Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa

      Osta mainontaa

    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Tarjouspyyntö
    • Foppa - joustavat maksuratkaisut
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Tietopankki

Vastuullisuus markkinoinnissa

Autamme yritystäsi kohti parempaa, kestävämpää tulevaisuutta

Suomalaiset vaativat, että yritykset pyrkivät parantamaan yhteiskunnan tai luonnon olosuhteita, antamaan osansa parempaan elämään ja tulevaisuuteen.

Luotettava mediaympäristö tukee yrityksesi mielikuvaa, kun kuluttajat hakevat tietoa vastuullisuudesta. Tutustu vastuullisuussisältöihimme ja asiakkaidemme menestystarinoihin.

Sanomista vastuullisuudesta -podcast

Podcastista saat vinkkejä, apua ja vertaistukea vastuullisuuden viidakossa.

Kuuntele Suplassa

9 vastuullisuus-
suositusta markkinoijalle

Mitä markkinoijan tulisi tietää vastuullisuudesta?

Katso suositukset

Nostoja Sanoman vastuullisuus­kartasta

Vastuullisuuskartan pohjalla on valtavasti dataa eri lähteistä. Määrällisen datan lisäksi on tehty haastatteluja vastuullisuuden asiantuntijoiden, markkinointipäättäjien ja kuluttajien keskuudessa.

67 %

kuluttajista pitää vastuullisuutta tärkeänä omissa arjen päätöksissään ja valinnoissaan.

56 %

suomalaisista näkee vastuullisuuden tärkeänä kriteerinä yritysten tulevaisuuden menestykselle.

67 %

suomalaisista pitää vastuullisuutta tärkeänä osana yritysten toimintaa.

yli 50 %

kokee vaikeaksi vastuullisuuden arvioinnin tai vertailun.

30 %

ei luota siihen, mitä yritykset kertovat vastuullisuudestaan.

46 %

kuluttajista vähentää tietoisesti oman kuluttamisen määrää.

Lue lisää vastuullisuuskartasta

"Vastuullisuus ei ole vain markkinointia, vaan keskeistä koko liiketoiminnalle."

– päättäjä, Sanoman vastuullisuuskartan haastattelu

Tiivistelmät toimialojen vastuullisuus­kartoista

Lataa yhteenvedot toimialojen vastuullisuustutkimuksista.

Lue lisää

Matkailu

Lue ja lataa

Lue lisää

Ruoka

Lue ja lataa

Lue lisää

Muoti

Lue ja lataa

Lue lisää

Sisustus

Lue ja lataa

Miten kuluttajat suhtautuvat vastuullisuuteen?

Kuluttajat tuntevat kasvavaa epäluottamusta yritysten vastuullisuusviestintää kohtaan, kirjoittaa insight strategi Nina Kupula. Lataa tuoreet maistiaiset Sanoman vastuullisuuskartasta.

Lue ja lataa

Mitkä ovat Sanoman vastuullisuusteemat?

Työskentelemme vastuullisen journalismin, kotimaisen viihteen ja innostavan oppimisen hyväksi. Katso kuusi teemaa, joihin keskitymme Sanoman vastuullisuustyössä.

Tutustu Sanoman vastuullisuusstrategiaan

Näkökulmia vastuullisuudesta

Sanomista vastuullisuudesta -podcast tarjoaa vinkkejä ja vertaistukea markkinoijille vastuullisuuden viidakossa

Miksi vastuullisuus markkinoinnissa on niin vaikeaa? Juontaja Hanna Kinnunen jututtaa vastuullisuustyön ammattilaisia muun muassa sosiaalisesta vastuusta, viherpesusta sekä muodin, logistiikan ja elintarviketuotannon ympäristövaikutuksista.

Tagit

Näkemyksiä Vastuullisuus
Julkaistu
25.9.2023
Lue lisää

"Sosiaalisesta vastuusta voi rakentaa kilpailutekijän, joka kasvattaa yrityksen arvoa”

Sus+Com Agencyn perustaja Mari Haaviston mukaan yrityksissä huomioidaan ympäristövastuu ja taloudellinen vastuu jo kohtuullisen hyvin, mutta sosiaalinen vastuu on vielä lapsenkengissä.

Tagit

Näkemyksiä Vastuullisuus
Julkaistu
25.9.2023
Lue lisää

”Me elämme maapallolla jo jatkoajalla”

Isona logistiikkayrityksenä Postin tulee olla mukana ja näyttää suuntaa vastuullisuustyössä, kertoo Posti-konsernin brändi-, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Anna Salmi Sanomista vastuullisuudessa -podcastissa.

Tagit

Näkemyksiä Vastuullisuus
Julkaistu
25.9.2023
Lue lisää

Sanoma tutki: Säästöpaine hankaloittaa vastuullisia ruokavalintoja

Lataa maistiaiset Sanoman tekemästä, ruokaan keskittyvästä vastuullisuuskartasta.

Tagit

Tutkittua Vastuullisuus
Julkaistu
24.5.2023
Lue lisää

Välitämme on Postille paljon enemmän kuin kampanja – se on sitoumus toiminnan jatkuvasta kehittämisestä

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Huhtikuun Kuukauden kamppis on Postin Välitämme.

Tagit

Audio & radio Digiratkaisut Kuukauden kamppis TV & video Vastuullisuus
Julkaistu
16.5.2023
Lue lisää

9 vastuullisuussuositusta markkinoijalle

Mitä markkinointipäättäjän pitäisi tietää vastuullisuudesta? Katso yhdeksän suositusta.

Tagit

Vastuullisuus
Julkaistu
4.4.2023
Lue lisää
  • Näytä lisää

Asiakkaidemme menestystarinoita

Hailian manifesti HS:n etusivulla puhutti ja tavoitti

Julkaistu
11.9.2023

Kannanotto kotimaisen kalaruoan puolesta toi yhteydenottoja, liikennettä verkkosivuille ja runsaasti positiivista palautetta.

Lue asiakastarina

Xploran natiivikampanja tavoitti kohderyhmän tehokkaasti

Julkaistu
13.2.2023

Näyttävä erikoisartikkeli lasten kellopuhelimista tavoitti monikymmenkertaisesti lukijoita keskimääräisiin lukuihin verrattuna.

Lue asiakastarina

Natiivikampanjalla vaikuttavuutta Biolanin vastuullisuusviestintään

Julkaistu
23.1.2023

Biolanin natiiviartikkelit HS.fi:ssä ja IS.fi:ssä tarjosivat kiinnostavaa sisältöä mullan ekologisuudesta. HS.fi:n artikkelia luettiin kaksinkertaisesti sivuston vertailulukuihin nähden.

Lue asiakastarina

Näyttävä natiivimainonnan kokonaisuus HS Teemassa sopi täydellisesti Viking Linen kesäkampanjaan

Julkaistu
1.7.2022

Viking Linelle oli luonnollinen valinta olla mukana HS Teeman Ahvenanmaasta kertovassa Saaristo-julkaisussa.

Lue asiakastarina
Case Viking Line HS Teema artikkelikuva

Fortum siirsi ilmastonmuutoskeskustelun poteroista prime time -televisioon

Julkaistu
23.4.2021

Riku Rantala & 100 kysymystä ilmastosta -TV-ohjelma herätti laajaa keskustelua ilmastoasioista ja yritysten roolista yhteiskunnallisessa keskustelussa.

Lue asiakastarina
Case Fortum hero
Sanoma

Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Closure

  • Etusivu
  • Alueellinen mainonta
  • Asiakastarinat
  • Mediat ja palvelut
  • Tietopankki
  • Suunnittelijan työkalut
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
010 80 80 85

Arkisin klo 8-16

Uudet mainostajat
010 321 9400
Arkisin klo 9-15

0,0835 €/puhelu + 0,1669 €/min, sis. alv 24 %

  • Facebook
  • Linkedin

Footer menu

  • Tietosuoja
  • Evästekäytännöt
  • Responsible Disclosure Statement

©2023 Sanoma Media Finland