Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Luovuuden mestarit

Radion ohjelmayhteistyössä on vain mielikuvitus rajana.
Huikeimmat radioohyt artikkelikuva
16.6.2021
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Radio tarjoaa kuluttajille elämyksiä, joita ei voi rahalla saada. Radiossa menty naimisiin, jaettu merkittäviä rahasummia, lennätetty kuulijoita tapaamaan suosikkiartisteja, otettu tatuointi tai permanentti, hypätty laskuvarjolla ja järjestetty tempaus, jossa viimeisenä autossa istuva voitti auton itselleen.

Radion ohjelmayhteistyökampanajoissa on rajana vain mielikuvitus – ja budjetti.

Kysyimme muistoja huikeimmista radion ohjelmayhteistyökampanjoista.

DNA:n TV-maratonissa katsottiin televisiota 72 tuntia putkeen

DNA:n TV-maraton on esimerkki isosti tehdystä ohjelmayhteistyötoteutuksesta, johon liitettiin tapahtuma.

”DNA TV halusi viestiä siitä, kuinka paljon ja monipuolista sisältöä heillä on. Niiden luetteleminen radiossa ei jättäisi vahvaa muistijälkeä eikä saisi aikaan haluttua vaikutusta. Siksi päädyimme ratkaisuun, joka varmasti herättäisi huomiota. Kampanjassa mukana olleet kanavat – Radio Rock, Radio Suomipop ja silloinen Radio Aalto – hakivat omista kuuntelijoistaan edustusjoukkueen. Jokaisen studion eteen Sanomatalon lasikäytävälle pystytettiin katsomo, ja joukkueen tehtävänä oli katsoa 72 tuntia putkeen DNA TV:tä. Koska TV-maraton tapahtui studioiden edustalla, sitä oli helppo nostaa kanavien lähetyksiin. Kilpailijoilijoille annettiin lähetyksissä erilaisia tehtäviä ja haastateltiin siitä, mitä he ovat katsoneet ja mitä aikovat seuraavaksi katsoa. Kilpailu huipentumana tehtiin radiohistoriaa: kolmen aamuohjelman yhtäaikaisessa live-showssa ratkaistiin TV-maratonin voittajatiimi, joka pääsi palkintomatkalle Hollywoodiin”, kertoo audion luovista ratkaisuista Sanomalla vastaava Riku Talvitie.

Kampanja palkittiin Radiogaalassa vuoden tapahtumatoteutuksena. Ja mikä parasta: DNA TV + -kanavapakettien myynti nousi kampanjaa edeltävältä viikolta peräti 64 prosenttia.

Katso tunnelmia DNA:n TV-maratonista

Anna Puu yksityiskeikalla Olympiastadionin tornissa

Kotipizzan ja Suomipopin ohjelmayhteistyö mahdollisti yhdelle kanavan kuulijalle unohtumattoman elämyksen, jossa kisan voittaja pääsi yhdessä tulevan puolisonsa ja kavereidensa kanssa viettämään ainutlaatuista iltaa miljöössä, johon normaalisti kuluttajalla ei ole asiaa, eli remontissa olevalle Helsingin tunnetuimmalle maamerkille, Olympiastadionille. Kotipizza tarjosi Anna Puun yksityiskeikan stadionin tornissa ja raiderin, jossa oli tarjolla pizzoja jokaisen makuun.

”Seurasin keikkaa taka-alalla pyyhkien kyyneleitä voittajapariskunnan tanssiessa Anna Puun musiikin tahtiin. Radiossa on voinut voittaa myös artistien keikkoja omaan kotipuutarhaan tai autotalliin”, kertoo Veera Kyrö, audion kaupallisten ratkaisujen tuotepäällikkö Sanomalta. 

Katso tunnelmia Anna Puun yksityiskeikalta

Naku-uinnissa oli suuren urheilujuhlan tuntua

Kaalimato lähti hakemaan naku-uinnin virallista Guinness World Records -maailmanennätystä Suomeen yhdessä Radio Rockin kanssa. Radio Rockilla esitettiin promospotteja, ohjelmayhteistyötunnisteita ja yhteistyö mainittiin juonnoissa. Kuuntelijoita aktivointiin ilmoittautumaan kampanjasivulla ennätysyritykseen.

Kaalimadolle luonteva kampanja toteutettiin yhteensä neljä kertaa. 1536 rohkeaa naku-uimaria Ilosaarirockissa kesällä 2018 ei riittänyt peittomaan 2505:en irlantilaisuimarin tekemää maailmanennätystä, mutta Pohjoismaiden ennätys saavutettiin.

”Parhaiten mieleen jäi viimeinen kerta Ilosaarirockissa, kun veteen syöksyi yli 1500 ihmistä Kaalimadon pipot päässä. Yhtäkkiä jengi alkaa laulaa Maamme-laulua. Siinä tuli isommankin urheilujuhlan tuntu. Kumppani sopi erinomaisesti tempaukseen, ja tapahtumasta tuli aina hyvää palautetta”, Radio Rockin juontaja Marce Rendic kommentoi.

Katso naku-uimareiden ennätysyritys Ilosaarirockissa

Radio Suomipop muuttui ranskankieliseksi

Citroën Cactus C4 -automalli lanseerattiin 2014. Lanseerausviikolla Radio Suomipop muuttui ranskankieliseksi Le Radio Suomipop -kanavaksi.

Club For Five lauloi kanavan äänitunnisteen ranskaksi, ja muutkin kanavatunnisteet laitettiin uusiksi. Ranska-teema näkyi sisällöissä monin eri tavoin. Esimerkiksi sääennusteet kerrottiin kotimaan lisäksi Ranskasta.

”Kokonaisuus oli huomioarvoltaan huikea ja osoitus siitä, miten radiokanava, jonka koko identiteetti on kotimaisuus, voi muuntautua luovasti ja vaikuttavasti tukemaan asiakkaan tarinaa”, kertoo Lataamon luova johtaja Wille Niinistö. Niinistö työskenteli tuohon aikaan Nelonen Medialla.

Kampanja pääsi Radiogaalan shortlistalle ja toi hyviä tuloksia asiakkaalle.

Suomipopille haetaan kesäjuontajaa!

Radio Suomipop etsii yhteistyössä Oikotien kanssa kesäksi juontajaparia Juho Keskitalolle.

”Radio Suomipopin muut kesätähdet ovat tunnettuja persoonia, kuten Arman Alizad, Sanni sekä Huutokauppakeisari Aki Palsanmäki. Halusimme antaa tilaisuuden myös potentiaalisille tulevaisuuden juontajatähdille. Radio Suomipopin kesätähdet ja Juho Keskitalo -ohjelma starttaa 5.7. Oikotien kautta tuleva tähti pääsee ääneen heinäkuun lopussa”, kertoo Radio Suomipopin ohjelmapäällikkö Sami Virtanen.

Oikotien ilmoitusta on kävi katsomassa yli 25 000 radiourasta haaveilevaa.


Valjasta Sanoman radiokanavat viestisi sanansaattajaksi! Sitouta kuulijat brändiisi ohjelmayhteistyön keinoin ja tarjoa elämyksiä, joita ei voi rahalla ostaa, vain voittaa. Vai haluaisitko viestisi läpi miljoonalle kuulijalle yhden päivän aikana esimerkiksi juhannusaattona tai kun palaamme arkeen ja kouluun? Äänen haltuunotto radiokanavillamme yhden päivän ajan on yksi lukuisista tarpeisiisi rakennetuista ratkaisuistamme. Audion etusivu -ratkaisullamme tavoitat päivän aikana lähes miljoona suomalaista keskimäärin kuusi kertaa. Lue lisää Audion etusivusta tai ole yhteydessä yhteyshenkilöösi Sanomalla, niin kerromme lisää.

Katso lisää esimerkkejä radion ohjelmayhteistyöstä: 

Korona laittoi Lidlin kesäbiisin kuvaukset uusiksi: Yhteistyöllä ilmiöksi

Kun kaikki suunnitelmat menivät pieleen…syntyi Kotipizzan Kotisporttituur

Viaplay käynnisti NHL-kauden: Radioyhteistyöllä tuloksiin

Valio ja Radio Suomipop veivät jouluksi kotiin

 

Tagit

Audio & radio Luovat ratkaisut

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Radio Rockin kesä: Miesten suosikkikanava on mukana tapahtumissa ympäri Suomen

    Rockmusiikilla on ollut tunnetusti suomalaisten sydämissä aina sijaa, mutta nyt rock elää jälleen uutta kukoistustaan. Tämä näkyy vahvasti radion kuuntelussa erityisesti miesten kohderyhmässä.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.6.2023
    Lue lisää
  • Tiedätkö, millaisia edellytyksiä onnistunut ja tehokas mainonta vaatii sinulta?

    Oletko mahdollisesti panostanut mainontaan, mutta tulokset eivät vain näytä paranevan? Kun kampanja menee plörinäksi, syyttävä sormi osoittaa usein siihen itsestäänselvimpään: kampanjan kohdennukseen, visuihin ja viesteihin.

    Tagit

    Ad Manager Näkemyksiä Kotisivut Digiratkaisut Luovat ratkaisut Sisältömarkkinointi Uutismedia
    Julkaistu
    2.6.2023
    Lue lisää
    onnistunut_mainonta
  • Välitämme on Postille paljon enemmän kuin kampanja – se on sitoumus toiminnan jatkuvasta kehittämisestä

    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Huhtikuun Kuukauden kamppis on Postin Välitämme.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut Kuukauden kamppis TV & video Vastuullisuus
    Julkaistu
    16.5.2023
    Lue lisää
  • Tekoälyn ja audiomainonnan liitto − Kaalimadon mainos valtasi Sanoman radiokanavat

    Viisulauantaina tehtiin myös suomalaista radiohistoriaa: tekoälyn avulla tuotettu Kaalimadon spotti valtasi Sanoman radiokanavat.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    15.5.2023
    Lue lisää
  • 8 syytä ihastua radioon

    Mitä radio merkitsee tänä päivänä? Veera Kyrö kirjoitti rakkauskirjeen radiolle.

    Tagit

    Näkemyksiä Audio & radio Luovat ratkaisut Omakynä
    Julkaistu
    12.5.2023
    Lue lisää
  • Kesä 2023 kuulostaa hyvältä – radio on ylivoimainen kesämedia

    Onko sinulla kesällä sanomista? Radion kautta tavoitat myös lomailevat suomalaiset.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    26.4.2023
    Lue lisää
  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Tämä lienee markkinointi-ihmisten mieliä kautta aikain eniten kutkuttanut kysymys, eikä ihme. Tässä artikkelissa kerromme miten perehdyt tarkemmin kohderyhmääsi ja varmistat, että viestisi saavuttaa juuri heidät.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut TV & video
    Julkaistu
    14.4.2023
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Sanomalla vahva näkyvyys Native Advertising Awards -kilpailussa

    Kansainvälisen natiivimainonnan kilpailun Native Advertising Awardsin ehdokaslistalle pääsi kuusi työtä Sanomalta. Voittajat julkistetaan Kööpenhaminassa 10.–11.5. Native Advertising Jury Days -seminaarissa.

    Tagit

    Luovat ratkaisut Natiivimainonta
    Julkaistu
    6.4.2023
    Lue lisää
  • Fanita yrittäjää laittaa hyvän kiertämään

    Suomen Yrittäjien ja Sanoman yhteiskampanja puhutteli ja aktivoi.

    Tagit

    Audio & radio Case Digiratkaisut Luovat ratkaisut Uutismedia
    Julkaistu
    4.4.2023
    Lue lisää
  • Aito Iskelmä on vuoden radio, Aamulypsy vei vuoden radio-ohjelman voiton 11. kerran

    Radiogaalassa palkittiin viime vuoden kovimmat radioteot ja tekijät. Sanoman radioiden tekijät nappasivat gaalasta kaikkiaan yhdeksän palkintoa, muun muassa merkittävimmät sisältöpalkinnot.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    3.4.2023
    Lue lisää
  • Budjetin ääripäät – suunnittele mainonta budjetin mukaan

    Miten markkinointibudjettia käytetään, kun sitä on vähän tai hieman enemmän? Nappaa vinkit erilaisiin budjetteihin.

    Tagit

    Aikakausmedia Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Luovat ratkaisut Sisältömarkkinointi TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    3.4.2023
    Lue lisää
    budjetin_aaripaat
  • Radion tekijät: Jussi Ridanpää

    Sanoman radioiden tekijäkaartista esittelyvuorossa oleva henkilö haaveilee aatelisuudesta tai ylipäätään siitä, että hän olisi merkittävämpi. Hän toivoo tulevansa tulevaisuudessa tunnetuksi von-alkuisella sukunimellä. Tällä hetkellä hänet tunnetaan kuitenkin yhä nimellä Ridanpää, Jussi Ridanpää.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    24.3.2023
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 0,0835 eur/puhelu + 0,1669 eur/min, sis. alv 24%
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland