Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Pielispakarista kuukauden radiomainostaja – mistä on kyse?

Pielispakarin tarina alkoi kahden hengen kotileipomosta Nurmeksessa, Pielisen rannalla. Tänä päivänä se työllistää lähes 100 henkilöä ja on vuosien saatossa kasvanut valtakunnalliseksi toimijaksi. Keväällä 2022 Pielispakari juhli jo 30-vuotispäiväänsä!
pielispakari_artikkelikuva.jpg
15.11.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

Voit myös kuunnella artikkelin tästä

Pohjois-Karjala, Pohjois-Savo ja Kainuu, eli Pielispakarin lähimmät maakunnat, toimivat leipomon kotikenttänä. Se pitää kunnioittavasti kiinni karjalaisesta ruokaperinteestä, mutta tekee sen ajan hengessä. Esimerkiksi vegaaninen karjalanpiirakka on Pielispakarin tämänhetkinen suosittu uutuus. 

Lähialueilla Pielispakarilla on tarjota asiakkailleen kattava valikoima tuoretuotteita. Valtakunnallisesti se on valloittanut Suomea pakaste- ja paistopistetuotteilla.

 “Pielispakarin valmistamia karjalaisia riisipiirakoita löytyy kaikista S-ryhmän paistopisteistä läpi koko Suomen”, kertoo Pielispakarin varatoimitusjohtaja Heli Kuvaja tyytyväisenä.

Radio on kustannustehokas ja helppo tapa mainostaa

Pielispakari on panostanut mainonnassaan digi- ja radiomainontaan. He tekevät itse muun muassa somemainontaa ja sitä tukeakseen he halusivat alkaa tehdä myös pitkäjänteistä radiomainontaa. Yhteistyö Sanoman kanssa alkoi 2021. 

Alueellista radiomainontaa kannattaa ehdottomasti tehdä, jos haluat tavoittaa kohdennetusti tietyllä alueella sijaitsevat asiakkaat, tehostaa muuta mainontaa (kuten esimerkiksi digi-ratkaisuita tai paikallislehtimainontaa) tai jos radiomainontaan varattu budjettisi on hitusen pienempi.

Vaikka radiokampanjan tuloksia onkin muuhun kampanjointiin nähden varsin vaikeaa mitata, se lisää verkkoliikennettä merkittävästi. 

“Ihmiset ovat kuulleet mainoksiamme ja myyntikin on kehittynyt positiivisesti kampanjan aikana”, Heli virkkoo iloisena.

Pielispakarin radiomainontaa on tehty Pohjois-Karjalassa Aito Iskelmä ja Me Naiset -radiokanavilla. Pohjois-Savossa mainontaa on tehty näiden kanavien lisäksi myös HitMixillä ja Helmiradiossa. Pohjois-Karjalan ja Pohjois-Savon alueilla Sanoman kanavia kuuntelee Finnpanelin mukaan noin 60 000 korvaparia.

Radiomainontaa pidetään usein kalliina ja tehottomana. Näin asia ei kuitenkaan ole. Sen lisäksi, että mainosten tavoittavuus on erinomainen, mainoksen teettäminen meillä onnistuu vain muutamalla satasella. Radiomainonta on uskomuksia vastoin siis hyvinkin kustannustehokasta. 

“Radio on ollut todella tärkeä viestikanava digikanavien ohella”, Heli toteaa.

RadioMedia palkitsi Pielispakarin Kuukauden mainostajana

Pielispakarille on ollut alusta lähtien tärkeää, että kaikki palaset tukevat toisiaan. Siksipä mainokset spiikkaava ääninäyttelijä on pysynyt samana kaikissa spoteissa, jotta mainokset pysyvät yhtenäisinä ja helpommin tunnistettavina. Mainosspotteja on tehty yhteensä viisi kappaletta ja mainosten pääroolissa on aina tuote, jota mainostetaan. Uutuutena esimerkiksi aiemmin mainittu vegepiirakka.

Kuuntele radiomainos tästä.

“Olemme pyrkineet siihen, että some, radio ja kaikki muut markkinointitoimenpiteet ovat linjassa keskenään”, Heli sanoo ja kertoo Pielispakarin lähteneen luomaan hyvin asiakaslähtöistä, iloista ja perinteisiin pohjautuvaa, mutta kuitenkin nykyaikaista äänimaisemaa ja markkinointiviestiä. 

“Tiettyä äänimaailma on viety niin sanotusti eteenpäin, jotta mainos kuvaisi mahdollisimman hyvin tuotetta ja että siitä tulee hyvä mieli kun sen kuulee”, Heli toteaa.

Jokaiselle vuodenajalle ja sesongille on oma mainoksensa. Äänillä on haluttu tuoda esille, missä tuotteita voisi myös nauttia: esimerkiksi joulun alla äänimaisema maalaa kuvan joulupöydän tunnelmasta. 

Kuuntele jouluinen radiomainos tästä.

Pielispakarin kampanjat ovat saaneet tunnustusta myös radiotoimialalta, kun lokakuussa RadioMedia palkitsi Pielispakarin syyskuun Kuukauden radiomainostajaksi. Joka kuukausi jaettavan huomionosoituksen saa radiossa ansioitunut mainostaja. Palkinnon myöntää kaupallisten radioiden kattojärjestö RadioMedia ry.

Miten radiokampanja voidaan viedä seuraavalle tasolle?

Lue miten Raskone tavoitti juuri oikeat kuulijat

Tagit

Audio & radio

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä

    Julkaistu
    14.11.2025
    Festarikumppanuus, radiopromootio sekä digi- ja ulkomainonta yhdistyivät normit haastavaksi konseptiksi.
    Lue asiakastarina
  • Pirkan monikanavainen kesäkampanjointi kasvatti myyntiä ja brändimittareita

    Julkaistu
    6.11.2025
    Radiopromootiot, festivaaliyhteistyö ja vaikuttajat toivat hienoa näkyvyyttä Pirkka-brändille.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Monikanavainen kampanja ylitti odotukset – Haaga-Helia tavoitti nuoret luovalla tavalla Sanoman avulla

    Julkaistu
    29.9.2025
    Kun nuorten tavoittaminen vaatii yhä luovempia ratkaisuja, Haaga-Helia tarttui rohkeasti radio- ja festivaaliyhteistyöhön Sanoman kanssa. Tuloksena oli kampanja, joka vahvisti brändiä ja ylitti kaikki asetetut tavoitteet.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
  • Abiristeilyt on SAMKille hieno mahdollisuus tavata kasvotusten yhtä tärkeimmistä kohderyhmistään

    Julkaistu
    20.5.2025
    ”Sanoman vahvuutena on, että ison talon palvelut yhdistyvät henkilökohtaiseen asiakaspalveluun”, kertoo SAMkin viestintä- ja markkinointisuunnittelija Anssi Aarni.
    Lue asiakastarina
  • Metsätilat.fi lanseerasi Hintakompassi-palvelun Sanoman monikanavaisen ratkaisun avulla − kiinnostus heräsi kautta maan

    Julkaistu
    13.5.2025
    Radiokampanjalla kasvatettiin tunnettuutta, digikampanjalla ohjattiin tutustumaan digitaaliseen arviointipalveluun.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland