Natiivikampanjalla vaikuttavuutta Biolanin vastuullisuusviestintään

Biolan ja Sanoma ovat tehneet jo pitkään yhteistyötä esimerkiksi tv:n ja radion ohjelmayhteistyön sekä digimarkkinoinnin keinoin. Viime keväänä Biolan kokeili Sanoman kanssa natiiviartikkeleita ensimmäistä kertaa.
Tavoite
Biolan halusi kertoa osana vastuullisuusohjelmaansa tekemästään tutkimuksesta: mitä suomalaiset tietävät puutarhamullasta ja minkälaisin perustein he sitä hankkivat.
Ratkaisu
Aihetta, multavalinnan ekologisuutta, pääsi avaamaan natiivimainonnalla syvällisemmin.
”Halusimme kertoa tekemästämme tutkimuksesta, jossa selvitettiin mitä suomalaiset tietävät mullasta ja millä perustein he sitä ostavat. Teema linkittyi vastuullisuuslupaukseemme. Natiiviartikkeleilla saa kerrottua syventävää tietoa ja niiden pariin päätyvät ihmiset, jotka ovat aidosti kiinnostuneita aiheesta”, kertoo Biolanin markkinointipäällikkö Anna Perttu.
Kyselyn perusteella selvisi, etteivät ihmiset tiedä mitä he ostavat, kun he ostavat multaa.
”Saimme heräteltyä ihmisiä siihen, mitä multa on ja miten teemme sitä entistä vastuullisemmin. Jotta juttu klikataan auki, siinä täytyy olla konkretiaa. Nostimme jutussa esiin, mitä voit itse tehdä ja oletko tullut miettineeksi asiaa.”
Natiiviartikkeleissa avattiin multavalinnan ekologisuutta ja ohjattiin lukemaan lisää Biolanin vastuullisuustavoitteista.
IS.fi: Multien välillä on hämmästyttäviä eroja – katso ammattilaisen vinkit kevään ostoksille
Tulokset

44 000
sivunäyttöä natiiviartikkeleissa
36 000
kävijää
Artikkelien lukijamäärät kertovat, että aihe kiinnosti kuluttajia.
”Päädyimme tekemään kaksi artikkelia hieman erityyppisillä sisällöillä. Toinen julkaistiin IS.fi:ssä ja toinen HS.fi:ssä. Ratkaisu osoittautui toimivaksi. HS.fi:n artikkelia luettiin kaksinkertaisesti sivuston vertailulukuihin nähden”, Perttu iloitsee.
Artikkelit keräsivät yhteensä yli 44 000 sivunäyttöä ja lähes 36 000 kävijää.
Myös IS.fi:ssä artikkeli keräsi hyvän määrän lukijoita ja tavoittavuudet olivat linjassa sivuston vertailulukujen kanssa. IS.fi:ssä lukuajat olivat keskimääräisiä lukuaikoja pidemmät, eli sisällön parissa on viihdytty hyvin. IS.fi:n artikkelin yhteydessä ollut testi aktivoi hyvin lukijoita.
Turve on edelleen useimpien multien pääraaka-aine, mutta harva kuluttaja on siitä tietoinen.
”Asia on herättänyt paljon keskustelua, ja toimialalla toimme tämän ensimmäisenä esiin.”
Tiivis yhteistyö Sanoman kanssa jo jatkunut jo vuosia, ja natiivikampanja toimi erinomaisesti.
”Sanoman yhteyshenkilöt ymmärtävät liiketoimintaamme ja tarpeitamme”, Perttu kiittää.
Sanomalla on tarjolla paljon erilaisia mahdollisuuksia ja vahvoja brändejä. Natiiviartikkelit toimivat erinomaisesti, kuten tuloksistakin voi päätellä.
Kiinnostuitko?
Lue lisää natiivimainonnasta.
Natiivimainonnalla sisältösi löytää sille sopivan yleisön
Natiivimainonnassa yhdistyvät luotettava mediaympäristö, laadukas sisältö ja tehokas ohjaus. Samalla se antaa mahdollisuuden tulla lähelle kuluttajia ja koskettaa, naurattaa, aktivoida tai osallistaa kohderyhmääsi.