Vaalimainonta

Vaalimainonta eduskuntavaalit 2019

Eurovaalien äänestyspäätökset tehdään täällä

Näy siellä missä äänestyspäätökset tehdään – Sanoman medioissa
 

Eurovaalit ratkaistaan varmistamalla näkyvyys koko Suomessa. Isojen äänestysjoukkojen aktivoiminen valtakunnallisissa vaaleissa parantaa läpimenomahdollisuuksia, oli vaalien äänestysprosentti mikä tahansa - Sanoman mediat tavoittavat 97 % kaikista suomalaisista, joten meidän avullamme saat viestisi perille niin valtakunnallisesti kuin tarkemmalle kannattajajoukolle kohdennettuna. Sanomalta saat monipuolista valtakunnallista näkyvyyttä Suomen suurimmissa medioissa mm. Nelosen TV-kanavilla, Sanoman digiverkostossa, Helsingin Sanomissa, Ilta-Sanomissa, ja Radio Suomipopilla.  

Pääkaupunkiseudulla Sanoman tavoittavuus on ylivoimainen, mutta tavoitamme äänestäjät myös muualla Suomessa - jopa paremmin kuin paikalliset mediat. Uutismedioiden lisäksi suomalaisten suosimat tv- ja radiokanavat tarjoavat monipuolisia mahdollisuuksia vaikuttaa äänestäjiin laajasti, kun taas Sanoman datan ja digitaalisen mainonnan avulla voit kohdistaa viestisi potentiaalisimmille äänestäjille.

Ja myös eurovaalit ratkaistaan siellä missä niistä keskustellaan. Sanoman uutismediat Ilta-Sanomat ja Helsingin Sanomat tavoittavat äänestäjät valtakunnallisesti ja erityisesti pääkaupunkiseudulla ja Uudellamaalla, joissa on vaalien suurimmat äänestäjäjoukot.

Vaalit ja politiikka ovat Helsingin Sanomien ja Ilta-Sanomien sisällön ytimenä koko vaalikevään ja Suomen suurimpina uutismedioina ne johtavat vaaleihin liittyvää uutisointia ja keskustelua printissä ja digissä.  Lukijoiden arvostama luotettava uutistuotanto, vaalikoneet, analyysit ja muu vaalisisältö auttavat punnitsemaan päätöstä puolueen ja ehdokkaan valinnassa.

Keväällä tehdyn tutkimuksen mukaan yli 70 % niistä, jotka aikoivat äänestää kevään eurovaaleissa, aikovat hakea tietoa päätöksensä tueksi sanomalehdistä tai digitaalisista uutismedioista. Sosiaalisen median ilmoittaa tietolähteekseen vain noin 20 %*.

Lue alta lisää Sanoman tarjoamista ratkaisuista puolueille ja ehdokkaille europarlamenttivaaleissa.

* Lähde: Sanomalehtien liitto: Vaalitutkimus, IRO Research & Consulting marraskuu 2018

Sanoman tarjoamat ratkaisut vaalimainostajalle

Sanoman tarjoamat ratkaisut vaalimainostajalle

     

Ratkaisut vaalimainostajalle

TV ja Radio

TV ja Radio ovat edelleen ylivoimaiset mielikuvamediat suomalaisten tavoittamiseen.

Sanoman TV-kanavat kuten Nelonen ja valtakunnalliset radiot kuten Radio Suomipop tarjoavat erinomaiset väylät keskustelun avaamiseksi ja teemojen ja näkemysten kertomiseksi laajoille äänestäjäjoukoille.

Ilta-Sanomat

Ilta-Sanomat kattaa vaalien suuret keskustelunaiheet, puheenjohtajatentit ja vaalikevään tilanteet. Ilta-Sanomat on Suomen suurin ja tavoittavin sähköinen media, jonka uutisointia seuraa lähes 3,5 miljoonaa uniikkia kävijää kuukausittain. IS-sovellus on yksi kolmesta suomalaisten eniten päivittäin käyttämästä sovelluksesta WhatsAppin ja Facebookin lisäksi ja painettu Ilta-Sanomat tavoittaa yli 70 % kaikista iltapäivälehtien lukijoista.

Helsingin Sanomat

Helsingin Sanomat on Helsingin ja Uudenmaan vaalipiireissä vaalien ykkösmedia, joka tavoittaa printissä, verkossa ja mobiilissa valtakunnallisesti yli miljoona suomalaista joka päivä. Hesarin verkkosivusto on vaalien tietoportaali, mistä lukijat etsivät tietoa äänestyspäätöstensä tueksi. Helsingin Sanomien lukijat ovat aktiivisia äänestäjiä: helmikuussa tehdyn HS:n lukijapaneelin mukaan 98% HS:n lukijoista kertoi todennäköisesti äänestävänsä kevään eduskuntavaaleissa ja lähes 70% heistä harkitsi äänestävänsä jo ennakkoon. 

Helsingin Sanomat tarjoaa useita vaikuttavia vaihtoehtoja puhutella äänestäjiä. Monipuolisten printti- ja digiratkaisujen lisäksi esim. Hesarin ilmoitusliitteet tarjoavat erinomaisen vaihtoehdon kertoa äänestäjiä kiinnostavista asioista laajemmin.

Helsingin Sanomien uudet paikallislehdet – HS Espoo, HS Helsinki ja HS Vantaa – varmistavat ylivoimaisen tavoittavuuden pääkaupunkiseudun isoissa kaupungeissa:  HS Paikalliset jaetaan noin 400 000 talouteen ja ne tavoittavat noin puoli miljoonaa kontaktia - myös talouksissa, joilla on mainoskielto. Tutustu HS Paikallisiin.

HS Metro kasvattaa Helsingin Sanomien tehoa ja tavoittavuutta pääkaupunkiseudun mainoskanavana. HS Metro ilmestyy maanantaisin ja perjantaisin ja on jaossa liikennevälineissä ja käsi- sekä telinejakelussa pääkaupunkiseudun alueella.

Sanoman digiverkosto

Digitaalinen mainonta on tärkeässä roolissa äänestäjien aktivointiin. Digimainonnan toimivuuden ratkaisee se, kuinka hyvin puolueiden ja ehdokkaiden viestit tavoittavat potentiaaliset äänestäjät- Sanoman digiverkosto tavoittaa käytännössä lähes jokaisen suomalaisen.  Laaja tavoittavuus yhdistettynä Suomen luotettavimpaan dataan medioiden kuluttamisesta varmistavat, että saat digitaalisesta mainonnasta parhaat tulokset.

Laajan tavoittavuuden lisäksi Sanoma tarjoaa käyttöösi Suomen kehittyneimmät kohdentamiskeinot, joilla voit kohdistaa viestisi niin alueellisesti, perusdemografioiden kuin äänestäjien kiinnostuksen kohteiden perusteella. Haluatpa sitten puhutella lapsiperheitä tai eläkeläisiä, yrittäjiä tai eettisiä kuluttajia, löydät meiltä valmiin kohdennuspaketin heidän tavoittamisekseen. Voi myös yhdistää esim. aikana ja sijaintiin perustuvia kohdennuksia ja kampanjoida esim. äänestyspaikkojen läheisyydessä liikkuva joko ennakkoäänestyksen tai varsinaisen vaalipäivän aikana.

Äänestäjät on tärkeää tavoittaa etenkin silloin, kun he seuraavat vaalikeskusteluja ja punnitsevat äänestyspäätöstään – tähän tarkoitukseen Sanoma tarjoaa vaaleja varten vaalisisältökohdennuksen, joka takaa mainonnan näkyvyyden HS:n Politiikka-osiossa, IS:n Vaalit-osiossa, ja HS:n ja IS:n huippusuosituissa vaalikoneissa sekä Sanoman verkostossa näitä politiikan ja vaalien sisältöjä aktiivisesti seuraaville lukijoille. Käytössäsi on niin perinteisen displayn kuin videomainonnan mainosmuodot.

Facebook-mainonta

Sanoma-yhtiö Routa palvelee ehdokkaita ja puolueiden piiritoimistoja pääkaupunkiseudun ulkopuolella kaikilla Sanoman tuotteilla ja tarjoaa tämän lisäksi asiakkailleen Facebook-mainontaa kokonaisvaltaisena palveluna laadukkaasti, luotettavasti ja kokeneiden suunnittelijoiden toteuttamana. Roudan käytössä on markkinoiden parhaimmat Facebook-mainonnan työkalut – saat siis Sanoman medioiden lisäksi näkyvyyden myös sosiaaliseen mediaan Roudan kautta.

Osta vaalimainontaa

Puoluetoimistot ja mediatoimistot

Sanoman vaalitiimi palvelee mediatoimistoja ja puoluetoimistoja eurovaaleissa.

Ota yhteyttä: vaalit@sanoma.fi

Terhi Salmi
Client Group Director
terhi.salmi@sanoma.fi
040 833 4578

Satu Salminen
Client Manager
satu.salminen@sanoma.com
040 710 8676

Juuso Rönkkö
Client Manager
juuso.ronkko@sanoma.fi
040 154 9480

Kaikki eurovaalien ehdokkaat

Sanoman täyden palvelun markkinointikumppani Routa palvelee kaikkia eurovaalien ehdokkaita Ota yhteyttä Routaan tämän sivun oikeassa alakulmassa olevan "Ota yhteyttä" -lomakkeen kautta tai suoraan:

yritysmyynti@markkinointirouta.fi
050 911 2832, arkisin klo 8.00–15.30