Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Luovuuden mestarit

Radion ohjelmayhteistyössä on vain mielikuvitus rajana.
Huikeimmat radioohyt artikkelikuva
16.6.2021
Jaa:FacebookXLinkedin

Radio tarjoaa kuluttajille elämyksiä, joita ei voi rahalla saada. Radiossa menty naimisiin, jaettu merkittäviä rahasummia, lennätetty kuulijoita tapaamaan suosikkiartisteja, otettu tatuointi tai permanentti, hypätty laskuvarjolla ja järjestetty tempaus, jossa viimeisenä autossa istuva voitti auton itselleen.

Radion ohjelmayhteistyökampanajoissa on rajana vain mielikuvitus – ja budjetti.

Kysyimme muistoja huikeimmista radion ohjelmayhteistyökampanjoista.

DNA:n TV-maratonissa katsottiin televisiota 72 tuntia putkeen

DNA:n TV-maraton on esimerkki isosti tehdystä ohjelmayhteistyötoteutuksesta, johon liitettiin tapahtuma.

”DNA TV halusi viestiä siitä, kuinka paljon ja monipuolista sisältöä heillä on. Niiden luetteleminen radiossa ei jättäisi vahvaa muistijälkeä eikä saisi aikaan haluttua vaikutusta. Siksi päädyimme ratkaisuun, joka varmasti herättäisi huomiota. Kampanjassa mukana olleet kanavat – Radio Rock, Radio Suomipop ja silloinen Radio Aalto – hakivat omista kuuntelijoistaan edustusjoukkueen. Jokaisen studion eteen Sanomatalon lasikäytävälle pystytettiin katsomo, ja joukkueen tehtävänä oli katsoa 72 tuntia putkeen DNA TV:tä. Koska TV-maraton tapahtui studioiden edustalla, sitä oli helppo nostaa kanavien lähetyksiin. Kilpailijoilijoille annettiin lähetyksissä erilaisia tehtäviä ja haastateltiin siitä, mitä he ovat katsoneet ja mitä aikovat seuraavaksi katsoa. Kilpailu huipentumana tehtiin radiohistoriaa: kolmen aamuohjelman yhtäaikaisessa live-showssa ratkaistiin TV-maratonin voittajatiimi, joka pääsi palkintomatkalle Hollywoodiin”, kertoo audion luovista ratkaisuista Sanomalla vastaava Riku Talvitie.

Kampanja palkittiin Radiogaalassa vuoden tapahtumatoteutuksena. Ja mikä parasta: DNA TV + -kanavapakettien myynti nousi kampanjaa edeltävältä viikolta peräti 64 prosenttia.

Katso tunnelmia DNA:n TV-maratonista

Anna Puu yksityiskeikalla Olympiastadionin tornissa

Kotipizzan ja Suomipopin ohjelmayhteistyö mahdollisti yhdelle kanavan kuulijalle unohtumattoman elämyksen, jossa kisan voittaja pääsi yhdessä tulevan puolisonsa ja kavereidensa kanssa viettämään ainutlaatuista iltaa miljöössä, johon normaalisti kuluttajalla ei ole asiaa, eli remontissa olevalle Helsingin tunnetuimmalle maamerkille, Olympiastadionille. Kotipizza tarjosi Anna Puun yksityiskeikan stadionin tornissa ja raiderin, jossa oli tarjolla pizzoja jokaisen makuun.

”Seurasin keikkaa taka-alalla pyyhkien kyyneleitä voittajapariskunnan tanssiessa Anna Puun musiikin tahtiin. Radiossa on voinut voittaa myös artistien keikkoja omaan kotipuutarhaan tai autotalliin”, kertoo Veera Kyrö, audion kaupallisten ratkaisujen tuotepäällikkö Sanomalta. 

Katso tunnelmia Anna Puun yksityiskeikalta

Naku-uinnissa oli suuren urheilujuhlan tuntua

Kaalimato lähti hakemaan naku-uinnin virallista Guinness World Records -maailmanennätystä Suomeen yhdessä Radio Rockin kanssa. Radio Rockilla esitettiin promospotteja, ohjelmayhteistyötunnisteita ja yhteistyö mainittiin juonnoissa. Kuuntelijoita aktivointiin ilmoittautumaan kampanjasivulla ennätysyritykseen.

Kaalimadolle luonteva kampanja toteutettiin yhteensä neljä kertaa. 1536 rohkeaa naku-uimaria Ilosaarirockissa kesällä 2018 ei riittänyt peittomaan 2505:en irlantilaisuimarin tekemää maailmanennätystä, mutta Pohjoismaiden ennätys saavutettiin.

”Parhaiten mieleen jäi viimeinen kerta Ilosaarirockissa, kun veteen syöksyi yli 1500 ihmistä Kaalimadon pipot päässä. Yhtäkkiä jengi alkaa laulaa Maamme-laulua. Siinä tuli isommankin urheilujuhlan tuntu. Kumppani sopi erinomaisesti tempaukseen, ja tapahtumasta tuli aina hyvää palautetta”, Radio Rockin juontaja Marce Rendic kommentoi.

Katso naku-uimareiden ennätysyritys Ilosaarirockissa

Radio Suomipop muuttui ranskankieliseksi

Citroën Cactus C4 -automalli lanseerattiin 2014. Lanseerausviikolla Radio Suomipop muuttui ranskankieliseksi Le Radio Suomipop -kanavaksi.

Club For Five lauloi kanavan äänitunnisteen ranskaksi, ja muutkin kanavatunnisteet laitettiin uusiksi. Ranska-teema näkyi sisällöissä monin eri tavoin. Esimerkiksi sääennusteet kerrottiin kotimaan lisäksi Ranskasta.

”Kokonaisuus oli huomioarvoltaan huikea ja osoitus siitä, miten radiokanava, jonka koko identiteetti on kotimaisuus, voi muuntautua luovasti ja vaikuttavasti tukemaan asiakkaan tarinaa”, kertoo Lataamon luova johtaja Wille Niinistö. Niinistö työskenteli tuohon aikaan Nelonen Medialla.

Kampanja pääsi Radiogaalan shortlistalle ja toi hyviä tuloksia asiakkaalle.

Suomipopille haetaan kesäjuontajaa!

Radio Suomipop etsii yhteistyössä Oikotien kanssa kesäksi juontajaparia Juho Keskitalolle.

”Radio Suomipopin muut kesätähdet ovat tunnettuja persoonia, kuten Arman Alizad, Sanni sekä Huutokauppakeisari Aki Palsanmäki. Halusimme antaa tilaisuuden myös potentiaalisille tulevaisuuden juontajatähdille. Radio Suomipopin kesätähdet ja Juho Keskitalo -ohjelma starttaa 5.7. Oikotien kautta tuleva tähti pääsee ääneen heinäkuun lopussa”, kertoo Radio Suomipopin ohjelmapäällikkö Sami Virtanen.

Oikotien ilmoitusta on kävi katsomassa yli 25 000 radiourasta haaveilevaa.


Valjasta Sanoman radiokanavat viestisi sanansaattajaksi! Sitouta kuulijat brändiisi ohjelmayhteistyön keinoin ja tarjoa elämyksiä, joita ei voi rahalla ostaa, vain voittaa. Vai haluaisitko viestisi läpi miljoonalle kuulijalle yhden päivän aikana esimerkiksi juhannusaattona tai kun palaamme arkeen ja kouluun? Äänen haltuunotto radiokanavillamme yhden päivän ajan on yksi lukuisista tarpeisiisi rakennetuista ratkaisuistamme. Audion etusivu -ratkaisullamme tavoitat päivän aikana lähes miljoona suomalaista keskimäärin kuusi kertaa. Lue lisää Audion etusivusta tai ole yhteydessä yhteyshenkilöösi Sanomalla, niin kerromme lisää.

Katso lisää esimerkkejä radion ohjelmayhteistyöstä: 

Korona laittoi Lidlin kesäbiisin kuvaukset uusiksi: Yhteistyöllä ilmiöksi

Kun kaikki suunnitelmat menivät pieleen…syntyi Kotipizzan Kotisporttituur

Viaplay käynnisti NHL-kauden: Radioyhteistyöllä tuloksiin

Valio ja Radio Suomipop veivät jouluksi kotiin

 

Tagit

Audio & radio Mainostuotanto ja luovat ratkaisut

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Mainonnan kohdentaminen järkevästi varmistaa niin kampanjoiden onnistumisen kuin kustannustehokkuuden. Tässä artikkelissa kerromme, miten kohdennettu mainonta toimii, miten määritelet kohderyhmäsi ja mitä mainonnan kohdennusvaihtoehtoja on tarjolla.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Sanoma tutki: Kolmannes suomalaisista aloittaa jouluvalmistelut jo marraskuussa

    Radio on vahva joulumedia, ja mainonnasta saadaan hyviä vinkkejä jouluhankintoihin.

    Tagit

    Audio & radio Tutkittua
    Julkaistu
    28.8.2025
    Lue lisää
  • Black Friday ja joulu – loppuvuosi on parasta myyntiaikaa: erottaudu ja onnistu sesonkimainonnassa

    Mustasta viikosta lähtien koko loppuvuosi on monille yrityksille sitä tärkeintä myyntisesonkia – ja markkinoijan näkökulmasta tietysti kampanjoinnin aikaa.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Natiivimainonta TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    14.7.2025
    Lue lisää
  • Mainonnan mediamix: kolme syytä monimedialliseen mainontaan

    Mediamainonnan perussääntö on, että monikanavaisuus ratkaisee tuloksellisuuden: mainostajan mediamix, eli kampanjassa käytettävät mainonnan kanavat, on olennainen osa kampanjan onnistumista.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.6.2025
    Lue lisää
  • Napakat ja toimivat mainostekstit – Vinkit tekstien terävöittämiseen

    Näillä vinkeillä onnistut laatimaan napakoita ja toimivia mainostekstejä.

    Tagit

    Aikakausmedia Digiratkaisut Mainostuotanto ja luovat ratkaisut Natiivimainonta Printtiratkaisut Sisältömarkkinointi Uutismedia
    Julkaistu
    3.4.2025
    Lue lisää
  • Brändin kehitys vaatii pitkäjänteisyyttä, mainontaa ja budjettia

    Brändimainontaa vai taktista – tuo mainostajan ikuinen kysymys. Moni mainostaja valitsee taktisen kampanjan konkreettisten tulosten toivossa. Brändin tunnettuus on kuitenkin kaiken perusta ja kasvun edellytys.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut Natiivimainonta Sponsorointi Tapahtumat TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Sanoma tutki: Yli puolet suomalaisista käyttää kesäaikaan rahaa spontaanimmin kuin muina vuodenaikoina

    Radio on ylivoimainen kesämedia! Neljännes suomalaisista lisää radion kuuntelua kesällä, Audion kesä 2025 -tutkimus kertoo.

    Tagit

    Asiakasymmärrys ja insight Audio & radio Tutkittua
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Alueellinen radiomainonta – löytämätön helmi?

    Alueellisilla radioilla on uskollinen kuulijakunta. Huomio on taattu kun napakka viesti ponnahtaa korviin oman suosikkiohjelman keskeltä.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Videomainonta: näin onnistut videomainonnassa

    Videomainontaa voi hyödyntää useissa eri medioissa: suoratoistopalveluissa, Youtubessa, sosiaalisessa mediassa tai verkkomedian perinteisillä bannerimainospaikoilla.

    Tagit

    Mainostuotanto ja luovat ratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Sisältömarkkinointi TV & video
    Julkaistu
    1.4.2025
    Lue lisää
  • Näin rakennat railakkaan radiospotin – mainonnan tuottajan kootut vinkit

    Tässä artikkelissa kokenut mainostuottaja jakaa vinkkejään railakkaan ja toimivan radiospotin luontiin.

    Tagit

    Audio & radio Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
    Julkaistu
    1.4.2025
    Lue lisää
  • Vain toimiva mainos saa aikaan tuloksia – Millainen on hyvä bannerimainos?

    Graafisen suunnittelun ammattilaisemme toteuttavat toimivia ja näyttäviä mainosaineistoja, jotka varmasti houkuttelevat klikkaamaan.

    Tagit

    Digiratkaisut Mainostuotanto ja luovat ratkaisut Sisältömarkkinointi
    Julkaistu
    1.4.2025
    Lue lisää
    toimiva_mainos
  • Tiedätkö, millaisia edellytyksiä onnistunut ja tehokas mainonta vaatii sinulta?

    Oletko mahdollisesti panostanut mainontaan, mutta tulokset eivät vain näytä paranevan? Kun kampanja menee plörinäksi, syyttävä sormi osoittaa usein siihen itsestäänselvimpään: kampanjan kohdennukseen, visuihin ja viesteihin.

    Tagit

    Digiratkaisut Mainostuotanto ja luovat ratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä Sisältömarkkinointi Uutismedia
    Julkaistu
    19.3.2025
    Lue lisää
    onnistunut_mainonta
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland