Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Natiivikampanjalla vaikuttavuutta Biolanin vastuullisuusviestintään

Biolanin natiiviartikkelit HS.fi:ssä ja IS.fi:ssä tarjosivat kiinnostavaa sisältöä mullan ekologisuudesta. HS.fi:n artikkelia luettiin kaksinkertaisesti sivuston vertailulukuihin nähden.
23.1.2023
Jaa:FacebookXLinkedin

Biolan ja Sanoma ovat tehneet jo pitkään yhteistyötä esimerkiksi tv:n ja radion ohjelmayhteistyön sekä digimarkkinoinnin keinoin. Viime keväänä Biolan kokeili Sanoman kanssa natiiviartikkeleita ensimmäistä kertaa.

Tavoite

Biolan halusi kertoa osana vastuullisuusohjelmaansa tekemästään tutkimuksesta: mitä suomalaiset tietävät puutarhamullasta ja minkälaisin perustein he sitä hankkivat.  

Ratkaisu

Aihetta, multavalinnan ekologisuutta, pääsi avaamaan natiivimainonnalla syvällisemmin. 

”Halusimme kertoa tekemästämme tutkimuksesta, jossa selvitettiin mitä suomalaiset tietävät mullasta ja millä perustein he sitä ostavat. Teema linkittyi vastuullisuuslupaukseemme. Natiiviartikkeleilla saa kerrottua syventävää tietoa ja niiden pariin päätyvät ihmiset, jotka ovat aidosti kiinnostuneita aiheesta”, kertoo Biolanin markkinointipäällikkö Anna Perttu.

Kyselyn perusteella selvisi, etteivät ihmiset tiedä mitä he ostavat, kun he ostavat multaa.

”Saimme heräteltyä ihmisiä siihen, mitä multa on ja miten teemme sitä entistä vastuullisemmin. Jotta juttu klikataan auki, siinä täytyy olla konkretiaa. Nostimme jutussa esiin, mitä voit itse tehdä ja oletko tullut miettineeksi asiaa.”

Natiiviartikkeleissa avattiin multavalinnan ekologisuutta ja ohjattiin lukemaan lisää Biolanin vastuullisuustavoitteista.  

HS.fi: Moni haksahtaa multaostoksilla epäekologiseen vaihtoehtoon – kiinnitä huomiota näihin asioihin multaa valitessasi

IS.fi: Multien välillä on hämmästyttäviä eroja – katso ammattilaisen vinkit kevään ostoksille

Tulokset

44 000

sivunäyttöä natiiviartikkeleissa

36 000

kävijää

Artikkelien lukijamäärät kertovat, että aihe kiinnosti kuluttajia.

”Päädyimme tekemään kaksi artikkelia hieman erityyppisillä sisällöillä. Toinen julkaistiin IS.fi:ssä ja toinen HS.fi:ssä. Ratkaisu osoittautui toimivaksi. HS.fi:n artikkelia luettiin kaksinkertaisesti sivuston vertailulukuihin nähden”, Perttu iloitsee. 

Artikkelit keräsivät yhteensä yli 44 000 sivunäyttöä ja lähes 36 000 kävijää. 

Myös IS.fi:ssä artikkeli keräsi hyvän määrän lukijoita ja tavoittavuudet olivat linjassa sivuston vertailulukujen kanssa. IS.fi:ssä lukuajat olivat keskimääräisiä lukuaikoja pidemmät, eli sisällön parissa on viihdytty hyvin. IS.fi:n artikkelin yhteydessä ollut testi aktivoi hyvin lukijoita.  

Turve on edelleen useimpien multien pääraaka-aine, mutta harva kuluttaja on siitä tietoinen.

”Asia on herättänyt paljon keskustelua, ja toimialalla toimme tämän ensimmäisenä esiin.”

Tiivis yhteistyö Sanoman kanssa jo jatkunut jo vuosia, ja natiivikampanja toimi erinomaisesti.

”Sanoman yhteyshenkilöt ymmärtävät liiketoimintaamme ja tarpeitamme”, Perttu kiittää.

Sanomalla on tarjolla paljon erilaisia mahdollisuuksia ja vahvoja brändejä. Natiiviartikkelit toimivat erinomaisesti, kuten tuloksistakin voi päätellä.

Anna Perttu
Markkinointipäällikkö
Biolan

Kiinnostuitko?

Lue lisää natiivimainonnasta.

Natiivimainonnalla sisältösi löytää sille sopivan yleisön

Natiivimainonnassa yhdistyvät luotettava mediaympäristö, laadukas sisältö ja tehokas ohjaus. Samalla se antaa mahdollisuuden tulla lähelle kuluttajia ja koskettaa, naurattaa, aktivoida tai osallistaa kohderyhmääsi.

Lue lisää 

Tagit

Natiivimainonta Uutismedia Vastuullisuus

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • ”Jääkaapin ovessa se taas oli” – Kalusteverstas luottaa näkyvyyteen HS Aluemarkkinoissa ja saa siitä hyviä tuloksia

    Julkaistu
    21.8.2025
    Yrittäjä Pekka Lahtinen uskoo, että brändäys ei ole vain suurten yritysten etuoikeus. Säännöllinen mainonta HS Aluemarkkinoissa on ollut ratkaiseva tekijä Kalusteverstaan asiakaskunnan kasvattamisessa. Kun näkyvyys on kohdallaan, tuloksellisuus seuraa perässä.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • LähiTapiola sai huipputuloksia natiivimainonnalla

    Julkaistu
    25.6.2025
    Natiivikampanja nousi LähiTapiolan vuoden toistaiseksi parhaaksi mediatoimenpiteeksi ja osoitti, että vaikuttava tarina voi tehdä vaikeasta aiheesta lähestyttävän.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland