Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Tietopankki
  3. Toimialatietoa

Asuminen

Asuminen on voimakkaassa muutoksessa

Etätyö on vienyt suomalaisia kaupungeista kauemmas, pienemmästä suurempaan. Nyt maailmantilanteen epävarmuus heijastuu asuntomarkkinaan ja kuluttajien lainanottohalukkuuteen.

Asunto on yksi elämän tärkeimmistä hankinnoista, joten luottamus on toimialalla olennaista. Brändimielikuvalla ja tunnekokemuksen luomisella on valtava merkitys, sillä kauppaa tehdään rationaalisuuteen perustuvan harkinnan lisäksi mielikuvilla. Vastuullisuuden megatrendin merkitys kasvaa myös asumisen ja rakentamisen toimialoilla. Energiansäästöllä on vaikutusta kuluttajien mielikuviin ja kukkaroon.

Sanoma tutki: Reilusti yli kolmannes harkitsee muuttavansa seuraavan parin vuoden aikana

Miltei kolmasosa on lykännyt uuden kodin hankintaa epävarman taloudellisen tilanteen vuoksi, Sanoman tekemästä asumisen toimialatutkimuksesta selviää.

 

Lue lisää

Epävarma maailmantilanne haastaa asumisen toimialaa

Toimialalla korostuvat murroksessa olevat vaatimukset, digitalisaatio ja vastuullisuuden nousu.

 

Lue lisää

Ratkaisuja toimialallesi

Ymmärrä asiakkaitasi paremmin

Sanomalle kertyy jatkuvasti tietoa suomalaisten kiinnostuksen kohteista, arvoista ja asenteista. Lisäksi kasvatamme kuluttajaymmärrystä tutkimuksin. Autamme sinua tavoitteidesi määrittelyssä ja tarjoamme tietoa kohderyhmiesi kiinnostuksen kohteista, mediankäytöstä ja siitä, miten heitä kannattaa puhutella.

Lue lisää

Lue lisää

Kohdenna mainontaasi datan avulla

Autamme potentiaalisten kohderyhmien tunnistamisessa esimerkiksi elämänvaiheisiin liittyvän tiedon avulla. Olemme myös mallintaneet pankkien nykyasiakkaat ostettaviksi kohderyhmiksi. Sinulla saattaa olla käytössäsi oma segmentointi, joka voidaan mallintaa tutkimuspaneelimme kautta ostettaviksi ja rikastettaviksi kohderyhmiksi.

Lue lisää

Lue lisää

Asiakastarinoita toimialaltasi

Bonava Suomi tavoittaa potentiaaliset kohderyhmät Sanoman avulla: "Meistä oikeasti välitetään"

Julkaistu
19.3.2025
Bonava Suomi hyödyntää Sanoman printti- ja digimainontaa saadakseen näkyvyyttä ja tavoittaakseen asunnon hankinnasta kiinnostuneita ihmisiä.
Lue asiakastarina

Rohkea markkinointimix kiritti Kiinteistönvälitys Otson kärkeen

Julkaistu
14.3.2025
Tuttuun markkinointikumppaniin uskaltaa kirjaimellisestikin nojata. Markkinointipäällikkö Eula Wessberg ja asiakkuuspäällikkö Teemu Janhunen ovat tehneet yhteistyötä jo vuosia.
Lue asiakastarina

Sivakan mainonta on huomattu – uudiskohteeseen ennätysmäärä hakijoita

Julkaistu
4.10.2024
Oululaisella vuokrataloyhtiö Sivakalla on käynnissä tähän mennessä laajin yhteistyövuosi Sanoman kanssa. Kokonaisuuteen kuuluu digimainontaa Sanoman verkostossa sekä alueellista Ruutu- ja tv-mainontaa.
Lue asiakastarina

Jysk sai Näin Suomi nukkuu -tutkimuksesta arvokasta tietoa toimintansa tueksi

Julkaistu
17.6.2024
Sanomalta löytyy hyvää ymmärrystä asiakaskokemuksen näkökulmasta, kiittää Jysk Suomen viestintäpäällikkö Taija Paavola.
Lue asiakastarina

Ranuan Tarvikekeskus sai natiivikampanjalla ostoaikeen ja tunnettuuden huikeaan kasvuun

Julkaistu
19.3.2024
Natiiviartikkeleja ja videoita yhdistänyt kokonaisuus tavoitti tehokkaasti kohdeyleisön.
Lue asiakastarina

Natiivimainonta toi LE-Worksille suoraa kauppaa ja kasvatti kiinnostusta

Julkaistu
14.3.2024
Saneerausfirma LE-Worksin natiiviartikkelit ylsivät ennätyslukemiin Satakunnan Kansa Länsi-Suomessa.
Lue asiakastarina
  • Näytä lisää

Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä ja jutellaan, miten saisimme tavoitteesi yhdessä saavutettua.

Ota yhteyttä

Sanoma

Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Closure

  • Etusivu
  • Ajankohtaista
  • Alueellinen mainonta
  • Asiakastarinat
  • Mediat ja palvelut
  • Tietopankki
  • Suunnittelijan työkalut
  • Osta mainontaa
  • Yhteystiedot
  • Ota yhteyttä

Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
Arkisin klo 8-16

yrityspalvelu@sanoma.fi

010 80 80 85

Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

  • Facebook
  • Linkedin

Footer menu

  • Tietosuoja
  • Responsible Disclosure Statement

©2025 Sanoma Media Finland