Ajankohtaista

Ajankohtaista

Sanomalla tapahtuu paljon ja koko ajan. Tältä sivulta löydät ajankohtaiset kuulumisemme.

Näytä aiheen mukaan
mainostoimistogurut

Mikä oli vuoden markkinointiteko, mikä kampanja ansaitsee kehut?

Joukko mainostoimistoguruja valitsi mielestään vuoden parhaan markkinointiteon. Mainintoja saivat Mujin ”ämpärit”, Fazerin Makeat Mokat, Finlaysonin vastuuttomat lakanat, Järvenpään K-Citymarket sekä Markku ja Johannes ja Vänkääjät.
Näkemyksiä markkinoinnista
Mikä oli vuoden markkinointiteko, mikä kampanja ansaitsee kehut?
Kaius Niemi

Ennen ja aina − 130-vuotias Hesari on osa sukupolvien ketjua

Pitkäaikaiset ja luotettavat, digitalisoituvat brändit kiinnostavat sekä lukijoita että mainostajia myös jatkossa, Helsingin Sanomien vastaava päätoimittaja Kaius Niemi kirjoittaa.
Uutismedia
Omakynä
Ennen ja aina − 130-vuotias Hesari on osa sukupolvien ketjua
Pia Kuhakoski

Uskomme television voimaan – usko sinäkin

Takana on loistava tv-syksy ja edessä upea kevät. Sanoman viihdemedioiden kaupallisista ratkaisuista vastaava Pia Kuhakoski kertoo, miksi markkinoijan kannattaa valita Sanoma tv-mainonnan kumppaniksi.
TV & video
Uskomme television voimaan – usko sinäkin
Alma Hätönen

Nyt on pitkä rivi radion huippuammattilaisia – Alma Hätönen aloittaa HitMixin aamussa ja Sami Kuronen vahvistaa Radio Aallon aamua

”Vetovoimaiset persoonat varmistavat, että kuuntelijat viihtyvät taajuudella. Olemme todella iloisia omista tähdistämme ja rakennamme innokkaasti kiinnostavia uusia radiosisältöjä ensi vuodelle. Radio voi todella hyvin. Olemme toimialana rikkoneet myyntiennätyksemme viisi vuotta peräkkäin, ja laadukkailla sisällöillä katsomme luottavaisina tulevaisuuteen”, radioiden sisältöjohtaja Johannes Saukko sanoo.
Audio & radio
Nyt on pitkä rivi radion huippuammattilaisia – Alma Hätönen aloittaa HitMixin aamussa ja Sami Kuronen vahvistaa Radio Aallon aamua
Valio hiilijalanjälki artikkelikuva

Voiko maidon hiilijalanjäljen nollata? Valion älyartikkeli kertoi, miten se tapahtuu

Valio halusi viestiä vaikeasti hahmotettavasta aiheesta, maidon hiilijalanjäljestä, kiinnostavasti kuluttajille. Yhdeksi keinoksi valikoitui älyartikkeli HS.fi:ssä. Artikkeli tavoitti hyvin kuluttajat, ja sen interaktiivisten sisältöjen parissa vietettiin runsaasti aikaa.
Uutismedia
Digiratkaisut
Luovat ratkaisut
Voiko maidon hiilijalanjäljen nollata? Valion älyartikkeli kertoi, miten se tapahtuu
Kesko-Segmentointi.jpg

Dataa rikastamalla tuloksiin

Sanoma ja K-ryhmä ovat syventäneet yhdessä tietoa K-ryhmän asiakkaiden mediankäytöstä ja heitä kuvaavista mediatrendeistä.
Digiratkaisut
Tutkittua
Dataa rikastamalla tuloksiin
Urheilukumppanuudet

2020 on kaikkien aikojen urheiluvuosi – ole huumassa mukana!

Ensi vuoden aikana EM-futis saa uutta nostetta, kun Suomen Huuhkajat ovat mukana kisoissa. Lisäksi saadaan nauttia muun muassa MM-kiekosta, Tokion kesäolympialaisten tarjonnasta ja salibandyn kotikisoista Suomessa. Tuo brändisi Sanoman kiinnostavan urheilusisällön pariin.
Uutismedia
TV & video
Digiratkaisut
Audio & radio
Aikakausmedia
2020 on kaikkien aikojen urheiluvuosi – ole huumassa mukana!
Atrian Grillaamo

Atria kohtasi kuluttajat kesän tapahtumissa nuotiopiirin äärellä

Atrian kesän kampanja oli monikanavainen kokonaisuus, jossa merkittävänä osana oli tapahtumayhteistyö. Atrian Grillaamo vieraili Radio Suomipopin Helsinki-päivän konsertissa ja Tikkurila-festivaaleilla.
Digiratkaisut
Audio & radio
Luovat ratkaisut
Tapahtumat
Atria kohtasi kuluttajat kesän tapahtumissa nuotiopiirin äärellä
Aluellinen radiomainonta

Sanoma laajentaa alueelliseen radiomainontaan

Sanoman radiomainonnan tarjooma laajenee vuoden 2020 alusta alueellisen mainonnan ratkaisuilla. Laajentamisen mahdollistavat Sanoman loppukesällä hankkimat Aito Radioiden ja Business FM:n taajuuskokonaisuudet.
Audio & radio
Sanoma laajentaa alueelliseen radiomainontaan
Juuli Pelkonen

Kuusi syytä, miksi kannattaa panostaa sovellusmainontaan

Mobiilisovellukset ovat edelleen alihyödynnettyä mainosinventaaria, vaikka kuluttajat käyttävät niitä jo aktiivisesti, Sanoman Head of Programmatic Juuli Pelkonen kirjoittaa.
Digiratkaisut
Omakynä
Kuusi syytä, miksi kannattaa panostaa sovellusmainontaan
Tommy Mäkinen

Muistiinpanoja noin vuoden viiveellä

Effie-entryjä ei kannata lukea kuin 10 kerrallaan, tai muuten uhkaa aivolukko, Tommy Mäkinen kirjoittaa ja pensselöi omat muistikuvansa viime vuoden tuomaroinnista.
Vieraskynä
Effie
Muistiinpanoja noin vuoden viiveellä