Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Alueellinen mainonta

Aluemainonnan ratkaisut Lapissa

Kohdenna viestisi valtakunnan suosituimmissa medioissa alueellesi. Yhdessä saamme aikaan juuri sinun tavoitteidesi ja budjettisi mukaisen markkinointiratkaisun.

Ota yhteyttä

Sanoman ratkaisujen kautta tavoitat viikoittain valtaosan lappilaisista

Kohdentamalla mainontaa voidaan tavoittaa hyvinkin tarkasti myös pienempiä kohderyhmiä.

97 %

Medioidemme tavoittavuus Lapissa

86 %

Digisisältöjemme tavoittavuus Lapissa

24 000

kuulijaa radiokanavillamme Lapissa

56 %

Nelosen tavoittavuus Lapissa

Lähteet: Kantar Mind Kuluttaja 1-6/2025, Finnpanel Oy KRT 1-6 2025/Audio Planner, Aito Iskelmä, Classic Hits, Easy Hits ja HitMix, KRT Lappi ja Meri-Lappi
 

Sanoman mediat

Tutustu alta tarkemmin Lapissa ostettaviin medioihin.
 

  • Nelonen
  • Helsingin Sanomat
  • Soppa 365
0/0

    Suosittuja mediaratkaisuja alueellasi

    Räätälöimme aina tarpeisiisi ja tavoitteisiisi sopivan kampanjan. Tutustu esimerkkeihin.

    Klikkihinnoiteltu 
    digimainonta

    Maksat vain tuloksista.

    • Kohdennus: Lapin talousalue

    • Kesto: 1 kk

    • Hinta: noin 8 00 € 

    • Klikkiarvio: noin 1 600 kpl
       

    • Kohdennus: Rovaniemen talousalue

    • Kesto: 1 kk

    • Hinta: noin  500 €

    • Klikkiarvio: noin 1 000 kpl

    Haluan lisätietoa

    RadioPlus-
    kampanja

    Tavoita kustannustehokkaasti.

    • Kesto: minimi 2 kk

    • Mediat: radio- ja digimainonta.

    • Kuuluvuus: Lappi 

    • Hinta: alkaen 1 400 €  / kk

    Haluan lisätietoa

    Tutustu tarkemmin MediaPlus-
    kampanjointiin >

    Monimediallinen 
    TV-kampanja

    Maksimoi mainontasi vaikuttavuus.

    • Kesto: 1 kk

    • Mediat: TV- ja digimainonta

    • Näkyvyys: Lappi

    • Hinta: alkaen 3 425€

    Haluan lisätietoa

    Millaisia kuluttajia lappilaiset ovat?

    Kolme ihmistyyppiä korostuu mediankäyttäjinä Lapissa.

    Olemme jakaneet lappilaiset kahdeksaan segmenttiin sen mukaan, millä tavalla he käyttävät mediaa. Löydät alta kolme alueella korostuvaa käyttäjäryhmää. Yhdessä nämä kolme ryhmää kattavat yli puolet alueiden asukkaista.

    Kiireinen tasapainon etsijä

    23 %

    Hän on sosiaalinen ja empaattinen ihminen, jolle perhe ja läheiset ovat erittäin tärkeitä.

    Leimallista on myös kunnianhimo ja ulkonäkö­keskeisyys. 

    Arkeensa hän kaipaa helpotusta, ja nauttii shoppailusta ja hyvien löytöjen tekemisestä.

    Vakiintunut arjesta nauttija

    16 %

    Hän arvostaa omaa rauhallisiin uomiin asettunutta ja turvallista elämäänsä, eikä kaipaa suuria muutoksia tai uusia virikkeitä. 

    Tavallinen arki on hänen mielestään parasta. Tekevänä ihmisenä hän puuhastelee jotain alinomaa.

    Kuluttamisessa hän arvostaa kotimaisuutta ja luottaa tuttuihin brändeihin ja pyrkii toimimaan kuormittamatta luontoa.

    Laatutietoinen tiedonhakija

    14 %

    Hän haluaa kehittää itseään, oppia jatkuvasti uutta ja on avoin uusille ideoille ja ihmisille.

    Hän haluaa olla aktiivinen jäsen yhteiskunnassa ja antaa oman panoksensa yhteisen hyvän eteen esim. vapaaehtoistyöllä.

    Kuluttamisessa hän painottaa laatua, vastuullisuutta ja kotimaisuutta.

    Mutkattomasti kaikki palveluna

    Olipa tarpeesi kertaluontoinen kampanja tai vaikka markkinoinnin vuosisuunnitelma, asiantuntijamme ovat apunasi henkilökohtaisesti.  Halutessasi voit ostaa mainontaa myös itse. Tutustu alta tarkemmin kattavaan tarjontaamme.

    • Mediat ja kanavat

    • Erikoisratkaisut

    Mainonnan ratkaisut

    Lue lisää
    • Asiakas- ja kohderyhmäymmärrys 

    • Sisällöntuotanto ja mainosaineistot

    Markkinoinnin palvelut

    Lue lisää
    • Tutkimus- ja toimialatietoa

    • Oppaat ja työkalut

    Tietopankki

    Lue lisää

    Paikallisia menestystarinoita

    • Suomen Akut Oy:n menestys piilee laadukkaassa asiakaspalvelussa ja onnistuneessa mainonnassa

      Julkaistu
      1.7.2022
      Kutsumme itseämme kasvuyritykseksi. Viime vuonna liikevaihdon kehitys oli 70 % luokkaa ja kasvoi neljä miljoonaa euroa. Uskomme ja myös tiedämme, että kasvun ja menestyksen salaisuus piilee laadukkaassa asiakaspalvelussa mutta myös onnistuneessa mainonnassa.
      Lue asiakastarina
      Suomen_akut_oy_artikkelikuva.jpg
    • Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjien alueellinen mainonta herätti innostusta - radiomainoksessa käytettiin kohderyhmälle tuttua ääntä

      Julkaistu
      25.5.2021
      Monimedialliset kampanjat kasvattavat tehokkaasti tunnettuutta. Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjät valjastivat Sanoman mediat alueellisiin mainoksiin.
      Lue asiakastarina
      Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjien kansikuva
    • Paljaat pakarat revontulien alla monimediallisessa mainonnassa teki Harrinivasta tunnetun suomalaisten keskuudessa

      Julkaistu
      8.1.2021
      Miten rakennetaan tunnettuutta lähes puhtaalta pöydältä? Lue kuinka perinteikäs perheyritys, matkailuun keskittyvä Harriniva kasvatti tunnettuuttaan Suomessa monimediallisella mainonnalla.
      Lue asiakastarina
      Harriniva Hotels kansikuva
    • Rovaniemen steinerkoulu rakensi tunnettuutta mainonnalla

      Julkaistu
      22.9.2020
      Miten oppilaitoksen tunnettuutta ja kiinnostusta voi kasvattaa? Rovaniemen steinerkoulu selvitti, mistä perheet etsivät tietoa ja otti avukseen Google-, Display- ja Remarketing -mainonnan.
      Lue asiakastarina
      Rovaniemen Steiner koulu kansikuva

      Vinkkejä alueelliseen markkinointiin

      • Alueellinen radiomainonta – löytämätön helmi?

        Alueellisilla radioilla on uskollinen kuulijakunta. Huomio on taattu kun napakka viesti ponnahtaa korviin oman suosikkiohjelman keskeltä.

        Tagit

        Alueellinen mainonta Audio & radio
        Julkaistu
        2.4.2025
        Lue lisää
      • Mainoskampanjan budjetti: kaksi esimerkkiä alueellisen mainonnan budjetointiin

        Markkinointibudjetti on usein konstikas kokonaisuus. Vaikka kattotason markkinointibudjetin laatiminen onnistuisikin suhteuttamalla tavoitteita liikevaihtoon, voi sormi mennä suuhun viimeistään eri medioiden kampanjakohtaista hintaa ja roolitusta pohtiessa.

        Tagit

        Markkinoinnin suunnittelu
        Julkaistu
        18.4.2024
        Lue lisää
      • Alueellinen tv-mainonta on kustannustehokasta ja ketterää toteuttaa

        Suuret joukot tavoittava televisio lisää tunnettuutta tehokkaasti. Jos yritys toimii tietyllä maantieteellisellä alueella ja sen asiakkaat tulevat samalta alueelta, kannattaa tv-mainonta kohdentaa sille alueelle. Siinä säästää selvää rahaa.

        Tagit

        Alueellinen mainonta TV & video
        Julkaistu
        17.4.2024
        Lue lisää
      • Voit ostaa mainontaa Sanomalta itse tai pyytää henkilökohtaista palvelua, asiantuntijamme ovat läsnä ympäri Suomen

        Mainonnan ostaminen suoraan verkkoalustoiltamme on helppoa, jos tietää mitä haluaa. Meiltä saat apua myös silloin, kun et vielä tiedä, miten markkinointieurot kannattaisi sijoittaa.

        Tagit

        Ad Manager Aikakausmedia Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Google Ads Mainostuotanto ja luovat ratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Printtiratkaisut Somemainonta TV & video Uutismedia
        Julkaistu
        16.4.2024
        Lue lisää
        Sanoman medioiden logoja puhelimen näytöllä.
      • Pikaopas kustannustehokkaaseen mainontaan

        Kun mainonnan budjetti on rajallinen, täytyy osata valita ne oikeat ja parhaiten toimivat ratkaisut. Pienemmälläkin panostuksella on mahdollista tehdä tehokas ja toimiva kampanja.

        Tagit

        Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen Näkemyksiä
        Julkaistu
        23.2.2024
        Lue lisää
        pikaopas_kustannustehokkaaseen_mainontaan
      • Etäistä ja valtakunnallista – vai läheistä ja paikallista?

        Tarjoamme paikallisia ja alueellisia ratkaisuja ja palvelemme kaiken kokoisia asiakkaita, vakuuttaa Sanoman Pohjois-Suomen aluemyyntijohtaja Janne Puolakka.

        Tagit

        Alueellinen mainonta Näkemyksiä Omakynä
        Julkaistu
        12.4.2023
        Lue lisää

        Kiinnostuitko? Ota yhteyttä.

        Olemme läsnä alueellasi. Ota yhteyttä, tiimi kokeneita ammattilaisia ovat apunasi.

        Janne Puolakka,
        aluemyyntijohtaja

        janne.puolakka@sanoma.com 
        +358 40 772 0961

        Löydä asiantuntija nimellä


         



        Pohjois-Pohjanmaan, Kainuun ja Lapin toimipiste

        Kirkkokatu 13 A, 3. kerros
        90100 Oulu

        Käsittelemme tietojasi vastuullisesti. Lue tietosuojakuvaus.

        Sanoma

        Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

        Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

        Closure

        • Etusivu
        • Ajankohtaista
        • Alueellinen mainonta
        • Asiakastarinat
        • Mediat ja palvelut
        • Tietopankki
        • Suunnittelijan työkalut
        • Osta mainontaa
        • Yhteystiedot
        • Ota yhteyttä

        Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
        Arkisin klo 8-16

        yrityspalvelu@sanoma.fi

        010 80 80 85

        Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

        • Facebook
        • Linkedin

        Footer menu

        • Tietosuoja
        • Responsible Disclosure Statement

        ©2025 Sanoma Media Finland