Ranuan Tarvikekeskus sai natiivikampanjalla ostoaikeen ja tunnettuuden huikeaan kasvuun
Tavoitteena brändin vahvistaminen
Ranuan Tarvikekeskuksen tavoitteena oli brändin vahvistaminen. Lisäksi haluttiin kasvattaa valtakunnallista tunnettuutta sekä kertoa Tarvikekeskus Oy:n valikoimasta ja verkkokaupasta.
”Halusimme tavoittaa myös olemassa olevat kohderyhmät siellä missä he viettävät aikaansa muutoinkin. Moottoriharrastuksia lähestyttiin rentoutumisen näkökulmasta”, kertoo Tarvikekeskus Oy:n markkinointipäällikkö Jaana Salmela.
Ratkaisuna natiiviartikkelit ja video
Ranuan Tarvikekeskukselle rakennettiin vuosikello heidän laajan valikoimansa erilaisten tuotteiden pohjalta ja tuotettiin useita natiiviartikkeleita IS.fi:n kumppaniosion alle. Harkintaa pyrittiin kasvattamaan tarjoamalla tuotteille konkreettisia käyttövinkkejä.
”Artikkeleiden kautta on helpompi avata asioita laajemmin, ja liikkuvalla kuvalla saimme tuotua aitoa tunnetta tukemaan tekstiä. Asiakkaat pääsevät niiden kautta pintaa syvemmälle”, Salmela sanoo.
Sanomalla käsikirjoitettiin ja tuotettiin natiiviartikkeliin video, jossa radiojuontaja ja näyttelijä Janne Saarinen testaa Tarvikekeskus Oy:n tuotteita Ranuan upeissa maisemissa.
”Tämä on hyvä esimerkki siitä, miten voimme luovasti yhdistellä erilaisia elementtejä, joita yhteistyö Sanoman kanssa mahdollistaa”, kertoo luova strategi Iina Polso Sanomalta.
Vaikuttajayhteistyö oli hieno kokemus myös Ranuan Tarvikekeskukselle.
”Toivottavasti pystymme hyödyntämään sitä enemmänkin jatkossa”, Salmela sanoo.
Tuloksena brändin tunnettuuden kasvu valtakunnallisesti
Kaikki käytössä olleet mittarit, kuten mainonnan muistaminen, tunnettuus, harkinta ja ostoaie, osoittivat merkittävää kasvua.
Brändin tunnettuus kasvoi hienosti valtakunnallisesti ja paikallisestikin. Löysimme myös uusia tuotteistamme kiinnostuneita.
Kampanja tavoitti oikean, Tarvikekeskus Oy:n tuotteille otollisimman kohderyhmän. Artikkelien pitkä, 2–3 minuutin lukuaika kertoi lukijoiden kiinnostuksesta. Videot saivat startteja 214 % keskimääräistä enemmän.
”Yhteistyö Sanoman kanssa oli tosi helppoa, mukavaa ja sujuvaa. Tekijätiimi osasi kaivaa oleelliset asiat ja tuottaa sisällön kohderyhmää kiinnostavasti. Meidän kannaltamme parhaat elementit löytyivät. Sanoman vahvuutena on kokonaisuuksien hallinta. Asiakkaan tarpeet huomioidaan ja lähdetään ratkaisemaan niitä.”
300 000
Kampanja tavoitti 300 000 silmäparia.
1533 %
Mainonnan muistaminen kasvoi 1533 %, mikä osoittaa, että kampanja tavoitti hyvin kohdeyleisön.
85 %
Parhaiten toimineet artikkelit saivat 85 % enemmän sivulatauksia kuin vastaavat artikkelit keskimäärin.
1400 %
Tunnettuus kasvoi 657 % ja harkinta lisääntyi 457 %. Ostoaikomus kasvoi huikeat 1400 %
Kiinnostuitko?
Natiivimainonnalla sisältösi löytää sille sopivan yleisön
Ole osa sisältöjä, joiden parissa vietetään aikaa.