Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
      • Verkkokauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B markkinointi
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Kaikki toimialat
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2025
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
  • Osta mainontaa

      Osta mainontaa

    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Suunnittelijan työkalut

Ohjelmallinen ostaminen

Ohjelmallinen ostaminen on tapa ostaa mediatilaa suoraan järjestelmien avulla. Se mahdollistaa kampanjoiden reaaliaikaisen optimoinnin sekä datan tehokkaan hyödyntämisen mainonnan kohdentamisessa.

Koko Sanoman digiverkosto on ohjelmallisesti ostettavissa. Ostaessasi mainontaa Sanomalta, voit luottaa siihen, että mainoksesi näkyvät turvallisessa, laadukkaassa ja luotettavassa mediaympäristössä.
 

Yleistä ohjelmallisesta ostamisesta

Lue lisää

Ohjelmallisen ostamisen tuotteistus

Lue lisää

Mitä on ohjelmallinen ostaminen?

Mainonnan ohjelmallinen ostaminen on kaikessa lyhykäisyydessään sitä, että mainonnan ostaja ja mediatilan myyjä hoitavat järjestelmän ja automaation välityksellä osan siitä dialogista, jota normaalisti käydään kasvokkain. Käytännössä siis ostaja määrittää omassa järjestelmässään tiettyjä reunaehtoja, joiden perusteella hän haluaa ostaa mainostilaa. Järjestelmä etsii näihin spekseihin sopivat mainospaikat automaattisesti.

Mitä hyötyä ohjelmallisesta ostamisesta on?

Ohjelmallinen ostamisen soveltuu hyvin taktiseen mainontaan, mutta mahdollistaa myös laajempien brändikampanjoiden rakentamisen. Tärkeää on valita tavoitteisiin soveltuva mittaristo. Hyödyt ovat erityisesti datan käytössä, tehokkaassa kampanjaoptimoinnissa sekä mainonnan skaalautuvuudessa.  Lisäksi mainontaa voi kohdentaa kaikkiin päätelaitteisiin, sekä eri kanaviin videosta mobiilisovelluksiin.

Miten Sanoman verkostosta ostetaan ohjelmallisesti?

Diilien luomiseksi tarvitsemme tiedon käytettävästä ostojärjestelmästä (DSP) sekä DSP-tilin seat ID:n. Käyttämämme SSP:t ovat Xandr (display & outstream) ja FreeWheel (instream). Osa inventaaristamme on saatavilla myös avoimen huutokaupan eli openin kautta, mutta diilejä käyttämällä varmistat pääsyn koko ohjelmallisen inventaariimme ja kaikkiin ohjelmallisen tuotteisiimme.


Heräsikö kysyttävää? Ota yhteyttä ohjelmallisen tiimiimme!

programmatic@sanoma.fi

Miksi ostaisit Sanomalta ohjelmallisen ratkaisuja?

1.
Suomen laajin tavoittavuus

Sanoman digiverkosto tavoittaa 3 miljoonaa internetin käyttäjää Suomessa joka viikko. Avullamme tavoitat asiakkaasi kohderyhmästä riippumatta.

2.
Bränditurvallisuus

URL-läpinäkyvyytemme ja käyttämiesi työkalujen avulla voit varmistua, että mainontasi näkyy vain niissä ympäristöissä missä haluat.

3.
Laajimmat kotimaiset kohdennus­mahdollisuudet

Rakennamme kohderyhmiä entistä räätälöidymmin ja tehokkaammin tarpeidesi mukaan.

4.
Henkilökohtainen asiakaspalvelu

Ohjelmallisen ammattilaisemme aina käytettävissänne. Heräsikö kysyttävää? Ota yhteyttä!

5.
Suomen parhaat sisällöt

Mainoksesi näkyvät Suomen tunnetuimpien digimedioiden ja luotettavimpien journalististen sisältöjen joukossa.

6.
Laadukas mainosympäristö

Valikoimme mainostajakumppanimme tarkasti, joten voit varmistua siitä, että mainoksesi näkyy muun laadukkaan mainonnan yhteydessä.

Sisältöjä aloittelijoille ja konkareille

PERUSTEET

Ohjelmallinen ostaminen selkokielellä

Haluatko ymmärtää digimainonnan ohjelmallista ostamista paremmin? Avaamme artikkelissa ohjelmallisen ostamisen perusteita selkokielellä.

Lue lisää

TERMIT

Ohjelmallisen ostamisen termipankki

Meneekö sinullakin sormi suuhun ohjelmallisen ostamisen termien viidakossa? Tässä lyhyt oppimäärä käyttöösi!

Lue lisää

TUTKIMUS

Ohjelmallisen ostamisen tutkimus

Tutkimme kevään 2022 aikana suhtautumista digimainonnan ohjelmalliseen ostamiseen. Tutustu tutkimuksen tuloksiin!

Lue lisää

USEIN KYSYTTYÄ

Usein kysytyt kysymykset

Etsitkö vielä vastausta kysymykseesi? Katso usein kysytyt kysymykset ohjelmallisesta ostamisesta.

Lue lisää

Ohjelmallisen ostamisen tuotteistus

Sanoman digiverkoston rakenne

Diilirakenne ja hinnoittelu

Display-mainonta ohjelmallisesti

Digikokosivu ohjelmallisesti

Paraati + tapetti ohjelmallisesti

Avainsanan haltuunotto

Natiivinosto ohjelmallisesti

Tuotenosto ohjelmallisesti

Videomainonta ohjelmallisesti

Ohjelmallisen ostamisen kohdentaminen

Sanoman digiverkoston rakenne

Sanoman verkosto (Sanoma RON) koostuu useasta eri sivustosta. Alla listaus kaikista ohjelmallisesti ostettavista domaineista.

Uutismediat

hs.fi

is.fi

aamulehti.fi

jamsanseutu.fi

janakkalansanomat.fi

kankaanpaanseutu.fi
kmvlehti.fi
merikarvialehti.fi
satakunnankansa.fi
rannikkoseutu.fi
nokianuutiset.fi
suurkeuruu.fi
tyrvaansanomat.fi
valkeakoskensanomat.fi
Aikakausmediat ja muut
hyvaterveys.fi
nelonen.fi
supersaa.fi
alypaa.com
pelikone.fi
soppa365.fi
etlehti.fi
is.fi/menaiset
vauva.fi
tiede.fi
gloria.fi
kodinkuvalehti.fi
hs.fi/perhe (ent.  Meidän Perhe & Vauva toimituksellinen sisältö)
iltapulu.fi

 

App
App name 
Adform
App name / id  
DV360
App id
Xandr
Alusta
IS

Ilta-Sanomat

Ilta-Sanomat-IS

fi.iltasanomat

fi.iltasanomat

Android

Ilta-Sanomat

Ilta-Sanomat

368549037

368549037

iOS

HS

Helsingin Sanomat

Helsingin Sanomat

fi.hs.android

fi.hs.android

Android

HS - Helsingin Sanomat

HS - Helsingin Sanomat

380643421

380643421

iOS

Supersää

IS Supersää

IS Supersää

fi.supersaa

fi.supersaa

Android

IS Supersää

IS Supersää

657765123

657765123

iOS

Ruutu

Ruutu

Ruutu

com.thirdpresence.ruutu

com.thirdpresence.ruutu

Android

Ruutu

Ruutu

439840557

439840557

iOS

Mainospaikkasijoittelumme vaihtelevat sivustoittain. Alla olevassa kuvassa näkyy  esimerkki tyypillisestä sivupohjasta ja mainosten sijoittelusta. Kuvassa esitetään yleisimmin näkyvät mainospaikat.

Sivupohja on myös jaoteltu ylimpiin above the fold -mainospaikkoihin sekä sivustolla alempana sijaitseviin below the fold -paikkoihin.

Esimerkki Ilta-Sanomien mainospaikkarakenteesta:

Diilirakenne ja hinnoittelu

Tarkempia tietoja diileistä ja hinnoittelusta saat ohjelmallisen tiimiltämme osoitteessa programmatic@sanoma.fi.

Display ja outstream

Ohjelmallisen hinnoittelumallissamme mainospaikat jaetaan eri hintakoreihin formaatin ja päätelaitteen mukaan. Ostaessasi ohjelmallisesti Sanomalta tarvitset pääsääntöisesti vain muutaman diilin koko verkostoon. Samalla diilillä voi ostaa sekä web- että app-inventaaria. Formaattikohtaiset hinnat on asetettu suoraan SSP:ssä, joten yhdellä diilillä on mahdollista ostaa useita eri mainoskokoja. Diileihin käyttämämme SSP on Xandr.

Instream

Instream-videossa hinnoittelu perustuu ostettavaan tuotteeseen ja spottipituuteen. Diileihin käyttämämme SSP on Freewheel.

Display-mainonta ohjelmallisesti

Alla listaus kaikista ohjelmallisesti ostettavista display-mainosmuodoista.

Paraati Panoraama Boksit Suurtaulut Brändi-formaatit Mobiili Video instream Video outstream Natiivi
980x400 980x120

468x400

160x600

620x891

300x300 VAST VAST 1200x628
970x250 728x90

300x250

140x350

980x552

300x250   VPAID  

980x552

  336x280

200x600

620x620

300x431

     
1600x1150   468x600

300x600

620x253

300x50

     
      250x600 690x300

300x150

     
        640x420

320x50

     
         

320x250

     
         

320x320

     
          480x80      
          600x300      
          300x500      

Sanomalta voit ostaa mainontaa kaikkiin eri päätelaitteisiin kuten desktopiin, mobiiliselaimiin sekä mobiilisovelluksiin. Reilusti yli puolet verkostomme mainosnäytöistä tulee mobiilista.

Esimerkki sivulatauste jakautumisesta eri laitteille Ilta-Sanomissa:

sivulataukset IS

Digikokosivu ohjelmallisesti ostettuna

Digikokosivu Blistex.png


Voit ostaa digikokosivua Ilta-Sanomiin, Helsingin Sanomiin tai  Sanoma Lifestylen sivustoille. Mainosmuotona voit käyttää 620 x 891px -mainosmuotoa deskariin sekä 300 x 431 px -muotoa mobiiliin. Inventaari löytyy Xandr:n alta ja voit käyttää jo olemassa olevaa Sanoma-diiliä ostamiseen – et siis välttämättä tarvitse uutta diiliä.

Paraati + tapetti ohjelmallisesti ostettuna


Voit ostaa Paraati + tapettia kuva-aineistona koossa 1600x1150px.  Oheisesta PDF:stä näet asemointiohjeet paraati+tapetille, jossa paraati sisällytettynä 1600 x 1150 px tapettiin. Paraatin asemoinnissa tulee ottaa huomioon, että vasemmalle puolelle tulisi jättää 205 px ja oikealle 415 px tilaa. Paraati + tapetti näkyy IS:n saitilla ja sitä voi ostaa Adformin, DV360:n sekä Xandr:n DSP:illä. Tagin ei tarvitse olla iframe-muodossa!

Kuvan koko on 1600 x 1150 px, josta paraatin koko on 980x400. Vasemmalle tulee jättää 205 px ja oikealle 415 px -kokoinen alue.

KONTEKSTUAALINEN MAINONTA

Avainsanan haltuunotto

Paraati+tapetti ja/tai digikokosivu
Digikokosivu Blistex.png

Avainsanan haltuunotto on Sanoman verkoston parhaimmalla paikalla sijaitseva mainos. ​ Tällä vaikuttavalla mainosmuodolla saat viestisi aina ensimmäisenä näkyviin sinulle tärkeillä avainsanoilla.​ Vain ohjelmallisesti ostettavissa olevalla Avainsanan haltuunotolla on korkea prioriteetti mainonnanhallinnassa ja näin ollen se ajaa suoran ja muun ohjelmallisen mainonnan ohi.

Paraati+ tapetti näkyy IS.fi:ssä ja Digikokosivu koko Sanoman digiverkostossa.​

 

Tarvitaan yksi erillinen Avainsanan haltuunotto -diili​.

Avainsanojen tulee olla riittävän kokoisia, jotta saadaan varmasti inventaaria.​

Tuote toimii parhaiten pidemmällä aikavälillä, sillä emme voi olla varmoja, kuinka paljon toimittavat kirjoittavat artikkeleista halutuista avainsanoista. Näin varmistamme, että kampanjat saadaan maaliin varmasti.​

 

 

Natiivinosto ohjelmallisesti ostettuna

Native ad


Ohjelmallisesti ostettu näyttöpohjainen natiivinosto toimii hyvin bränditekemisessä ja sopii erityisesti, jos sinulla on jo valmiiksi tuotettua sisältöä sivuilla, jonne halutaan ohjata. Ohjelmallisesti ostettu näyttöpohjainen natiivinosto ohjaa aina suoraan mainostajan omalle sivulle. Mainos näytetään etusivulla sekä artikkelien välissä olevilla mainospaikoilla. Natiivinosto saa hyvän huomioarvon, ja siksi sen viewability on erittäin hyvä.

Natiivinostoa voit ostaa Ilta-Sanomiin ja Sanoma Lifestylen sivustoille. Hinnoittelu noudattaa ohjelmallisen hintamalliamme. Voit hyödyntää natiivin ostamiseen Adformia, DV360:sta ja Xandr:ia.

Adform

DV360

Xandr

Parameters

Specs

Parameters

Specs

Parameters

Specs

Landing page

required

Landing page

required

Landing page

required

Headline

Max. 90

Long headline

Max. 50*

Title

Max. 90

Description

Max. 150 (tuotenostossa ei pakollinen) 

Long body text

Max 150*

Body Text

Max. 150 (tuotenostossa ei pakollinen)

Icon image

Optional

Logo

Min 100 x 100

Icon

Optional

Thumbnail image

1200 x 628

Thumbnail image

1200 x 628

Image

1200 x 628 

Call to action**

Max. 15 (vain tuotenostossa)

Call to action**

Max. 15 (vain tuotenostossa)

Call to action**

Max. 20 (vain tuotenostossa)

Brand name

required, max. 32

Advertiser name

Max. 25

Sponsored by

required, max. 32

*Suosittelemme jättämään lyhyen otsikon ja lyhyen body textin tyhjäksi, ja käyttämään sen sijaan long headlinea sekä long body textiä.

** CTA näytetään vain tuotenostossa. Natiivinostossa CTA:ta ei näytetä lainkaan vaikka se olisi DSP:ssä asetettuna (pl. IS app jossa käytetään defaultia "lue lisää").

Hyvin tehty natiivinosto käyttää valitulle mediaympäristölle tyypillisiä keinoja ja muistuttaa toimituksellisia nostoja.

1. Ohjaa lukija sisältöihin tuotesivun sijaan.

2. Varmista, että lukija päätyy mainoksen otsikon mukaiseen sisältöön.

3. Kirjoita mainoksen sisältö valitun median sisällön mukaiseksi.

4. Muista että keskiössä on kiinnostava sisältö, mainonnan ei kannata olla aktiivisesti myyvää.

5.  Hyödynnä median laajaa tavoittavuutta saadaksesi lisää lukijoita asiakkaan sisällöille.

1. Otsikossa ei käytetä pisteitä. Kysymysmerkki, ajatusviiva ja kaksoispiste ovat ok, huutomerkkiä voi käyttää harkitusti.

2. Otsikon ja ingressin tulee olla kieliopillisesti oikein ja hyvää suomea. Lyhenteet ja prosenttimerkit kirjoitetaan auki.

3. Emme suosittele tuotenimen käyttöä otsikossa ja ingressissä;
brändi mainitaan nostossa joka tapauksessa.

4. Kuvan tulee olla mediaympäristön mukainen ja yhteensopiva otsikon kanssa (ei esimerkiksi tuote tai logo).

5. Klikin tulee ohjata artikkelinomaiseen sisältöön, joka on linjassa otsikon ja ingressin kanssa (ei esimerkiksi tuotekatalogiin, yrityksen sivuston etusivulle tai verkkokauppaan).

6. Herätä kiinnostus otsikolla – klikkiotsikoiden aika on jo ohi.

 

Lue lisää natiivimainonnasta

Tuotenosto ohjelmallisesti ostettuna

Product ad


Tuotenosto on natiivin kaltainen tuote, joka koostuu natiivinoston tapaan samoista komponenteista (otsikko, kuva, description, CTA, mainostajatieto). Natiivinostosta se eroaa kuitenkin siten, että sen rooli on paljon taktisempi. Formaatista ohjataan sisällön sijasta tuote/tilaussivulle. CTA:n kannattaa olla mahdollisimman ohjaava, kuten "Tilaa tästä" tai "Osta tästä".

Adform

DV360

Xandr

Parameters

Specs

Parameters

Specs

Parameters

Specs

Landing page

required

Landing page

required

Landing page

required

Headline

Max. 90

Long headline

Max. 50*

Title

Max. 90

Description

Max. 150 (tuotenostossa ei pakollinen) 

Long body text

Max 150*

Body Text

Max. 150 (tuotenostossa ei pakollinen)

Icon image

Optional

Logo

Min 100 x 100

Icon

Optional

Thumbnail image

1200 x 628

Thumbnail image

1200 x 628

Image

1200 x 628 

Call to action**

Max. 15 (vain tuotenostossa)

Call to action**

Max. 15 (vain tuotenostossa)

Call to action**

Max. 20 (vain tuotenostossa)

Brand name

required, max. 32

Advertiser name

Max. 25

Sponsored by

required, max. 32

*Suosittelemme jättämään lyhyen otsikon ja lyhyen body textin tyhjäksi, ja käyttämään sen sijaan long headlinea sekä long body textiä.

** CTA näytetään vain tuotenostossa. Natiivinostossa CTA:ta ei näytetä lainkaan vaikka se olisi DSP:ssä asetettuna (pl. IS app jossa käytetään defaultia "lue lisää").

Hyvin tehty natiivinosto käyttää valitulle mediaympäristölle tyypillisiä keinoja ja muistuttaa toimituksellisia nostoja.

Videomainonta ohjelmallisesti

Voit ostaa Sanomalta ohjelmallisesti joko instream-videomainontaa tai outstream-videomainontaa.

Instream-mainonta näkyy videosisältöjen yhteydessä, ostettavissa on kolmea erityyppistä instream-tuotetta:

Lyhyet videosisällöt / Video Premium Efficiency max 20sek

  • preroll I postroll

  • spottipituudet: 0-20sek

  • ISTV, HSTV, Sanoma Lifestyle, Pelikone, Alypää

  • Erillisen diilin kautta saatavilla myös instream pystyvideo (IS.fi)

TV-sisällöt / Ruutu Premium Impact max 60sek

  • pre-roll | mid-roll

  • spottipituudet: 0-60sek

  • Ruutu sisällöt

Ruutu Premium Bumper Ad max 6sek

  • pre-roll | mid-roll | post-roll

  • 0-6sek

  • TV-sisällöt (midroll) ja Lyhyet videosisällöt (pre- ja postroll)

Outstream-mainonta näkyy videosisältöjen ulkopuolella. Ohjelmallisesti voit ostaa artikkelivideota sekä vertikaalivideota, jotka näkyvät artikkelitekstien välissä. 

Mikä?

  • Artikkelisisältöjen yhteydessä pyörivä

  • Kaikki päätelaitteet

  • Käynnistyy autoplayllä, ilman ääniä

  • Lazy load – mainosnäyttö lasketaan vasta kun mainos näytöllä

  • Maksimipituus: 30 s

  • VAST tai VPAID

Missä?

  • IS, Taloussanomat, HS, Nyt, Sanoma Lifestyle

  • Etusivu, artikkelisivu & listasivu

  • URL-läpinäkyvyys

Tiedostomuodot

Kutsusta tulee vain MP4-tiedosto - muut tiedostomuodot on kytkettävä omasta mainonnanhallinnasta pois (instream)

MP4 tai MOV (H.264)(outstream)

Kuvasuhde

16:9 (instream), artikkelivideossa käy kaikki kuvasuhteet

Äänentasot

EBU R128 -standardin mukaisesti -23 LUFS

Min. bitrate

1 800 kbps tai parempi

Paino

50 mb (instream) ja 4 mb (outstream)

Pituus

60 s (instream) ja 30 s (outstream)

Koko

vähintään 720p

Frame rate

25 kuvaa sekunnissa
Tagien tulee olla SSL (HTTPS) yhteensopivia
VAST 2.0 -kutsu ei saa sisältää VPAID-aineistoja (pl. Outstream)

Voit tarkistaa videoaineistosi äänenvoimakkuuden Audiotesterin avulla

 

Lue lisää videomainonnasta

Ohjelmallisen ostamisen kohdentaminen

Lähes kaikki datasegmenttimme ovat ostettavissa myös ohjelmallisesti. Dataostamiseen ohjelmallisesti on kaksi tapaa: data voidaan paketoida suoraan diiliin tai segmenttejä voi ostaa suoraan Adform- ja DV360 –ostojärjestelmien kautta kolmannen osapuolen datana.

Lue lisää

Jaamme kontekstikohdentamisen kolmeen eri tasoon (sivusto-osio, IAB-kategoria, yksittäiset aihesanat), joita voi hyödyntää yksitellen tai yhdistää. Voi myös kohdentaa videomainontaa Ruudun ohjelmasisältöjen yhteyteen. Ohjelmallisesti kontekstikohdennus tapahtuu aina erillisten kautta.

Lue lisää

Usein kysytyt kysymykset ohjelmallisesta ostamisesta

Etsitkö vielä vastausta kysymykseesi? Täältä löydät vastaukset useimmin kysyttyihin kysymyksiin.

Ohjelmallinen on viimekädessä vain erilainen tapa ostaa ja myydä mainosinventaaria. Siinä esimerkiksi kampanjan hallinnoinnin voi hoitaa median sijaan mediatoimisto. Ohjelmallisen mainonnan hyötyjä ovat muun muassa kohdentamisen hyödyntäminen sekä kampanjoiden tehokkaat optimointimahdollisuudet. Voit ostaa ohjelmallisesti samaa Sanoman verkostoa kuin suoramyynnin puoleltakin.

Lähtökohtaisesti ohjelmallisessa mainonnassa mainosnäytöt eivät ole taattuja.

Haluttaessa teemme kuitenkin Programmatic Guaranteed (PG) diilejä. Tässä ostotavassa ostaja toteuttaa Programmatic Guaranteed –oston DSP-järjestelmässä erillisen diilin kautta, mutta mainosnäyttömäärä ja kampanja-aika on määritelty ennalta kuten perinteisessä suoraostossa.

Kaikissa Sanoman ohjelmallisen mainonnan ratkaisuissa on käytössä pohjahinnoittelu ja lopullinen hinta määräytyy huutokaupan kilpailutilanteen mukaan. Hintamme ovat viitteellisiä ja pidätämme oikeuden pohjahintojen muuttamiseen.

Tutustu hinnoitteluumme >

Kaikki Sanoman ohjelmallisen ratkaisut toimivat second-price-auction –mallilla. Mainosnäyttö annetaan eniten tarjonneelle, joka maksaa näytöstä toiseksi suurimman tarjotun hinnan.

ATF tulee sanoista Above the fold ja tarkoittaa sivun ylimpiä paikkoja, ns. ”ennen foldia”. BTF sen sijaan tulee sanoista Below the fold ja tarkoittaa mainospaikkoja jotka sijaitsevat alempana sivustolla, foldin alapuolella. Olemme antaneet jokaiselle mainospaikallemme fold-määrityksen, joten tiedät tarkalleen missä kohtaa ostamasi mainospaikat sijaitsevat.

Lisäksi sivustomme lazy load varmistaa, että mainos latautuu vasta käyttäjän lähestyessä sitä. Tämä johtaa siihen, että myös alimpien mainospaikkojen viewability-luvut ovat hyviä.

Sanoma

Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Closure

  • Etusivu
  • Ajankohtaista
  • Alueellinen mainonta
  • Asiakastarinat
  • Mediat ja palvelut
  • Tietopankki
  • Suunnittelijan työkalut
  • Osta mainontaa
  • Yhteystiedot
  • Ota yhteyttä

Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
Arkisin klo 8-16

yrityspalvelu@sanoma.fi

010 80 80 85

Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

  • Facebook
  • Linkedin

Footer menu

  • Tietosuoja
  • Responsible Disclosure Statement

©2025 Sanoma Media Finland