Sanoma tutki: B2B-päättäjät hakevat yhä enemmän tietoa päätöstensä tueksi
Tiedonhaun rooli B2B-päättäjien tekemien tuote- ja palveluhankintojen taustalla on kasvanut entisestään. Odotukset yritysten verkkosivuja kohtaan ovat isot ja myös hakukoneen rooli korostuu.
Päättäjien mediankäyttöön vaikuttaa esimerkiksi yrityskoko. Lähtökohtaisesti isompien yritysten päättäjät ovat mediankäyttäjiä monipuolisempia. Mediaryhmistä käytetyimpiä ovat sosiaalinen media, video- ja netti-tv-palvelut sekä digitaalinen uutismedia. Suuret, tavoittavat mediat tavoittavat hyvin myös päättäjät.
B2B-päättäjät tunnustavat aiempaa paremmin markkinoinnin vaikutuksen ostoprosessiinsa. Mitä pienempi yritys on kyseessä, sitä kuluttajamaisemmin yrityspäättäjä tekee päätöksensä.
”Haasteena markkinoijille on, miten erottua viestitulvan keskeltä ja saada oma viesti läpi. Tutkimuksessa pureudutaan myös siihen, millainen mainonta puhuttelee yritysten hankintapäätöksiä tekeviä eniten ja missä kanavissa viestejä otetaan mieluiten vastaan”, kertoo Insight & Research specialist Sari Kärki Sanomalta.
Haluatko kuulla lisää B2B-päättäjien ostopolusta? Kysy lisää yhteyshenkilöltäsi Sanomalla tai ota yhteyttä Sari Kärkeen, sari.karki@sanoma.com.