Asuminen

Asuminen on voimakkaassa muutoksessa
Koronapandemian käynnistämä etätyö vei suomalaisia kaupungeista kauemmas, pienemmästä suurempaan. Nyt maailmantilanteen epävarmuus heijastuu asuntomarkkinaan ja kuluttajien lainanottohalukkuuteen.
Asunto on yksi elämän tärkeimmistä hankinnoista, joten luottamus on toimialalla olennaista. Brändimielikuvalla ja tunnekokemuksen luomisella on valtava merkitys, sillä kauppaa tehdään rationaalisuuteen perustuvan harkinnan lisäksi mielikuvilla. Vastuullisuuden megatrendin merkitys kasvaa myös asumisen ja rakentamisen toimialoilla. Energiansäästöllä on vaikutusta kuluttajien mielikuviin ja kukkaroon.
Sanoma tutki: Reilusti yli kolmannes harkitsee muuttavansa seuraavan parin vuoden aikana
Miltei kolmasosa on lykännyt uuden kodin hankintaa epävarman taloudellisen tilanteen vuoksi, Sanoman tekemästä asumisen toimialatutkimuksesta selviää.
Epävarma maailmantilanne haastaa asumisen toimialaa
Toimialalla korostuvat murroksessa olevat vaatimukset, digitalisaatio ja vastuullisuuden nousu.
Ratkaisuja toimialallesi
Ymmärrä asiakkaitasi paremmin
Sanomalle kertyy jatkuvasti tietoa suomalaisten kiinnostuksen kohteista, arvoista ja asenteista. Lisäksi kasvatamme kuluttajaymmärrystä tutkimuksin. Autamme sinua tavoitteidesi määrittelyssä ja tarjoamme tietoa kohderyhmiesi kiinnostuksen kohteista, mediankäytöstä ja siitä, miten heitä kannattaa puhutella.
Kohdenna mainontaasi datan avulla
Autamme potentiaalisten kohderyhmien tunnistamisessa esimerkiksi elämänvaiheisiin liittyvän tiedon avulla. Olemme myös mallintaneet pankkien nykyasiakkaat ostettaviksi kohderyhmiksi. Sinulla saattaa olla käytössäsi oma segmentointi, joka voidaan mallintaa tutkimuspaneelimme kautta ostettaviksi ja rikastettaviksi kohderyhmiksi.
Kaikki mediakanavat samalle viivalle
ROMI-mallinnus asettaa kaikki mediakanavat samalle viivalle objektiivisesti ja arvioi tuloksia sijoitetun pääoman tuotolla. Näiden tulosten perusteella sekä sisäinen että kumppaneiden tai johtoryhmän kanssa käytävä keskustelu muuttuu huomattavasti rakentavammaksi.
Asiakastarinoita toimialaltasi
Danske Bank otti kaiken irti talk show’staan – sisältömarkkinoinnin kokonaisuus tavoitti kohderyhmän ja herätti keskustelua
Keskusteluohjelma ja sen ympärille rakennettu sisältömarkkinointikokonaisuus rakensi Danske Bankista mielikuvaa taloudellisen mielenrauhan kumppanina.

Ohjelmayhteistyö monipuolisti Vepsäläisen brändimielikuvaa
”Laatua, vastuullisuutta ja mielenkiintoisia tuotteita” – Vepsäläisen koettiin sopivan erinomaisesti Remppa vai muutto Suomen yhteistyökumppaniksi.

Kiinnostuitko?
Ota yhteyttä ja jutellaan, miten saisimme tavoitteesi yhdessä saavutettua.