Vastuullisuus markkinoinnissa
Autamme yritystäsi kohti parempaa, kestävämpää tulevaisuutta
Suomalaiset vaativat, että yritykset pyrkivät parantamaan yhteiskunnan tai luonnon olosuhteita, antamaan osansa parempaan elämään ja tulevaisuuteen.
Luotettava mediaympäristö tukee yrityksesi mielikuvaa, kun kuluttajat hakevat tietoa vastuullisuudesta. Tutustu vastuullisuussisältöihimme ja asiakkaidemme menestystarinoihin.
Sanomista vastuullisuudesta -podcast
Podcastista saat vinkkejä, apua ja vertaistukea vastuullisuuden viidakossa.

9 vastuullisuus-
suositusta markkinoijalle
Mitä markkinoijan tulisi tietää vastuullisuudesta?

Nostoja Sanoman vastuullisuuskartasta
Vastuullisuuskartan pohjalla on valtavasti dataa eri lähteistä. Määrällisen datan lisäksi on tehty haastatteluja vastuullisuuden asiantuntijoiden, markkinointipäättäjien ja kuluttajien keskuudessa.
67 %
kuluttajista pitää vastuullisuutta tärkeänä omissa arjen päätöksissään ja valinnoissaan.
56 %
suomalaisista näkee vastuullisuuden tärkeänä kriteerinä yritysten tulevaisuuden menestykselle.
67 %
suomalaisista pitää vastuullisuutta tärkeänä osana yritysten toimintaa.
yli 50 %
kokee vaikeaksi vastuullisuuden arvioinnin tai vertailun.
30 %
ei luota siihen, mitä yritykset kertovat vastuullisuudestaan.
46 %
kuluttajista vähentää tietoisesti oman kuluttamisen määrää.
"Vastuullisuus ei ole vain markkinointia, vaan keskeistä koko liiketoiminnalle."
– päättäjä, Sanoman vastuullisuuskartan haastattelu
Tiivistelmät toimialojen vastuullisuuskartoista
Lataa yhteenvedot toimialojen vastuullisuustutkimuksista.
Miten kuluttajat suhtautuvat vastuullisuuteen?
Kuluttajat tuntevat kasvavaa epäluottamusta yritysten vastuullisuusviestintää kohtaan, kirjoittaa insight strategi Nina Kupula. Lataa tuoreet maistiaiset Sanoman vastuullisuuskartasta.

Mitkä ovat Sanoman vastuullisuusteemat?
Työskentelemme vastuullisen journalismin, kotimaisen viihteen ja innostavan oppimisen hyväksi. Katso kuusi teemaa, joihin keskitymme Sanoman vastuullisuustyössä.

Näkökulmia vastuullisuudesta
Sanomista vastuullisuudesta -podcast tarjoaa vinkkejä ja vertaistukea markkinoijille vastuullisuuden viidakossa
Miksi vastuullisuus markkinoinnissa on niin vaikeaa? Juontaja Hanna Kinnunen jututtaa vastuullisuustyön ammattilaisia muun muassa sosiaalisesta vastuusta, viherpesusta sekä muodin, logistiikan ja elintarviketuotannon ympäristövaikutuksista.

"Sosiaalisesta vastuusta voi rakentaa kilpailutekijän, joka kasvattaa yrityksen arvoa”
Sus+Com Agencyn perustaja Mari Haaviston mukaan yrityksissä huomioidaan ympäristövastuu ja taloudellinen vastuu jo kohtuullisen hyvin, mutta sosiaalinen vastuu on vielä lapsenkengissä.

”Me elämme maapallolla jo jatkoajalla”
Isona logistiikkayrityksenä Postin tulee olla mukana ja näyttää suuntaa vastuullisuustyössä, kertoo Posti-konsernin brändi-, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Anna Salmi Sanomista vastuullisuudessa -podcastissa.

Sanoma tutki: Säästöpaine hankaloittaa vastuullisia ruokavalintoja
Lataa maistiaiset Sanoman tekemästä, ruokaan keskittyvästä vastuullisuuskartasta.

Välitämme on Postille paljon enemmän kuin kampanja – se on sitoumus toiminnan jatkuvasta kehittämisestä
Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Huhtikuun Kuukauden kamppis on Postin Välitämme.

9 vastuullisuussuositusta markkinoijalle
Mitä markkinointipäättäjän pitäisi tietää vastuullisuudesta? Katso yhdeksän suositusta.

Asiakkaidemme menestystarinoita
Hailian manifesti HS:n etusivulla puhutti ja tavoitti
Kannanotto kotimaisen kalaruoan puolesta toi yhteydenottoja, liikennettä verkkosivuille ja runsaasti positiivista palautetta.

Xploran natiivikampanja tavoitti kohderyhmän tehokkaasti
Näyttävä erikoisartikkeli lasten kellopuhelimista tavoitti monikymmenkertaisesti lukijoita keskimääräisiin lukuihin verrattuna.

Natiivikampanjalla vaikuttavuutta Biolanin vastuullisuusviestintään
Biolanin natiiviartikkelit HS.fi:ssä ja IS.fi:ssä tarjosivat kiinnostavaa sisältöä mullan ekologisuudesta. HS.fi:n artikkelia luettiin kaksinkertaisesti sivuston vertailulukuihin nähden.

Näyttävä natiivimainonnan kokonaisuus HS Teemassa sopi täydellisesti Viking Linen kesäkampanjaan
Viking Linelle oli luonnollinen valinta olla mukana HS Teeman Ahvenanmaasta kertovassa Saaristo-julkaisussa.

Fortum siirsi ilmastonmuutoskeskustelun poteroista prime time -televisioon
Riku Rantala & 100 kysymystä ilmastosta -TV-ohjelma herätti laajaa keskustelua ilmastoasioista ja yritysten roolista yhteiskunnallisessa keskustelussa.
