Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
4.11.2025
Jaa:FacebookXLinkedin

Soldout Management on vuonna 2023 perustettu tapahtuma-alalla toimiva tuotantoyhtiö, joka tarjoaa livemanagement-palveluita sekä kiertuekokonaisuuksia artisteille ja yhtyeille.  

”Supervoimamme on keikkojen lipunmyyntiin tähtäävä markkinointi. Tuotamme kiertueita sekä omille management-artisteillemme että muille artisteille, ja teemme laajalti markkinointia livetapahtumiin ympäri Suomen”, kertoo Soldout Managementin markkinoinnista vastaava Aku Oikari.

Mainonnan itseostokanava Sanoma Ad Manager on ollut Soldout Managementilla säännöllisessä käytössä vuodesta 2024 alkaen. 

”Käytämme Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinointiin, kun julkistamme kiertueen tai isomman keikan. Ostamme sieltä mainontaa myös kiertueen edetessä, jos tarvitsemme lisäjenkaa somemarkkinoinnin rinnalle.” 

Soldout Managementin markkinointibudjetista 90 % menee Metalle.

”Onneksi Sanoma on tullut rinnalle vaihtoehtoiseksi kanavaksi. Mainontaa voi ostaa koko ajan pienemmällä budjetilla. Se on meille todella tärkeää, sillä teemme viikoittain päätöksiä panostuksen tasosta.”

Mainonnan ostaminen on helpottunut 

Sanoma Ad Manager on helpottanut paljon mainonnan ostamista.

”Jos täytyisi laittaa jollekin henkilölle viestiä, lähettää jonnekin palvelimelle kuvat ja grafiikat ja seurata jotain sähköpostiin tulevaa kampanjarapsaa, se olisi liian vaivalloista ja jäisi tekemättä. Ad Managerin kautta mainonnan ostaminen on nopeaa ja helppoa. Kampanjaan tekemiseen kuuluu aikaa ehkä viisi minuuttia”, Oikari toteaa. 

Soldout Management kohdentaa mainontaa yksittäisiin kaupunkeihin, sillä tamperelaisille on turha mainostaa Oulun keikkaa. 

Eniten on käytössä CPC-paketti.

”Se on meidän tarpeisiimme paras. Sillä tavoitetaan parhaiten ihmisiä, kun tavoitteena on ohjata liikennettä laskeutumissivulle tutustumaan kiertueen tietoihin tai suoraan lippukauppaan.”

Paljon liikennettä ja näyttökertoja mainonnalle

Kiertueiden ja keikkojen ennakkomarkkinoinnissa täytyy tavoittaa todella paljon ihmisiä lyhyellä aikavälillä. 

”Ad Manager on siihen meille todella tärkeä apu. Se on toiminut todella hyvin ja olemme saaneet paljon liikennettä ja näyttökertoja mainoksille Sanoman kanavien kautta, ja vielä ihan kohtuuhintaan”, Oikari kiittää. 

Hän arvostaa Ad Managerin kotimaisuutta ja luotettavuutta. 

”On hyvä olla vaihtoehtoja, sillä koskaan ei tiedä, vaikka EU päättäisi kieltää Metan Euroopassa tai tulee muita mullistuksia: ihmisten käyttäytyminen muuttuu somekanavissa totaalisesti. Yhtäkkiä mainonnaltamme viedään pohja pois.”

Myös monikanavaisuudella merkitystä: kun samaa mainontaa näkee somessa ja uutissivustolla, viestin vaikutus vahvistuu. 

Kun kiertue näkyy HS.fi:ssä, sillä on uskottavampi klangi kuin Temun mainoksen vieressä somessa. Klikin hinnat saattavat olla Sanoman kanavissa Metaa kovemmat, mutta näyttökertoja saamme mainokselle Sanoman kautta enemmän.”

Aku Oikari
markkinointipäällikkö
Soldout Management

0/0

     

    Aluekohdennettua mainontaa kätevästi Sanoma Ad Managerista

    Näy Suomen suosituimmissa digimedioissa ketterästi, kustannustehokkaasti ja helposti.

    Tutustu ja aloita mainonta

    Kiinnostuitko?

    Digimainonnan ratkaisut

    Sanoman kohdennusmahdollisuudet

    Tagit

    Ad Manager Digiratkaisut Uutismedia

    Sinua voisi kiinnostaa myös

    • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

      Julkaistu
      10.11.2025
      Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
      Lue asiakastarina
    • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

      Julkaistu
      5.11.2025
      Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
      Lue asiakastarina
    • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

      Julkaistu
      30.10.2025
      Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
      Lue asiakastarina
    • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

      Julkaistu
      27.10.2025
      Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
      Lue asiakastarina
    • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

      Julkaistu
      24.10.2025
      Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
      Lue asiakastarina
    • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

      Julkaistu
      17.10.2025
      Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
      Lue asiakastarina
    • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

      Julkaistu
      16.10.2025
      Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
      Lue asiakastarina
    • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

      Julkaistu
      14.10.2025
      Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
      Lue asiakastarina
    • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

      Julkaistu
      2.10.2025
      Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
      Lue asiakastarina
    • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

      Julkaistu
      26.9.2025
      Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
      Lue asiakastarina
    • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

      Julkaistu
      24.9.2025
      Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
      Lue asiakastarina
    • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

      Julkaistu
      3.9.2025
      Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
      Lue asiakastarina
      Sanoma

      Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

      Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

      Closure

      • Etusivu
      • Ajankohtaista
      • Alueellinen mainonta
      • Asiakastarinat
      • Mediat ja palvelut
      • Tietopankki
      • Suunnittelijan työkalut
      • Osta mainontaa
      • Yhteystiedot
      • Ota yhteyttä

      Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
      Arkisin klo 8-16

      yrityspalvelu@sanoma.fi

      010 80 80 85

      Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

      • Facebook
      • Linkedin

      Footer menu

      • Tietosuoja
      • Responsible Disclosure Statement

      ©2025 Sanoma Media Finland