Vagisanin natiivikampanja toi huipputulokset
Vagisanin kampanjan tavoitteena oli kasvattaa tietoisuutta brändistä, tavoittaa uusia kuluttajia, lisätä kiinnostusta sekä kehittää brändimielikuvaa.
Keinoksi valikoitui natiiviartikkeli IS.fi/menaiset-osiossa.
”Natiiviartikkeli on tehokas tapa tavoittaa halutut kohderyhmät ja toimiva ratkaisu, kun tavoitteena on aktivoida ja sitouttaa kohderyhmää”, kertoo Brand Manager Kati Kekkonen Sirowa Finlandilta.
Kutinaa, kirvelyä, kipua alapäässä? Älä turhaan kärsi ikävästä vaivasta -natiiviartikkelilla haluttiin tavoittaa kaksi eri kohderyhmää, 35–54-vuotiaat ja 55–74-vuotiaat naiset. Molempien ryhmien tavoittamisessa onnistuttiin.
”IS.fi/menaiset-sivusto on erittäin hyvä ympäristö tällaisille aihepiirille. Erityisesti nuoremmat, 25–44-vuotiaat naiset kokivat artikkelin sisällön kiinnostavaksi.”
Natiiviartikkeli lisäsi ostoaikomusta
Kampanja onnistui erinomaisesti.
Artikkeli tavoitti yli huikeat 74 000 kävijää ja yli 92 000 sivunäyttöä, mikä on lähes tuplasti sen verran kuin vastaavissa kampanjoissa keskimäärin.
Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen mukaan artikkeli tavoitti lukijat erinomaisesti. Yli kahdeksan kymmenestä vastaajasta luki sisällön ainakin osittain.
Sisältöä pidettiin tietoa antavana ja selkeänä. Se jätti positiivisen muistijäljen brändistä ja lisäsi enemmistön kiinnostusta Vagisania kohtaan.
Seitsemän kymmenestä vastaajasta ilmoitti, että he ostavat todennäköisesti Vagisanin tuotteita ja kuusi kymmenestä aikoi vierailla mainostajan sivuilla nähtyään mainosartikkelin.
”Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen tulokset osoittavat, että natiivimainonta kasvatti brändin muistamista, brändin tunnettuutta sekä lisäsi tuotteen ostamisen harkintaa. Erityisen suuri vaikutus oli ostoaikomukseen”, Kati Kekkonen summaa.
Mainonnan brand lift:
+ 31 %
Mainonnan muistaminen
+ 56 %
Tunnettuus
+ 82 %
Harkinta
+ 253 %
Ostoaikomus
Kampanja onnistui erinomaisesti. Yhteistyö Sanoman kanssa oli erittäin helppoa ja sujuvaa. Sanoman vahvuus on korkea kohderyhmien tavoittavuus sekä laaja verkosto.