Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Tietopankki
  3. Toimialatietoa

Lääkkeet ja hyvinvointituotteet

Hyvinvointi on megatrendi

Hyvinvoinnin merkitys kuluttajille kasvaa ja samaan aikaan yksilön valintoja ohjaa yhä moninaisempi joukko vaikuttajia. Miten hyvinvoinnin pirstaloituminen vaikuttaa toimialan markkinointiin ja miten vastata sillä kuluttajien tarpeisiin?

Hyvinvointi näkyy ostopäätöksissä: enää ei hoideta pelkästään sairauksia vaan halutaan ennaltaehkäistä niitä ja voida hyvin mahdollisimman pitkään. Samaan aikaan yksilön valintoja ohjataan yhä moninaisemmilta tahoilta – terveyden asiantuntijat ja ammattilaiset ovat saaneet rinnalleen mm. sosiaalisen median vaikuttajia ja personal trainereita. Hyvinvoinnin pirstaloituminen vaikuttaa toimialan markkinointiin ja vaikeuttaa kuluttajien tarpeisiin vastaamista.

Kotimaisena mediatalona tarjoamme luotettavia ja laadukkaita mediaratkaisuja niin massamedian kuin kohdennetunkin mainonnan osalta.

Tutkittua hyvinvoinnista

Hyvinvoinnin kannalta tärkeintä on hyvä uni

Erityisesti hyvään uneen ja säännölliseen liikuntaan halutaan jatkossa panostaa enemmän, Sanoman tekemästä hyvinvointitutkimuksesta selviää. Hyvä uni on ehdottomasti tärkein hyvinvointiin liittyvä asia. Miltei 70 % Sanoman tekemään kyselyyn vastanneista kokee unen erittäin tärkeäksi oman hyvinvointinsa kannalta.

Lue lisää

Hyvinvointitutkimus artikkelikuva

Ratkaisuja toimialallesi

Kohdenna mainoksesi tehokkaammin

Autamme sinua ymmärtämään tärkeimpiä kohderyhmiäsi paremmin ja tekemään heille kohdennettuja mediasuunnitelmia, joilla tavoitat kaupallisesti riittävän suuren yleisön. Avullamme voit myös kohdentaa digikanavissa sellaisiin konteksteihin, joissa kohderyhmäsi liikkuvat tai jotka ovat tuotteesi käyttötarkoitukselle merkityksellisiä.

Tutustu
Lue lisää

Ymmärrä kohderyhmiäsi paremmin

Sanomalla on valtavasti tietoa suomalaisista  – myös hyvinvointialan kohderyhmistä. Työkalujemme avulla ymmärrät kohderyhmiäsi syvemmin ja pääset seuraamaan kuluttajakäyttäytymisen yhä kiihtyvää muutosta.

Lue lisää
Lue lisää

Tuotamme sisältöjä kaikkiin haluamiisi kanaviin

Ainutlaatuisen sisältömuotoilumme ansiosta tiedämme, millaiset viestit puhuttelevat kohderyhmääsi vaikuttavasti. Maailmassa on jo tarpeeksi tylsiä sisältöjä – me tiedämme, mikä on kiinnostavaa.

Lue lisää
Lue lisää

Katso Näköalapaikalla-webinaaritallenne

Lääkkeiden ja hyvinvointituotteiden kuluttajalähtöinen markkinointi

Asiakastarinoita toimialaltasi

HS etusivu tavoitti lääkekehitysyhtiön sijoittajat – rahoitustavoite ylitettiin reilusti

Julkaistu
27.8.2024
Lääkekehitysyhtiö Faron Pharmaceuticals Oy halusi tavoittaa sijoittajat, jotta yrityksen rahoitus saadaan turvattua.
Lue asiakastarina

Blistexin kontekstikohdennettu kampanja kasvatti ostoaikomusta

Julkaistu
1.6.2021
Visuaaliselta ilmeeltään raikkaat mainokset jäivät hyvin kuluttajien mieleen. Blistex-huulivoiteen kontekstikohdennettua mainontaa näytettiin talviurheilusta ja laskettelusta kertovien sisältöjen yhteydessä Sanoman verkostossa.
Lue asiakastarina
Blistex artikkelikuva

Vagisanin natiivikampanja toi huipputulokset

Julkaistu
1.3.2021
Natiiviartikkeli IS.fi:ssä tavoitti lähes kaksi kertaa enemmän silmäpareja kuin vastaava kampanja keskimäärin.
Lue asiakastarina
Case Vagisan hero

Rennien kontekstikohdennettu mainonta kasvatti kaikkia brändimittareita

Julkaistu
14.5.2020
Kohderyhmät saatiin tehokkaasti kiinni kontekstikohdennuksella. Bayerin kampanjassa näytettiin Rennie-tuotteen mainontaa kontekstikohdennettuna tiettyjen avainsanojen yhteydessä Sanoman verkostossa.
Lue asiakastarina
Rennie artikkelikuva

Suoliston hyvinvointi kiinnosti lukijoita – natiiviartikkelit kasvattivat merkittävästi Colonic Plus® -tuotteen ostoaikomusta

Julkaistu
5.4.2019
Sanoman monimediainen, avaimet käteen -toteutus sisälsi natiiviartikkeleita digi- ja printtimedioissa sekä suoliston hyvinvointiin liittyvän kyselyn, joka keräsi lähes 3000 vastaajaa. Kokonaisuuteen kuului myös somenäkyvyyttä sekä katkotunnisteita Ruudussa ja Radio Aallossa.
Lue asiakastarina
Case Colonic Plus

Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä ja jutellaan, miten saisimme tavoitteesi yhdessä saavutettua.

 

Ota yhteyttä

Sanoma

Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Closure

  • Etusivu
  • Ajankohtaista
  • Alueellinen mainonta
  • Asiakastarinat
  • Mediat ja palvelut
  • Tietopankki
  • Suunnittelijan työkalut
  • Osta mainontaa
  • Yhteystiedot
  • Ota yhteyttä

Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
Arkisin klo 8-16

yrityspalvelu@sanoma.fi

010 80 80 85

Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

  • Facebook
  • Linkedin

Footer menu

  • Tietosuoja
  • Responsible Disclosure Statement

©2025 Sanoma Media Finland