Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Viaplay Totalin NHL-kausi saatiin vauhdikkaasti käyntiin radioyhteistyöllä

Kampanjasivu sai huikean määrän kävijöitä, yli 10 000 sivun katselua ja yli 7 900 eri kävijää. Kampanjaan liittyvään kilpailuun osallistui yli 6 500 kuluttajaa.
Tuke ja Marce
23.1.2020
Jaa:FacebookXLinkedin

Kampanjaan kuuluneessa arvonnassa oli mahdollisuus voittaa itselle ja kaverille reissu New Yorkiin NHL-kauden avausmatsiin.

”Monille osallistujille matka NHL-matsiin oli elämänpituinen haave, joten arvonta toimi todella hyvin.  Saimme toivomamme tulokset: NHL-kausi saatiin vauhdikkaasti käyntiin ja kiinnostus NHL:ää kohtaan on ollut suurempaa kuin koskaan. Kampanjasuunnitteluun päästiin Sanoman kanssa heti tehokkaasti kiinni, ja saimme kanavalta apuja muun muassa somevideoiden ideoitiin”, Nordic Entertainment Group Finlandin Head of Marketing & Communication Erika Miramo toteaa.

Promootiospoteissa oli äänessä Viaplayn oma selostaja Antti Mäkinen. Radio Suomipopin Tuke ja Radio Rockin Marce olivat mukana starttaamassa kautta. Kuluttajat saivat äänestää kampanjasivulla kumman joukossa seisovat ja osallistua samalla New Yorkin matkan arvontaan.

Tuke ja Marce olivat myös mukana voittajien kanssa New Yorkiin matkalla.

”Tuken ja Marcen etukäteishehkutus reissusta kanavilla sekä paikan päältä tarjotut fiilikset toimivat erittäin hyvin ja herättivät kiinnostusta alkavaan NHL-kauteen”, Miramo summaa.  

Yhteistyö oli toimivaa myös Sanoman näkökulmasta.

”Tuotantoprosessi sujui mutkattomasti, ja tekijät olivat heti yhteistyössä sydämellä mukana. Melko tiukasta tuotantoaikataulusta huolimatta saimme tuotettua loistavan kampanjan”, Client Manager Elisa Sihvola Sanomalta kertoo.  

Tavoite

Nordic Entertainment Group Finlandin kampanjan tavoitteena oli aktivoida kuuntelijoita tilaamaan Viaplayn urheilupaketti NHL-kauden alun kynnyksellä.

Toteutus

Monikanavaisessa kokonaisuudessa promottiin tulevaa NHL-kautta ja hyödynnettiin radiopersoonia kohdeyleisön aktivoimiseksi. 

Kokonaisuuteen kuului kahden viikon taktinen spottikampanja sekä kuluttajakilpailu ja kahden viikon promootio Radio Suomipopilla ja Radio Rockilla, joissa vaikuttajina toimivat Suomipopin Aamulypsyn Tuke ja Radio Rockin Marce.

Suomipopin Aamulypsy muistutti kuuntelijoita Viaplaysta, NHL:stä ja kampanjasivulla olevasta arvonnasta. Aamulypsyssä kerrottiin myös kuuntelijoiden vastauksia tulevan NHL-kauden odotuksista. Lisäksi Radio Suomipopin Juuso Mäkilähde nosti kampanjaa lähetyksessä ja kertoi omasta ikimuistoisesta NHL-reissustaan.

Radio Rockin Korporaatio ohjasi samalla tavoin kuuntelijoita Viaplayn ja kampanjasivun pariin.

Promospotit ja taktisen spotin spiikkasi Viaplayn oma Antti Mäkinen, joka toi viestiin aitoa NHL-tunnelmaa. Kampanjasivulla kuluttajat pääsivät tutustumaan Viaplayn NHL-otteluiden tarjontaan, saivat antaa äänensä Marcelle tai Tukelle ja osallistuivat samalla New Yorkin matkan arvontaan.

Tulokset

Radiopersoonia hyödynnettiin kampanjassa onnistuneesti, ja NHL-kausi saatiin vauhdikkaasti käyntiin. Kampanjasivu sai huikean määrän kävijöitä, yli 10 000 sivun katselua ja yli 7 900 eri kävijää. Kilpailuun osallistui yli 6 500 kuluttajaa.

Juontajat olivat aktiivisia koko kampanjan ajan sekä taajuudella että somessa. Someluvut erityisesti tuotettujen somevideoiden osalta ovat loistavat.

Kampanjan elementtien ääni ja visuaalisuus tukivat hienosti kampanjaa.

Olimme erittäin tyytyväisiä kampanjaan. Teemme mielellämme radioyhteistyötä, sillä vaikuttajien läsnäolo toimii hyvin aktivoivana elementtinä. Saimme toivomamme tulokset: NHL-kausi saatiin vauhdikkaasti käyntiin.

Erika Miramo
Head of Marketing & Communication
Nordic Entertainment Group Finland

Tagit

Audio & radio

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä

    Julkaistu
    14.11.2025
    Festarikumppanuus, radiopromootio sekä digi- ja ulkomainonta yhdistyivät normit haastavaksi konseptiksi.
    Lue asiakastarina
  • Pirkan monikanavainen kesäkampanjointi kasvatti myyntiä ja brändimittareita

    Julkaistu
    6.11.2025
    Radiopromootiot, festivaaliyhteistyö ja vaikuttajat toivat hienoa näkyvyyttä Pirkka-brändille.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Monikanavainen kampanja ylitti odotukset – Haaga-Helia tavoitti nuoret luovalla tavalla Sanoman avulla

    Julkaistu
    29.9.2025
    Kun nuorten tavoittaminen vaatii yhä luovempia ratkaisuja, Haaga-Helia tarttui rohkeasti radio- ja festivaaliyhteistyöhön Sanoman kanssa. Tuloksena oli kampanja, joka vahvisti brändiä ja ylitti kaikki asetetut tavoitteet.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
  • Abiristeilyt on SAMKille hieno mahdollisuus tavata kasvotusten yhtä tärkeimmistä kohderyhmistään

    Julkaistu
    20.5.2025
    ”Sanoman vahvuutena on, että ison talon palvelut yhdistyvät henkilökohtaiseen asiakaspalveluun”, kertoo SAMkin viestintä- ja markkinointisuunnittelija Anssi Aarni.
    Lue asiakastarina
  • Metsätilat.fi lanseerasi Hintakompassi-palvelun Sanoman monikanavaisen ratkaisun avulla − kiinnostus heräsi kautta maan

    Julkaistu
    13.5.2025
    Radiokampanjalla kasvatettiin tunnettuutta, digikampanjalla ohjattiin tutustumaan digitaaliseen arviointipalveluun.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland