TV-mainonta
Tutkitusti tehokkainta mainontaa
Kerro tarinoita, herätä tunteita
Televisio on vaikuttava mainosmedia, joka yhdistää äänen ja liikkuvan kuvan ja mahdollistaa tunteisiin vetoavan tarinankerronnan. TV-mainonnan avulla löydät uusia asiakkaita, rakennat ja vahvistat mielikuvia – sekä myyt enemmän!
76 %
suomalaisista tavoitetaan Sanoman televisiokanavilla ja Ruudussa joka viikko.
168
minuuttia kulutetaan television ääressä Suomessa päivittäin.
1 384 000
henkilöä tavoitettiin Sanoman televisiokanavien katsotuimmalla jaksolla vuonna 2021 (The Voice of Finland).
Lähde: Finnpanel Oy, Total TV-tutkimus, tammi-elokuu, vkt 1–34, 2022, yli 4+ vuotiaat, Finnpanel 2021 keskiarvo
TV-mainonnan ratkaisut
TV-mainontaa avaimet käteen -palveluna
Ammattilaisen tekemä mainos toimii: se näyttää ja kuulostaa hyvältä niin suuressa TV-ruudussa kuin mobiilissa
Hyvä mainos on selkeä ja kertoo viestin nopeasti, kiinnostavasti ja ymmärrettävästi. Sanoman videotuotannon tiimissä on kokeneita ammattilaisia, joten voit olla varma siitä, että mainoksesi on tyylikäs ja toimiva.
Sanoman TV-mainonnan brändit
Valtakunnallisen TV-mainonnan mahdollisuudet
Katkomainonta on tuttu tapa mainostaa TV:ssä
Katkomainonta esitetään ohjelmien välissä ja keskellä, niille varatuilla mainoskatkoilla. Mainoskatkot erotetaan TV-ohjelmistosta katkotunnistein ja mainontaa saa esittää vain tietyn määrän per ohjelmatunti.
Kelluvassa mainonnassa mainoksesi sijoitellaan kanaville ja ohjelmistoon tavoittelemasi kohderyhmän ja sovitun tavoittavuuden mukaan. Ohjelmaostamisessa mainonta esitetään joko täysin tai pääosin sovitun TV-ohjelman katkoilla.
Ohjelmayhteistyöllä tuot brändisi osaksi kanavan ohjelmistoa
Ohjelmayhteistyössä mainostaja osallistuu ohjelman tarjoamiseen ja tästä kerrotaan katsojille tunnistein. Tunnisteet kuuluvat kanavan ohjelma-aikaan ja niiden muotoa sitovat tietyt säännöt.
Kelluvassa ohjelmayhteistyössä OHY-tunnus (“ohjelman tarjoaa” -tunniste) sijoitellaan ohjelmistoon kohderyhmän ja tavoittavuuden mukaan.
Räätälöidyssä ohjelmayhteistyössä brändisi on mukana tietyssä, sovitussa ohjelmassa tai ohjelmissa. Räätälöyityyn ohjelmayhteistyöhön voidaan rakentaa myös brändielementtejä ohjelman sisälle.
Alueellisen TV-mainonnan mahdollisuudet
Mainosta alueellisesti Nelosella Suomen tunnetuimpien ohjelmien yhteydessä
Alueellisella TV-kampanjalla brändisi näkyy Suomen tunnetuimpien TV-ohjelmien yhteydessä kohdennetusti ja kustannustehokkaasti. Alueellisesti kohdennetun TV-mainonnan hinta muodostuu järkeväksi: saat television mainosmahdollisuudet käyttöösi terävästi kohdennettuna ja kohtuullisilla mediakustannuksilla.
-
Voit kohdentaa mainosviestisi 11 eri alueelle Nelosella.
-
Mainonnasta suurin osa (92 %) näytetään parhaaseen katseluaikaan klo 18–24.
-
Alueellisen TV-mainonnan kohderyhmä on 25–64 -vuotiaat.
-
Spottipituus on 5–20 sekuntia.
Käyttämällä Nelosen lisäksi Ruutu-videopalvelua, saat kohderyhmäsi vielä laajemmin kiinni.
-
Ruutu tavoittaa viikoittain 1,8 miljoonaa laitetta.
-
Mainonnalle taataan 100 % loppuun asti katselu.
-
Suositeltava spottipituus on10–20 sekuntia.
-
Ruudussa voit kohdentaa videomainontaa samoille kohdennusalueille kuin televisiossa.

TV-kampanja-
suunnittelun muistilista
Neljän kohdan checklistin avulla suunnittelet vaikuttavan televisiokampanjan. Aloita tavoitteesta, jatka kampanjan viestin muodostamiseen, määrittele kohderyhmä ja sen mahdolliset erityispiirteet ja hahmottele kampanjasi ajankohta.

Lakeuden monialan alueellinen TV-mainoskampanja ylitti odotukset
”Harva tietää, ettei alueellinen TV-mainonta ole kovinkaan paljon kalliimpi vaihtoehto paikallislehden etusivun mainokseen nähden. Jo muutaman päivän pituinen TV-kampanja tuo näkyvyyttä aivan uudella tavalla.”
Petri Saunamäki, Lakeuden Moniala
Kiinnostuitko TV-mainonnasta?
Asiantuntijamme ovat paikallisesti läsnä ympäri Suomen. Meiltä saat henkilökohtaista palvelua koko prosessin tueksi. Suunnittelemme tv-kampanjan tavoitteidesi mukaisesti, huolehdimme käytännön toimenpiteistä ja tarvittaessa saat myös tv-mainoksen tuotannon.
Suunnittelijan työkalut
Hinnat ja myyntiehdot
Katso TV-mainonnan hinnat ja myyntiehdot.

Mediatiedot
Tutustu Sanoman brändien ja tuotteiden mediatietoihin.

Aineistotiedot
Katso TV-mainonnan aineisto-ohjeet.

Yhteystiedot
Katso Sanoman myynnin ja asiantuntijoiden yhteystiedot.
