Kinnarin tila rakentaa määrätietoisesti tunnettuutta Sanoman digiverkostossa
Kinnarin tila on hollolalainen perheyritys, jonka kaura kasvaa omilla pelloilla ja jalostuu omassa myllyssä puhtaiksi, kotimaisiksi tuotteiksi. Yritys voitti omilla kaurasta valmistetuilla täysjyväkauravalmisaterioillaan Suomalainen menestysresepti 2025 -kilpailun.
Kun uusi valmisateriasarja oli lanseerattu, oli selvää, että tunnettuuden rakentaminen vaatisi määrätietoista ja kustannustehokasta markkinointiviestintää.
Kinnarin tila otti Sanoma Ad Managerin käyttöön toukokuussa 2025. Ad Manager tarjosi juuri oikeanlaisen alustan jatkuvaan näkyvyyteen ja tulokselliseen digimainontaan Sanoman digiverkostossa.
Tulokset ovat olleet rohkaisevia. Kinnarin tilan kampanjoiden klikkiprosentit ovat olleet keskimääräistä paremmat kaikissa kampanjoissa.
”Olemme pieni brändi, jota kuluttajat eivät vielä kovin hyvin tunne. Pystymme Ad Managerin kautta jatkuvalla mainonnalla rakentamaan tunnettuuspohjaa määrätietoisesti juuri sillä kuukausibudjetilla, kuin meillä mahdollista käyttää”, kertoo Kinnarin tilan markkinoinnista vastaava Johanna Kuosmanen.
Itsepalvelua parhaimmillaan
Sanoma Ad Managerin käyttö on ollut Kuosmasen mukaan sujuvaa ja intuitiivista.
”Jos on käyttänyt Metan kampanjatyökaluja, tämä tuntuu heti tutulta. On hienoa, että voin itse käynnistää kampanjan silloin kun haluan, ilman erillisiä yhteydenottoja tai aikataulutuksia.”
Hän arvostaa myös sitä, että voi testata erilaisia formaatteja ja nähdä, mikä toimii parhaiten. Esimerkiksi yksittäisiin tuotteisiin keskittyvät mainokset toimivat Kinnarin tilan mainonnassa paremmin kuin tuotekollaasit.
Myös raportointi saa Kuosmaselta kiitosta: ”Näen helposti, missä mainontaa on näytetty ja miten se on toiminut. Tunnusluvut ovat selkeitä ja helposti saatavilla.”
Hänen näkemyksensä mukaan mainonnan algoritmi toimii Sanomalla hyvin ja hakee mainonnalle sopivaa kohderyhmää.
Mainonnan itseostokanavalta saa henkilökohtaista palvelua aina tarvittaessa.
”Aluksi lähdin kohdentamaan mainontaa liikaa, ja sain nopeasti näkemystä asiaan Sanoman asiantuntijalta. Samoin silloin, kun halusin vaihtaa aineistoja kesken kampanjan”, Kuosmanen kertoo.
Jatkuva näkyvyys tuo tuloksia
Kinnarin tila on rakentanut jatkuvan mainonnan mallin, joka toimii brändin tunnettuuden kivijalkana.
”Sanoman osuus jatkuvan tekemisen mainosbudjetistamme on tällä hetkellä 65 % ja Metan 35 %. Tämä kertoo, että olemme olleet tyytyväisiä tuloksiin”, Kuosmanen sanoo.
Tulevaisuudessa Kinnarin tila aikoo laajentaa markkinointiaan tuotemainonnasta myös konseptitasolle. Tavoitteena on avata kuluttajille ja B2B-asiakkaille, miksi kaura on erinomainen vaihtoehto esimerkiksi riisille.
”Sanoman verkosto tarjoaa meille mahdollisuuden kertoa tarinamme laajasti ja vaikuttavasti. Kauran sopivuus riisin korvikkeena vaatii konseptin avaamista niin terveellisyyden, ympäristön, kotimaisen talouden kuin herkullisuuden näkökulmasta. Tämä on meille tärkeää, kun haluamme muuttaa kuluttajien ajattelua ja rakentaa uutta kategoriaa.”
Sanoman verkosto tarjoaa meille mahdollisuuden kertoa tarinamme laajasti ja vaikuttavasti.”
Osta mainontaa kätevästi
Sanoma Ad Managerista
Näy Suomen suosituimmissa digimedioissa ketterästi,
kustannustehokkaasti ja helposti.