Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Tietopankki

Vastuullisuus markkinoinnissa

Autamme yritystäsi kohti parempaa, kestävämpää tulevaisuutta

Suomalaiset odottavat yrityksiltä panosta parempaan yhteiskuntaan ja luontoon. Luotettava mediaympäristö vahvistaa yrityksesi vastuullisuusmielikuvaa, kun kuluttajat etsivät tietoa. Tutustu sisältöihimme ja asiakkaidemme onnistumisiin.

9 vastuullisuus­suositusta markkinoijalle

Mitä markkinoijan tulisi tietää vastuullisuudesta?

Katso suositukset

Sanomista vastuullisuudesta -podcast

Podcastista saat vinkkejä, apua ja vertaistukea vastuullisuuden viidakossa.

Kuuntele Suplassa

Nostoja Sanoman vastuullisuus­kartasta

Vastuullisuuskartan pohjalla on valtavasti dataa eri lähteistä. Määrällisen datan lisäksi on tehty haastatteluja vastuullisuuden asiantuntijoiden, markkinointipäättäjien ja kuluttajien keskuudessa.

59 %

kuluttajista pitää vastuullisuutta tärkeänä omissa arjen päätöksissään ja valinnoissaan.

46 %

haluaisi tehdä vastuullisempia ostopäätöksiä, mutta taloudellinen tilanne ei mahdollista tätä.

66 %

suomalaisista pitää vastuullisuutta tärkeänä osana yritysten toimintaa.

62 %

kokee tuotteiden ja palveluiden vastuullisuuden arvioimisen vaikeaksi.

30 %

ei luota siihen, mitä yritykset kertovat vastuullisuudestaan.

44 %

kuluttajista on vähentänyt tietoisesti ostamiensa tuotteiden määrää.

Lue lisää vastuullisuuskartasta

Vastuullisuus ei ole vain markkinointia, vaan keskeistä koko liiketoiminnalle.

Päättäjä
Sanoman vastuullisuuskartan haastattelu

Mitkä ovat Sanoman vastuullisuusteemat?

Työskentelemme vastuullisen journalismin, kotimaisen viihteen ja innostavan oppimisen hyväksi. Katso kuusi teemaa, joihin keskitymme Sanoman vastuullisuustyössä.

Tutustu Sanoman vastuullisuusstrategiaan

Näkökulmia vastuullisuudesta

  • Vastuullinen markkinointi alkaa kysymyksistä – tässä niistä tärkeimmät

    Vastuullisuus on keskeinen osa laadukasta markkinointia. Se ei ole vain pinnalla oleva trendi tai imagokysymys. Se on strateginen valinta, jolla on vaikutusta asiakassuhteisiin, yrityksen brändiin ja koko liiketoiminnan kestävyyteen, kirjoittaa Jonne Ansamaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä Vastuullisuus
    Julkaistu
    6.8.2025
    Lue lisää
  • Tuloksellista mainontaa luotettavassa ympäristössä

    Uutismedia tarjoaa mainostajille luotettavuutta ja turvallisuutta vaihtoehtona sosiaaliselle medialle, kirjoittaa Team Lead, Digital Sales Minna Kruhse.

    Tagit

    Digiratkaisut Omakynä Uutismedia Vastuullisuus
    Julkaistu
    7.5.2025
    Lue lisää
  • Median tulevaisuus – taivas vai helvetti?

    Tekoäly on valtava mahdollisuus niin ihmisille, toimittajille kuin brändeillekin, jotka haluavat tehdä positiivista muutosta, journalisti ja kirjailija Frida Boisen sanoo.

    Tagit

    Get Tomorrow Näkemyksiä Vastuullisuus
    Julkaistu
    22.4.2025
    Lue lisää
  • Medialla on väliä – 5 hyvää syytä valita Sanoman digi

    Kun sosiaalisen median alustoilla kuohuu, kotimainen media on vastuullinen ja turvallinen valinta. Product Sales Director Janne Nurmisto listaa viisi hyvää syytä valita digimainonnan kumppaniksi Sanoma.

    Tagit

    Digiratkaisut Näkemyksiä Omakynä Vastuullisuus
    Julkaistu
    4.4.2025
    Lue lisää
  • Kotimainen media on vastuullinen valinta myös hiilijalanjäljen näkökulmasta

    Jonne Ansamaa avaa, miten digimainonnan päästöihin voi vaikuttaa.

    Tagit

    Digiratkaisut Näkemyksiä Omakynä Vastuullisuus
    Julkaistu
    17.3.2025
    Lue lisää
  • Yhteiskunnalliset muutokset muuttavat myös mediaa

    Miten mediakenttä muuttuu ja vaikuttaa tavoittavuuden ja vaikuttavuuden suhteeseen? Markkinointistrategi Tiina Kosonen alusti aiheesta Sanoman Trendit 2025 -webinaarissa.

    Tagit

    Näkemyksiä Vastuullisuus
    Julkaistu
    28.1.2025
    Lue lisää
  • Kymmenen tuloksellisen markkinoinnin trendiä

    Markkinointistrategi Reetta Thurman esitteli Sanoman Trendit 2025 -webinaarissa markkinoinnin trendejä, joiden haltuunotto auttaa tekemään tuloksellista markkinointia.

    Tagit

    Näkemyksiä Vastuullisuus
    Julkaistu
    27.1.2025
    Lue lisää
  • USA:ssa politisoituneen somen laineet lyövät Eurooppaan

    Yhdysvaltain somekenttä on muuttunut yhä politisoituneemmaksi, ja tämä näkyy myös Eurooppassa. Sanoman digimainonnasta vastaava Jaakko Kuivalainen ennustaa, että alkaneen vuoden kuluessa somepalvelut nousevat kiistakysymykseksi EU:n ja Yhdysvaltojen välille.

    Tagit

    Digiratkaisut Näkemyksiä Omakynä Vastuullisuus
    Julkaistu
    20.1.2025
    Lue lisää
  • Edelläkävijä mainostaa kotimaisessa mediassa

    Kun ulkomaiset mainosjätit lupaavat nopeita pikavoittoja, kannattaa ottaa askel taaksepäin ja miettiä kotimaisuuden merkitystä myös isommassa mittakaavassa.

    Tagit

    Ad Manager Alueellinen mainonta Digiratkaisut Näkemyksiä Vastuullisuus
    Julkaistu
    26.11.2024
    Lue lisää
  • Kuusi oivallusta Euroopan verkkokaupoista – Näin kehität omaasi!

    Eurooppalaiset verkkokaupat käyttävät keinoja, jotka voivat auttaa myös sinua kehittämään liiketoimintaasi ja kasvattamaan myyntiäsi. Sanoman markkinointistrategi Mia Lähdesalmi, joka on työskennellyt edelliset viisi vuotta Zalandolla Saksassa, listaa kuusi käytännön vinkkiä, joilla voit erottua massasta ja sitouttaa asiakkaitasi tehokkaammin.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä Vastuullisuus
    Julkaistu
    26.11.2024
    Lue lisää
  • Viherpesu haastaa markkinoinnin

    Vastuullisuudesta kannattaa jatkossa puhua enemmän, ei vähemmän. Kulmahuoneen lisäksi on aika marssia tuotekehityslaboratorioon, kirjoittaa Taina Ahtela.

    Tagit

    Omakynä Sisältömarkkinointi Vastuullisuus
    Julkaistu
    29.10.2024
    Lue lisää
  • Digitaalisen mainonnan näkymätön jalanjälki

    Oletko koskaan miettinyt, kuinka paljon energiaa yhden mainoksen painallus kuluttaa tai mikä on päivittäisen sosiaalisen median käyttösi hiilijalanjälki? Surffailu digitaalisessa maailmassa on kevyttä ja vaivatonta. Tämän takia sen fyysisiä vaikutuksia voi olla vaikea hahmottaa, kirjoittaa Jonne Ansamaa.

    Tagit

    Digiratkaisut Omakynä Vastuullisuus
    Julkaistu
    23.10.2024
    Lue lisää
  • Runomaajoukkue-kilpailun voittaja valittu – runojen taso oli erittäin korkea

    ”Runojen sydänverevyys pääsi yllättämään.”

    Tagit

    Vastuullisuus
    Julkaistu
    4.6.2024
    Lue lisää
  • Ihminen on yhtä lokeroa ihmeellisempi – miksi kohdentaisit mainontaakaan sukupuolen perusteella?

    Meitä määrittävät niin elämänkokemuksemme, luonteenpiirteemme kuin asuinpaikkammekin. Sukupuoliin liittyvät oletukset ovat yleensä turhia ja kääntyvät usein myös itseään vastaan.

    Tagit

    Digiratkaisut Näkemyksiä Vastuullisuus
    Julkaistu
    3.6.2024
    Lue lisää
  • Sukupuoleen perustuvaa mainonnan kohdentamista tulee tarkastella kriittisesti

    Vaikka ihminen identifioituisi siihen sukupuoleen, johon hänet on syntymässä määritelty, on jokainen meistä aina yhtä luokitelmaa ainutlaatuisempi ja ihmeellisempi: meillä on erilaisia elämäntarinoita, kokemuksia, kiinnostuksen kohteita ja haaveita, kirjoittaa Pride Helsinki -yhteisön toiminnanjohtaja Annu Kemppainen.

    Tagit

    Digiratkaisut Näkemyksiä Vastuullisuus Vieraskynä
    Julkaistu
    31.5.2024
    Lue lisää
  • Kolme kysymystä datan vastuullisesta käytöstä

    Miten käytämme dataa mainonnassa ja varmistamme mainonnan turvallisuuden brändeille?

    Tagit

    Näkemyksiä Vastuullisuus
    Julkaistu
    18.3.2024
    Lue lisää
  • Vastuullisuuden kohokohdat

    Sanoman vastuullisuusraportti vuodelta 2023 on julkaistu. Raportista löytyy oma osionsa muun muassa mainonnan vastuullisuudesta, eettisen tekoälyn käytön periaatteista sekä päästövähennyksistä.

    Tagit

    Vastuullisuus
    Julkaistu
    7.3.2024
    Lue lisää
  • Kahtia jakautunut maailmankuva ja maskuliinisuuden kriisi – miten muutosvoimat vaikuttavat markkinointiin?

    Sanoman luova strategi Vilma Kärkkäinen luotaa markkinointiin vaikuttavia trendejä.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä Vastuullisuus
    Julkaistu
    26.2.2024
    Lue lisää
  • Sanoma säilytti johtavan arvosanan CDP:n ilmastoarvioinnissa

    Sanoma on saanut toisena perättäisenä vuonna johtavan arvosanan A- globaalissa CDP:n ilmastoarvioinnissa.

    Tagit

    Vastuullisuus
    Julkaistu
    14.2.2024
    Lue lisää
  • Miten muutosvoimat muokkaavat mediaa?

    Head of Strategic Development Kati Alijoki kävi läpi Trendit 2024: Suomalainen kuluttaja -webinaarissa mediaan vaikuttavia muutosvoimia.

    Tagit

    Näkemyksiä Vastuullisuus
    Julkaistu
    23.1.2024
    Lue lisää
  • Mitä lompakkojen sykemittari näyttää?

    Mitä kuluttajien ostokäyttäytymisessä tulee tapahtumaan? Customer Insight Strategist Jaana Jamalainen kertoo, millaisia trendejä Sanoman Kulutuspulssitutkimuksesta paljastuu.

    Tagit

    Näkemyksiä Vastuullisuus
    Julkaistu
    23.1.2024
    Lue lisää
  • Hinta määrää kuluttajan arjessa ja vastuullisuuden vaade siirtyy yhä enemmän yritysten harteille − yrityksiltä odotetaan suunnannäyttäjän roolia

    Yrityksiltä kaivataan aitojen tekojen lisäksi selkeämpää ja kokonaisvaltaisempaa vastuullisuusviestintää, selviää Sanoman päivitetystä Vastuullisuuskartta-tutkimuksesta.

    Tagit

    Näkemyksiä Tutkittua Vastuullisuus
    Julkaistu
    21.12.2023
    Lue lisää
  • Sanoman ilmastostrategia tukee siirtymää kestävään talouteen ja ilmaston lämpenemisen rajoittamista

    Science Based Targets -aloite on arvioinut ja vahvistanut Sanoman ilmastotavoitteet Pariisin ilmastosopimuksen 1,5 asteen tavoitteen mukaisiksi. Tämä tarkoittaa, että Sanoma on globaalistikin katsottuna kunnianhimoisimpien yritysten joukossa ja tavoitteemme perustuvat ilmastotieteeseen.

    Tagit

    Vastuullisuus
    Julkaistu
    3.11.2023
    Lue lisää
  • ”Osa yrityksistä on jäänyt viherpesuansaan”

    Ihmisten luottamus on herkästi rikkoutuvaa. Vastuullisuusmarkkinoinnissa tulee olla taustalla aitoja tekoja, insight strategi Tiina Kosonen sanoo Sanomista vastuullisuudesta -podcastissa.

    Tagit

    Näkemyksiä Vastuullisuus
    Julkaistu
    23.10.2023
    Lue lisää
  • ”Yritysten pitäisi pystyä kertomaan, miten ne vaikuttavat kuluttajien elämään”

    Vastuullisuusviestinnässä kannattaa puhua ymmärrettävää kieltä ja keskittyä niihin asioihin, jotka ovat oleellisia yrityksen asiakkaille ja sidosryhmille, sanoo Valion vastuullisuusjohtaja Hanna Hiekkamies Sanomista vastuullisuudesta -podcastissa.

    Tagit

    Näkemyksiä Vastuullisuus
    Julkaistu
    16.10.2023
    Lue lisää
  • ”Kiertotaloudessa on yksi voittaja – se on maapallo”

    Niin kauan kuin kuluttajat muistavat äänestää jaloillaan ja miettiä mitä ostavat, kuluttajilla on voima, sanoo Reloven Noora Hautakangas Sanomista vastuullisuudesta -podcastissa.

    Tagit

    Näkemyksiä Vastuullisuus
    Julkaistu
    9.10.2023
    Lue lisää
  • "Yritykset sortuvat viherpesuun tietämättömyyttään"

    Yrityksissä halu näyttäytyä vastuullisena on huomattavasti suurempi kuin kyky toimia oikeasti vastuullisesti ja muuttaa liiketoimintaa ja prosesseja kestäviksi, sanoo Antti Isokangas Sanomista vastuullisuudesta -podcastissa.

    Tagit

    Näkemyksiä Vastuullisuus
    Julkaistu
    2.10.2023
    Lue lisää
  • Sanomista vastuullisuudesta -podcast tarjoaa vinkkejä ja vertaistukea markkinoijille vastuullisuuden viidakossa

    Miksi vastuullisuus markkinoinnissa on niin vaikeaa? Juontaja Hanna Kinnunen jututtaa vastuullisuustyön ammattilaisia muun muassa sosiaalisesta vastuusta, viherpesusta sekä muodin, logistiikan ja elintarviketuotannon ympäristövaikutuksista.

    Tagit

    Näkemyksiä Vastuullisuus
    Julkaistu
    25.9.2023
    Lue lisää
  • "Sosiaalisesta vastuusta voi rakentaa kilpailutekijän, joka kasvattaa yrityksen arvoa”

    Sus+Com Agencyn perustaja Mari Haaviston mukaan yrityksissä huomioidaan ympäristövastuu ja taloudellinen vastuu jo kohtuullisen hyvin, mutta sosiaalinen vastuu on vielä lapsenkengissä.

    Tagit

    Työnantajamielikuva Näkemyksiä Vastuullisuus
    Julkaistu
    25.9.2023
    Lue lisää
  • ”Me elämme maapallolla jo jatkoajalla”

    Isona logistiikkayrityksenä Postin tulee olla mukana ja näyttää suuntaa vastuullisuustyössä, kertoo Posti-konsernin brändi-, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Anna Salmi Sanomista vastuullisuudesta -podcastissa.

    Tagit

    Näkemyksiä Vastuullisuus
    Julkaistu
    25.9.2023
    Lue lisää
  • Sanoma tutki: Säästöpaine hankaloittaa vastuullisia ruokavalintoja

    Lataa maistiaiset Sanoman tekemästä, ruokaan keskittyvästä vastuullisuuskartasta.

    Tagit

    Tutkittua Vastuullisuus
    Julkaistu
    24.5.2023
    Lue lisää
  • 9 vastuullisuussuositusta markkinoijalle

    Mitä markkinointipäättäjän pitäisi tietää vastuullisuudesta? Katso yhdeksän suositusta.

    Tagit

    Vastuullisuus
    Julkaistu
    4.4.2023
    Lue lisää
  • Viherpesun lopettaminen on myös yritysten etu

    Viherpesu ei ole ainoastaan kuluttajien harhaan johtamista. Vielä ongelmallisempaa on se, että yritykset valehtelevat myös itselleen, väittää Antti Isokangas.

    Tagit

    Näkemyksiä Vastuullisuus Vieraskynä
    Julkaistu
    10.3.2023
    Lue lisää
  • ”Ympäristöystävällinen”, ”eko” tai jopa ”päästötön”

    Mainonnan yleiset ympäristöväittämät johtavat usein kuluttajia harhaan. Mitä me markkinoinnin ammattilaiset voisimme asialle tehdä, pohtii viestintäpäällikkö Ritva Lassila.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä Vastuullisuus
    Julkaistu
    6.3.2023
    Lue lisää
  • Vastuullinen kuluttaminen on vaikea ja monimutkainen asia ja siksi useimmat keskittyvät siihen, mikä itselle on merkityksellistä

    Markkinoijilla on valtaa ja vastuuta ohjata kohderyhmiään kohti helpompia ja selkeämpiä vastuullisuusvalintoja, kirjoittaa Ivalo Creativen Leena Komulainen.

    Tagit

    Näkemyksiä Vastuullisuus Vieraskynä
    Julkaistu
    15.2.2023
    Lue lisää
  • Muuttuva ympäristö luo mahdollisuuksia, tartu siis toimeen nyt

    Muuttuvan ympäristön keskellä menestyy tarttumalla toimeen. Tässä tutkimukseen pohjautuvassa artikkelissa pureudumme suomalaisen kuluttajan käyttäytymiseen ja arvoihin seuraavien teemojen kautta: verkko-ostaminen, vastuullisuus ja tulevaisuuden suunnitelmat.

    Tagit

    Näkemyksiä Tutkittua Vastuullisuus
    Julkaistu
    8.2.2023
    Lue lisää
    muuttuva_ymparisto
  • Vallankumous kahvihuoneessa

    Vastuullisuustyö on parasta sisäistä markkinointia, kirjoittaa Måndagin Arto Sivonen.

    Tagit

    Vastuullisuus Vieraskynä
    Julkaistu
    30.11.2022
    Lue lisää
    Arto Sivonen artikkelikuva
  • Lähes puolet suomalaisista pitää vastuullisuutta tärkeänä matkaa varatessaan

    Lataa tiivistelmä matkailuun keskittyvästä vastuullisuuskartasta.

    Tagit

    Tutkittua Vastuullisuus
    Julkaistu
    25.11.2022
    Lue lisää
    Vastuullisuuskartta matkailu artikkelikuva
  • Näköalapaikalla-webinaari tarjosi näkemyksiä matkailualan vastuullisuusteoista

    Miten matkailubrändit vastaavat kuluttajien vahvistuneisiin vastuullisuusvaatimuksiin? Miten tehdä entistä vastuullisempia tekoja ja viestiä niistä kuluttajille?

    Tagit

    Vastuullisuus
    Julkaistu
    25.11.2022
    Lue lisää
    Vastuullinen matkailumarkkinointi artikkelikuva
  • Suomalaisten brändien ihmiskuva mainonnassa on kapea

    Tiina Kosonen ja Marica Thorén selvittivät, miten moninaisuus näkyy mainoskuvastossa.

    Tagit

    Omakynä Tutkittua Vastuullisuus Vieraskynä
    Julkaistu
    17.11.2022
    Lue lisää
    Tiina Kosonen Marica Thoren.jpg
  • Miten kuluttajat suhtautuvat vastuullisuuteen juuri nyt?

    Kuluttajat tuntevat kasvavaa epäluottamusta yritysten vastuullisuusviestintää kohtaan, kirjoittaa insight strategi Nina Kupula. Lataa tuoreet maistiaiset Sanoman vastuullisuuskartasta.

    Tagit

    Omakynä Tutkittua Vastuullisuus
    Julkaistu
    25.10.2022
    Lue lisää
    Nina Kupula artikkelikuva
  • Vastuullista videokuvaa

    Videolle-videotoimiston Jenny Hotti ja Laura Hakulinen kertovat, miten vastuullisuusnäkökulma kannattaa ottaa huomioon mainonnassa.

    Tagit

    Vastuullisuus
    Julkaistu
    10.10.2022
    Lue lisää
    Videolle Laura Hakulinen Jenny Hotti
  • Tulevaisuuden maailma luodaan tänään

    Sosiaalisen vastuun tulisi olla osa yrityksen kokonaisvaltaista toimintaa eikä yksittäisiä markkinointitekoja, korostavat Ataá Agencyn Wanda ja Naomi Holopainen.

    Tagit

    Näkemyksiä Työnantajamielikuva Vastuullisuus
    Julkaistu
    4.10.2022
    Lue lisää
    Naomi ja Wanda Holopainen artikkelikuva
  • Älä tee tuhoa maailmanparannuksen nimissä – Afrikan kasvutalouksiin voi investoida myös vastuullisesti

    Huono vaihtoehto on mennä opettamaan tai kertomaan kehittyville maille, mitä vastuullisuus tarkoittaa. Ei opeteta, vaan opetellaan yhdessä, kirjoittaa Måndagin Arto Sivonen.

    Tagit

    Vastuullisuus Vieraskynä
    Julkaistu
    27.9.2022
    Lue lisää
    Arto Sivonen artikkelikuva
  • Miten markkinoida haastavina aikoina?

    Aina tulee sanomista -podcastin jaksossa Stinde Mäkisen vieraana on Omnicom Media Groupin tutkimus- ja strategiajohtaja Kari Tervonen.

    Tagit

    Näkemyksiä Vastuullisuus
    Julkaistu
    22.9.2022
    Lue lisää
    Aina tulee sanomista podcast jakso 11
  • Inflaatio ei irtoa viherpesulla

    Antti Isokankaan mukaan viherpesu ei ole ainoastaan eettisesti vaan myös taloudellisesti väärä tapa vastata hintojen nousun aiheuttamiin paineisiin.

    Tagit

    Näkemyksiä Vastuullisuus Vieraskynä
    Julkaistu
    20.9.2022
    Lue lisää
    Antti Isokangas artikkelikuva
  • Tehdään näkyväksi se, mitä on tehty

    Kun luovalle työlle määrittelee tarpeeksi laajat tavoitteet ja niille oikeat mittarit, on brändeillä mahdollisuus vaikuttaa aidosti yhteiskuntaan, kirjoittavat SEKin Suvi Lähde ja Reetta Kataja.

    Tagit

    Vastuullisuus Vieraskynä
    Julkaistu
    16.9.2022
    Lue lisää
    Suvi Lähde Reetta Kataja SEK
  • Viihdettä vastuullisesti

    Nelonen Median televisiojohtaja Ville Toivonen kertoo, miten vastuullisuus näkyy viihteen tekemisessä.

    Tagit

    Näkemyksiä Vastuullisuus
    Julkaistu
    15.9.2022
    Lue lisää
    Ville Toivonen artikkelikuva
  • Sanoma tutki: Valtaosa kuluttajista uudelleenarvioi ostotottumuksiaan – puolet on jo kokeillut uusia brändejä tai tuotteita säästääkseen rahaa

    Sanoman elokuussa tekemän kyselytutkimuksen mukaan 62 % suomalaisista on pohtinut viime aikoina entistä enemmän omaa kulutuskäyttäytymistään. Valtaosa kuluttajista uudelleenarvioi ostotottumuksiaan, ja päätöksenteon tueksi etsitään tietoa yhä aktiivisemmin.

    Tagit

    Tutkittua Vastuullisuus
    Julkaistu
    29.8.2022
    Lue lisää
    Ostokäyttäytyminen artikkelikuva
  • Mainonnan ympäristöväittämät johtavat kuluttajia harhaan

    Suomen ympäristökeskus SYKE selvitti tutkimushankkeessaan mainonnan ympäristöväittämiä Suomessa analysoimalla sosiaalisen median ja verkkolehtien mainoksia. Tutkimuksen mukaan jopa puolet mainoksista kertoi tuotteen tai palvelun ympäristövaikutuksista tai -parannuksista vain hyvin yleisellä tasolla.

    Tagit

    Tutkittua Vastuullisuus
    Julkaistu
    28.6.2022
    Lue lisää
    Ympäristöväittämät artikkelikuva
  • Kolme vinkkiä markkinoijalle: näin vältät viherpesun

    Antti Isokankaan mukaan yrityksen tulee viestiä vastuullisuustoimistaan käytännönläheisesti, vähän yksinkertaisesti ja brutaalin rehellisesti.

    Tagit

    Vastuullisuus Vieraskynä
    Julkaistu
    27.6.2022
    Lue lisää
    Antti Isokangas artikkelikuva
  • Vastuullisesti tuotettujen vaatteiden ostaminen koetaan hankalaksi

    Kuluttajat kaipaavat läpinäkyvämpää vastuullisuustietoa ostopäätöstensä tueksi. Lataa yhteenveto muotiin keskittyvästä vastuullisuuskartasta.

    Tagit

    Toimialat Tutkittua Vastuullisuus
    Julkaistu
    14.6.2022
    Lue lisää
    Vastuullisuuskartta muoti artikkelikuva.jpg
  • Sanoma tutki: Mainonnan rooli tietolähteenä korostuu huonekalujen ja sisustustarvikkeiden hankinnassa

    Vastuullisuus tarkoittaa suomalaisille laatua ja kestävyyttä, kotimaisuutta sekä työntekijöiden hyvinvoinnin huomioimista. Lataa yhteenveto sisustukseen keskittyvästä vastuullisuuskartasta.

    Tagit

    Tutkittua Vastuullisuus
    Julkaistu
    14.6.2022
    Lue lisää
    Vastuullisuuskartta sisustus artikkelikuva
  • Isoveli valvoo yhä – vastuullisesti!

    Viime vuosien aikana tv- ja elokuva-alalla on otettu selkeitä vastuullisuusaskelia, kirjoittaa EndemolShinen Unne Sormunen.

    Tagit

    Näkemyksiä TV & video Vastuullisuus Vieraskynä
    Julkaistu
    6.6.2022
    Lue lisää
    Unne Sormunen artikkelikuva
  • Sanoma tutki: Kotimaan vetovoima matkakohteena jatkuu

    Kiinnostus matkailuun kotimaassa on lisääntynyt vastuullisuusnäkökulmasta. Viidesosa kuluttajista aikoo lisätä kotimaanmatkailua entisestään, selviää vapaa-aikaa ja kotimaanmatkailua koskevasta tutkimuksesta.

    Tagit

    Tutkittua Vastuullisuus
    Julkaistu
    1.6.2022
    Lue lisää
    Matkailu artikkeli.jpg
  • Kestävä kehitys on maraton – niin kuin talouskasvukin

    Vastuullisuuteen kannattaa suhtautua enemmän arkisina tekoina ja jatkuvana pyrkimyksenä hyvään kuin täydellisenä virsikirjana, joka kaivetaan esiin ainoastaan pyhäpäivisin, kirjoittaa OMG:n Kari Tervonen.

    Tagit

    Näkemyksiä Vastuullisuus Vieraskynä
    Julkaistu
    24.5.2022
    Lue lisää
  • Ravintolaruokailussa korostuu kaksi trendiä: elämyksien kaipuu ja helppous

    Kuluttajien tarpeet ovat polarisoituneet. Toisaalta arvostetaan nopeaa ja helppoa noutoruokaa, toisaalta ruuasta halutaan nautiskella hitaasti ja ruokailusta haetaan elämyksiä.

    Tagit

    Tutkittua Vastuullisuus
    Julkaistu
    17.5.2022
    Lue lisää
    Toimialat ravintola artikkelikuva
  • Vastuullisuudessa teot ratkaisevat – eivät tavoitteet

    Organisaatiot viestivät vahvasti erilaisista vastuullisuustavoitteistaan. Tavoitteet ovat tärkeitä, mutta ennen kaikkea tarvitsemme tekoja, jotka johtavat tavoitteisiin. Brändin rakentamisen ja viestinnän näkökulmasta pelkillä tavoitteilla on enää vaikea erottua. Ja erottautumistahan me haluamme, kirjoittaa SEKin Tiina Hosiokoski.

    Tagit

    Näkemyksiä Vastuullisuus Vieraskynä
    Julkaistu
    16.5.2022
    Lue lisää
    Tiina Hosiokoski artikkelikuva
  • Uudistuneen ET:n ytimessä on ikäpositiivisuus

    ET-lehden koetaan rikkovan myönteisellä tavalla ennakkoluuloja ikääntymisestä ja ikääntyneistä ihmisistä.

    Tagit

    Aikakausmedia Tutkittua Vastuullisuus
    Julkaistu
    10.5.2022
    Lue lisää
    ET Jorma Uotinen artikkelikuva
  • 72 % suomalaisista kokee vastuullisuuden tärkeänä kriteerinä elintarvikkeiden ostopäätöksissä

    Vastuullisuus vaikuttaa päätöksentekoon elintarvikkeiden valinnassa enemmän kuin muissa kategorioissa.

    Tagit

    Toimialat Tutkittua Vastuullisuus
    Julkaistu
    6.5.2022
    Lue lisää
    Elintarvikkeet artikkelikuva

    Asiakkaidemme menestystarinoita

    • Välitämme on Postille paljon enemmän kuin kampanja – se on sitoumus toiminnan jatkuvasta kehittämisestä

      Julkaistu
      16.5.2023
      Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Huhtikuun Kuukauden kamppis on Postin Välitämme.
      Lue asiakastarina
    • Vain elämää -ohjelmayhteistyö on kasvattanut Pelastakaa Lasten saamien lahjoitusten määrää vuosi vuodelta

      Julkaistu
      8.5.2023
      Oma erikoisjakso on oiva tapa kertoa järjestön tekemästä työstä ja sen merkityksestä apua tarvitsevien lasten elämään.
      Lue asiakastarina
    • Tammikuun Kuukauden kamppis on Xploran erikoisartikkeli

      Julkaistu
      13.2.2023
      Kuukauden kamppis on Sanoman kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Xploran natiiviartikkeli tarjosi kiinnostavalla tavalla tietoa siitä, että lapsille hankittaville älypuhelimille on olemassa vastuullinen vaihtoehto.
      Lue asiakastarina
    • Xplora sai kinkkisen kohderyhmän kiinni ja rikkoi ennätykset

      Julkaistu
      13.2.2023
      Näyttävä erikoisartikkeli lasten kellopuhelimista tavoitti monikymmenkertaisesti lukijoita keskimääräisiin lukuihin verrattuna.
      Lue asiakastarina
    • Natiivikampanjalla vaikuttavuutta Biolanin vastuullisuusviestintään

      Julkaistu
      23.1.2023
      Biolanin natiiviartikkelit HS.fi:ssä ja IS.fi:ssä tarjosivat kiinnostavaa sisältöä mullan ekologisuudesta. HS.fi:n artikkelia luettiin kaksinkertaisesti sivuston vertailulukuihin nähden.
      Lue asiakastarina
    • Näyttävä natiivimainonnan kokonaisuus HS Teemassa sopi täydellisesti Viking Linen kesäkampanjaan

      Julkaistu
      1.7.2022
      Viking Linelle oli luonnollinen valinta olla mukana HS Teeman Ahvenanmaasta kertovassa Saaristo-julkaisussa.
      Lue asiakastarina
      Case Viking Line HS Teema artikkelikuva
      Sanoma

      Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

      Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

      Closure

      • Etusivu
      • Ajankohtaista
      • Alueellinen mainonta
      • Asiakastarinat
      • Mediat ja palvelut
      • Tietopankki
      • Suunnittelijan työkalut
      • Osta mainontaa
      • Yhteystiedot
      • Ota yhteyttä

      Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
      Arkisin klo 8-16

      yrityspalvelu@sanoma.fi

      010 80 80 85

      Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

      • Facebook
      • Linkedin

      Footer menu

      • Tietosuoja
      • Responsible Disclosure Statement

      ©2025 Sanoma Media Finland