainoastaan pyhäpäivisin, kirjoittaa OMG:n Kari Tervonen.
Tagit
Näkemyksiä Vastuullisuus Vieraskynä- Julkaistu
- 24.5.2022
-
Ravintolaruokailussa korostuu kaksi trendiä: elämyksien kaipuu ja helppousKuluttajien tarpeet ovat polarisoituneet. Toisaalta arvostetaan nopeaa ja helppoa noutoruokaa, toisaalta ruuasta halutaan nautiskella hitaasti ja ruokailusta haetaan elämyksiä.
Tagit
Tutkittua Vastuullisuus- Julkaistu
- 17.5.2022
-
Vastuullisuudessa teot ratkaisevat – eivät tavoitteetOrganisaatiot viestivät vahvasti erilaisista vastuullisuustavoitteistaan. Tavoitteet ovat tärkeitä, mutta ennen kaikkea tarvitsemme tekoja, jotka johtavat tavoitteisiin. Brändin rakentamisen ja viestinnän näkökulmasta pelkillä tavoitteilla on enää vaikea erottua. Ja erottautumistahan me haluamme, kirjoittaa SEKin Tiina Hosiokoski.
Tagit
Näkemyksiä Vastuullisuus Vieraskynä- Julkaistu
- 16.5.2022
-
Uudistuneen ET:n ytimessä on ikäpositiivisuusET-lehden koetaan rikkovan myönteisellä tavalla ennakkoluuloja ikääntymisestä ja ikääntyneistä ihmisistä.
Tagit
Aikakausmedia Tutkittua Vastuullisuus- Julkaistu
- 10.5.2022
-
72 % suomalaisista kokee vastuullisuuden tärkeänä kriteerinä elintarvikkeiden ostopäätöksissäVastuullisuus vaikuttaa päätöksentekoon elintarvikkeiden valinnassa enemmän kuin muissa kategorioissa.
Tagit
Toimialat Tutkittua Vastuullisuus- Julkaistu
- 6.5.2022
Asiakkaidemme menestystarinoita
-
Välitämme on Postille paljon enemmän kuin kampanja – se on sitoumus toiminnan jatkuvasta kehittämisestä
- Julkaistu
- 16.5.2023
Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Huhtikuun Kuukauden kamppis on Postin Välitämme. -
Vain elämää -ohjelmayhteistyö on kasvattanut Pelastakaa Lasten saamien lahjoitusten määrää vuosi vuodelta
- Julkaistu
- 8.5.2023
Oma erikoisjakso on oiva tapa kertoa järjestön tekemästä työstä ja sen merkityksestä apua tarvitsevien lasten elämään. -
Tammikuun Kuukauden kamppis on Xploran erikoisartikkeli
- Julkaistu
- 13.2.2023
Kuukauden kamppis on Sanoman kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Xploran natiiviartikkeli tarjosi kiinnostavalla tavalla tietoa siitä, että lapsille hankittaville älypuhelimille on olemassa vastuullinen vaihtoehto. -
Xplora sai kinkkisen kohderyhmän kiinni ja rikkoi ennätykset
- Julkaistu
- 13.2.2023
Näyttävä erikoisartikkeli lasten kellopuhelimista tavoitti monikymmenkertaisesti lukijoita keskimääräisiin lukuihin verrattuna. -
Natiivikampanjalla vaikuttavuutta Biolanin vastuullisuusviestintään
- Julkaistu
- 23.1.2023
Biolanin natiiviartikkelit HS.fi:ssä ja IS.fi:ssä tarjosivat kiinnostavaa sisältöä mullan ekologisuudesta. HS.fi:n artikkelia luettiin kaksinkertaisesti sivuston vertailulukuihin nähden. -
Näyttävä natiivimainonnan kokonaisuus HS Teemassa sopi täydellisesti Viking Linen kesäkampanjaan
- Julkaistu
- 1.7.2022
Viking Linelle oli luonnollinen valinta olla mukana HS Teeman Ahvenanmaasta kertovassa Saaristo-julkaisussa.