Ilmoitus Helsingin Sanomissa toi vilskettä Alppilan Kengän myymälään

Alppilan Kenkä on sinnitellyt läpi 90-luvun laman ja koronavuosien.
”Helsingin Sanomat on toiminut meille aina hyvänä ilmoituslehtenä ja tuonut asiakkaita kauempaakin”, kiittää Alppilan Kengän omistaja Harri Hasa.
Liike sai mainonnalla hyviä tuloksia 1970-, 1980-, 1990-luvuilla ja vielä 2000-luvun alkupuolella.
”Vuosi 2007 oli käänteentekevä. Vähentynyt myynti aiheutti sen, ettei meillä ollut varaa samaan tahtiin mainostaa”, Harri Hasa toteaa.
Markkinaosuus on muuttunut voimakkaasti, kun suuret päivittäistavaraketjut korjaavat 70 % Suomen kenkämyynnistä.
Tavoitteena tunnettuuden kasvattaminen
Helmikuussa Alppilan Kenkä palasi vuoden tauon jälkeen Helsingin Sanomiin ystävänpäivän ilmoituksellaan.
Mainos toimi erinomaisen hyvin ja myymälässä riitti vilskettä.
”Monilta asiakkailta tuli palautetta, että he olivat huomanneet ilmoituksemme Helsingin Sanomista.”
Tavoitteena on verkkokaupan ja tunnettuuden kasvattaminen. Vaikka myymälällä on takana jo vuosikymmeniä, Alppilan Kenkä ei ole kaikille helsinkiläisille tuttu.
”Meillä vierailee viikoittain asiakkaita, jotka kertovat kuulleensa kaupastamme ensimmäistä kertaa ja tulleensa katsomaan mitä meiltä löytyy.”
Somemainonnan lisäksi Alppilan Kenkä on kokeillut digimainontaa Sanoman verkostossa.
Sanoman vahvuutena Harri Hasa pitää medioiden tunnettuutta.
”Ne tavoittavat laajasti ihmisiä ja mielikuva on hyvä. Yli 50 vuoden kokemuksella voin sanoa, että Helsingin Sanomat on meille tärkein mediaväline edelleen”, Harri Hasa sanoo.
