Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Alueellinen mainonta

Aluemainonnan ratkaisut Uudellamaalla

Kohdenna viestisi valtakunnan suosituimmissa medioissa alueellesi. Yhdessä saamme aikaan juuri sinun tavoitteidesi ja budjettisi mukaisen markkinointiratkaisun.

Ota yhteyttä

Sanoman ratkaisujen avulla tavoitat viikoittain lähes kaikki uusimaalaiset

96 %

Sanoman tavoittavuus kaikista 
uusimaalaisista, joka viikko.

90 %

Sanoman digisisältöjen 
tavoittavuus Uudellamaalla.

233 000 

Sanoman radiokanavien 
tavoittavuus Uudellamaalla.

Lähteet: KMT 2025, Kantar Mind Kuluttaja 1-6/2025, Finnpanel Oy KRT 1-6 2025/Audio Planner, Sanoma Uusimaa, KRT Pk-seutu+Uusimaa
 

Sanoman mediat Uudellamaalla

Tutustu alta tarkemmin Uudellamaalla ostettaviin medioihin.
 

  • Helsingin Sanomat
  • Nelonen
0/0

    Helsingin Sanomat on laatujournalismin edelläkävijä

    Helsingin Sanomat on aidosti monikanavainen uutismedia: lukija voi lukea sisältöä missä tahansa, koska tahansa ja millä laitteella tahansa. Mainostajalle Helsingin Sanomat tarjoaa luotettavan mediaympäristön, jolla tavoittaa monikanavaisesti yli miljoona ostovoimaista kuluttajaa päivässä

    Lue lisää

    Helsingin Sanomat.jpg

    Suosittuja mediaratkaisuja alueellasi

    Räätälöimme aina tarpeisiisi ja tavoitteisiisi sopivan kampanjan. Tutustu esimerkkeihin.
     

    RadioPlus-kampanja

    Tavoita kustannus-
    tehokkaasti.

    alk. 4 370 € / kk*

    • Mediat:
      radio- (2 vk) ja
      digimainonta (2 kk)

    • Kampanja-aika:
      minimi 2 kk

    • Kuuluvuus:
      Uusimaa

    *Hinta sisältää radiospotin ja digibannerin tuotannon.

    Tutustu tarkemmin MediaPlus-kampanjointiin >

     

    Haluan lisätietoa

    Klikkihinnoiteltu
    digimainonta

    Maksa vain tuloksista.
     

    n. 500 € / vk

    • Kohdennus:
      esim. Uusimaa, pk-seutu, 
      Helsinki, Espoo, Vantaa

    • Kampanja-aika:
      2–4 viikkoa

    • Klikkiarvio:
      noin 1 000 kpl*

    *sivukävijöistä yli 90 % tulee hs.fi- ja is.fi-sivustoilta.
     


     
     

    Haluan lisätietoa

    Alueellinen printti- 
    ja digimainonta

    Vaikuttavuutta monikanavaisuudella.

    alk. 1 308 €

    • Mediat: 
      HS aluemarkkinat + klikkipohjainen 
      alueellinen digimainonta

    • Kampanja-aika:
      2 vk –1 kk (suositus)

    • Printti: 
      kohdentamisvaihtoehdot: 
      aluepainos Helsinki, Espoo, tai Vantaa. 
      Ilmoituskoko: 99 x 88 mm.

    • Digimainonta:
      esim. Uusimaa, pk-seutu, Helsinki, Espoo, Vantaa.  
      Klikkiarvio: 1 000 kpl.

    Haluan lisätietoa

    Monimediallinen
    TV-kampanja

    Maksimoi mainontasi vaikuttavuus.

    alk. 14 000 €

    • Mediat:
      Total TV (TV+video) 
      ja radiomainonta

    • Kampanja-aika:
      2 viikkoa

    • TV- ja radiospottien pituus:
      10 s

    • Näkyvyys ja kuuluvuus:
      Uusimaa

    • Kontaktiarvio:
      1,5 milj. bruttokontaktia (10+)
       




    Haluan lisätietoa

    Millaisia kuluttajia uusimaalaiset ovat?

    Kolme ihmistyyppiä korostuu mediankäyttäjinä Uudellamaalla.

    Sanoma jakaa suomalaiset kahdeksaan segmenttiin sen mukaan, millä tavalla he käyttävät mediaa. Löydät alta kolme Uudellamaalla korostuvaa käyttäjäryhmää. Yhdessä nämä kolme ryhmää kattavat puolet alueen asukkaista.

    Kiireinen tasapainon etsijä

    22 %

    Hän on sosiaalinen ja empaattinen ihminen, jolle perhe ja läheiset ovat erittäin tärkeitä.

    Leimallista on myös kunnianhimo ja ulkonäkö­keskeisyys. 

    Arkeensa hän kaipaa helpotusta, ja nauttii shoppailusta ja hyvien löytöjen tekemisestä.

    Laatutietoinen tiedonhakija

    16 %

    Hän haluaa kehittää itseään, oppia jatkuvasti uutta ja on avoin uusille ideoille ja ihmisille.

    Hän haluaa olla aktiivinen jäsen yhteiskunnassa ja antaa oman panoksensa yhteisen hyvän eteen esim. vapaaehtoistyöllä.

    Kuluttamisessa hän painottaa laatua, vastuullisuutta ja kotimaisuutta.

    Haaveileva mukanakulkija

    13 %

    Toteuttaa itseään hillitysti ja harkitusti – Seuraa edelläkävijöitä ja  kuuntelee muiden mielipiteitä

    Treenaaminen, ulkonäkö ja trendien seuraaminen ovat tärkeitä

    Saattaa vielä etsiä itseään – kuitenkin halu kehittyä, ja sitä kautta saavuttaa menestystä, on kova.

    Mutkattomasti kaikki palveluna

    Olipa tarpeesi kertaluontoinen kampanja tai vaikka markkinoinnin vuosisuunnitelma, asiantuntijamme ovat apunasi henkilökohtaisesti.  Halutessasi voit ostaa mainontaa myös itse. Tutustu alta tarkemmin kattavaan tarjontaamme.

    • Mediat ja kanavat

    • Erikoisratkaisut

    Mainonnan ratkaisut

    Lue lisää
    • Asiakas- ja kohderyhmäymmärrys 

    • Sisällöntuotanto ja mainosaineistot

    Markkinoinnin palvelut

    Lue lisää
    • Tutkimus- ja toimialatietoa

    • Oppaat ja työkalut

    Tietopankki

    Lue lisää

    Paikallisia menestystarinoita

    • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

      Julkaistu
      17.10.2025
      Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
      Lue asiakastarina
    • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

      Julkaistu
      3.9.2025
      Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
      Lue asiakastarina
    • ”Jääkaapin ovessa se taas oli” – Kalusteverstas luottaa näkyvyyteen HS Aluemarkkinoissa ja saa siitä hyviä tuloksia

      Julkaistu
      21.8.2025
      Yrittäjä Pekka Lahtinen uskoo, että brändäys ei ole vain suurten yritysten etuoikeus. Säännöllinen mainonta HS Aluemarkkinoissa on ollut ratkaiseva tekijä Kalusteverstaan asiakaskunnan kasvattamisessa. Kun näkyvyys on kohdallaan, tuloksellisuus seuraa perässä.
      Lue asiakastarina
    • Natiiviartikkeli sai aikaan kävijäryntäyksen Tapanilan Urheilukeskukseen

      Julkaistu
      11.4.2025
      Tapanilan Urheilukeskuksen uutta viihdekeskusta päätettiin mainostaa Sanoman natiivikampanjan avulla. Tulokset näkyivät varauspiikkinä heti artikkelin julkaisun jälkeen.
      Lue asiakastarina
    • Ilmoitus Helsingin Sanomissa toi vilskettä Alppilan Kengän myymälään

      Julkaistu
      1.4.2025
      ”Yli 50 vuoden kokemuksella voin sanoa, että Helsingin Sanomat on meille tärkein mediaväline edelleen”, yrittäjä Harri Hasa sanoo.
      Lue asiakastarina
    • Aluekohdennettu mainonta tuo tuloksia

      Julkaistu
      25.3.2025
      K-Market Kivistö pitää oman kylän kauppaa alueen asukkaiden mielessä Sanoma Ad Managerin avulla.
      Lue asiakastarina
    • Bonava Suomi tavoittaa potentiaaliset kohderyhmät Sanoman avulla: "Meistä oikeasti välitetään"

      Julkaistu
      19.3.2025
      Bonava Suomi hyödyntää Sanoman printti- ja digimainontaa saadakseen näkyvyyttä ja tavoittaakseen asunnon hankinnasta kiinnostuneita ihmisiä.
      Lue asiakastarina
    • Vantaan kaupungin selkokielinen joulukalenteri herätti kiinnostusta

      Julkaistu
      11.3.2025
      Digikampanja Sanoman verkostossa onnistui yli odotusten.
      Lue asiakastarina
    • Natiivimainonta toi uusia asiakkaita AV-komponentille ja vipinää verkkokauppaan

      Julkaistu
      10.1.2025
      AV-Komponentti halusi lisätä hyönteispiston lievittäjän tunnettuutta. Avuksi otettiin natiivimainonta, joka paitsi lisäsi tuotteen tunnettuutta sai aikaan myös myyntiä.
      Lue asiakastarina
    • Kasvupalvelu tiputti RH Kylmätekniikan konversiohintaa puolella: ”Konversioita tulee enemmän kuin ehdimme hoitaa”

      Julkaistu
      16.12.2024
      Lämpöpumppuja asentava ja huoltava RH Kylmätekniikka tarvitsi lisää ja edullisempia konversioita. Ratkaisu löytyi Kasvupalvelusta, jonka tavoitteena on siivittää yrityksen liiketoiminta kasvuun.
      Lue asiakastarina
      Bannerimainoksia Sanoman verkostossa
    • Autokaupan murros laittoi ”Suomen sähköisimmän autokaupan” miettimään myös markkinointinsa uudelleen – liidit ja kaupat lisääntyivät

      Julkaistu
      11.11.2024
      Markkinoinnin suunnittelu on tehtävä huolella ja mainonnan pitää olla pitkäjänteistä, jos markkinoinnista halutaan tuloksia, PP-auton toimitusjohtaja Petteri Heiskanen muistuttaa.
      Lue asiakastarina
    • HS etusivu tavoitti lääkekehitysyhtiön sijoittajat – rahoitustavoite ylitettiin reilusti

      Julkaistu
      27.8.2024
      Lääkekehitysyhtiö Faron Pharmaceuticals Oy halusi tavoittaa sijoittajat, jotta yrityksen rahoitus saadaan turvattua.
      Lue asiakastarina
    • Power tavoittaa Helsingin Sanomilla tehokkaasti haluamansa kohderyhmän

      Julkaistu
      20.6.2024
      Tammiston myymälän avajaisviikon myynti rikkoi ennätyksiä.
      Lue asiakastarina
    • Lohjalle lompsis – Lohjan kaupungin Aku Ankka -liite toi Lohjalle poikkeuksellista näkyvyyttä

      Julkaistu
      7.6.2024
      Lohja teki ensimmäisenä kaupunkina historiaa ja panosti aikakausmediakampanjaan, jollaista ei oltu aiemmin tehty.
      Lue asiakastarina
    • Onnistu printtimediassa maltillisella budjetilla - Lara's Secret paljastaa 4 salaista vinkkiä

      Julkaistu
      30.6.2022
      Alusasujen ja uima-asujen erikoisliike Lara’s Secret on erinomainen esimerkki siitä, miten alueellinen printtimainonta voi tuoda huikeita tuloksia maltillisella budjetilla Helsingin Sanomien pienilläkin mainospaikoilla.
      Lue asiakastarina
      Laras secret kansikuva

      Vinkkejä alueelliseen markkinointiin

      • Alueellinen radiomainonta – löytämätön helmi?

        Alueellisilla radioilla on uskollinen kuulijakunta. Huomio on taattu kun napakka viesti ponnahtaa korviin oman suosikkiohjelman keskeltä.

        Tagit

        Alueellinen mainonta Audio & radio
        Julkaistu
        2.4.2025
        Lue lisää
      • Kasvupalvelu vapauttaa yrityksen markkinointistressistä: ”Kasvupaineen kanssa ei kannata jäädä yksin”

        Kasvupalvelu on kuin ulkoistettu digimarkkinointitoimisto, jossa kasvuhakkerit tuottavat myyntiin ohjaavaa mainontaa maltillisella budjetilla. Palvelu pelasti Pellavaputiikin verkkokaupan ja puolitti RH Kylmätekniikan konversiohinnan.

        Tagit

        Digiratkaisut Google Ads Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen Somemainonta
        Julkaistu
        16.12.2024
        Lue lisää
      • Kyky kohdentaa säilyy evästemuutoksessa

        Pystymme jatkossakin tarjoamaan laadukkaita ja tavoittavia kohderyhmiä mainostajille, kirjoittaa Head of Data Niko Hovilainen.

        Tagit

        Digiratkaisut Evästemuutos
        Julkaistu
        10.5.2024
        Lue lisää
      • Alueellinen tv-mainonta on kustannustehokasta ja ketterää toteuttaa

        Suuret joukot tavoittava televisio lisää tunnettuutta tehokkaasti. Jos yritys toimii tietyllä maantieteellisellä alueella ja sen asiakkaat tulevat samalta alueelta, kannattaa tv-mainonta kohdentaa sille alueelle. Siinä säästää selvää rahaa.

        Tagit

        Alueellinen mainonta TV & video
        Julkaistu
        17.4.2024
        Lue lisää
      • Voit ostaa mainontaa Sanomalta itse tai pyytää henkilökohtaista palvelua, asiantuntijamme ovat läsnä ympäri Suomen

        Mainonnan ostaminen suoraan verkkoalustoiltamme on helppoa, jos tietää mitä haluaa. Meiltä saat apua myös silloin, kun et vielä tiedä, miten markkinointieurot kannattaisi sijoittaa.

        Tagit

        Ad Manager Aikakausmedia Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Google Ads Mainostuotanto ja luovat ratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Printtiratkaisut Somemainonta TV & video Uutismedia
        Julkaistu
        16.4.2024
        Lue lisää
        Sanoman medioiden logoja puhelimen näytöllä.

        Kiinnostuitko? Ota yhteyttä.

        Olemme läsnä alueellasi. Ota yhteyttä, tiimi kokeneita ammattilaisia ovat apunasi.

        Sari Koschin
        myyntiryhmän päällikkö

        sari.koschin@sanoma.com 
        +358 40 587 5295

        Löydä asiantuntija nimellä


         



        Uudenmaan toimipisteet

        Töölönlahdenkatu 2
        00100 HELSINKI

        Porkkalankatu 20 A
        00180 Helsinki 

        Käsittelemme tietojasi vastuullisesti. Lue tietosuojakuvaus.

        Sanoma

        Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

        Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

        Closure

        • Etusivu
        • Ajankohtaista
        • Alueellinen mainonta
        • Asiakastarinat
        • Mediat ja palvelut
        • Tietopankki
        • Suunnittelijan työkalut
        • Osta mainontaa
        • Yhteystiedot
        • Ota yhteyttä

        Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
        Arkisin klo 8-16

        yrityspalvelu@sanoma.fi

        010 80 80 85

        Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

        • Facebook
        • Linkedin

        Footer menu

        • Tietosuoja
        • Responsible Disclosure Statement

        ©2025 Sanoma Media Finland