Mediakatsaus
Katsaus suomalaiseen mediaan ja median käyttöön

Kuinka suomalaiset kuluttavat eri medioita ja missä kanavissa vietetään eniten aikaa? Miten mainoseurot jakautuvat eri mediaryhmiin? Mediakatsaus kertoo mediamainonnasta ja median roolista suomalaisten elämässä viime vuosina. Toivomme, että tämä kokonaisuus tarjoaa apua ja inspiraatiota mediavalintoihisi.
Mediakatsaus koostaa yhteen vuoden 2024 toteutuneet luvut vuositasolla.
Suomalaiset ovat ahkeria mediankäyttäjiä. Vietämme yli10 tuntia päivässä eri medioiden parissa. Osa mediankäytöstä on luonnollisesti päällekkäistä.
Liikkuvan kuvan parissa käytetään valtaosa media-ajasta, ja vuonna 2024 lähetysaikainen televisio oli edelleen kärkisijalla. Toiseksi kulutetuimpana mediaryhmänä tulee audio ja radio lähetysaikaan. Uutismedioiden rooli on Suomessa poikkeuksellisen vahva kansainvälisesti tarkasteltuna.
Vuonna 2024 mainontaan eri medioissa käytettiin rahaa n. 1,3 miljoonaa euroa.
Tervetuloa mukaan!
Mediakatsauksen sisältö
Voit tarkastella katsausta osio kerrallaan, pääset siirtymään osiosta eteen ja taaksepäin ja tästä pääset hyppäämään suoraan kiinnostavimpaan osioon: