Ajankohtaista

Ajankohtaista

Sanomalla tapahtuu paljon ja koko ajan. Tältä sivulta löydät ajankohtaiset kuulumisemme.

Näytä aiheen mukaan
Jaakko Kuivalainen

Keksit kuolevat, mitä tilalle?

Evästeet, cookiet ja keksit, rakkaalla lapsella on monta nimeä. Googlen ilmoitus poistaa kolmannen osapuolen evästeet kahdessa vuodessa on herättänyt keskustelua markkinointipiireissä. Mitä päätös merkitsee markkinoijan kannalta ja miten siihen tulisi varautua? Sanoman Jaakko Kuivalainen vastaa.
Digiratkaisut
Omakynä
Näkemyksiä markkinoinnista
Keksit kuolevat, mitä tilalle?
Tiina Kosonen

Käsi ylös, jos haluat tietää, miten vastuullisuudesta kannattaa viestiä

Tutkimusten mukaan huolemme ympäristöstä ja ilmastonmuutoksesta kasvaa tasaista tahtia. Jopa kolme neljästä suomalaisesta haluaa tietää, mitä yritykset ovat tehneet vastuullisuutensa eteen, consumer insight strategist Tiina Kosonen kirjoittaa.
Omakynä
Näkemyksiä markkinoinnista
Tutkittua
Käsi ylös, jos haluat tietää, miten vastuullisuudesta kannattaa viestiä
Johannes Hocksell

Dynaaminen mainonta − tee puhuttelevampaa mainontaa edullisemmin

Dynaamista display-mainontaa on tehty ainakin kymmenen vuotta. Tänä aikana dynaamisen mainonnan määrä on kasvanut merkittävästi, ja markkinalle on tullut hyviä alustoja sen toteuttamiseen. Dynaamisen mainonnan mahdollisuudet ovat kuitenkin edelleen alihyödynnettyjä, kehityspäällikkö Johannes Hocksell kirjoittaa.
Digiratkaisut
Omakynä
Näkemyksiä markkinoinnista
Dynaaminen mainonta − tee puhuttelevampaa mainontaa edullisemmin
Tarja Virmala

Markkinointi synnyttää työpaikkoja

Hasan Groupin toimitusjohtaja Eka Ruola sanoi Effien palkintojenjaossa, että markkinointi voi pelastaa Suomen. Oikein kuulin korvissani kyynikoiden ajattelevan: ”Mainospelle puhuu paskaa lenkkarit jalassa.” Tsot tsot tsoo! Ei puhunut, Tarja Virmala kirjoittaa.
Vieraskynä
Effie
Markkinointi synnyttää työpaikkoja
Anu Ubaud

HS.fi/perhe tarjoaa luotettavaa tietoa elämän tärkeään vaiheeseen

Vauvan, Meidän Perheen ja Helsingin Sanomien perhettä ja vanhemmuutta koskevat sisällöt löytyvät jatkossa osoitteesta HS.fi/perhe. Tarjoamme näkökulmia ja vahvaa asiantuntijasisältöä perheiden tueksi, Helsingin Sanomien päätoimittaja Anu Ubaud kertoo.
Uutismedia
Digiratkaisut
Aikakausmedia
HS.fi/perhe tarjoaa luotettavaa tietoa elämän tärkeään vaiheeseen
Pauli Aalto-Setälä

Robotille pataan vastuullisuudella ja luottamuksella

Kuluttajat haluavat yritysten ja yhteiskunnan palvelevan heitä digitaalisesti ja eettisesti. Brändeistä halutaan yhteiskunnan muutosagentteja, Pauli Aalto-Setälä kirjoittaa.
Vieraskynä
Näkemyksiä markkinoinnista
Robotille pataan vastuullisuudella ja luottamuksella
Effie-vuodenharmainpaiva.jpg

Effie-voittaja toi Suomeen uuden juhlapäivän

Vuoteen mahtuu monta harmaata päivää, mutta vain yksi voi olla #vuodenharmainpäivä. Hartwall lanseerasi voitokkaassa kampanjassaan uuden juhlapäivän, joka antaa suomalaisille syyn iloita ja olla ylpeitä harmaasta kansallissäästä – ja harmaasta kansallisjuomasta.
Effie
Effie-voittaja toi Suomeen uuden juhlapäivän
Effie yleiskuva

Vuoden harmain päivä vei Effien kirkkaimman palkinnon

Vuoden harmain päivä piti kisan kärkipaikkaa alusta loppuun. Tuomaristo arvosti erityisesti uuden sesongin luomista terassikauden ohelle, yksinkertaista vahvaa ideaa sekä johdonmukaista toteutusta – ja luonnollisesti erittäin vahvaa kaupallista lopputulosta. "Kunnianhimoinen markkinointi on
Effie
Vuoden harmain päivä vei Effien kirkkaimman palkinnon