Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Suoliston hyvinvointi kiinnosti lukijoita – natiiviartikkelit kasvattivat merkittävästi Colonic Plus® -tuotteen ostoaikomusta

Sanoman monimediainen, avaimet käteen -toteutus sisälsi natiiviartikkeleita digi- ja printtimedioissa sekä suoliston hyvinvointiin liittyvän kyselyn, joka keräsi lähes 3000 vastaajaa. Kokonaisuuteen kuului myös somenäkyvyyttä sekä katkotunnisteita Ruudussa ja Radio Aallossa.
Case Colonic Plus
5.4.2019
Jaa:FacebookXLinkedin

Ravintolisien merkittävimpiin suomalaisiin valmistajiin kuuluva Hankintatukku Oy halusi lisätä Colonic Plus® suoliston rauhoittaja -tuotteensa tunnettuutta.

”Tiesimme, että vatsan ja suoliston hyvinvointi on aiheena kiinnostava. Ensimmäisessä artikkelissa pyysimme lukijoilta vinkkejä vatsan ja suoliston hyvinvoinnin edistämiseen. Toisessa artikkelissa avattiin kyselyn tuloksia ja tarjottiin konkreettisia keinoja vatsavaivojen helpottamiseen. Artikkelien lähes 3 minuutin lukuajat olivat todella pitkiä, joten artikkelien pariin päätyneet myös todella perehtyivät sisältöön”, Sanoma Creativesin tuotantotiimin vetäjä Kati Heikinheimo kertoo. 

Kampanjalla on ollut selkeästi vaikutusta tuotteen myyntiin.

”Toiminnalliset vatsavaivat ovat yleisiä, ja Sanoma tavoitti aiheesta kiinnostuneet tehokkaasti. Kampanjan toteutus sujui vaivattomasti, ja materiaali oli hyvän näköistä ja toimivaa. Yllätyin positiivisesti, kuinka kattava tuotanto oli. Voimme hyödyntää jatkossakin näitä valmiita aineistoja”, Hankintatukun markkinointipäällikkö Sari Tuukki kertoo.   

Avaimet käteen -toteutus sopii erityisen hyvin asiakkaalle, jolla ei ole itsellä käytössään mainostoimistoa tai muita tuotantokontakteja.

”Sanoman oma laadukas sisällöntuotanto takaa sen, että kampanjamateriaalit ovat äänensävyltään kyseisen median oloista”, Client Manager Katja Himanen toteaa.  

 

Tavoite

Kampanjan tavoitteena oli saada Colonic Plus® suoliston rauhoittaja -tuotteelle mahdollisimman paljon kokeiluja sekä lisätä tietoisuutta perillauutteesta.

Kampanjalla haluttiin tavoittaa vatsan hyvinvoinnista kiinnostuneet yli 30-vuotiaat naiset ja tarjota tietoa ja vinkkejä suoliston ongelmista ja niiden helpottamisesta.

Toteutus

Natiiviartikkeli vatsavaivojen helpottamisesta julkaistiin HS:n kokosivuna digissä ja printissä sekä Hyvä Terveys -lehdessä, ET-lehdessä ja Sport-lehdessä.   

Hyväterveys.fi:ssä julkaistiin kaksi artikkelia. Toinen artikkeli nostettiin myös IS.fi:n natiivimainospaikalle. Lisäksi artikkeleihin ohjattiin digimainonnalla Sanoman onlineverkostossa.  Kampanjaan liittyvää kyselyä promottiin Hyvän Terveyden Facebook- ja Instragram-sivuilla. Kokonaisuuteen kuului myös katkotunnisteita Ruudussa ja Radio Aallossa.

Tulokset
 

Natiiviartikkelit tavoittivat yhteensä lähes 13 000 lukijaa. Ensimmäinen artikkeli keräsi huikeat 12 798 sivunäyttöä, johon vaikutti kiinnostavan aiheen ohella monipuoliset ohjaukset ja arvonta. Lukijat jakoivat innokkaasti omia vinkkejään ja kyselyyn saatiin runsas määrä vastauksia – lähes 3 000.

Kyselyn tuloksista tehty artikkeli keräsi maltillisemmat luvut, mutta sen lukuaika oli paljon keskimääräistä pidempi eli sisältö on aidosti kiinnostanut lukijoita. Artikkelien lukijoista valtaosa oli naisia. Aihealue kiinnosti melko tasaisesti kaikkia ikäryhmiä 25-vuotiaista ylöspäin.

Facebookissa tehdyt nostot ja mainostukset artikkeleista tavoittivat yhteensä yli 31 500 silmäparia. Sisältöjen pariin Facebookin kautta saatiin ohjattua lähes 2 500 lukijaa. Hyvä Terveys -tilillä julkaistu Instagram-tarina tavoitti 558 henkilöä. Artikkeleihin ohjannut display-osuus toi sisältöihin reilut 4 000 kävijää.

Ruudun katkopromootiot keräsivät 1 200 näyttöä ja Radio Aallon katkopromootioiden TRP oli 78. 

Mainonnan muistaminen kasvoi 57 %

Tuotteen tunnettuus kasvoi 157 %

Harkinta kasvoi 720 %

Ostoaikomus kasvoi 2000 %

Monipuolisen mediakampanjan ansiosta saimme myönteisiä valikoimapäätöksiä Colonic Plus® suoliston rauhoittaja -uutuustuotteen osalta ja saimme sitoutettua jälleenmyyjät. Mainonta tavoitti tehokkaasti kohderyhmän kuluttajia, ja erityisesti natiiviartikkelit keräsivät lukijoita. Lisätietoa tuotteesta haettiin aktiivisesti verkkosivuiltamme. Koko Colonic Plus® -tuotesarjan tunnettuus lisääntyi merkittävästi.

Sari Tuukki
Markkinointipääällikkö
Hankintatukku Oy


Hankintatukku Oy on ravintolisien merkittävimpiä suomalaisia valmistajia. Hankintatukku on valmistanut ravintolisiä eri muodoissa – tabletteja, kapseleita, uutteita ja muita nestemäisiä valmisteita jo 35 vuoden ajan. Hankintatukun toiminnan perustana on ravitsemustieteellinen ja biokemiallinen luonnonaineisiin erikoistunut asiantuntemus. 

Tagit

Aikakausmedia Digiratkaisut Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

    Julkaistu
    26.9.2025
    Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland