Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Tietopankki
  3. Toimialatietoa

Verkkokauppa

Asiakaskokemus on verkkokaupan keskiössä

Digitaalinen kauppa on kokenut nopean murroksen viimeisten vuosien aikana, ja markkinointi ja mainonta ovat nousseet keskeiseen asemaan toimialan kilpailukyvyn parantamisessa.

Kuluttajien ostokäyttäytyminen on muuttunut, ja verkkokaupasta on tullut arkipäivää. Tässä uudessa liiketoimintaympäristössä on entistä tärkeämpää olla joustava, nopea ja kohderyhmää inspiroiva.

Verkkokaupan markkinointi vaatii syvällistä ymmärrystä kuluttajista, heidän tarpeistaan ja ostokäyttäytymisestään. Asiakaskokemus on noussut keskiöön, ja tulospohjaisen mainonnan lisäksi brändin määrätietoinen rakentaminen on avainasemassa kilpailuedun saavuttamisessa.

Tarjoamme monipuolisia markkinointiratkaisuja, jotka auttavat kasvattamaan verkkonäkyvyyttäsi, houkuttelemaan uusia asiakkaita ja luomaan merkityksellisiä asiakassuhteita. Olipa tarpeesi sitten asiakasymmärryksen parantaminen, brändin tunnettuuden kasvattaminen, liikenteen lisääminen verkkosivuillesi tai myynnin kasvattaminen, meillä on ratkaisut siihen.

Ratkaisuja toimialallesi

Ymmärrä asiakkaitasi paremmin

Sanomalle kertyy jatkuvasti tietoa suomalaisten kiinnostuksen kohteista, arvoista ja asenteista. Lisäksi kasvatamme kuluttajaymmärrystä tutkimuksin. Autamme sinua tavoitteidesi määrittelyssä ja tarjoamme tietoa kohderyhmiesi kiinnostuksen kohteista, mediankäytöstä ja siitä, miten heitä kannattaa puhutella.

Lue lisää

Lue lisää

Hyödynnä omaa dataa tehokkaammin

Mukautetut yleisöt -palvelun avulla voit hyödyntää omaa asiakasrekisteriäsi mainonnan kohdentamiseen Sanoman mediaympäristössä. Asiantuntijamme toimivat markkinointitiimisi tukena myös verkkokaupan myynninohjauksessa.

Lue lisää

Lue lisää

Toimivat mainosaineistot kaikkiin kanaviin

Teemme mainostuotannot ja -aineistot kaikkiin kanaviin ja kampanjoihin kätevästi palveluna budjettisi ja tavoitteesi huomioiden. Tarpeesi mukaan tuotamme niin simppelit digimainokset kuin näyttävät suurtuotannotkin liikkuvaa kuvaa, ääntä ja älykkäitä luovia ratkaisuja hyödyntäen.

Lue lisää

Lue lisää

Asiakastarinoita digitaalisesta kaupasta

  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

    Julkaistu
    26.9.2025
    Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
    Lue asiakastarina
  • Cityspotting saa suomalaiset seikkailemaan kotikulmillaan ja paljastaa piilotetut helmet

    Julkaistu
    11.6.2025
    Sanoma Ad Managerin avulla toteutetut kampanjat ovat keränneet poikkeuksellisen korkeita klikkiprosentteja ja tavoittaneet juuri oikeat yleisöt.
    Lue asiakastarina
  • Helkama Veloxin digikampanja Sanoman verkostossa ylitti odotukset

    Julkaistu
    6.6.2025
    Uutuussähköpyörien kampanja tuotti lähes 30 000 klikkiä, 6,3 miljoonaa mainosnäyttöä ja kustannustehokasta näkyvyyttä.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma Ad Manager toi World Visionille laadukkaampaa liikennettä ja parempaa vastinetta rahalle

    Julkaistu
    19.5.2025
    Suomen World Vision on käyttänyt Sanoma Ad Manageria vuoden ajan osana digitaalista mainontaansa erinomaisin tuloksin.
    Lue asiakastarina
  • Fiksuruoka sai somenostolla kustannustehokasta liikennettä

    Julkaistu
    7.3.2025
    Ostaneet asiakkaat suljettiin pois kampanjasta mukautettujen yleisöjen avulla. Onnistunut testi toi ideoita seuraavaan kampanjaan.
    Lue asiakastarina
  • Pohjola Vakuutukselle erinomaisia tuloksia monimediakampanjalla

    Julkaistu
    24.2.2025
    Taktinen tv-kampanja, erikoisartikkeli, digikampanja ja radio toivat sivustoliikenteeseen satojen prosenttien kasvun.
    Lue asiakastarina
  • UKKO.fi kasvatti tietoisuutta palvelustaan uutismediavideolla

    Julkaistu
    28.1.2025
    Katselutakuuvideo varmisti, että kampanjan viesti välittyi.
    Lue asiakastarina
  • Nelonen Media Live kasvatti merkittävästi klikkiprosenttia Mukautetuilla yleisöillä

    Julkaistu
    2.12.2024
    Festarilipun aiemmin ostaneille kohdennettu mainonta toi erinomaisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • Xploralle kovia kasvulukuja Sanoman Kasvupalvelun avittamana

    Julkaistu
    18.11.2024
    Lasten kellopuhelimien myynti kasvoi 30 % vuodentakaisesta.
    Lue asiakastarina
  • Lomarengas laittoi tulospohjaiseen mainontaan ”all-in” – Tuloksena kolmanneksi paras heinäkuu kautta aikojen

    Julkaistu
    1.11.2024
    Omaan asiakasdataan perustuvalla kohderyhmällä oli hurja vaikutus markkinoinnin tehokkuuteen.
    Lue asiakastarina

    Näkemyksiä digitaalisesta kaupasta

    • Kohti tavoitteita ja niiden yli: Mainonnan mittaamisen ja analytiikan perusteet

      Opi mittaamaan mainonnan ja markkinoinnin tuloksia tehokkaasti. Käytännön vinkkejä KPI-mittareista, analytiikasta ja kampanjan onnistumisen arvioinnista datan avulla.

      Tagit

      Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen
      Julkaistu
      6.10.2025
      Lue lisää
    • Palkittujen verkkokauppojen opit: räätälöidyt viestit, elämyksien tarjoaminen ja ennakkoluulottomat kokeilut

      Toista kertaa järjestetyssä eCom Awards -palkintogaalassa palkittiin verkkokauppoja 18 eri kategoriassa. Vuoden verkkokaupan tittelin nappasi Nanso yli 200 ehdokkaan joukosta. Vuoden kasvuyrityksinä palkittiin Hetkinen, Alpa ja Oura.

      Tagit

      Digiratkaisut Näkemyksiä
      Julkaistu
      16.5.2025
      Lue lisää
    • Tuloksellista verkkokauppamarkkinointia datan avulla

      Sanoman datayhteistyö ja oman asiakasdatan hyödyntäminen kiihdyttävät yhdessä verkkokaupan asiakasuskollisuutta ja myynnin kasvua. Verkkokaupan markkinointistrategi Mia Lähdesalmi ja Datan Business Manager Veli-Matti Nurmela avaavat, miten dataa kannattaa hyödyntää.

      Tagit

      Digiratkaisut Näkemyksiä Omakynä
      Julkaistu
      29.4.2025
      Lue lisää
    • Näin saat B2B-verkkokaupan lentoon ja myynnin kasvuun – Case Sanoma Ad Manager

      Mitä verkkokauppamarkkinointi on B2B-viitekehyksessä, ja miten saadaan aikaan myyntiä ja hankittua uusia asiakkaita? Sanoma B2B:n markkinointipäällikkö Anna Schoschkoff jakaa vinkkinsä yritysten välisestä verkkokauppamarkkinoinnista.

      Tagit

      Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä Omakynä
      Julkaistu
      8.4.2025
      Lue lisää
      Anna Schoschkoff, Marketing Manager, Sanoma Media B2B
    • ROI kertoo markkinointipanostusten tuoton

      Markkinoinnin, kuten muidenkin sijoitusten, tuottoa voidaan mitata ROI- eli return on investment -mittarilla. Lue lisää – ja kokeile markkinoinnin ROI-laskuria.

      Tagit

      Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen Näkemyksiä
      Julkaistu
      5.3.2025
      Lue lisää
    • Verkkokaupan trendit 2025: Elämyksellisyys, asiakasymmärrys, tekoäly, kumppanuudet ja vastuullisuus

      Verkkokaupan asiantuntijat kertovat, mitkä ovat verkkokaupan trendit ja menestyksen avaimet vuonna 2025.

      Tagit

      Näkemyksiä Omakynä Trendit 2025 Vieraskynä
      Julkaistu
      15.1.2025
      Lue lisää
    • Kuusi oivallusta Euroopan verkkokaupoista – Näin kehität omaasi!

      Eurooppalaiset verkkokaupat käyttävät keinoja, jotka voivat auttaa myös sinua kehittämään liiketoimintaasi ja kasvattamaan myyntiäsi. Sanoman markkinointistrategi Mia Lähdesalmi, joka on työskennellyt edelliset viisi vuotta Zalandolla Saksassa, listaa kuusi käytännön vinkkiä, joilla voit erottua massasta ja sitouttaa asiakkaitasi tehokkaammin.

      Tagit

      Näkemyksiä Omakynä Vastuullisuus
      Julkaistu
      26.11.2024
      Lue lisää
    • Näin tuet verkkokaupan ostopolkua videolla – 3 vinkkiä

      Jotta mainontasi voisi saada aikaan aktivointia, peukalon on ensin pysähdyttävä sosiaalisen median syötteissä ja uutissivustoilla. Sanoman Tapio Haaja ja Tuomo Sinkkonen tarjoavat kolme esimerkkiä siitä, miten saat kohderyhmän pysähtymään sisältösi ääreen.

      Tagit

      Digiratkaisut Mainostuotanto ja luovat ratkaisut Omakynä TV & video
      Julkaistu
      11.6.2024
      Lue lisää
    • Miten saada verkkokauppa kasvuun?

      Kotirobo, Kameratori ja Finnish Design Shop palkittiin eCom Awards -palkintogaalassa vuoden kasvuyrityksinä. Palkittujen verkkokauppojen perustajat kertovat parhaat vinkkinsä verkkokaupan kasvattamiseen.

      Tagit

      Digiratkaisut Näkemyksiä
      Julkaistu
      16.5.2024
      Lue lisää
    • Verkkokaupan parhaat palkittiin eCom Awards -gaalassa

      Dermosil-brändillä tunnetuksi tullut Dermoshop Oy pokkasi eCom Awards -palkintogaalassa pääpalkinnon eli Vuoden verkkokaupan tittelin. Ensimmäistä kertaa järjestetyssä gaalassa jaettiin palkintoja yhteensä 18 kategoriassa, ja voittajiin lukeutuivat myös mm. Fiksuruoka, Finnish Design Shop ja VIBAe.

      Tagit

      Digiratkaisut
      Julkaistu
      16.5.2024
      Lue lisää
    • Näin saat peukalon pysähtymään

      Miten saat käyttäjän pysähtymään sisältösi ääreen sosiaalisen median syötteissä ja uutissivustoilla? Vinkin siihen tarjoavat Sanoman Tapio Haaja ja Tuomo Sinkkonen.

      Tagit

      Digiratkaisut Näkemyksiä
      Julkaistu
      20.3.2024
      Lue lisää
    • Brändin rakentaminen on verkkokaupoille elinehto

      Verkkokauppa.comin Suvituuli Tuukkanen ja Arvo Partnersin Matti Kojo kertovat, miksi myös verkkokauppojen kannattaa panostaa brändiin.

      Tagit

      Asiakasymmärrys ja insight Digiratkaisut Mittaaminen Näkemyksiä
      Julkaistu
      7.2.2024
      Lue lisää

      Kiinnostuitko?

      Ota yhteyttä ja jutellaan, miten saisimme tavoitteesi yhdessä saavutettua.

      Ota yhteyttä

      Sanoma

      Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

      Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

      Closure

      • Etusivu
      • Ajankohtaista
      • Alueellinen mainonta
      • Asiakastarinat
      • Mediat ja palvelut
      • Tietopankki
      • Suunnittelijan työkalut
      • Osta mainontaa
      • Yhteystiedot
      • Ota yhteyttä

      Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
      Arkisin klo 8-16

      yrityspalvelu@sanoma.fi

      010 80 80 85

      Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

      • Facebook
      • Linkedin

      Footer menu

      • Tietosuoja
      • Responsible Disclosure Statement

      ©2025 Sanoma Media Finland