Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Ranuan Tarvikekeskus sai natiivikampanjalla ostoaikeen ja tunnettuuden huikeaan kasvuun

Natiiviartikkeleja ja videoita yhdistänyt kokonaisuus tavoitti tehokkaasti kohdeyleisön.
19.3.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

Tavoitteena brändin vahvistaminen

Ranuan Tarvikekeskuksen tavoitteena oli brändin vahvistaminen. Lisäksi haluttiin kasvattaa valtakunnallista tunnettuutta sekä kertoa Tarvikekeskus Oy:n valikoimasta ja verkkokaupasta. 

”Halusimme tavoittaa myös olemassa olevat kohderyhmät siellä missä he viettävät aikaansa muutoinkin. Moottoriharrastuksia lähestyttiin rentoutumisen näkökulmasta”, kertoo Tarvikekeskus Oy:n markkinointipäällikkö Jaana Salmela.

Ratkaisuna natiiviartikkelit ja video

Ranuan Tarvikekeskukselle rakennettiin vuosikello heidän laajan valikoimansa erilaisten tuotteiden pohjalta ja tuotettiin useita natiiviartikkeleita IS.fi:n kumppaniosion alle. Harkintaa pyrittiin kasvattamaan tarjoamalla tuotteille konkreettisia käyttövinkkejä.

”Artikkeleiden kautta on helpompi avata asioita laajemmin, ja liikkuvalla kuvalla saimme tuotua aitoa tunnetta tukemaan tekstiä. Asiakkaat pääsevät niiden kautta pintaa syvemmälle”, Salmela sanoo. 

Sanomalla käsikirjoitettiin ja tuotettiin natiiviartikkeliin video, jossa radiojuontaja ja näyttelijä Janne Saarinen testaa Tarvikekeskus Oy:n tuotteita Ranuan upeissa maisemissa. 

”Tämä on hyvä esimerkki siitä, miten voimme luovasti yhdistellä erilaisia elementtejä, joita yhteistyö Sanoman kanssa mahdollistaa”, kertoo luova strategi Iina Polso Sanomalta. 

Vaikuttajayhteistyö oli hieno kokemus myös Ranuan Tarvikekeskukselle. 

”Toivottavasti pystymme hyödyntämään sitä enemmänkin jatkossa”, Salmela sanoo. 

Tuloksena brändin tunnettuuden kasvu valtakunnallisesti

Kaikki käytössä olleet mittarit, kuten mainonnan muistaminen, tunnettuus, harkinta ja ostoaie, osoittivat merkittävää kasvua.

Brändin tunnettuus kasvoi hienosti valtakunnallisesti ja paikallisestikin. Löysimme myös uusia tuotteistamme kiinnostuneita.

Jaana Salmela
Markkinointipäällikkö
Ranuan Tarvikekeskus Oy

Kampanja tavoitti oikean, Tarvikekeskus Oy:n tuotteille otollisimman kohderyhmän. Artikkelien pitkä, 2–3 minuutin lukuaika kertoi lukijoiden kiinnostuksesta. Videot saivat startteja 214 % keskimääräistä enemmän. 

”Yhteistyö Sanoman kanssa oli tosi helppoa, mukavaa ja sujuvaa. Tekijätiimi osasi kaivaa oleelliset asiat ja tuottaa sisällön kohderyhmää kiinnostavasti. Meidän kannaltamme parhaat elementit löytyivät. Sanoman vahvuutena on kokonaisuuksien hallinta. Asiakkaan tarpeet huomioidaan ja lähdetään ratkaisemaan niitä.” 

300 000 

Kampanja tavoitti 300 000 silmäparia. 
 

1533 % 

Mainonnan muistaminen kasvoi 1533 %, mikä osoittaa, että kampanja tavoitti hyvin kohdeyleisön. 

85 % 

Parhaiten toimineet artikkelit saivat 85 % enemmän sivulatauksia kuin vastaavat artikkelit keskimäärin.

1400 % 

Tunnettuus kasvoi 657 % ja harkinta lisääntyi 457 %. Ostoaikomus kasvoi huikeat 1400 %.

Kiinnostuitko?

Natiivimainonnalla sisältösi löytää sille sopivan yleisön

Ole osa sisältöjä, joiden parissa vietetään aikaa.

Lue lisää

Tagit

Audio & radio Tähdet

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä

    Julkaistu
    14.11.2025
    Festarikumppanuus, radiopromootio sekä digi- ja ulkomainonta yhdistyivät normit haastavaksi konseptiksi.
    Lue asiakastarina
  • Pirkan monikanavainen kesäkampanjointi kasvatti myyntiä ja brändimittareita

    Julkaistu
    6.11.2025
    Radiopromootiot, festivaaliyhteistyö ja vaikuttajat toivat hienoa näkyvyyttä Pirkka-brändille.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Monikanavainen kampanja ylitti odotukset – Haaga-Helia tavoitti nuoret luovalla tavalla Sanoman avulla

    Julkaistu
    29.9.2025
    Kun nuorten tavoittaminen vaatii yhä luovempia ratkaisuja, Haaga-Helia tarttui rohkeasti radio- ja festivaaliyhteistyöhön Sanoman kanssa. Tuloksena oli kampanja, joka vahvisti brändiä ja ylitti kaikki asetetut tavoitteet.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • Santa Maria Tex Mex hurmasi miljoonayleisön The Voice of Finlandin kautta

    Julkaistu
    2.9.2025
    Kun tavoitteena oli vahvistaa Santa Maria Tex Mexin top-of-mind-asemaa ja lisätä tacoperjantain houkuttelevuutta, syntyi monikanavainen yhteistyö, joka yhdisti viihteen, vaikuttajayhteistyön ja herkuttelun.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland