Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
5.11.2025
Jaa:FacebookXLinkedin

Paulig on jo vuosien ajan tehnyt Juhla Mokka -brändille äitienpäivä- ja joulukampanjan. Tänä vuonna otettiin haltuun lomanjälkeisen töihinpaluun ajankohta ”Taas paahdetaan” -viestillä. Idea sai alkunsa tutkimuksesta, jossa selvitettiin mitkä tekijät helpottavat suomalaisten paluuta arkeen. 

”Kahvi nousi siinä tärkeään osaan. Päätimme, että tämä on sesonki, johon meidän kannattaa tarttua”, kertoo Head of Regional Marketing Eva Hopia Pauligilta.  

Kampanjaan kuului Helsingin Sanomien, Aamulehden ja Satakunnan Kansa Länsi-Suomen monikanavaiset etusivut, radiopromootio Suomipopin Aamulypsyssä, liikkuvaa kuvaa tv:ssä ja videomainospaikoilla, display-mainontaa sekä ulko- ja somemainontaa ja vaikuttajayhteistyötä. Lisäksi Juhla Mokka ja R-Kioski tarjosivat ilmaiset aamukahvit töihin paluun kunniaksi maanantaina 4. elokuuta. 

Tavoitteet täyttyivät

Kampanja ylitti odotuksemme. Juhla Mokka on Suomen rakastetuin kahvi. Tavoitteenamme oli innostaa yhä uusia kuluttajia ja kasvattaa tunnettuutta, ja onnistuimme molemmissa. Spontaania tunnettuutta saatiin kasvatettua 5 prosenttiyksiköllä edelliseen kuukauteen verrattuna ja samalla top of mindia.”

Eva Hopia
Head of Regional Marketing
Paulig

Hopia näkee, että Helsingin Sanomien, Aamulehden ja Satakunnan Kansa Länsi Suomen etusivuilla on tärkeä merkitys brändin rakentamisessa ja huomioarvon saamisessa.

Aamukahville R-kioskeihin kutsuvat nokkelat etusivut saivat näkyvyyttä myös ansaitussa mediassa ja sosiaalisen median postauksissa. 

”Juhla Mokka on koko kansalle tuttu brändi. Teimme etusivuille luovemman ratkaisun, jossa kultakuppi oli tyhjä täyden sijaan. Se toi brändiin tiettyä leikkisyyttä, jolla sai pysäytettyä aamukahvinjuojan.”

Kanavat tukivat toisiaan

Radio toimii Juhla Mokalla hyvin, ja se on ollut paljon käytössä. Brändin tunnistettava musiikki toimii hyvin audiomainoksessa. 

”Radiopromootio syventää tekemistä, ja tuo siihen kivaa kulmaa perinteisen kampanjaviestin lisäksi”, Hopia kertoo. 

Radio Suomipopin Aamulypsyn juontajat kehottivat kuulijoita hakemaan kupin Juhla Mokkaa ilmaiseksi R-kioskeilta ja haastattelivat töihinpalaajia. He ohjasivat myös kampanjasivuille osallistumaan Juhla Mokan survival packin arvontaan. 

Kampanjasivu sai erittäin hyvin kävijöitä verrattuna Radio Suomipopin kampanjasivun keskiarvoihin. Myös arvontaan osallistujien määrä oli erinomaisella tasolla keskiarvoon nähden. 

Radio Suomipopin Instagramissa julkaistiin story, jossa fiilisteltiin arkeen paluuta Aamulypsyn kanssa sekä ohjattiin Juhla Mokan arvontaan. Storyn näki 33 200 silmäparia. Radio Suomipopin kaupallisen julkaisun keskiarvoon verrattuna tavoittavuus oli erinomaisella tasolla. Näyttökertoja kertyi yhteensä 105 621.

”Pystyimme nivomaan luovan kokonaisuuden yhteen, ja kaikki kanavat tukivat hienosti toisiaan”, Hopia kiittää.

Yhteistyö Sanoman kanssa toimii sujuvasti ja vauhdikkaasti. 

Idea tuli aika nopealla aikataululla, mutta siitä huolimatta saatiin se hyvin maaliin muutamassa viikossa. Sanoman vahvuutena on laaja kanavalikko. Yhden kontaktin kautta saat kuluttajan kiinni useista mediakanavista. Tarjolla on myös luovempia ratkaisuja, joita pystytään räätälöimään kampanjakohtaisesti.”  

Eva Hopia
Head of Regional Marketing
Paulig

Kampanjan materiaaleja

TV-spotti

Esimerkkejä radiokampanjasta

Promospotti

On air -nosto

Kiinnostuitko?

Monikanavainen uutismedia

Tuo tuloksellisuutta ja tehoa mainontaan

Lue lisää

Sykähdytä videolla

Lisää mainontasi vaikuttavuutta

Lue lisää

Hurmaa äänen voimalla

Ole radiossa äänessä kustannustehokkaasti 

Lue lisää

Tagit

Audio & radio Digiratkaisut TV & video

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä

    Julkaistu
    14.11.2025
    Festarikumppanuus, radiopromootio sekä digi- ja ulkomainonta yhdistyivät normit haastavaksi konseptiksi.
    Lue asiakastarina
  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Pirkan monikanavainen kesäkampanjointi kasvatti myyntiä ja brändimittareita

    Julkaistu
    6.11.2025
    Radiopromootiot, festivaaliyhteistyö ja vaikuttajat toivat hienoa näkyvyyttä Pirkka-brändille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Monikanavainen kampanja ylitti odotukset – Haaga-Helia tavoitti nuoret luovalla tavalla Sanoman avulla

    Julkaistu
    29.9.2025
    Kun nuorten tavoittaminen vaatii yhä luovempia ratkaisuja, Haaga-Helia tarttui rohkeasti radio- ja festivaaliyhteistyöhön Sanoman kanssa. Tuloksena oli kampanja, joka vahvisti brändiä ja ylitti kaikki asetetut tavoitteet.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland