Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa

      Osta mainontaa

    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Tarjouspyyntö
    • Foppa - joustavat maksuratkaisut
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Tietopankki
  3. Toimialatietoa

Verkkokauppa

Asiakaskokemus on verkkokaupan keskiössä

Digitaalinen kauppa on kokenut nopean murroksen viimeisten vuosien aikana, ja markkinointi ja mainonta ovat nousseet keskeiseen asemaan toimialan kilpailukyvyn parantamisessa. Kuluttajien ostokäyttäytyminen on muuttunut, ja verkkokaupasta on tullut arkipäivää. Tässä uudessa liiketoimintaympäristössä on entistä tärkeämpää olla joustava, nopea ja kohderyhmää inspiroiva.

Verkkokaupan markkinointi vaatii syvällistä ymmärrystä kuluttajista, heidän tarpeistaan ja ostokäyttäytymisestään. Asiakaskokemus on noussut keskiöön, ja tulospohjaisen mainonnan lisäksi brändin määrätietoinen rakentaminen on avainasemassa kilpailuedun saavuttamisessa.

Tarjoamme monipuolisia markkinointiratkaisuja, jotka auttavat kasvattamaan verkkonäkyvyyttäsi, houkuttelemaan uusia asiakkaita ja luomaan merkityksellisiä asiakassuhteita. Olipa tarpeesi sitten asiakasymmärryksen parantaminen, brändin tunnettuuden kasvattaminen, liikenteen lisääminen verkkosivuillesi tai myynnin kasvattaminen, meillä on ratkaisut siihen.

Pandemia-aika vahvisti verkon roolia ostoprosessissa pysyvästi

Verkon rooli ostoprosessissa nousi täysin uudelle tasolle pandemia-ajalla sekä Suomessa että globaalisti. Mitkä ovat verkkokaupan kasvuun linkittyvät mediatrendit?

 

Lue lisää

Verkkokaupan markkinointi ja mainonta: näin kasvatat verkkokaupan myyntiä mainonnalla

Mitä aloittelevan verkkokauppiaan on syytä tietää markkinoinnista ja mainonnasta?

 

Lue lisää

Ratkaisuja toimialallesi

Lue lisää

Ymmärrä asiakkaitasi paremmin

Sanomalle kertyy jatkuvasti tietoa suomalaisten kiinnostuksen kohteista, arvoista ja asenteista. Lisäksi kasvatamme kuluttajaymmärrystä tutkimuksin. Autamme sinua tavoitteidesi määrittelyssä ja tarjoamme tietoa kohderyhmiesi kiinnostuksen kohteista, mediankäytöstä ja siitä, miten heitä kannattaa puhutella.

Lue lisää

Lue lisää

Laita kaikki mediakanavat samalle viivalle

ROMI-mallinnuksen avulla saat arvokasta tietoa toimenpiteiden vaikutuksesta myyntiin. Mallinnuksen tulosten perusteella sekä sisäinen että kumppaneiden tai johtoryhmän kanssa käytävä keskustelu muuttuu huomattavasti rakentavammaksi.

Lue lisää

Lue lisää

Hyödynnä omaa dataa tehokkaammin

Evästemuutoksen myötä on oman datan hyödyntäminen entistä tärkeämpää. Voit hyödyntää esimerkiksi kanta-asiakasdataa yhteistyössä Sanoman kanssa. Asiantuntijamme toimivat markkinointitiimisi tukena myös verkkokaupan myynninohjauksessa.

Lue lisää

Lue lisää

Toimivat mainosaineistot kaikkiin kanaviin

Teemme mainostuotannot ja -aineistot kaikkiin kanaviin ja kampanjoihin kätevästi palveluna budjettisi ja tavoitteesi huomioiden. Tarpeesi mukaan tuotamme niin simppelit digimainokset kuin näyttävät suurtuotannotkin liikkuvaa kuvaa, ääntä ja älykkäitä luovia ratkaisuja hyödyntäen.

Lue lisää

Asiakastarinoita digitaalisesta kaupasta

L-Energyn verkkokaupan kävijämäärä ja myynti ampaisivat huikeaan kasvuun klikkipohjaisella bannerimainonnalla  

Julkaistu
14.9.2023

Digimarkkinointi voi toimia äärimmäisen hyvin pienemmilläkin panostuksilla, huomasi L-Energyn toimitusjohtaja Juha Liimatta.

Lue asiakastarina

Valopilkun markkinoinnin tehokkuus parani muutamassa kuukaudessa 33 prosentilla

Julkaistu
7.8.2023

Brand Tracking ohjaa mainonnan suuntaa, ja ROMI-mallinnus tuo lisää tehoa mainonnan optimoinnilla. Valopilkun Tytti Strandingin mukaan markkinoinnin toimenpiteitä tulee mitata ja johtaa datalla.

Lue asiakastarina

BookBeat kasvatti tunnettuuttaan äänikirjamarkkinoilla monikanavaisella mainonnalla

Julkaistu
20.3.2023

BookBeat panosti monikanavaiseen mainontaan ja brändin tunnettuuden kasvattamiseen uusilla markkinoilla yhteistyössä Sanoman kanssa.

Lue asiakastarina

Aluekohdennettu display-mainonta tuplasi kävijämäärän Kymppikylppäreiden verkkosivuilla

Julkaistu
8.3.2023

"Iso oppi itselleni on ollut, että markkinointiin kannattaa satsata jo yrityksen ensitaipaleella", kertoo Kymppikylppäreiden Jussi Siikakoski.

Lue asiakastarina

Sanoman ja Ifolorin yhteistyönä syntyy inspiroivia sisältöjä liikkuvan kuvan ja natiiviartikkelien keinoin

Julkaistu
20.1.2023

Sanoman ja Ifolorin sisältömarkkinointiyhteistyö tarjoaa ideoita Ifolorin kuvatuotteiden monipuoliseen hyödyntämiseen ja varmistaa kävijävirran verkkokauppaan.

Lue asiakastarina

eKukka.fi haluaa tietää, mitä kuluttajat heistä ajattelevat – avuksi bränditutkimus

Julkaistu
7.10.2022

eKukka.fi on kuluttajille suunniteltu ja täysin kotimainen kukkien ostamiseen tarkoitettu verkkopalvelu, jonka avulla voit ostaa kukkia kaikkialle Suomeen. Palvelussa on mukana yli 550 kukkakauppaa. Voit siis tilata kukkia helposti ja vaivattomasti omalta kukkakauppiaaltasi tai lähettää kimpun vaikka vähän kauemmaskin! eKukka.fi -palvelusta löydät myös kasvikirjaston, kukkavinkkejä ja tietoa kaikesta alaan liittyvistä asioista.

Lue asiakastarina
ekukka.fi kansikuva
  • Näytä lisää

Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä ja jutellaan, miten saisimme tavoitteesi yhdessä saavutettua.

Ota yhteyttä

Näkemyksiä digitaalisesta kaupasta

  • Digital Commerce Finlandin tavoitteena on auttaa digitaalista kauppaa kasvamaan – Sanoma mukana tukemassa yhteiskunnallisen yrityksen toimintaa

    Digital Commerce Finland haluaa kiihdyttää digitaalisen kaupan kasvua tavoitteenaan luoda maailman kilpailukykyisin digitaalisen kaupan yhteisö Suomeen. Uuteen yhteisöön kutsutaan mukaan niin verkkokauppoja ja kaupan alan pk-yrityksiä kuin digikaupasta kiinnostuneita ja siihen vaikuttavia tahoja.

    Tagit

    Digiratkaisut
    Julkaistu
    19.9.2023
    Lue lisää
  • Hanskat naulaan ja lappu luukulle? Kolme keinoa ottaa oma asiakasdata tehokäyttöön

    Asiakkuusmarkkinointi on elänyt vahvaa murrosta jo jonkin aikaa. Muutokset henkilötietojen käytön lainsäädännössä sekä kolmannen osapuolen evästeiden poistuminen ovat pakottaneet markkinoijat miettimään asiakasdatan keruuta ja käyttöä uudella tavalla, kirjoittaa Custobarin Aleksi Montonen.

    Tagit

    Näkemyksiä Digiratkaisut Vieraskynä
    Julkaistu
    14.6.2023
    Lue lisää
  • 4 vinkkiä uutiskirjemainonnan tehostamiseksi

    Veli-Matti Nurmela kertoo, miten uutiskirjeen ja digimainonnan parhaat puolet kannattaa yhdistää.

    Tagit

    Näkemyksiä Digiratkaisut Omakynä
    Julkaistu
    25.4.2023
    Lue lisää
  • Sanoma Ad Managerin uudet ominaisuudet palvelevat nyt entistäkin paremmin digimarkkinoijien tarpeita

    Mainonnan itseostopalvelu Sanoma Ad Manager helpottaa nyt entistäkin tehokkaammin digimainostajien arkea.

    Tagit

    Ad Manager Digiratkaisut
    Julkaistu
    10.3.2023
    Lue lisää
  • ROI kertoo markkinointipanostusten tuoton

    Markkinoinnin, kuten muidenkin sijoitusten, tuottoa mitataan ROI- eli return on investment -mittarilla. Lue lisää – ja kokeile markkinoinnin ROI-laskuria.

    Tagit

    Näkemyksiä Digiratkaisut Tutkittua
    Julkaistu
    1.11.2022
    Lue lisää
    ROI_laskuri
  • Ruokakaupan hyllyltä verkkokaupan ostoskoriin

    Johanna Widomski kertoi Kasvua verkkokaupasta -webinaarissa, miten Fazer vastaa digitaalisen kaupankäynnin kasvuun ja etsii tietään suoraan kuluttajasuhteeseen.

    Tagit

    Näkemyksiä Digiratkaisut
    Julkaistu
    11.5.2022
    Lue lisää
    Johanna Widomski artikkeli
  • Miten Oda lanseerasi haastajabrändin automarkettien luvattuun maahan?

    Janna Timonen kertoi Kasvua verkkokaupasta -webinaarissa, miten Oda valmistautui uuden markkinan valloitukseen.

    Tagit

    Digiratkaisut
    Julkaistu
    9.5.2022
    Lue lisää
    Janna Timonen artikkelikuva.jpg
  • Kohti tavoitteita ja niiden yli: Mainonnan mittaamisen ja analytiikan perusteet

    Data, analytiikka ja mittaaminen auttavat onnistumaan mainonnassa. Lue, millaista dataa tarvitaan markkinoinnin ja mainonnan onnistumiseen sekä miten analytiikka tukee markkinointia.

    Tagit

    Näkemyksiä Tutkittua
    Julkaistu
    1.4.2022
    Lue lisää
  • Verkkokaupan markkinointi ja mainonta: näin kasvatat verkkokaupan myyntiä mainonnalla

    Tässä jutussa käydään läpi muutamia perusasioita verkkokaupan markkinoinnista ja mainostamisesta ennen kaikkea aloittavan verkkokauppiaan näkökulmasta.

    Tagit

    Kotisivut Digiratkaisut
    Julkaistu
    22.11.2021
    Lue lisää
    verkkokaupan_markkiointi_ja_mainonta
  • TV-mainonta toi ison hyppäyksen Verkkokauppa.comin kävijämääriin

    Verkkokauppa.com ei ollut ennen vuotta 2019 tehnyt juurikaan televisiomainontaa. Maaliskuun Voitto-gaalassa yhtiö palkittiin vuoden mainostajana. Markkinointiviestintä on kasvanut taktisesta mainonnasta tarinalliseen läsnäoloon, joka ohjaa tehokkaasti verkkoon ja kauppaan.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    23.4.2020
    Lue lisää
    Seppo Niemelä
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400
    Arkisin klo 9-15

    0,0835 €/puhelu + 0,1669 €/min, sis. alv 24 %

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland