Viaplay Totalin NHL-kausi saatiin vauhdikkaasti käyntiin radioyhteistyöllä
Kampanjaan kuuluneessa arvonnassa oli mahdollisuus voittaa itselle ja kaverille reissu New Yorkiin NHL-kauden avausmatsiin.
”Monille osallistujille matka NHL-matsiin oli elämänpituinen haave, joten arvonta toimi todella hyvin. Saimme toivomamme tulokset: NHL-kausi saatiin vauhdikkaasti käyntiin ja kiinnostus NHL:ää kohtaan on ollut suurempaa kuin koskaan. Kampanjasuunnitteluun päästiin Sanoman kanssa heti tehokkaasti kiinni, ja saimme kanavalta apuja muun muassa somevideoiden ideoitiin”, Nordic Entertainment Group Finlandin Head of Marketing & Communication Erika Miramo toteaa.
Promootiospoteissa oli äänessä Viaplayn oma selostaja Antti Mäkinen. Radio Suomipopin Tuke ja Radio Rockin Marce olivat mukana starttaamassa kautta. Kuluttajat saivat äänestää kampanjasivulla kumman joukossa seisovat ja osallistua samalla New Yorkin matkan arvontaan.
Tuke ja Marce olivat myös mukana voittajien kanssa New Yorkiin matkalla.
”Tuken ja Marcen etukäteishehkutus reissusta kanavilla sekä paikan päältä tarjotut fiilikset toimivat erittäin hyvin ja herättivät kiinnostusta alkavaan NHL-kauteen”, Miramo summaa.
Yhteistyö oli toimivaa myös Sanoman näkökulmasta.
”Tuotantoprosessi sujui mutkattomasti, ja tekijät olivat heti yhteistyössä sydämellä mukana. Melko tiukasta tuotantoaikataulusta huolimatta saimme tuotettua loistavan kampanjan”, Client Manager Elisa Sihvola Sanomalta kertoo.
Tavoite
Nordic Entertainment Group Finlandin kampanjan tavoitteena oli aktivoida kuuntelijoita tilaamaan Viaplayn urheilupaketti NHL-kauden alun kynnyksellä.
Toteutus
Monikanavaisessa kokonaisuudessa promottiin tulevaa NHL-kautta ja hyödynnettiin radiopersoonia kohdeyleisön aktivoimiseksi.
Kokonaisuuteen kuului kahden viikon taktinen spottikampanja sekä kuluttajakilpailu ja kahden viikon promootio Radio Suomipopilla ja Radio Rockilla, joissa vaikuttajina toimivat Suomipopin Aamulypsyn Tuke ja Radio Rockin Marce.
Suomipopin Aamulypsy muistutti kuuntelijoita Viaplaysta, NHL:stä ja kampanjasivulla olevasta arvonnasta. Aamulypsyssä kerrottiin myös kuuntelijoiden vastauksia tulevan NHL-kauden odotuksista. Lisäksi Radio Suomipopin Juuso Mäkilähde nosti kampanjaa lähetyksessä ja kertoi omasta ikimuistoisesta NHL-reissustaan.
Radio Rockin Korporaatio ohjasi samalla tavoin kuuntelijoita Viaplayn ja kampanjasivun pariin.
Promospotit ja taktisen spotin spiikkasi Viaplayn oma Antti Mäkinen, joka toi viestiin aitoa NHL-tunnelmaa. Kampanjasivulla kuluttajat pääsivät tutustumaan Viaplayn NHL-otteluiden tarjontaan, saivat antaa äänensä Marcelle tai Tukelle ja osallistuivat samalla New Yorkin matkan arvontaan.
Tulokset
Radiopersoonia hyödynnettiin kampanjassa onnistuneesti, ja NHL-kausi saatiin vauhdikkaasti käyntiin. Kampanjasivu sai huikean määrän kävijöitä, yli 10 000 sivun katselua ja yli 7 900 eri kävijää. Kilpailuun osallistui yli 6 500 kuluttajaa.
Juontajat olivat aktiivisia koko kampanjan ajan sekä taajuudella että somessa. Someluvut erityisesti tuotettujen somevideoiden osalta ovat loistavat.
Kampanjan elementtien ääni ja visuaalisuus tukivat hienosti kampanjaa.
Olimme erittäin tyytyväisiä kampanjaan. Teemme mielellämme radioyhteistyötä, sillä vaikuttajien läsnäolo toimii hyvin aktivoivana elementtinä. Saimme toivomamme tulokset: NHL-kausi saatiin vauhdikkaasti käyntiin.