Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Tietopankki

Oppaat ja työkalut

Työkaluja markkinoijalle

Miten suunnitella markkinoinnin vuosikello? Kuinka mitata mainoskampanjan onnistumista?

Täältä löydät käytännöllisiä materiaaleja, jotka on suunniteltu helpottamaan markkinoinnin ja mainonnan tekemistä. Laskurit, suunnittelupohjat, oppaat, yms. - hyödynnä maksuttomat työkalut tietopankistamme.

Mikäli et löydä sivulta etsimääsi ja kaipaat konkreettista apua, ota yhteyttä, autamme mielellämme.

Helpota omaa arkeasi

Käytä hyväksesi pohjia ja laskureita, joiden avulla tehostat toimenpiteitäsi.

Testit, laskurit, ym.

Markkinoinnin vuosikello- ja vuosisuunnitelmapohja

Kokosimme avuksesi pohjan markkinoinnin vuosisuunnittelun tueksi. Voit rakentaa suunnitelmasi suoraan tämän pohjan päälle.

Lataa vuosikellopohja

Markkinoinnin vuosikello

Digimainonnan tavoitelaskuri

Tutustu tavoitelaskuriin, jolla lasket mediakohtaiset sekä koko kampanjan tavoitteet samassa näkymässä ja huomaat miten eri muuttujat vaikuttavat lopputulokseen

Lataa tavoitelaskuri

Digimainonnan tavoitelaskuri

Digikampanjoiden tulos- ja seurantalaskuri

Seuraa kampanjoidesi tuloksia! Laskurilla voit tarkastella kampanjoiden suorituskykyä medioittain. Saatavana myös osana markkinoinnin työkalupakkia

Lataa tulos- ja seurantalaskuri

Tulos- ja seurantalaskuri

Markkinoinnin työkalupakki

Työkalupakin avulla määrittelet tavoitteet datapohjaisesti, teet muokattavan suunnitelman vaikka koko vuodelle ja seuraat kampanjoidesi…

Lataa työkalupakki

Markkinoinnin työkalupakki

Markkinoinnin ROI -laskuri - millaisia tuloksia markkinointisi tuottaa?

Markkinointi on aina investointi, ei kuluerä. Markkinoinnin ROI -laskurilla selvität, millaisilla panoksilla pääset tavoitteisiisi.

Laske markkinoinnin ROI

Checklist: Olisiko aika päivittää yrityksesi verkkosivut?

Kasasimme maksuttoman checklistin, jonka avulla tarkistat sivujesi kunnon ja selvität, pitäisikö verkkosivu-uudistus lisätä työlistalle?

Tarkista sivustosi kunto

Kotisivujen kunto -checklist

Varaa oma juttutuokio

Moni hieno tarina on alkanut rupattelulla kahvin merkeissä. Juttutuokio tarjoaa vastauksia juuri sinun kysymyksiisi mainonnan saralta.

Varaa aika omaan juttutuokioon

Varaa aika juttutuokioon

Kehitä osaamistasi

Aina voi parantaa ja oppia lisää. Tarjolla materiaaleja aloittelijasta konkariin.
Lataa, kuuntele, lue - silloin kun sinulla on sopiva hetki.

Oppaat, kurssit, ym.

Tunne asiakkaasi, kohdenna mainontasi

Mainonnan muodot kehittyvät huimaa vauhtia, ja etenkin digimainonta tarjoaa mahdollisuuden yhä tarkempaan kohdentamiseen.

Lataa opas

Kohdennetun mainonnan opas

Vauhdita myyntiä markkinoinnin avulla

Oikein suunniteltu markkinointi ja tehokas mainonta kasvattavat myyntiä. Koostimme sinulle yhdeksän vinkkiä.

Lataa opas

9 keinoa kasvuun opas

Opas display-mainontaan

Display- eli bannerimainonta on tehokas tapa lisätä yrityksesi ja tuotteidesi tunnettuutta ja tuoda kävijöitä sivustollesi.

Lataa opas

Hissipuhe, eli myyntipuhe - näin teet sen

Hissipuhe, eli napakka ja kiinnostava myyntipuhe on yrityksesi tarina noin minuuttiin tiivistettynä. Millainen on hyvä hissipuhe, entä hissipuheen rakenne?

Lataa opas

hissipuhe_opas

Digimainonnan trendit

Tämä opas tarjoaa katsauksen digitaalisen mainonnan tuoreisiin trendeihin, sekä tehokkaita työkaluja matkalle kohti entistä parempaa mainontaa

Lataa opas

Digimainonna trendit -opas

Digimainonnan aloitusopas

Miten alkuun digimarkkinoinnissa ja mainonnassa? Tämän oppaan avulla pääset liikkeelle digitaalisen markkinoinnin suunnittelussa!

Lataa opas

Digimainonnan aloitusopas

Radiomainonnan opas

Viisi tärkeintä asiaa, joilla syntyy onnistunut radiomainoskampanja

Lataa opas

Radiomainonnan opas

Mainonnan starttikurssi

Millaista on pienyrittäjän markkinointi, miten aloittaa yrityksen mainonta? Neliosaisen kurssin avulla otat markkinoinnin perusteet haltuun

Avaa starttikurssi

Digimarkkinoinnin tekniikat - Sukellus syvään päähän

Kolmen webinaarin sarja sukeltaa digimarkkinoinnin tekniikoihin. Vaikka uisit kuin kala vedessä, hyppy syvään päähän avaa uusia näkökulmia.

Katso tallenteet

Sukellus syvään päähän

TV-kampanjasuunnittelun muistilista

Neljän kohdan checklistin avulla suunnittelet vaikuttavan televisiokampanjan!

Lataa muistilista

TV-kampanjasuunnittelun muistilista

Viisi askelta onnistuneempaan markkinointiin

Onnistu markkinoinnissa - kertaa keinot ja suunnittele toimenpiteet. Viiden webinaarin sarjan katsottuasi saat enemmän irti markkinointipanostuksistasi.

Katso tallenteet

Viisi askelta onnistuneempaan markkinointiin

TV-mainosspotin briiffi

Tämän suunnittelupohjan avulla listaat itsellesi perustiedot, jotka auttavat TV-mainoksen suunnittelussa.

Lataa suunnittelupohja

TV-mainosspotin briiffi

Monimediallisen mainonnan opas

Opas auttaa sinua tekemään toimivia mediavalintoja alueellisesti sekä valtakunnallisesti ja näin onnistumaan kampanjoissasi entistä paremmin

Lataa opas

Monimediallisen mainonnan opas

Tuloksellisen mainonnan käsikirja

Opi tekemään tuloksellista mainontaa – käsikirja sinulle, joka haluat tehdä kassavirrassa näkyvää mainontaa.

Lataa käsikirja

Tuloksellisen mainonnan käsikirja

Onko Google Ads -mainontasi kunnossa?

Näillä vinkeillä varmistat, että tavoitat potentiaaliset asiakkaasi!

Lataa opas

Google Ads -opas

Mitä on natiivimainonta?

Natiivimainonnalla saat asiakkaat keskittymään sisältöösi. Toimisiko suosittu verkkomainonnan muoto sinunkin yrityksesi mainonnassa?

Lataa opas

Natiivimainonnan opas

Kaipaavatko kotisivusi uudistusta?

Huomioi nämä asiat kun suunnittelet kotisivu-uudistusta.

Lataa opas

Kotisivuopas
Sanoma

Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Closure

  • Etusivu
  • Alueellinen mainonta
  • Asiakastarinat
  • Mediat ja palvelut
  • Tietopankki
  • Suunnittelijan työkalut
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
010 80 80 85 *

Arkisin klo 8-16

Uudet mainostajat
010 321 9400  **
Arkisin klo 9-15

* 0,0835 eur/puhelu + 0,1669 eur/min, sis. alv 24%
** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

  • Facebook
  • Linkedin

Footer menu

  • Tietosuoja
  • Evästekäytännöt
  • Responsible Disclosure Statement

©2023 Sanoma Media Finland