Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Alueellinen mainonta

Aluemainonnan ratkaisut Pohjois-Karjalassa ja Pohjois-Savossa

Kohdenna viestisi valtakunnan suosituimmissa medioissa alueellesi. Yhdessä saamme aikaan juuri sinun tavoitteidesi ja budjettisi mukaisen markkinointiratkaisun.

Ota yhteyttä

Sanoman ratkaisujen avulla tavoitat viikoittain lähes kaikki pohjois­karjalaiset ja pohjois­savolaiset

Kohdentamalla mainontaa voidaan tavoittaa hyvinkin tarkasti myös pienempiä kohderyhmiä.

96 %

Medioidemme tavoittavuus alueella

87 %

Digisisältöjemme tavoittavuus alueella

57 000

kuulijaa alueen radiokanavilla

47 %

Nelosen tavoittavuus alueella

Lähteet: Kantar Mind Kuluttaja 1-6/2025, Finnpanel Oy KRT 1-6 2025/Audio Planner, Aito Iskelmä, Classic Hits, Easy Hits, Groove FM ja HitMix, KRT Pohjois-Karjala ja Pohjois-Savo
 

Sanoman mediat

Tutustu alla tarkemmin Pohjois-Karjalassa tai Pohjois-Savossa ostettaviin medioihin.
 

  • Helsingin Sanomat
  • Nelonen
  • Soppa 365
0/0

    Suosittuja mediaratkaisuja alueellasi

    Räätälöimme aina tarpeisiisi ja tavoitteisiisi sopivan kampanjan. Tutustu esimerkkeihin.

    Klikkihinnoiteltu 
    digimainonta

    Maksa vain tuloksista.

    • Kohdennus: Kuopion talousalue

    • Kesto: 4 viikkoa

    • Hinta: noin 1 000 € 

    • Klikkiarvio: noin 2 000 kpl
       

    • Kohdennus: Ylä-Savon talousalue

    • Kesto: 4 viikkoa

    • Hinta: noin  500 €

    • Klikkiarvio: noin  1 000 kpl

    Haluan lisätietoa

    Monimediallinen 
    TV-kampanja

    Maksimoi mainontasi vaikuttavuus.

    • Kesto: 1 kk

    • Mediat: TV- ja digimainonta

    • Näkyvyys: Pohjois-Savo ja Pohjois-Karjala

    • Hinta: alkaen 4 025 €

    Haluan lisätietoa

    Hyödynnä myös tapahtumanäkyvyyttä Savon Tahko Juhannus -festivaaleilla tai Kuopiorock-festivaaleilla.

    Tutustu tapahtumakumppanuuksiin

    Millaisia kuluttajia pohjoiskarjalaiset ja pohjoissavolaiset ovat?

    Kolme ihmistyyppiä korostuu mediankäyttäjinä alueella.

    Olemme jakaneet suomalaiset kahdeksaan segmenttiin sen mukaan, millä tavalla he käyttävät mediaa. Löydät alta kolme Pohjois-Karjalassa ja Pohjois-Savossa korostuvaa käyttäjäryhmää. Yhdessä nämä kolme ryhmää kattavat noin puolet alueiden asukkaista.

    Kiireinen tasapainon etsijä

    18 %

    Hän on sosiaalinen ja empaattinen ihminen, jolle perhe ja läheiset ovat erittäin tärkeitä.

    Leimallista on myös kunnianhimo ja ulkonäkö­keskeisyys. 

    Arkeensa hän kaipaa helpotusta, ja nauttii shoppailusta ja hyvien löytöjen tekemisestä.

    Vakiintunut arjesta nauttija

    15 %

    Hän arvostaa omaa rauhallisiin uomiin asettunutta ja turvallista elämäänsä, eikä kaipaa suuria muutoksia tai uusia virikkeitä. 

    Tavallinen arki on hänen mielestään parasta. Tekevänä ihmisenä hän puuhastelee jotain alinomaa.

    Kuluttamisessa hän arvostaa kotimaisuutta ja luottaa tuttuihin brändeihin ja pyrkii toimimaan kuormittamatta luontoa.

    Laatutietoinen tiedonhakija

    14 %

    Hän haluaa kehittää itseään, oppia jatkuvasti uutta ja on avoin uusille ideoille ja ihmisille.

    Hän haluaa olla aktiivinen jäsen yhteiskunnassa ja antaa oman panoksensa yhteisen hyvän eteen esim. vapaaehtoistyöllä.

    Kuluttamisessa hän painottaa laatua, vastuullisuutta ja kotimaisuutta.

    Mutkattomasti kaikki palveluna

    Olipa tarpeesi kertaluontoinen kampanja tai vaikka markkinoinnin vuosisuunnitelma, asiantuntijamme ovat apunasi henkilökohtaisesti.  Halutessasi voit ostaa mainontaa myös itse. Tutustu alta tarkemmin kattavaan tarjontaamme.

    • Mediat ja kanavat

    • Erikoisratkaisut

    Mainonnan ratkaisut

    Lue lisää
    • Asiakas- ja kohderyhmäymmärrys 

    • Sisällöntuotanto ja mainosaineistot

    Markkinoinnin palvelut

    Lue lisää
    • Tutkimus- ja toimialatietoa

    • Oppaat ja työkalut

    Tietopankki

    Lue lisää

    Paikallisia menestystarinoita

    • Käänteinen kilpailuttaminen sopii kaikille

      Julkaistu
      20.12.2023
      Lieksan kaupunginjohtajan rekrytointikampanja on malliesimerkki hyvin toteutetusta kilpailutuksesta.
      Lue asiakastarina
    • Pielispakarista kuukauden radiomainostaja – mistä on kyse?

      Julkaistu
      15.11.2022
      Pielispakarin tarina alkoi kahden hengen kotileipomosta Nurmeksessa, Pielisen rannalla. Tänä päivänä se työllistää lähes 100 henkilöä ja on vuosien saatossa kasvanut valtakunnalliseksi toimijaksi. Keväällä 2022 Pielispakari juhli jo 30-vuotispäiväänsä!
      Lue asiakastarina
      pielispakari_artikkelikuva.jpg
    • Tuoksuista, muistoista, unelmista ja onnistuneista digimainoksista – niistä on Mokkamaan menestystarina tehty

      Julkaistu
      31.3.2022
      Tämä on onnistumistarina siitä, kuinka Mokkamaa aloitti digimainonnan toukokuussa 2019 pienellä budjetilla Sanoman kanavissa, tuplasi panoksen saman vuoden joulukuussa ja triplasi sen seuraavan vuoden aikana.
      Lue asiakastarina
      Mokkamaa kansikuva
    • Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjien alueellinen mainonta herätti innostusta - radiomainoksessa käytettiin kohderyhmälle tuttua ääntä

      Julkaistu
      25.5.2021
      Monimedialliset kampanjat kasvattavat tehokkaasti tunnettuutta. Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjät valjastivat Sanoman mediat alueellisiin mainoksiin.
      Lue asiakastarina
      Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjien kansikuva
    • Sisältöyhteistyö Radio Rockin Korporaation kanssa teki seutukaupunki Iisalmesta yrityksineen puheenaiheen

      Julkaistu
      25.3.2021
      Onnistunut kuntamarkkinointi vaatii rohkeutta. Iisalmen kaupungin ja Radio Rockin sisältöyhteistyö loi puheenaiheita sekä radiossa että somessa.
      Lue asiakastarina
      Sisältöyhteistyö Radio Rock ja Iisalmi kansikuva
    • Visit Saimaan ja Visit Mikkelin monikanavainen kampanja toi erinomaisia tuloksia

      Julkaistu
      6.11.2019
      Mikkelin kehitysyhtiö Miksein mainonta HS:n etusivulla ja Kuukausiliitteen mainosliitteessä herätti kiinnostusta. Radiokampanja Radio Aallossa ja Suomipopilla toimi hyvin kaikissa mediaelementeissä ja toi odotettua parempia tuloksia.
      Lue asiakastarina
      Saimaa Mikkeli hero-kuva.jpg

      Vinkkejä alueelliseen markkinointiin

      • Alueellinen radiomainonta – löytämätön helmi?

        Alueellisilla radioilla on uskollinen kuulijakunta. Huomio on taattu kun napakka viesti ponnahtaa korviin oman suosikkiohjelman keskeltä.

        Tagit

        Alueellinen mainonta Audio & radio
        Julkaistu
        2.4.2025
        Lue lisää
      • Mainoskampanjan budjetti: kaksi esimerkkiä alueellisen mainonnan budjetointiin

        Markkinointibudjetti on usein konstikas kokonaisuus. Vaikka kattotason markkinointibudjetin laatiminen onnistuisikin suhteuttamalla tavoitteita liikevaihtoon, voi sormi mennä suuhun viimeistään eri medioiden kampanjakohtaista hintaa ja roolitusta pohtiessa.

        Tagit

        Markkinoinnin suunnittelu
        Julkaistu
        18.4.2024
        Lue lisää
      • Voit ostaa mainontaa Sanomalta itse tai pyytää henkilökohtaista palvelua, asiantuntijamme ovat läsnä ympäri Suomen

        Mainonnan ostaminen suoraan verkkoalustoiltamme on helppoa, jos tietää mitä haluaa. Meiltä saat apua myös silloin, kun et vielä tiedä, miten markkinointieurot kannattaisi sijoittaa.

        Tagit

        Ad Manager Aikakausmedia Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Google Ads Mainostuotanto ja luovat ratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Printtiratkaisut Somemainonta TV & video Uutismedia
        Julkaistu
        16.4.2024
        Lue lisää
        Sanoman medioiden logoja puhelimen näytöllä.
      • Markkinoinnista vipua myynnin kasvuun

        Tunnetko asiakkaasi ja tiedätkö, miten saat heidät ostamaan tuotteitasi ja palveluitasi? Sanoman Pohjanmaan aluemyynnin johtaja Sammo Hyttilä vinkkaa keinoja, joilla sinut muistetaan, kun kuluttajat miettivät ostopäätöksiään.

        Tagit

        Alueellinen mainonta Näkemyksiä Omakynä
        Julkaistu
        29.8.2023
        Lue lisää

        Kiinnostuitko? Ota yhteyttä.

        Olemme läsnä alueellasi. Ota yhteyttä, tiimi kokeneita ammattilaisia ovat apunasi.

        Sammo Hyttilä,
        aluemyyntijohtaja

        sammo.hyttila@sanoma.com 
        +358 40 513 6335 

        Löydä asiantuntija nimellä

        Käsittelemme tietojasi vastuullisesti. Lue tietosuojakuvaus.

        Sanoma

        Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

        Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

        Closure

        • Etusivu
        • Ajankohtaista
        • Alueellinen mainonta
        • Asiakastarinat
        • Mediat ja palvelut
        • Tietopankki
        • Suunnittelijan työkalut
        • Osta mainontaa
        • Yhteystiedot
        • Ota yhteyttä

        Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
        Arkisin klo 8-16

        yrityspalvelu@sanoma.fi

        010 80 80 85

        Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

        • Facebook
        • Linkedin

        Footer menu

        • Tietosuoja
        • Responsible Disclosure Statement

        ©2025 Sanoma Media Finland