Markkinoinnin ja mainonnan osaaminen – oppaat, kurssit ja webinaarit
Markkinointi on ala, joka kehittyy jatkuvasti. Täältä löydät kaikki asiantuntijoidemme tuottamat oppaat, kurssit ja webinaarit, jotka auttavat niin kokonaisuuden haltuun ottamisessa, kuin vaikkapa eri medioiden mahdollisuuksien pohtimisessa.
Hyppää mukaan, tutustu maksuttomiin materiaaleihin ja kasvata markkinointiosaamistasi.
Juttelemme kanssasi mielellämme lisää, tyhmiä kysymyksiä ei ole, joten täällä ollaan!
Mainonnan starttikurssi
Millaista on pienyrittäjän markkinointi, miten aloittaa yrityksen mainonta? Neliosaisen kurssin avulla otat markkinoinnin perusteet haltuun.
Kehitä osaamistasi
Markkinoinnin suunnittelu ja toteutus: tällainen on markkinoijan vuosi
Markkinoinnin suunnittelu ja toteutus kulkevat erilaisissa sykleissä. Varmista, että suunnittelet markkinointia ja kampanjoita oikeassa tahdissa – lue, miten!

Tuloksellisen mainonnan pelikirja
Opi tekemään tuloksellista mainontaa – täydellinen pelikirja sinulle, joka haluat tehdä kassavirrassa näkyvää mainontaa.

Digimainonnan opas
Tämä opas tarjoaa kattavan katsauksen digitaalisen mainontaan, sen keinoihin ja vaiheisiin. Saat tehokkaita työkaluja tavoitteellisen ja suunnitelmallisen digimainonnan tekemiseen.

Vinkit tulokselliseen videomainontaan
Miten tehdä videomainontaa, joka huomataan ja saavuttaa tavoitteensa?
Kokosimme tähän oppaaseen vinkkejä ja ajattelun aihetta kaikille, jotka pohtivat videomainonnan aloittamista.

Onnistu ostopolun jokaisessa vaiheessa
Opi hyödyntämään Sanoman digitaalista mainosverkostoa sekä Ad Manageria asiakkaasi ostopolulla.

Tunne asiakkaasi, kohdenna mainontasi
Mainonnan muodot kehittyvät huimaa vauhtia, ja etenkin digimainonta tarjoaa mahdollisuuden yhä tarkempaan kohdentamiseen.

B2B-markkinoinnin opas
Miten B2B-markkinointi eroaa kuluttajamarkkinoinnista, ja millaisiin asioihin yritysten välisessä markkinointiviestinnässä kannattaa kiinnittää huomiota.

Vauhdita myyntiä markkinoinnin avulla
Oikein suunniteltu markkinointi ja tehokas mainonta kasvattavat myyntiä. Koostimme sinulle yhdeksän vinkkiä.

Opas display-mainontaan Ad Managerissa
Display- eli bannerimainonta on tehokas tapa lisätä yrityksesi ja tuotteidesi tunnettuutta ja tuoda kävijöitä sivustollesi. Opas luotsaa digimainonnan aloittamiseen Sanoman itseostokanavassa Ad Managerissa.

Tällainen on hyvä briiffi – 10 kohdan tarkistuslistan avulla koostat mukaan kaiken oleellisen
Kun teet briiffistä perusteellisen, vähennät väärinymmärryksien mahdollisuutta ja lisäät sen todennäköisyyttä, että lopputulos on sellainen kuin toivot.

Hissipuhe, eli myyntipuhe – näin teet sen
Hissipuhe, eli napakka ja kiinnostava myyntipuhe on yrityksesi tarina noin minuuttiin tiivistettynä. Millainen on hyvä hissipuhe, entä hissipuheen rakenne?

Radiomainonnan opas
Viisi tärkeintä asiaa, joilla syntyy onnistunut radiomainoskampanja.

Mainonnan starttikurssi
Millaista on pienyrittäjän markkinointi, miten aloittaa yrityksen mainonta? Neliosaisen kurssin avulla otat markkinoinnin perusteet haltuun.

Digimarkkinoinnin tekniikat – Sukellus syvään päähän
Kolmen webinaarin sarja sukeltaa digimarkkinoinnin tekniikoihin. Vaikka uisit kuin kala vedessä, hyppy syvään päähän avaa uusia näkökulmia.

Opas tv-kampanjan suunnitteluun
Tämän oppaan avulla suunnittelet vaikuttavan televisiokampanjan sekä spotin eli tv-mainoksen!

Monimediallisen mainonnan opas
Opas auttaa sinua tekemään toimivia mediavalintoja alueellisesti sekä valtakunnallisesti ja näin onnistumaan kampanjoissasi entistä paremmin.

Onko Google Ads -mainontasi kunnossa?
Näillä vinkeillä varmistat, että potentiaaliset asiakkaat löytävät luoksesi!

Natiivimainonnan opas
Natiivimainonnalla saat asiakkaat keskittymään sisältöösi. Toimisiko suosittu verkkomainonnan muoto sinunkin yrityksesi mainonnassa?

Helpota omaa arkeasi
Markkinoinnin vuosikello- ja vuosisuunnitelmapohja
Kokosimme avuksesi pohjan markkinoinnin vuosisuunnittelun tueksi. Voit rakentaa suunnitelmasi suoraan tämän pohjan päälle.

Digimainonnan tavoitelaskuri
Tutustu tavoitelaskuriin, jolla lasket mediakohtaiset sekä koko kampanjan tavoitteet samassa näkymässä ja huomaat miten eri muuttujat vaikuttavat lopputulokseen.

Digikampanjoiden tulos- ja seurantalaskuri
Seuraa kampanjoidesi tuloksia! Laskurilla voit tarkastella kampanjoiden suorituskykyä medioittain. Saatavana myös osana markkinoinnin työkalupakkia

Markkinoinnin työkalupakki
Työkalupakki sisältää vuosikellopohjan suunnitteluun, digimainonnan tavoitelaskurin sekä taulukon kampanjoidesi seurantaan.

Markkinoinnin ROI -laskuri – millaisia tuloksia markkinointisi tuottaa?
Markkinointi on aina investointi, ei kuluerä. Markkinoinnin ROI -laskurilla selvität, millaisilla panoksilla pääset tavoitteisiisi.

Miten seurata markkinoinnin tuloksia ja vaikutuksia liiketoimintaan?
Markkinointi on aina investointi, joten sen tuottoa ja vaikutuksia liiketoimintaan tulee seurata. Lataa simppeli taulukko, jonka avulla koostat ja seuraat markkinoinnin tärkeimpiä tunnuslukuja ja KPI-mittareita.

Varaa oma juttutuokio
Menestystarinasi voi alkaa vaikkapa rupattelulla kahvin merkeissä. Juttutuokio tarjoaa vastauksia juuri sinun kysymyksiisi mainonnan saralta.
