T-Max ylitti myyntitavoitteensa EM-koriksen ja Radio Rockin voittavalla kokonaisuudella
Miesten ravintolisä T-Maxin strategiana on ollut yhdistää tuotetta enemmän urheiluun.
”T-Max sopii hyvin urheiluympäristöön. Kohderyhmämme viettää usein aikaa urheilun parissa, ja he ovat vastaanottavaisempia viestille, joka tulee tarjoiltuna urheilun ohella”, kertoo Commercial Manager Sofia Jansson NutraQlta.
T-Max sai paljon hyvää näkyvyyttä EM-koripallosta. Kisat tavoittivat Nelosella lähes 2,8 miljoonaa katsojaa, ja T-Maxin kampanja 1,9 miljoonaa silmäparia. 40–64-vuotiaiden miesten kohderyhmässä tavoittavuus oli yli 47 %.
Myyntitavoitteet ylittyivät
Toinen tehokkaaksi osoittautunut keino tavoittaa kohderyhmä on Radio Rockin Korporaatio.
Ensimmäisen Korporaatio-yhteistyön T-Max teki helmikuussa, jolloin alkoi 4Nations-jääkiekkoturnaus Nelosella.
”Ne yhdistyivät kokonaisuudeksi, vaikka emme olleet sitä etukäteen suunnitelleet. Jo silloin näkyi merkkejä siitä, että urheilun ja Korporaation yhdistelmässä voisi olla jotain kiinnostavaa. Tästä inspiroituneena päätimme lähteä rakentamaan kokonaisuutta EM-koriksen ja Korporaation ympärille”, Jansson kertoo.
EM-kisakuntoon valmistauduttiin Korporaatiossa kilpailulla, jossa saattoi voittaa tuotepalkintoja, kisaeväitä sekä liput Suomen korismatsiin 3.9.
Tunnettuuden ja urheiluassosiaation lisäksi meillä oli selkeät myyntitavoitteet. Pääsimme niihin ja jopa ylitimme ne syyskuussa 20 %:lla.”
Yhteistyö Radio Rockin kanssa toimii Janssonin mukaan erittäin hyvin.
”Projektin johtaminen ja kampanjan vetäminen Sanoman puolelta toimi hienosti. Ideat pääsevät toteutukseen sellaisena kuin on sovittu. Koen, että yhteistyö on helppoa ja luotettavaa sekä tuotannon että juontajien kanssa”, Jansson kiittää.
Tehokkuus ja luovuus yhdistyvät
”Sanoman vahvuutena on monikanavainen sisällöntuotanto ja markkinointi. Elementtejä löytyy hyödynnettäväksi eri medioissa ja kanavissa. Emme käytä mainostoimistoa, joten markkinoinnin ja kaupallisen vetämisen luovuus asuu yksin meidän tiimissämme. Olen tykännyt tosi paljon siitä, että Sanomalta saa ideoita ja syötettä luovaan toteutukseen. Se on ollut yhteistyön kulmakivi. Sanoman kanssa asiat sujuvat ja aikataulut pitävät, ja toiminnassa yhdistyvät tehokkuus ja luovuus. Lopputulos on toimiva ja täyttää tavoitteet, jotka sille on asetettu.”
Kampanjan materiaaleja
TV-spotti
Esimerkkejä radiokampanjasta
Promospotti
On air -nosto
Ohjelmayhteistyötunniste