Tutkimustietoa
Ymmärrystä markkinointipäätösten tueksi

Tutkimme ja analysoimme laajasti kuluttajien mediankäyttöä ja ostokäyttäytymistä, mainontaa sekä eri toimialoja. Tästä kaikesta tiedosta tuotamme kuluttaja- ja toimialaymmärrystä tuotekehityksemme ja asiakkaidemme markkinointipäätösten tueksi.
Toimiala- ja kuluttajaymmärrys
Teemme laajasti tutkimuksia ja mittauksia eri toimialoista, lisäksi seuraamme eri toimialojen trendejä. Täältä löydät myös paljon sisältöä ja tietoa meistä suomalaisista kuluttajina ja mediankäyttäjinä.
Tietoa toimialoista
Syvällisellä toimialaymmärryksellä pystymme tarjoamaan tehokkaampia ratkaisuja, jotka vastaavat tavoitteisiisi.

Suomalaiset mediankäyttäjinä
Sanoma on jakanut suomalaiset kahdeksaan eri segmenttiin mediankäyttömotiivien ja -asenteiden perusteella.

Tutkittua mediakulutuksesta
Tutkimme ja analysoimme laajasti kuluttajien mediankäyttöä. Alla poimintoja eri mediaryhmien tutkimustuloksista.
Sanoman radiot hallitsivat viime vuotta
Kansallisen radiotutkimuksen (KRT) tulosten mukaan radiota lähetysaikaan kuunneltiin vuonna 2022 kokonaisuudessaan hieman vähemmän kuin edellisvuonna, mutta Sanoman radioiden parissa vietetty aika kasvoi.

Tavoittavin kaupallinen liikkuvan kuva talo – hyödynnä tv:n ja videon voima
Ruutu ja Sanoman videoverkosto tarjoavat liikkuvan kuvan kampanjoillesi lisää tavoittavuutta ja vaikuttavaa näkyvyyttä.

Lähes kaikkien Sanoman brändien kokonaistavoittavuuksissa kasvua viime vuonna
Kansallisen mediatutkimuksen (KMT 2022) tuoreet luvut kertovat, että Sanoman brändien kokonaistavoittavuuksissa on vahvaa kasvua.

Sanoman mediat ja niiden tavoittavuudet
Mediakohtaiset tavoittavuus, ym. tiedot löytyvät mediakorteista.
Lisätietoa mediakulutuksesta muualla
Asiakasymmärrys ja insight
Autamme sinua perustelemaan markkinointi-investointisi datalla.
Kuluttajien käyttäytyminen muuttuu nopeammin kuin koskaan. Tavoittaako viestisi oikeat kohderyhmät? Mikä vaikuttaa yrityksesi brändimielikuvaan? Mikä on brändisi positio markkinoilla suhteessa kilpailijoihin?
