Radio- ja audiomainonta
Hurmaa asiakkaasi äänen voimalla

Nyt kuulolle!
Radio- ja audiomainonnalla olet äänessä kustannustehokkaasti ja kasvatat brändisi tunnettuutta. Radio on ainutlaatuinen mainosmedia sen inhimillisyyden, persoonavetoisuuden ja kaupallisesti merkittävien kohderyhmien ansiosta.
Sanoman laaja kanavatarjonta, rakastetut radiopersoonat sekä valtakunnallinen ja alueellinen tavoittavuus mahdollistavat sinulle parhaat mahdolliset radio- ja audiomainonnan ratkaisut. Olemme audiokuuntelun markkinajohtaja alle 55-vuotiaiden parissa.
Radio- ja audiomainonnan ratkaisut
Alueellinen radiomainonta
Alueellisesti kohdennetulla radiomainonnalla voit kohdentaa sanomasi juuri oikealle alueelle ja tavoittelemallesi kohderyhmälle. Radio SuomiPop, Radio Rock ja Loop ovat valtakunnallisia kanavia, mutta muita kanavia voit ostaa sekä alueellisesti että valtakunnallisesti.


Sanoman radiokanavat
Radiokanavamme tavoittavat viikottain yli 2,2 miljoonaa kuuntelijaa ja lisää korvapareja saadaan Suomen suosituimmasta podcast-palvelusta Suplasta. Sanoman radiokanavat tavoittavat kaikki kaupallisesti merkittävät kohderyhmät. Kanavat on rakennettu tutkimusdatan perusteella tietyille kohderyhmille, joilla on myös omat musiikkiprofiilinsa.
Sääsponsorointi
Sääsponsoroinnilla pysyt kuluttajan mielessä kuukauden ajan
Sääsponsorointi tarjoaa pitkäkestoista kuuluvuutta ja vahvaa toistoa kanavalla sekä vahvaa huomioarvoa mainoskatkojen ulkopuolella. Säätiedot ajetaan kanavilla arkipäivisin klo 7–17 välisellä ajalla.
Sääyhteistyö myydään lähtökohtaisesti neljän viikon pakettina, Suomipopilla ja Rockilla myös kahden viikon sponsorointi on mahdollinen.
Audion etusivu
Haluatko nopeita tuloksia ja vaivattoman toteutuksen?
Äänen haltuunotto radiokanavillamme yhden päivän ajan on yksi lukuisista sinun tarpeisiin rakennetuista ratkaisuistamme. Audion etusivu -ratkaisullamme tavoitat päivän aikana lähes miljoona suomalaista keskimäärin kuusi kertaa.
Audion etusivu on oikea ratkaisu, kun haluat
- varmistaa että viestisi tavoittaa suomalaiset laajasti
- saada ilmaherruuden viestillesi yhden päivän ajan
- saada viestisi helposti ja nopeasti ison yleisön tietoisuuteen
- vahvan ja kuuluvan aloituksen kampanjallesi
Kanava-
dominanssi
Kanavadominanssilla saat halutun viestin perille nopeasti
Kanavadominanssin hyödyt mainostajalle:
-
Luodaan vahvan dominanssin tunne
-
Kampanja ajetaan klo 06–21 välillä (7 päivää)
-
Haluttu viesti saadaan perille nopeasti
-
Tunnettuutta nostetaan nopeasti
-
Toimii nopean myyntipiikin synnyttämiseen
-
Tuo uusia kuluttajia ja kokeiluja
-
Avaimet käteen! Tuotanto kuuluu pakettiin, joten sopii mainostajalle, jolla ei ole valmista spottia
Ohjelmayhteistyö ja kelluva kisapromootio
Vahvaa sisällöllistä vaikuttamista juontajapersoonien kautta
Ohjelmayhteistyön avulla brändisi pääsee sisään radion rakastettuimpiin sisältöihin, eli juontoihin. Kun kuuntelijan suosikkijuontaja puhuu brändistäsi, se varmasti huomataan. Ohjelmayhteistyötunnisteet kertovat kuuntelijoille vahvasti ohjelmablokin yhteistyöstä. Lyhyt ja ytimekäs viesti saa paljon toistoa ja yhdistää brändit. Kahden tai kolmen viikon mittaisella yhteistyöllä varmistetaan, että asiakas saa ohjelman kumppanina vahvan huomioarvon. Lisäksi kuluttajia aktivoidaan kampanjan pariin monimediaisesti.
Kelluva kisapromootio on edullisin tapa päästä sisään ohjelmiin, juontoihin ja kanavan someen. Se sopii periaatteessa samaan tarkoitukseen kuin varsinainen ohjelmayhteistyö, mutta siinä on mukana vähemmän mediaelementtejä. Kelluva kisapromootio on aina kanavakohtainen ja nimensä mukaisesti ”kelluu” sille juontajalle, jolla on ohjelmassa tilaa.
Radion ohjelmayhteistyössä on vain mielikuvitus rajana
Radio tarjoaa elämyksiä, joita ei voi rahalla saada. Radiossa menty naimisiin, jaettu merkittäviä rahasummia, lennätetty kuulijoita tapaamaan suosikkiartisteja, otettu tatuointi tai permanentti, hypätty laskuvarjolla ja järjestetty tempaus, jossa viimeisenä autossa istuva voitti auton itselleen.
Tutustu huikeimpiin radion ohjelmayhteistöihin

Tuotamme radiomainoksesi
Miten brändiattribuutit muutetaan audioksi? Miltä haluat brändisi kuulostavan? Brändien visuaalinen ilme on yleensä hyvin mietitty, mutta audiobrändäykseen uhrataan vähemmän paukkuja.
Sanoman radioiden omat audiomainokset on palkittu vuosien varrella useilla tunnustuksilla Kaiku-mainoskilpailussa, Radiogaalassa ja Vuoden huipuissa. Nyt myös sinulla on mahdollisuus hyödyntää palkittua osaamista. Sanoman oma äänituotanto tuottaa spotin audiokampanjaasi helposti ja vaivattomasti.

Näin onnistut radiomainonnassa
Radiomainonnan opas antaa sinulle hyvät valmiudet suunnitella onnistuneen radiokampanjan, viiden selkeän kohdan avulla. Opit myös miten syntyy hyvä radiomainos eli spotti.

Kiinnostuitko?
Autamme mielellämme kaikissa radio- ja audiomainontaan liittyvissä kysymyksissä – suunnittelusta tuotantoon.
Suunnittelijan työkalut
Hinnat ja myyntiehdot
Katso radiomainonnan hinnat ja myyntiehdot.

Mediatiedot
Tutustu Sanoman brändien ja tuotteiden mediatietoihin.

Aineistotiedot
Katso radiomainonnan aineisto-ohjeet.

Yhteystiedot
Katso Sanoman myynnin ja asiantuntijoiden yhteystiedot.
